Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 340 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« wrzesień »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Rosyjska zgoda na sprzedaż Mi-17

czwartek, 30 września 2010 19:11

Według oświadczenia amerykańskiej Defense Technology (DTI), Rosja zgodziła się na sprzedaż 21 śmigłowców Mi-17. Po doposażeniu przez DTI, zostaną dostarczone do Afganistanu.


Jeden z kilkudziesięciu śmigłowców rodziny Mi-8/17 korpusu lotnictwa narodowej armii afgańskiej (ANAAC) / Zdjęcie: US Army

W ramach rozbudowy sił zbrojnych Afganistanu, Amerykanie zamierzają do 2015 dostarczyć 58 śmigłowców wielozadaniowych Mi-17V5. Powinny one, wraz z dotychczas posiadanymi egzemplarzami, umożliwić wykonywanie zadań transportowych, desantowych czy medycznych, dla jednostek rządowych.

Mimo, że wybór rosyjskiej konstrukcji spotkał się z poważnym oporem części kongresmanów , Amerykanie nie mają wyboru. Śmigłowce te są użytkowane przez Afgańczyków od lat, są również tańsze od ich amerykańskich odpowiedników.

Ze względu jednak na to, że Waszyngton jest dysponentem środków finansowych, cała transakcja zlecana jest przez US Navy . Przetarg na 21 śmigłowców ma rozpocząć się w październiku.

Amerykańska DTI już w ubiegłym roku stała się pośrednikiem w dostawie 4 Mi-17V5 dla ANAAC, zakupując maszyny cywilne w Rosji i modernizując je, zgodnie z wymogami użytkownika.

Obecnie ma nadzieję na wygranie kolejnego, większego przetargu. Pośrednik deklaruje, że w ciągu ostatniego roku uzyskał wszelkie wymagane zgody na eksport śmigłowców od władz Rosji, również jej ministerstwa obrony.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zwycięzcy Aukcji WOŚP skakali w tandemie

czwartek, 30 września 2010 18:58
Zwycięzcy Aukcji WOŚP skakali w tandemie/ fot. Siły Powietrzne RP

Zwycięzcy aukcji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wykonali 22 września 2010 r. na lotnisku 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego skoki spadochronowe w tandemie.

Michał i Barbara Fojcikowie wyskoczyli na wysokości 4000 m z wojskowej CASY ze skoczkami z Ośrodka Szkolenia Wysokościowo-Ratowniczego i Spadochronowego Sił Powietrznych w Krzesinach. Państwo Fojcikowie zaoferowali za skok w tandemie ponad 5000 i tym samym pokonali 28 osób, które przystąpiły do licytacji przygotowanej przez mieszczący się w Krzesinach Ośrodek Szkolenia Wysokościowo-Ratowniczego i Spadochronowego Sił Powietrznych aukcji.

Państwo Fojcikowie zwiedzili Krzesińską bazę oraz przyjrzeli się z bliska samolotom F-16 .

Siły Powietrzne wystawiły na aukcjach na rzecz WOŚP wizytę w bazie w Krzesinach i Łasku (ponad 16000 i 20000 zł) oraz hełm i kombinezon dowódcy Sił Powietrznych gen. pil. Andrzeja Błasika (ponad 18000 i 2000 zł). W licytacji skoku w tandemie wzięło udział 29 osób, skoku samodzielnego 17 osób.

Ppłk Szopiński, który wykonał skok z panią Barbarą powiedział: "Bardzo zaprzyjaźniliśmy się ze świeżo upieczonymi spadochroniarzami i mam nadzieję, podobnie jak państwo Fojcikowie, że nie będzie to nasze ostatnie spotkanie. Liczymy, że w przyszłym roku uda nam się zorganizować podobnie ciekawe, jeśli nie ciekawsze przedsięwzięcia. Mogę zdradzić, że pewne kroki zostały już poczynione..."

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

FIFI powróciła do lotów

czwartek, 30 września 2010 18:48
Legendarny samolot Boeing B-29 Superfortress – FIFI, należący do Commemorative Air Force (CAF), będzie główną atrakcją pokazów CAF Airshow, które odbędą się w dniach 9-10 października na lotnisku Midland International Airport w Teksasie. FIFI powróciła niedawno do lotów, po ponad czterech latach prac remontowych, podczas których wymienione zostały wszystkie jednostki napędowe samolotu.

Fot. cafb29b24.org

Na temat powrotu do lotów Superfortecy "FIFI" pisaliśmy już wcześniej - Powrót Superfortecy. Niestety planowany na koniec czerwca uroczysty lot maszyny został odwołany. Samolot wzbił się w powietrze dopiero 5 sierpnia, wykonując krótki lot testowy. Dzień później (w tym czasie akurat przypadała 65 rocznica zrzutu bomby atomowej na Hiroszimę przez samolot B-29 "Enola Gay"), "FIFI" wystartowała do kolejnego, tym razem pechowego lotu. Tuż po starcie doszło do awarii rozdzielacza paliwa w jednostce napędowej nr 2, która doprowadziła wcześniej do zbyt wczesnego zapłonu i spowodowała uszkodzenie cylindrów silnika, zmuszając pilotów do awaryjnego lądowania. Wadliwy napęd wysłany został do zakładów Anderson Aeromotive, mieszczących się w stanie Idaho, gdzie został ostatecznie naprawiony.

Superforteca "FIFI" oryginalnie napędza była silnikami Wright R-3350-57AM, które bardzo często ulegały awariom. Kiedy w czasie przeglądu jednostek napędowych samolotu, wykryto w oleju drobinki metalu, władze CAF postanowiły uziemić maszynę do czasu wymiany silników. W samolocie udało się zainstalować nowe jednostki napędowe, powstałe na bazie silników R-3350-95W i R-3350-26WD.


Żródło: lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kurs latania na Tu-154M - szkolenie polskich pilotów

czwartek, 30 września 2010 18:45
Wczoraj na lotnisku w Gdyni-Babich Dołach odbywały się ćwiczenia polskich pilotów. To doszkolenie dla tych, którzy będą latać wyremontowanym niedawno Tu-154M.

Ppłk Robert Kupracz, rzecznik Dowódcy Sił Powietrznych poinformował redakcję Kontaktu 24, że ćwiczenia trwają od 28 września. Płk Kuracz powedział "Od dłuższego czasu piloci nie latali, potracili nawyki. Został zakontraktowany instruktor, który prowadzi szkolenia. Jest Rosjaninem, jednym z najlepszych pilotów Tupolewa, jeśli nie najlepszym na świecie". Do odnowienia uprawnień do pilotowania oddelegowanych zostało  dwóch polskich pilotów - dowódców załóg. Będzie to trwało w sumie 30 godzin. Szkolenie potrwa do 9 października. To ci przekoleni polscy piloci będą uczyć swoich kolegów. Samolot, który powrócił z remontu wróci do wykonywania lotów w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego odpowiadającym za przewóz osób pełniących najwyższe funkcje w państwie.


JW na podst. Kontakt 24 / TVN24
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Największe rosyjskie zamówienie na śmigłowce Eurocoptera

środa, 29 września 2010 21:48
Eurocopter podpisał kontrakt na dostawę 20 śmigłowców typu AS350/AS355 Ecureuil dla rosyjskiej firmy UTair.

Fot. Eurocopter

Jest to największe w historii rosyjskie zamówienie na śmigłowce klasy lekkiej. AS 350 to maszyny jednosilnikowe, zaś AS355 – dwusilnikowe. Dostawy zostaną zrealizowane między latem 2011 roku, a wiosną 2013 roku.

UTair użytkuje śmigłowce Eurocoptera od 2006 r., wykorzystując je do najróżniejszych zadań – od przewożenia VIP-ów, poprzez operacje związane z wydobyciem ropy naftowej i gazu, po akcje ratownictwa medycznego.


Kontrakt na zakup nowych śmigłowców został podpisany przez Andrieja Martirosowa - dyrektora Utair oraz Laurence'a Rigoli – dyrektora generalnego Eurocopter Vostok, którym towarzyszył Christian Gras – wice dyrektor wykonawczy do spraw klientów koncernu Eurocoptera.


- Nabycie 20 nowych śmigłowców typu Ecureuil, znacznie umocni naszą pozycje na rynku, gdyż wspomniane maszyny, oprócz tego, że spełniają najwyższe standardy w branży, są w również w stanie zaspokoić potrzeby naszych rosyjskich oraz zagranicznych klientów –
powiedział Andriej Martirosow.

Żródło: lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Chaos w Virgin

środa, 29 września 2010 21:45
Problemy z oprogramowaniem komputerowego systemu rezerwacji NewSkies wykorzystywanego przez Virgin Blue spowodowały poważne zamieszanie w tejże linii lotniczej. Chaos wytworzony tym zdarzeniem spowodował liczne spóźnienia, a nawet zawieszania lotów.

Mimo że problem trwał zaledwie od późnego popołudnia w niedzielę do wczesnego ranka w poniedziałek napsuł krwi wielu pasażerom korzystającym z usług Virgin. Wszystko to było skutkiem nieprawidłowego działania głównego dysku twardego obsługującego system rezerwacji. Usterka sprawiła problem również samej linii, która będzie musiała wypłacić odszkodowania, oraz portom lotniczym z których korzystało Virgin, przedłużające się odprawy przy lotach tego przewoźnika spowodowały opóźniania i inne trudności również na lotniskach.
Virgin Blue jest drugim największym przewoźnikiem lotniczym w Australii. Linia wykorzystuje obecnie 75 samolotów- Boeingów 737 i Embraerów E-170 i E-190. Samoloty Virgin Blue operują między 28 portami lotniczymi w Australii. W 2009 roku linia został wyróżniona Freddie Awards.
Kamil Stasiak
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zwolnienia w NASA

środa, 29 września 2010 21:25

W związku z bliskim już zakończeniem wykorzystywania promów kosmicznych NASA planuje zwolnienie 1222 osób. Kolejnych 350 straci pracę w zakładach kooperujących.


Ostatni start amerykańskiego promu kosmicznego, w ramach misji STS-132. Atlantis wystartował 14 maja bieżącego roku. Po nim przewidziane są już tylko 2-3 starty / Zdjęcie: NASA

Wymówienia mają zostać wręczone w najbliższy piątek i wiążą się z terminarzem startów wahadłowców.

Pierwotnie planowano ostatni lot na Międzynarodową Stację Kosmiczną ISS we wrześniu-październiku bieżącego roku . Obecnie start Discovery planowany jest na 1 listopada. Co więcej, głównie ze względów prestiżowych, by nie być całkowicie zależnym od rosyjskich Sojuzów, Amerykanie zdecydowali się na jeszcze jedną misję. W lutym do ISS powinien zacumować prom, przewożący spektrometr badawczy.

Okazuje się jednak, że przyszłość programu promów kosmicznych nie została przesądzona. Obecnie w amerykańskim parlamencie trwa proces przyjmowania budżetu NASA na przyszły roku. Zakłada się w nim możliwość przeprowadzenia jeszcze jednego startu, do którego mogłoby dojść latem 2011.

Inne, proponowane obecnie poprawki członków komitetu nauki i technologii izby reprezentantów, nakazują przyspieszenie prac nad ciężką rakietą. Mimo, że ewentualne zmiany prawdopodobnie nie powstrzymają biegu wymówień, mogą umożliwić ponowne przyjęcie do pracy zwalnianych specjalistów.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Air China zamawia samoloty Boeing 777

środa, 29 września 2010 17:05
Boeing 777-300ER w barwach Air China

Boeing  i Air China ogłosiły dziś, że zostało złożone zamówienie na cztery samoloty 777-300ER (wersja rozszerzona), które w sumie kosztować będą około 1,1 miliarda dolarów według obowiązującego cennika.

„To wielki dzień w historii naszego długiego i trwałego partnerstwa z Air China,” powiedział Marlin Dailey, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w Boeing Commercial Airplanes. "Dzisiejsze zamówienie na samoloty 777 podkreśla zaufanie, które Air China ma do tego najpopularniejszego na świecie, dwusilnikowego samolotu dalekiego zasięgu.”

Air China, czołowy przewoźnik Chińskiej Republiki Ludowej będzie korzystał z tych samolotów w celu rozszerzenia swojej międzynarodowej siatki połączeń. „Samolot 777-300ER będzie filarem naszej międzynarodowej floty o dalekim zasięgu," powiedział Fan Cheng, Wiceprezes Air China. "Wysoka wydajność samolotu oraz jego osiągi pozwolą Air China obsługiwać więcej bezpośrednich tras dalekiego zasięgu, co będzie odpowiedzią na zwiększone zapotrzebowanie klientów na tego typu usługę.”

Boeing 777 jest najpopularniejszym dwusilnikowym samolotem dalekiego zasięgu. Model 777-300ER rozszerza możliwości rodziny 777 przenosząc wydajność i niezawodność samolotów dwusilnikowych na rynek samolotów długodystansowych. Ten samolot jest w stanie przewieźć 365 pasażerów na odległość nawet do 7930 mil morskich (14,685 km).

Boeing zastosował kilka ulepszeń osiągów w modelu 777-300ER, zwiększając tym samym jego zasięg i ładowność. Wspaniałe osiągi podczas lotów testowych, połączone z ulepszeniami w zakresie wydajności oraz zmianami w wystroju, które zmniejszają opór i masę samolotu, przyczyniły się do zwiększenia jego potencjału. 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Bavar 2 - niewykrywalny przez radar irański wodnopłat

środa, 29 września 2010 16:10
Na wyposażeniu irańskiej elitarnej jednostki militarnej Strażnicy Rewolucji juz niedłogo znajdzie się zaprezentowany niedawno nowoczesny wodnopłat, który swe zastosowanie znajdzie w czasie misji patrolowych oraz zwiadowczych. Wodnopłaty nazywać się będą zwane Bavar 2 a ich start start i lądowanie będzie mogło mieć miejscy tylko na wodzie.

Wodnopłaty mogą latać na bardzo niskim pułapie, także tuż nad powierzchnią wody. Dzięki temu pozostawać będą poniżej zasięgu radaru. W tej chwili są już trzy eskadry tych maszyn.


JW / PAP
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Belgia: strajk kontrolerów lotów, zamknięta przestrzeń powietrzna

wtorek, 28 września 2010 21:44
28.09. Bruksela (PAP) - Rejsy z Brukseli i do tego miasta zostały zawieszone we wtorek z powodu strajku kontrolerów lotów, który uniemożliwia loty w przestrzeni powietrznej Belgii - podały belgijskie służby bezpieczeństwa transportu powietrznego Belgocontrol.Urząd ten poinformował, że kontrolerzy przerwali pracę o godzinie 14, lecz nie podał przyczyny strajku.Ta spontaniczna akcja, którą zapowiedziano w poniedziałek wieczorem, ma trwać dobę. Belgocontrol oświadczył, że prowadzi rozmowy z uczestnikami akcji, próbując doprowadzić do jej wcześniejszego zakończenia.Rzecznik brukselskiego lotniska powiedział, że dotychczas z powodu strajku odwołano ok. 50 lotów do i z Brukseli.Belgijskie media podały, że protest jest związany z przeniesieniem pewnych pracowników z Charleroi do Brukseli.(PAP)mmp/ mc/

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Air Italy Polska nagrodzona złotym Laurem Klienta 2010

wtorek, 28 września 2010 19:25

Marka Air Italy Polska zajęła I miejsce w kategorii „Linie Lotnicze” otrzymując złote godło „Laur Konsumenta 2010.” Jest to już druga nagroda przyznana Air Italy w tym największym programie konsumenckim w Polsce.

 

"Laur Konsumenta i Klienta" jest zakrojonym na szeroką skalę, ogólnopolskim sondażem, którego celem jest wskazanie produktów i usług, cieszących się największym zaufaniem konsumentów.

"Jesteśmy dumni, że nasi klienci kolejny raz docenili starania Air Italy Polska. Przyznane wyróżnienie jest potwierdzeniem, że obraliśmy właściwy kierunek działania. Dobre samopoczucie na każdym etapie podróży, komfort i bezpieczeństwo pasażerów są dla nas największym priorytetem.  Dziękujemy wszystkim, którzy na nas głosowali. Ta nagroda mobilizuje nas jeszcze bardziej do utrzymania jak najwyższego poziomu usług. Przez słowo jakość, oprócz komfortu pasażerów i najlepszego stanu technicznego samolotów, który przekłada się na bezpieczeństwo, rozumiemy także transparentność relacji z tour operatorami i pasażerami. Dbałość o te elementy jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu” - powiedział Mariusz Szpikowski,  prezes Air Italy Polska.


Air Italy Polska - jest członkiem grupy Air Italy. Przewoźnik lata na krótkich i długich dystansach czarterowych. Air Italy Polska, której baza mieści się w Warszawie, współpracuje także z lotniskami regionalnymi. Główne założenia działalności Air Italy Polska to ustanowienie wysokich standardów bezpieczeństwa, punktualności i jakości usług oraz egzekwowanie ich od swoich partnerów.

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Jasna przyszłość Afryki

wtorek, 28 września 2010 18:35

W bieżącym roku afrykańskie linie lotnicze powinny – po raz pierwszy od 2002 – zanotować zyski. Zapotrzebowanie na nowe samoloty pasażerskie ocenia się na 710-929 egz. do 2028.


Rozwój afrykańskich linii lotniczych, ma być napędzany 4-5 procentowym wzrostem gospodarczym najbliższych lat / Zdjęcie: RwandAir

Afryka jest jednym z najmniejszych rynków lotniczych świata. Boeing i Airbus kierują tam jedynie nieco ponad 2% swojej produkcji, a średni wiek wykorzystywanych samolotów wynosi prawie 20 lat.

Mimo tego dwaj najwięksi wytwórcy samolotów pasażerskich dla 100 i więcej pasażerów, zaprezentowali ostatnio optymistyczne oceny, dotyczące lotnictwa cywilnego tego kontynentu.

Prognozy wskazują, że Afryka będzie w najbliższym czasie rozwijać się gospodarczo w tempie 4-5 procent rocznie, co przełoży się na wzrost ruchu pasażerskiego i cargo, w nieco większym wymiarze. Według specjalistów Airbusa wartości te utrzymają się do 2028 w przedziale 5,4-5,8% rocznie. Zwiększenie liczby przewożonych osób już w bieżącym roku powinna przywrócić rentowność przewoźnikom, umożliwiając w najbliższych dwóch dekadach na istotne inwestycje w nowe samoloty.

W ubiegłym roku na Czarnym Lądzie było zarejestrowanych 660 samolotów pasażerskich dla ponad 100 pasażerów (według Boeinga; według Airbusa ok. 600). Amerykanie uważają, że do 2028 Afrykańczycy zamówią 770 takich samolotów, w tym kilkadziesiąt regionalnych i zaledwie kilka największych (A380 czy B747). 60% tej liczby mają stanowić maszyny z jednym przejściem dla pasażerów (A320/B737), a 32% większe, z dwoma przejściami.

Jeszcze bardziej optymistyczne są szacunki Airbusa. Uznano, że do Afryki trafi nie 770 a 929 samolotów odrzutowych. Dodatkowe 341 egz. stanowić będą mniejsze samoloty regionalne. Specjaliści koncernu uważają, że wzrost ruchu lotniczego odbywał się będzie dzięki stale zwiększanemu ruchowi z krajami UE, ale przede wszystkim, dzięki wzrostowi przewozów pomiędzy poszczególnymi krajami kontynentu.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wpadka z hangarem na lotnisku w Masłowie

wtorek, 28 września 2010 18:30
Lotnisko Masłów

Aż o 10 lat, a nie o trzy jak dotychczas, próbowały władze województwa przedłużyć dzierżawę hangaru na lotnisku w Masłowie. Ale wycofały się z pomysłu.

Do kuriozalnej sytuacji doszło podczas wczorajszych obrad sejmiku województwa. Radni mieli zgodzić się na dzierżawę hangaru lotniska w Masłowie i na podnajem części powierzchni hangarowej dla kieleckiej firmy Magellan Pro-Service. W projekcie uchwały, którą rozpatrywali m.in. na komisjach, dzierżawa miała obowiązywać przez trzy lata, ale w projekcie przedstawionym wczoraj przed głosowaniem ktoś poprawił odręcznie na lat 10.

- Trochę to się nadaje do Kabaretu Skeczów Męczących. Tu mamy trzy lata, tu 10. Przecież moja komisja tego nie akceptowała. Do czego to podobne? - stwierdził Józef Kwiecień, przewodniczący Komisji Rolnictwa, Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska. Sprawa miała wyjaśnić się po przerwie, ale wtedy zarząd województwa zdjął projekt uchwały z porządku obrad.

Spółka Magellan Pro-Service jest kontrolowana przez Michała Sołowowa i zajmuje się m.in. opieką nad jego samolotem garażowanym właśnie w tym hangarze. Dotychczas umowa dzierżawy obowiązywała trzy lata.

Czytaj całość artykułu na stronie gazeta.pl

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Samolot LOT-u musi zawrócić do Warszawy

wtorek, 28 września 2010 18:24
Samolot PLL LOT z Warszawy do Chicago bedzie awaryjnie lądowal w Warszawie. Maszyna musi zawrócić ze względu na agresywne zachowanie jednego z pasażerów.
Informację podał portal kontakt TVN24.  Pilot samolotu zdecydował się zawrócić do Warszawy, aby wysadzić agresywnie zachowującego się pasażera.

Samolot zrzuci paliwo nad Chojnicami i lada chwila wyląduje na warszawskim Okęciu. Po wysadzeniu stwarzającego problemy pasażera, samolot będzie kontynuował lot do Chicago.

lot


Zrzut z FlightRadar24

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Włosi rezygnują ze skanerów

wtorek, 28 września 2010 8:37

Po półrocznym okresie testów, włoski rząd wstępnie zrezygnował z instalowania skanerów ludzkiego ciała w portach lotniczych. Urządzenie uznano za niewystarczająco skuteczne.


Skanery miały być remedium na zagrożenie terrorystyczne. Są obecnie wykorzystywane m.in. na lotniskach amerykańskich i brytyjskich. Spotkały się jednak z ostrą krytyką organizacji obrony praw człowieka / Zdjęcie: NYT

Skanery zainstalowano na lotniskach w Rzymie, Wenecji i Mediolanie. W ciągu pół roku ich użytkowania stwierdzono jednak, że są one nieefektywne. Vito Riggio, szef włoskich władz lotniczych powiedział, że sprawdzenie osoby trwa dłużej, niż w czasie klasycznego przeszukania.

Według wczorajszej Corriere della Sera, skanery okazały się również nie do końca skuteczne przy wykrywaniu broni i materiałów wybuchowych. Rząd wziął również pod uwagę względy etyczne. W praktyce bowiem urządzenie pozwala na tworzenie map ludzkiego ciała i zbieranie przez władze nieuprawnionych informacji o obywatelach.

Ostateczna decyzja nie została jednak jeszcze podjęta. Sprawą zajmie się teraz szczegółowo rządowa komisja.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Hybrydowy śmigłowiec wyciąga 400 km/h

wtorek, 28 września 2010 8:35

NOWY EUROPEJSKI HELIKOPTER

Hybrydowy śmigłowiec wyciąga 400 km/h
Fot. eurocopter.comLata z prędkością 400 na godzinę
Lata z prędkością 400 kilometrów na godzinę i ma zabudowane skrzydła z dodatkowymi silnikami - spółka Eurocopter przedstawiła w poniedziałek swój śmigłowiec hybrydowy X3, którym chce rzucić wyzwanie amerykańskiemu koncernowi Sikorsky i jego projektowi X2.
Z siedziby firmy Eurocopter w Marsylii dziennikarze zostali przewiezieni śmigłowcem, a następnie autobusem do niezidentyfikowanej francuskiej wojskowej bazy lotniczej. W wydzielonym hangarze stacjonuje tam maszyna, która 6 września odbyła swój pierwszy lot.

Jego konstrukcja stanowi odpowiedź na oblatany w 2008 roku amerykański śmigłowiec hybrydowy Sikorsky X2, zdolny osiągać prędkość do 460 kilometrów na godzinę - dwa razy większą niż helikoptery konwencjonalne.

Prostszy niż amerykański model

Jak poinformował szef Eurocoptera Lutz Bertling, za korzystanie z bazy firma zapłaciła ministerstwu obrony, choć sam projekt X3 finansowany jest wyłącznie z jej funduszu badawczo-rozwojowego.

W porównaniu z konstrukcją firmy Sikorsky, dysponującej dwoma przeciwbieżnymi wirnikami nośnymi i sześciołopatowym śmigłem pchającym w tyle kadłuba, hybrydowy Eurocopter ma bardziej uproszczoną budowę. Jego skrzydła z dodatkowymi silnikami zaprojektowano jako ewentualny dodatek dla konwencjonalnych śmigłowców, zwiększający ich prędkość o połowę - przy cenie wyższej zaledwie o 20 do 25 procent.

Żródło: tvn24.pl

oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

SAS sprzedaje akcje Estonian Air

wtorek, 28 września 2010 8:33
Od 2003 r. SAS jest w posiadaniu 49% akcji estońskich linii lotniczych Estonian Air. Zgodnie ze strategią Core SAS, która przewiduje skupienie się na rynku skandynawskim, akcje te zostały przeznaczone do sprzedaży.

Fot. Thomas Becker

W wyniku porozumienia zawartego 17 września z rządem estońskim, Grupa SAS przekaże w ręce państwa 49% akcji. Rząd Estonii przekaże około 200 mln SEK w ramach nowej emisji praw poboru, natomiast SAS przekształci kredyty o wartości około 20 mln SEK w kapitał własny.

Po emisji praw poboru rząd Estonii będzie w posiadaniu 90%, natomiast SAS 10% akcji Estonian Air. SAS pozostanie wierzycielem w przypadku kredytów o wartości zbliżonej do 70 mln SEK z terminem zapadalności w 2014 r.

Estonian Air ma możliwość wykupienia pozostałych udziałów SAS, natomiast SAS ma możliwość sprzedaży swoich udziałów według wartości rynkowej po 4 latach. Warunkiem finalizacji transakcji jest zgoda estońskiego parlamentu. Transakcja ta ma neutralny wpływ na zysk i płynność Grupy SAS. SAS będzie kontynuować współpracę handlową z Estonian Air.

Żródło:
lotniczapolska
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zmiany klimatu a bezpieczeństwo lotnicze

wtorek, 28 września 2010 8:31
ULC

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że przedstawiciele Urzędu wzięli udział w dwudniowej międzynarodowej konferencji połączonej z warsztatami na temat wpływu zmian klimatu i czynników atmosferycznych na bezpieczeństwo lotnicze, organizowanej przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

W ostatnich latach bardzo wiele wysiłku poświęcono badaniom wpływu lotnictwa na zmiany klimatu, a także działaniom zmierzającym do jego redukcji. Coraz częściej eksperci wskazują także na potrzebę szerzenia świadomości na temat wpływu zmian klimatu oraz zanieczyszczeń cząsteczkowych (np. pyłów wulkanicznych) na bezpieczeństwo lotnictwa a także poszukiwania rozwiązań regulacyjnych w tych obszarach.

Konferencję i warsztaty EASA poprowadzili wiodący naukowcy oraz eksperci branżowi, m.in. przedstawiciele producentów statków powietrznych, przewoźników, regulatorów, instytucji badawczych, meteorologów, klimatologów i wulkanologów. Prezentacje dotyczyły zagadnień teoretyczno-naukowych, identyfikacji zagrożeń, oceny ryzyka oraz analizy możliwych środków zaradczych. Omawiane były poszczególne rodzaje ekstremalnych zjawisk atmosferycznych niebezpiecznych dla lotnictwa, w perspektywie zachodzących zmian klimatu (ekstremalne temperatury, oblodzenie, grad, porywiste wiatry, turbulencje, burze i tornada, ograniczenia widzialności itp.).

Podkreślano potrzebę udoskonalenia modeli prognostycznych na użytek meteorologii, usprawnienia systemów zbierania danych meteorologicznych oraz danych o wielkości i koncentracji cząstek pyłów a także przesyłu tych danych w procesie planowania lotów. Wskazano także na konieczność zapewnienia potencjału do lokalnej poprawy przepustowości przestrzeni powietrznej stosownie do aktualnych zagrożeń ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi lub pyłami wulkanicznymi.

Szczegółowe informacje oraz prezentacje z konferencji dostępne są na stronie EASA.

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofa w Murray County

poniedziałek, 27 września 2010 16:42

Wczoraj rano w Murray County rozbiła się Cessna 172K. Zginęły 2 osoby z 3 znajdujących się na pokładzie.

Pilot samolotu Cessna 172K lecącego z New Smyrna Beach (Massey Ranch Airpark) na Florydzie do Lovell Field pod Chattanooga w Tennessee informował o problemach z silnikiem. Do katastrofy doszło ok. 10:45. Samolot rozbił się na polu w rejonie Murray County w stanie Georgia, na południe od Spring Place. Przy próbie awaryjnego lądowania zahaczył skrzydłem o rosnący tam dąb. Wrak zatrzymał się zaledwie kilka metrów od bawiących się w pobliżu dzieci.

Szeryf Murray County poinformował, że dwie osoby lecące samolotem (kobieta i mężczyzna) zginęły na miejscu, trzecia została przewieziona do szpitala Erlanger. Jest w bardzo ciężkim stanie. Lekarze dają jej 50% szans na przeżycie.

Według przedstawicieli komisji badającej przyczyny katastrofy, problemy z silnikiem mogły mieć źródło w wadliwym paliwie lub wynikać z awarii mechanicznej. Pilot samolotu był prawdopodobnie mało doświadczony.

Rozbity samolot to 4-miejscowa Cessna 172K (zdjęcie z 2005: Wing Nuts LLC), nr rej. N84249, nr ser. 17258394, wyprodukowana w 1969, zarejestrowana na Flight Training Express LLC z New Smyrna Beach na Florydzie.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Ochrona środowiska w lotnictwie

poniedziałek, 27 września 2010 16:33
Przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego uczestniczyli w posiedzeniu europejskich członków Komitetu Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego ds. ochrony środowiska w lotnictwie (CAEP). Posiedzenie odbyło się w Kolonii, a jego celem było wypracowanie wspólnego stanowiska krajów europejskich, które będzie prezentowane na posiedzeniu Grupy Kierującej Komitetu CAEP w Tuluzie w listopadzie br.

Podczas posiedzenia omówiono m.in. dotychczasowe prace grupy roboczej oceniającej obecne dopuszczalne poziomy hałasu dla samolotów pasażerskich i możliwość dalszego ich zaostrzenia.


Prace tej grupy koncentrowały się na następujących zagadnieniach:

* zbieranie danych n/t hałasu samolotów eksploatowanych oraz prognozowanych dla dopiero projektowanych,
* określenie możliwych opcji zaostrzenia dopuszczalnych poziomów hałasu (w dB względem poziomów Rozdziału 4 oraz indywidualne marginesy),
* określenie wzrostu i procesu wymiany floty,
* analiza, które samoloty mogą odczuć skutki zaostrzenia wymagań,
* rozważenie technicznych opcji dla ustalenia możliwych problemów,
* określenie kosztów ustaleń (wg typu samolotu i wg opcji),
* zależność poziomów hałasu i emisji spalin z baz danych,
* analiza zależności kosztów i korzyści.

Dyskutowano również o podjętych dotychczas działaniach ograniczających emisje CO2 do atmosfery.

Grupa robocza zajmująca się tym tematem opracowała założenia do projektu normy, która stanowiłaby III tom Załącznika 16 ICAO. Norma dotyczyłaby emisji CO2 całego samolotu.

Powołano 2 podgrupy robocze, które rozpatrują następujące zagadnienia:

* miary wydajności paliwa i procedury,
* stosowalność i realizacja.

Zasadniczym problemem jest wybranie odpowiednich miar (z kilkunastu możliwych), które będą zastosowane w normie. Obecnie za podstawowe przyjmuje się dwie: 1. „co jest przewożone?” (masa ładunku płatnego) oraz 2. „prędkość” (szczególnie istotna w przypadku samolotów biznesowych).

Norma obejmowałaby poddźwiękowe samoloty odrzutowe od 5670 kg ciężaru startowego i turbośmigłowe od 8618 kg oraz odnosiłaby się tylko do samolotów „nowych”, a nie „w służbie” czy „w produkcji”.

Następne posiedzenie Komitetu odbędzie się w październiku w Brukseli.

Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 906611
Bloog istnieje od: 3678 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst