Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 273 485 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« wrzesień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Pytamy.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Zawody Samolotowe w Częstochowie

środa, 30 września 2009 19:59
Już jutro na terenie aeroklubowego lotniska Rudniki w Częstochowie rozpoczną się drugie Jurajskie Zawody Samolotowe.

Fot. Lotnicza Polska
W dniach 01.10-04.10.2009 Aeroklub Częstochowski organizuje 2. Jurajskie Zawody Samolotowe o memoriał Piotra Sikorskiego. Dzięki ogólnopolskiemu charakterowi zawodów, w imprezie potwierdziło swój udział wielu znakomitych pilotów z całego kraju.

W ramach zawodów przewiduje się rozegranie dwóch konkurencji nawigacyjnych w oparciu o regulamin zawodów nawigacyjnych, a każda z nich będzie zakończona próbą lądowania na celność. W skład każdej załogi wchodzi pilot i nawigator. Każda ekipa ma za zadanie obliczyć bardzo dokładnie wpływ wiatru na kierunek lotu oraz na czas lotu. Następnie musi oblecieć tą trasę z jak największą dokładnością nawigacyjną oraz czasową oraz lądując na końcu trasy precyzyjnie w wyznaczonym miejscu.

Więcej informacji dotyczących zbliżających się zawodów zawodnicy biorący udział w 2. Jurajskich Zawodach Samolotowych o memoriał Piotra Sikorskiego mogą znaleźć w archiwalnych artykułach publikowanych na łamach portalu, oraz na stronie Aeroklubu Częstochowskiego.

Łukasz Szeskaz
Żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Przelot samolotów na Air Show 2009 (mój film na youtube.pl)

środa, 30 września 2009 19:30

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

„Gniezno” nad Nowym Jorkiem i nie tylko

środa, 30 września 2009 19:22

„Gniezno” nad Nowym Jorkiem i nie tylko

Kiedy w 1929 r. powstały Polskie Linie Lotnicze LOT z połączenia Aero i Aerolot chyba nikt nie przypuszczał, że ten najmłodszy powietrzny przewoźnik będzie chciał pokonać bezmiar wielkiej wody. Wody, którą tworzył Ocean Atlantycki. Co więcej zamarzy sobie, aby były to loty regularne. Miały one zbliżyć Polskę leżącą na Starym Kontynencie, do tego lepszego położonego na Nowym.

Pierwszy start, tytułem próby, odbył się w 1938 r. Za sterami samolotu (Lockheed L14 Super Elektra) siedział ówczesny dyrektor Polskich Linii Lotniczych LOT. Maszyna, którą pilotował dotarła drogą powietrzną z Los Angeles do Warszawy. Trasę z międzylądowaniami liczyła sobie blisko 30 000 km. Regularne połączenie miało nastąpić w latach czterdziestych. Na przeszkodzie stanęła II wojna światowa. Po niej nie było lepiej. Chodziło o wybór właściwego samolotu. O tym decydowali politycy, którzy rządzili krajem.

Tak więc szybujący żuraw (symbol PLL LOT) z uwiciem sobie gniazda po drugiej stronie Atlantyku musiał poczekać. Samolotem, który miał sprostać temu zadaniu był kupiony w ZSRR, IŁ – 62. To jego zakup sprawił, że Polska zaczęła na stałe gościć w USA i Kanadzie. Trasa lotu była inna od tej, którą zamierzano latać przed wojną. 16 kwietnia 1973 r. LOT połączył w regularnych połączeniach Warszawę z Nowym Jorkiem. Po blisko ćwierć wieku „wysłużoną” radziecką konstrukcję zastąpił młody amerykański Boeing.


Logo PLL LOT pomysłu Tadeusza Gronowskiego z 1929 roku

Od 1998 r. żuraw pojawiał się co tydzień w swoim amerykańskim gnieździe. Co więc ma „Gniezno” z Nowym Jorkiem i nie tylko miastami położonymi na półkuli północnej? Odpowiedź wydaje się bardzo prosta. W polskim lotnictwie cywilnym i wojskowym przyjęto zwyczaj nadawania imion samolotom. Chrzcili je piloci i mechanicy. Płatowce otrzymywały imiona wybranek serca. Tak postępowano w lotnictwie wojskowym. Nie nadawano imion tych, którzy byli znani z literatury czy polityki. Nie były to nazwy geograficzne. Tak więc daremnie było szukać na kadłubie nazw krain i miast. Jak podają znawcy przedmiotu w lotnictwie cywilnym ojcami chrzestnymi byli mechanicy. Stalowe ptaki otrzymywały męskie imiona. Te zaczynały się od ostatniej litery znaku rejestracyjnego. Później nastał czas kobiecych imion. Latał na ten przykład cywilny Junkers„Piotr” w towarzystwie wojskowego Fokkera „Anna”. Znacznie lepiej się działo z balonami. Wznosił się w powietrze „Lwów”. Całość dopełniał szybujący żuraw albo wieńczyła czerwona szachownica. Na czas wojny zniknął pierwszy. Pozostawała druga. Przetrwały kobiece imiona. Trwały na kadłubach bombowców i myśliwców. Niestety i one po pewnym czasie zniknęły. Dlaczego ? Odpowiedzi należałoby szukać w regulaminach.

Gdy do PLL w latach sześćdziesiątych trafił pierwszy IŁ 18 a następnie całe stadko otrzymało imię upamiętniające pola bitewne naszych żołnierzy. Nazwy te jednak nigdy nie trafiły na burty kadłubów. Co nie przeszkadzało, że pod niebem latał Tobruk i Lenino. Nazwy rzek były zastrzeżone dla rodziny Antonowa. Przedstawicielom od Tupolewa dostali się naukowcy.

Do uroczystych chrzcin wrócono gdy do LOT ` u weszły konstrukcje Iliuszyna mające latać na dalekich trasach. Pierwszy z nich otrzymał imię Mikołaja Kopernika, następnym był Fryderyk Chopin. Znalazł się obok Tadeusz Kościuszko. Dołączył wkrótce Kazimierz Pułaski i Władysław Sikorski.

Z chwilą wymiany na samoloty z Zachodu również nastąpiła zmiana imion – patronów. Boeingi otrzymały nazwy miast. Pierwsze użyczyło swojej nazwy Gniezno. Zjawił się Kraków, nie zabrakło Warszawy. Lata na podniebnych szlakach Gdańsk. Jest też Poznań.

Tak więc teraz nikogo już nie może dziwić co robi „Gniezno” nad Nowym Jorkiem. Na zakończenie małe porównanie dwóch zdobywców Atlantyku ( wczoraj i dzisiaj ).

Lokckheed L14H Super Elektra Boenig 767 – 300ER

  • długość – 13,51 m 54,94
    rozpiętość - 19,96 m 47,54

    prędkość - 365 km/ h 865
  • zasięg - 3100 km 11 700

Konrad RYDOŁOWSKI

Żródło:samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Promocyjne Cirrusy w sprzedaży do końca października

środa, 30 września 2009 19:18
Jak wskazuje dokładny zegar na stronie firmy Cirrus Aircraft, już tylko 31 dni pozostało do końca promocyjnej akcji, w której do kupienia są używane samoloty Cirrus w atrakcyjnych cenach.

Fot. Lotnicza Polska
Samoloty, które firma Cirrus wystawiła do sprzedaży używane były jedynie w akcjach promocyjnych, jako samoloty demo, przy prezentacjach oraz w lotach demonstracyjnych dla potencjalnych klientów. Ich stan techniczny określono jako bardzo dobry, a na potwierdzenie tego, firma wykonała szczegółowe badania używanych samolotów.

Promocyjne ceny dotyczą 21 samolotów Cirrus SR20 GT, Turbo GTS, SR22 GS i GTS. Ceny tych używanych egzemplarzy oscylują między 444 tys. i 659 tys. USD. Wszystkie z nich wyposażone są w najnowszą awionikę Garmin Perspective, a duża część z nich także w system FIKI, który umożliwia latanie w warunkach oblodzenia. Wszystkie egzemplarze charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa dysponując spadochronowym system ratunkowym CAPS.

Osoby zainteresowane kupnem używanego Cirrusa w promocyjnej cenie, powinny skontaktować się z lokalnym dilerem firmy Cirrus Aircraft.

Poniżej znajduje się lista dostępnych na chwilę obecną samolotów (zawsze bieżącą listę można znaleźć na stronie producenta)



Łukasz Szeskaz
Źródło: cirrusaircraft.com

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Tankowce USAF – czwarte podejście

wtorek, 29 września 2009 16:45

W piątek rozpoczął się formalnie przetarg na tankowce dla amerykańskich wojsk lotniczych. To już czwarta próba wyłonienia zwycięzcy, w programie, którego wartość szacowana jest na 35 mld USD.


Rozpoczęty przetarg dotyczy 179 samolotów, które mają zastąpić przedstawione, kilkudziesięcioletnie KC-135 (najmłodszy został wyprodukowany w… 1964). Mimo, że większość z ok. 500 samolotów, posiadanych przez USAF (w jednostkach operacyjnych, rezerwy i lotnictwa Gwardii Narodowej) ma jeszcze resursy, pozwalające im służyć teoretycznie do 2050, ich utrzymanie staje się coraz droższe i – w dłuższej perspektywie czasu – nieopłacalne. W przyszłości nowe tankowce zastąpią również kilkadziesiąt nieco młodszych KC-10, wyprodukowanych w latach 1979-1987 / Zdjęcie: USAF

Pierwsza próba zakończyła się zwycięstwem Boeinga w 2002, który oferował wówczas tankowce na bazie B767. Z powodu skandalu korupcyjnego, wyniki procesu unieważniono w styczniu 2006.

Drugi przetarg wygrał w lutym 2008 Northrop Grumman, który wraz z europejskim EADS zaproponował KC-30, pochodną Airbusa A330-200MRTT , pokonując Boeinga KC-767. Wybrany samolot otrzymał już nawet od wojsk lotniczych oznaczenie KC-45A, jednak protest konkurenta – który wytknął istotne nieprawidłowości w sposobie prowadzenia negocjacji – doprowadziły do kolejnego unieważnienia wyników.

Trzeci przetarg rozpisano w sierpniu 2008, uwzględniając nowe, mniej faworyzujące Northrop Grumana wymogi przetargowe. Bardzo szybko zrezygnowano jednak z przedsięwzięcia, w obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich.

Ostatecznie o rozpoczęciu kolejne przetargu poinformowano w czwartek, a następnego dnia wysłano do Boeinga i zespołu Northrop Grumman-EADS wstępne zapytanie ofertowe. Odpowiedzi – które staną się podstawą do sformułowania konkretnych zapytań ofertowych – mają dotrzeć nie później niż 26 października bieżącego roku. Planuje się, że wyłonienie zwycięzcy nastąpi w 2010.

Założenia nowego przetargu zostały sformułowane w możliwie otwartej formule, by uniknąć zarzutów ze strony przegranego. Pentagon wymaga więc od oferentów spełnienia kilku warunków. Nowe tankowce mają mieć możliwość zaopatrywania w paliwo wszystkich obecnych i rozwijanych statków powietrznych, przy pomocy sztywnego boomu i przewodów giętkich, także jednocześnie. Muszą także same mieć możliwość pobierani paliwa w locie, a zasięg nie może być mniejszy od obecnie wykorzystywanych KC-135R. Maszyny muszą być również przystosowane – po aranżacji wnętrza – do lotów transportowych, pasażerskich i medycznych.

Kolejne wymogi związane są z działaniami bojowymi. Pentagon żąda ograniczonych zdolności samoobrony, w tym przeciwko pociskom z głowicami naprowadzanymi w podczerwieni, a także systemów, chroniących załogę przed skutkami zastosowania broni chemicznej i biologicznej. Urządzenia komunikacji muszą być zaś wprzęgnięte w sieciocentryczny system łączności wojskowej.

Samoloty powinny być również gotowe do lotów w każdym miejscu i warunkach atmosferycznych, co wymaga zdolności do lotów w zarządzanej cywilnie przestrzeni powietrznej, zgodnie z wymogami władz lotniczych FAA.

Zwycięzca przetargu powinien zagwarantować minimalne zdolności produkcyjne na poziomie 15 samolotów rocznie. Musi również serwisować samoloty przez nie mniej niż 5 lat oraz współtworzyć niezależny system serwisowania w jednostkach USAF.


Żródło:skrzydlatapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lecąc z BA zapłacisz za miejsce

poniedziałek, 28 września 2009 17:24
Linie British Airways wprowadzają dodatkowe opłaty przy wyborze miejsca w samolocie. Osoby, które nie zdecydują się na wcześniejszą, odpłatną, rezerwację, będą mogły wybrać miejsce (z tych co pozostały) za darmo do 24 godzin przed planowanym odlotem.

Fot. British Airways
Przedstawiciele Brytyjskiego przewoźnika twierdzą, że wprowadzenie nowego systemu opłat umożliwi pasażerom większą kontrolę nad miejscami, które będą chcieli zająć w samolocie. Ceny mają oscylować od 10 funtów w klasie ekonomicznej do nawet 120 w klasie biznes. Przy wyborze miejsc, kosztów nie poniosą pasażerowie latający pierwszą klasą oraz posiadacze złotej karty BA.

Linie odmówiły komentarza dotyczącego prognozowanych zysków wynikających z wprowadzenia dodatkowych opłat tłumacząc, że sprawa może być kwestią wrażliwą. Nie wątpliwie chodzi o to abyśmy na tym zyskali. Jednak bardziej zależało nam na tym, aby klienci otrzymali to o co nas od dłuższego czasu prosili - przewoźnik poinformował w oświadczeniu.

Organizacja zrzeszająca brytyjskich agentów biur podróży (Association of British Travel Agents - ABTA) skomentowała sprawę mówiąc, że wszystkie linie szukają sposobów, aby raczej utrzymać podstawowe opłaty na niezmienionym poziomie. - Te dodatkowe opłaty są opcjonalne. Jeżeli zarezerwujesz sobie miejsce na mniej niż 24 godziny przed odlotem, nie zapłacisz za miejsce. Nie wydaje się, aby były one uciążliwe - powiedział przedstawiciel ABTA.

W zeszłym roku finansowym linie British Airways zanotowały ponad 401 milionów funtów straty.

Jakub Gileciński
Żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pierwszy, afgański G.222

niedziela, 27 września 2009 10:32

W piątek rano Alenia Aeronautica przekazała US Air Force pierwszy z 18 zamówionych samolotów transportowych G.222. Maszyna po przetransportowani statkiem i ponownym złożeniu, trafi ostatecznie do wojsk lotniczych Afganistanu.

Uroczystość miała miejsce w zakładach w Capodichino. Zakończyła kilkumiesięczny okres remontu, modernizacji – głównie awioniki – oraz prób fabrycznych.

Amerykańskie wojska lotnicze zamówiły 18 dwusilnikowych, turbośmigłowych transportowców w sierpniu ubiegłego roku, za 287 mln USD . Umowa została podpisana z Alenia North America, spółką-córką włoskiego przedsiębiorstwa.

Docelowym odbiorcą jest Korpus Lotniczy Narodowej Armii Afgańskiej, który stanowi zalążek wojsk lotniczych. Obecnie wykorzystuje on jedynie kilka transportowych An-26/-32, 2 szkolno-bojowe Aero L-39 Albatros oraz 32 śmigłowce: 23 Mi-17 i 9 Mi-24. W najbliższych latach liczba statków powietrznych ma zostać znacząco zwiększona.

Oprócz włoskich transportowców, do Afganistanu mają trafić również nowsze wersje Mi-17. Rozpatruje się możliwość zakupu samolotów szkolno-bojowych. Kilka miesięcy temu rozpoczęło się także szkolenie obecnych i przyszłych pilotów w USA.

Alenia Aeronautica zrealizuje kontrakt na dostawy G.222 do 2011. Oprócz remontu i nowego malowania, wszystkie samoloty otrzymają nowoczesną awionikę i część wyposażenia pokładowego. Działania te są uzasadnione nie tylko zwiększeniem możliwości bojowych, ale również koniecznością unifikacji wyposażenia.

Remontowane samoloty budowane były bowiem latach 1977-1985, w nieco odmiennych wersjach. Pierwsza z dostarczonych maszyn o numerze fabrycznym 4088, została np. tworzona jako samolot przeciwpożarowy.

Oprócz 16 standardowych egzemplarzy, włoski producent dostarczy również 2 samoloty w wersji VIP. Zapewni również pełne serwisowanie samolotów przez rok od daty wejścia do służby.

Pierwszy wyremontowany i zmodernizowany G.222 dla Afganistanu. Wstępne przygotowania do realizacji amerykańskiego kontraktu poczyniono już wczesną wiosną 2008, kiedy na lotnisku w Pizzie zgromadzono 24 z 46 posiadanych przez Aeronautica Militare samolotów tego typu. Wraz z zastępowaniem ich przez nowsze i mocniejsze C-27J, zostały one odkupione przez producenta od wojsk lotniczych i przeznaczone do sprzedaży zagranicznej. Remont pierwszego z nich rozpoczął się już w październiku ubiegłego roku (parę tygodni po podpisaniu kontraktu) i trwał 9 miesięcy / Zdjęcie: Alenia Aeronautica

Żródło:skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Trzytysięczny RV-8

niedziela, 27 września 2009 10:28

Tom Carter, były pilot F-16, okazał się trzytysięcznym klientem na RV-8, samolot w częściach do samodzielnego montażu amerykańskiej Van's Aircraft.


RV-8 jest dolnopłatem dla dwóch osób. Maksymalna masa startowa wynosi 815 kg. Samolot ma długość 6,46 i rozpiętość skrzydeł 7,38 m. Silniki Lycominga o mocy od 150 do 200 KM zapewniają prędkość maksymalną do 360 km/h i wznoszenie do 9,7 m/s. Największy zasięg przy prędkości ekonomicznej wynosi nieco ponad 1260 km / Zdjęcie: Adrian Pingstone

Carter wybrał RV-8 ze względu na dużą prędkość – wersja z 200-konnym silnikiem Lycoming IO-360 rozwija prędkość maksymalną 360 km/h – i możliwość wykonywania akrobacji, z przeciążeniami w zakresie +6/-3g. Do zakładów na Aurora State Airport w Oregonie przyleciał swoją Cessną 180, do której załadował większość części RV-8.

Samolot ten okazuje się kolejnym przebojem założonego w 1973 Van's Aircraft. Przedsiębiorstwo oferuje obecnie 9 modeli metalowych dolnopłatów, 2- i 4-miejscowych (od RV-3 do RV-12, modele o numerach 1,2 i 5 przestały być produkowane lub występowały wyłącznie jako prototypy). Wszystkie występują w klasie eksperymentalnej, w zestawach do samodzielnego montażu.

Producent nie ujawnił do tej pory, ile zestawów sprzedał. Wiadomo jedynie, że do września bieżącego roku zmontowano i zarejestrowano 6 362 samolotów, w tym 2363 RV6/6A, 1306 RV-4 (mniejszego protoplasty RV-8) oraz 916 RV-8/8A (oznaczenie A oznacza podwozie trójkołowe, pozostałe maszyny mają klasyczne podwozie dwukołowe z kółkiem ogonowym).

RV-8 sprzedawany jest od 1996. Standardowy zestaw (bez silnika) kosztuje niecałe 21 tys. USD. Na zestaw do szybkiej budowy, z częściowo zmontowanymi podzespołami, należy wydać o 10 tys. USD więcej.

Żródło:skrzydltapolska


oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Aktywność samorządów kluczem do rozwoju regionalnych portów lotniczych w Polsce

piątek, 25 września 2009 22:26
Celem prezentowanej konferencji „Aktywność samorządów kluczem do rozwoju regionalnych portów lotniczych w Polsce” będzie omówienie dla przedstawicieli władz samorządowych na poziomie lokalnym i wojewódzkim zagadnień związanych z problemem rozwoju portów lotniczych, przy których rozwiązywaniu samorządy powinny odgrywać istotną rolę.
Konferencja, 20 - 21 października 2009,
Hotel Marriott, Warszawa


W szczególności dotyczy to praktycznych aspektów:
- nowych rozwiązań prawnych i regulacyjnych,
- planowania nowych lotnisk i rozwoju już istniejących w sposób gwarantujący możliwość korzystania z dotacji unijnych,
- koncepcji udziału inwestorów prywatnych w strukturach właścicielskich spółek lotniskowych.

Główne zagadnienia konferencji:
- KOMISJA EUROPEJSKA ZATWIERDZIŁA PROGRAM POMOCY W WYSOKOŚCI OKOŁO PÓŁ MILIARDA EURO NA RZECZ DZIESIĘCIU POLSKICH PORTÓW LOTNICZYCH
- ROZWÓJ LOTNISK W POLSCE - REGULACYJNE, EKONOMICZNE, OPERACYJNE I RYNKOWE SZANSE I ZAGROŻENIA
- ASPEKTY REGULACYJNE I EKONOMICZNE:
· Nowelizacja prawa lotniczego - nowe możliwości inwestowania, nowa klasyfikacja lotnisk, pomoc państwa, otwarcie rynków
· Praktyczne konsekwencje zmian w ustawie "Prawo Lotnicze" dla rynku lotnisk w Polsce
· Realizacja rozwiązań prawnych w zakresie gospodarowania nieruchomościami po AMW oraz uproszczenia procesów inwestycyjnych na cele lotniskowe
· Finansowanie projektów inwestycyjnych w portach lotniczych ze środków publicznych (TEN-T, RPO)

PLANOWANIE I ROZWÓJ LOTNISK:
· Plan Generalny lotniska - Długofalowe konsekwencje Master Planu w zakresie planowania przestrzennego, oddziaływania na środowisko i rozwoju regionu
· Strategia inwestycyjna PAŹP w rozwój systemów nawigacyjnych w portach regionalnych
· Wsparcie dla projektów w rozwój infrastruktury lotnisk z RPO Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 - priorytety w ocenie Komisji Europejskiej
- INDYWIDUALNE PREZENTACJE PROJEKTÓW LOTNISKOWYCH
- KSZTAŁTOWANIE STRATEGII ROZWOJU LOTNISKA W REGIONIE:
· Metody badania w zakresie strategicznych kierunków rozwoju miasta i regionu z punktu widzenia jego mieszkańców
· Rozwój lotniska w oparciu o potencjał inwestora prywatnego - inwestor strategiczny czy finansujący? Przegląd potencjalnych inwestorów, grup kapitałowych i zarządzających

DO UDZIAŁU ZAPRASZAMY:
- Przedstawicieli samorządów: marszałków, prezydentów, burmistrzów, starostów
- Inwestorów
- Zarządy lotnisk regionalnych
- Przedstawicieli instytucji rządowych odpowiedzialnych za rozwój transportu lotniczego (w tym departamentów i wydziałów instytucji odpowiedzialnych za rozwój regionalny, infrastrukturę, pozyskiwanie funduszy unijnych, nadzór właścicielski, Marketing)
- Przedstawicieli Parlamentu (Komisja Infrastruktury Sejmu)
- Inwestorów prywatnych zainteresowanych zaangażowaniem kapitałowym w regionalne spółki lotniskowe
- Linie lotnicze i touroperatorzy
- Konsorcja i firmy budujące i planujące infrastrukturę lotniskową i około lotniskową: biura planistyczne, generalni wykonawcy, firmy architektoniczne, inżynierowie kontraktów
- Firmy dostarczające systemy techniczne
- Firmy konsultingowe
- Kancelarie prawnicze
- Banki
- Ubezpieczycieli
- Inne instytucje finansowe
- Firmy IT

Partnerami konferencji są: Clifford Chance oraz Ernst&Young.

Patroni medialni: Bank, Nowoczesny Bank Współdzielczy, Polish Market, Warsaw Business Journal, Przegląd Lotniczy, Gazeta Transportowa, GOwarsaw.eu, PMR, Forum Samorządowe, Aircargo, samoloty.pl, Wiadomości Turystyczne.




ORGANIZATOR

Top Consulting Conferences & Trainings

Ul. Marszałkowska 58/54
00-545 Warszawa
tel.: + 48 22 460 51 26
fax.: + 48 22 460 51
e-mail:

info@tcct.pl
www.tcct.pl

Żródło:samoloty.pl





oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Świat dzieci i dorosłych - współpraca idealna

czwartek, 24 września 2009 21:13
Samoloty, żaglowce, samochody, które urzekają nie tylko dbałością o szczegóły, precyzją wykonania, ale również bogatą historią, która wypełnia każdy sklejony element. Już niedługo będzie okazja do obejrzenia wspaniale wykonanych modeli, w większości będących wiernym odtworzeniem rzeczywistych wojennych samolotów czy kolei z ubiegłego wieku. Wszystko to już 24 i 25 października w Poznaniu.
Międzynarodowe Targi Poznańskie słusznie spodziewają się większego zainteresowania tą edycją Salonu Modelarstwa i przeniosło wystawę do nowego, większego obiektu. Modelarze z całej Polski i z zagranicy kończą przygotowania poszczególnych partii makiet kolejowych, które zostaną połączone podczas targów tak, aby zabrać zwiedzających w niepowtarzalną podróż w przeszłość, w czasy gdzie tylko kolej umożliwiała dalekie podróże w nieznane.


MTP Poznań Hobby Salon Modelarski

W tym roku Salon Modelarstwa powiększył się również o nowe patronaty branżowych portali, z których każdy zrzesza pasjonatów. Nie straszne im kilometry jakie muszą pokonać, aby dotrzeć na jedyne w swoim rodzaju targi, na których najważniejsze jest modelarska pasja.

Wierni we wspieraniu imprezy są Allegro, Modelarz, RC Przegląd Modelarski, Świat Kolei i Świat Zabawek.

Za niespełna miesiąc będziecie Państwo mogli zapoznać się z licznymi nowościami jakie pojawią się na stoiskach przodujących polskich firm, odwiedzą nas również firmy zagraniczne min. z Turcji i z Niemiec.

Zapraszamy do dobrej zabawy!


Program wydarzeń Salonu Modelarstwa HOBBY 2009:

  • Modułowe makiety kolejowe w kilku skalach

  • Tor kolejowy dla dzieci – wspaniała zabawa dla małych i dużych

  • Eliminacje do Halowych Mistrzostw Polski modeli samochodów sterowanych radiem

  • Halowe zawody samochodów RC dla dzieci od 3 do 15 lat.

  • Pokazy modeli latających i pływających

  • Akademia Modelarstwa


 Bilety w cenie 10 zł. (dzieci do lat 3 – wstęp wolny) można nabyć on-line, również w kasach biletowych czynnych w dniu imprezy w godz. sobota 9.30-16.30, niedziela 9.30-15.30.

Salon Modelarski odbędzie się w pawilonie 7, 7A, wejście od ul. Śniadeckich lub od ul. Głogowskiej. Więcej informacji na www.hobby.mtp.pl

Żródło:samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Jesienna edycja akcji zrzutu szczepionek

czwartek, 24 września 2009 21:02
Podobnie, jak w latach ubiegłych Wojewódzcy Lekarze Weterynarii przeprowadzają właśnie jesienną edycję zrzutu szczepionek przeciw wściekliźnie dla lisów.

Fot. Lotnicza Polska
Akcje zrzutu szczepionek przeprowadzana jest od kilku lat dwa razy do roku: na wiosnę i jesienią. Z uwagi na potrzebę bardzo dokładnego rozmieszczenia szczepionki, do akcji wykorzystywane są specjalnie do tego przystosowane samoloty. Co sekundę bowiem przez odpowiedni otwór w samolocie wyrzucana jest szczepionka.

Tak szeroki zakres szczepienia lisów ma swoje uzasadnienie. Lisy bowiem w poszukiwaniu pożywienia przemierzają nieraz bardzo duże odległości. Są gatunkiem, który w przypadku wścieklizny roznosi chorobę po znacznym terenie. Nie wykluczone, że chore lisy mogą także zarażać zwierzęta domowe.

Polskie aerokluby regionalne, które dysponują odpowiednią bazą statków powietrznych, regularnie wygrywają przetargi na zrzut szczepionki w określonych województwach. Najpopularniejszym samolotem, używanym do zrzutu, który z reguły możemy spotkać nad naszymi głowami to Antonov AN-2. Zwykle, lot takiego samolotu trwa między 4 a 6 godzin w ciągu których można zrzucić 15 tys. sztuk szczepionki. Na każdy kilometr kwadratowy zrzucane jest 20 kostek szczepionki. Część z nich zostanie zjedzona przez inne dzikie zwierzęta.

Jesienne loty nad poszczególnymi województwami trwają już od września, a zakończą się w połowie października. Szczepionki będą zrzucane zarówno na lasy, łąki, nieużytki oraz cmentarze.

Wszyscy, którzy udadzą się w wrześniu lub październiku na spacery do lasu lub na łąki, powinny omijać brunatno-zielone szczepionki w kształcie małej kostki. W ciągu dwóch tygodni po przeprowadzeniu zrzutu zaleca się wysoką ostrożność w trakcie wyprowadzania zwierząt domowych i nie spuszczania ze smyczy psów w trakcie spacerów na terenach nie zabudowanych.

Każde bezpośrednie zetknięcie się z preparatem, powinno być omówione z lekarzem. Należy również zwrócić większą uwagę na psy i koty, dla których przypadkowy kontakt z preparatem powinien również zakończyć się wizytą u weterynarza.

Warto również przytoczyć wymierne efekty szczepień. Populacja lisów wzrosła i choć okazjonalnie występowały źródła wścieklizny, była to konsekwencja zwiększającej się populacji tych zwierząt i niższej śmiertelności z powodu wyższej odporności na wściekliznę.

Łukasz Szeskaz
Żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zbliża się finał wyścigów Red Bull Air Race

środa, 23 września 2009 19:09
Rośnie napięcie przed zbliżającym się finałem wyścigów Red Bull Air Race 2009. W dniach 3-4 października najlepsi piloci świata spotkają się w stolicy Katalonii, gdzie w 2006 roku ponad milion widzów podziwiało ich zapierające dech w piersiach zmagania.


Fot. redbullairrace.com
W tym roku finał, może okazać się bardzo emocjonującym wydarzeniem. Tor w Barcelonie, nad którym odbywać się będą przeloty, usytuowany zostanie wzdłuż otwartej linii brzegowej, gdzie warunki pogodowe mogą mięć ogromny wpływ na wyniki pilotów.

Ostra walka szykuje się pomiędzy liderami zawodów. Pilot Paul Bonhomme, który dwa razy z rzędu (w 2007 oraz 2008 roku) podczas finałowych wyścigów stracił szansę na zdobycie tytułu mistrza świata, będzie się starał zrobić wszystko, aby zwyciężyć z Hannesem Archem. Broniący tytułu Austriak, może mu znacznie utrudnić to zadanie. Arch ma tylko czteropunktową stratę do Brytyjczyka i zamierza ją bardzo szybko odrobić. Już po wyścigach w Porto mówił, że będzie ostro walczył do samego końca.

Szacuje się, że wyścigi w Barcelonie ponownie obejrzy ponad milion widzów. Będą oni mogli śledzić zmagania pilotów z długiej promenady usytuowanej wzdłuż plaży. Loty kwalifikacyjne Red Bul Air Race 2009 odbędą się w sobotę 3 października. Finał zostanie rozegrany dzień później.

Żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Procedury dotyczące przewozu osób niepełnosprawnych

wtorek, 22 września 2009 20:49
22.09.2009r. POLSKA
PLL LOT podjęły niezwłoczne kroki mające na celu ujednolicenie procedur rezerwacyjnych i operacyjnych, dotyczących obsługi osób niepełnosprawnych, jakie obowiązują w PLL LOT i EuroLOT, linią-spółką wykonującą rejsy krajowe.
Błąd w obecnie obowiązujacych procedurach był powodem wyjątkowo przykrego zajścia, jakie miało miejsce podczas podróży 4 osób niewidomych na trasie Warszawa-Wrocław w dniu 12 września 2009 r.

PLL LOT
Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Szansa na rozbudowę lotnisk

wtorek, 22 września 2009 20:49
22.09.2009r. POLSKA
Przed polskimi lotniskami otworzyła się nowa, ciekawa perspektywa na ich rozbudowę. Ministerstwo Obrony Narodowej bowiem pozbywa się ponad 3 tys. ha swoich gruntów. W ten sposób samorządy w drodze darowizny i użyczenia otrzymają od MON  3342 ha. Skorzystają na tym rzecz jasna nasze porty lotnicze.
Z informacji prasowych wynika, iż najwięcej otrzyma Port Lotniczy w Gdyni Kosakowo, bo około 242 hektarów. Krakowskie Balice zyskają 33 ha, zaś poznanska Ławica będzie miala dodatkowych 18 ha na poczet rozbudowy lotniska w związku z Euro 2012. Porty już dziś zapowiadają rychłe rozpoczęcia budowy płyt postojowych i dróg kołowania.

Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pasażerowie będą mogli "palić" na pokładzie

wtorek, 22 września 2009 19:01
Tania linia lotnicza Ryanair wprowadza do swojej oferty bezdymne i beztytoniowe papierosy dla palących pasażerów.

Fot. Tomasz Chochół
Ryanair ogłosił, że palacze nie muszą się już stresować perspektywą długiego lotu bez możliwości zapalenia papierosa. Przewoźnik, specjalnie dla tych osób, wprowadził do oferty bezdymne papierosy. Swoim wyglądem oraz smakiem przypominają te prawdziwe i dostarczają inhalującej się nimi osobie, niewielkiej dawki nikotyny. Papierosy będą sprzedawane, na pokładach samolotów, w paczkach po 10 sztuk tylko osobom pełnoletnim.

- Papierosy te nie wydzielają dymu więc nie powodują dyskomfortu u innych pasażerów. Niepalący nie będzie musiał radzić sobie z nerwowym palaczem, który potrzebuje nikotyny - powiedział Chris McNamara z Ryanair.

Decyzja o wprowadzeniu bezdymnych papierosów zapadła, gdy po przeprowadzeniu badania wśród pasażerów okazało się, że ponad 24 tys. osób latających z Ryanairem ma ochotę zapalić w czasie lotu.

Bezwzględny zakaz palenia tytoniu na pokładach samolotów został wprowadzony w latach dziewięćdziesiątych.

Jakub Gileciński
Żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

II Warmińsko-Mazurski Lotniczy Rajd Przyjaźni na Litwę

poniedziałek, 21 września 2009 14:12
Kolejny zakończony sukcesem organizatorskim rajd lotniczy może na swym koncie odnotować kętrzyński Aeroklub Krainy Jezior. Jego uczestnicy bowiem powrócili szcześliwi i zadowoleni z nadzieją, iż spotkają się w takim samym, a może liczniejszym gronie także za rok.
Na "II Warmińsko-Mazurski Lotniczy Rajd Przyjaźni na Litwę" poleciało 17 samolotów, łącznie 48 uczestników. W tej grupie samolotów prócz maszyn ultralekkich i tych nieco wiekszych, majestatycznie królował w powietrzu poczciwy AN-2. Najliczniejszą grupę stanowiła załoga ze Śląska.


Na lotnisku w Trokach - fot. Jan Szachowicz

Z Wilamowa piloci wystartowali po porannej odprawie i zatankowaniu maszyn, tj. o 8.30. Pierwsze międzylądowanie nastąpiło na lotnisku Sasnova koło Mariampola. Lotnisko to specjalizuje sie w przeprowadzaniu skoków spadochronowych indywidualnych lub z instruktorem dla chętnych. Podjęto tam uczestników rajdu miłym poczęstunkiem. Stamtąd polecieli na lotnisko Rudiskies, gdzie zakotwiczyli samoloty i autokarem udali się do Wilna.


Na lotnisku - fot. Jan Szachowicz

Po drodze awiatorzy zatrzymali się także w Trokach. Zwiedzili z przewodnikiem Wilno. Potem spędzili noc w hotelu.
W niedzielę o godzinie 7.30 piloci wraz ze swymi załogami powrócili autokarem na lotnisko Rudiskes.
Wtedy także polskich lotników odwiedził Jurgis Kairis, jeden z najsławniejszych pilotów akrobacyjnych Europy.
W dalszym planie Rajdu był przelot na lotnisko Pociunai, krótki odpoczynek i posiłek w lotniskowej tawernie. Na lotnisku akurat trwały przygotowania do zawodów szybowcowych.


W niedzielę lotników odwiedził Jurgis Kairis - fot. Jan Szachowicz

Z Pociunai nastąpił przelot na lotnisko Aleksotas w Kownie. Po krótkim pobycie cześć rajdowych samolotów odleciała do Polski, zaś pozostali uczestnicy mieli czas na krótkie zwiedzanie Kowna. O godz. 15.00 zaplanowano powrót do Polski. Już nad polskim niebem część samolotów poleciala i wylądowala na lotnisku Wilamowo, zaś pozostali polecieli bezpośrednio na lotniska macierzyste.


Ostatnie dyskusje na lotnisku - fot. Jan Szachowicz

Organizatorzy zaznaczają, iż na wszystkich litewskich lotniskach byli przyjmowani bardzo ciepło.

Celem rajdu była promocja możliwości turystyki lotniczej. Piloci w trakcie dłuższej trasy mieli także okazję doskonalenia swoich kwalifikacji lotniczych i poznania nowych lotnisk.

Joanna Walczak
Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

VIP DAY na ćwiczeniach BAR 09 w Danii

poniedziałek, 21 września 2009 14:11
21.09.2009r. ŚWIAT
Dowódca 2 Skrzydła Lotnictwa Taktycznego, gen. bryg. pil. Włodzimierz USAREK w dniu 21 września będzie gościem na zaplanowanym w ramach ćwiczeń „BAR 09” w Danii – VIP DAY. Gości powita gen. dyw. NIELSEN - dowódca CAOC 1.
Program dnia zaproszonych gości obejmuje m.in. wizytę w bazie lotniczej Karup (Dania), wizytę w dowództwie JFAC NATO (Joint Force Air Component – Połączony Komponent Lotniczy), briefing nt. CAOC 1 (w Finderup - Dania) oraz wsparcia przez CAOC 1 funkcjonowania JFAC jak również briefing nt. aktualnej koncepcji ćwiczenia oraz korzyści płynących z uczestnictwa w nim wydzielonych komponentów lotniczych państw NATO.

Ponadto uczestnicy biorący udział w VIP DAY będą mieli możliwość zwiedzenia Międzynarodowego Centrum Logistycznego, centrum operacyjnego bazy, sali planowania misji lotniczych czy sali kierownictwa ćwiczenia.

VIP DAY Dowódcy 2 Skrzydła Lotnictwa Taktycznego – gen. bryg. pil. Włodzimierza USARKA zakończy się wizytą w polskim komponencie narodowym, na który składa się 60 osób - personelu latającego i technicznego 10 eskadry lotnictwa taktycznego z Łasku. Ćwiczenie Bold Avenger potrwa do 25 września br., kiedy to do macierzystej jednostki powróci sześć samolotów F-16 (cztery w wersji „C” oraz dwa w wersji „D”) wraz z pilotami i technikami.
kpt. Marlena Bielewicz

Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Groźby i naciski w sprawie CASY - śledztwo umorzone

poniedziałek, 21 września 2009 14:09
21.09.2009r. POLSKA
Przedłuża się śledztwo dotyczące  katastrofy wojskowego samolotu CASA. Jednak już w tej chwili wiadomo, iż umorzone zostały dwa wątki śledztwa w sprawie tej katastrofy. Wojskowa CASA C-295 rozbiła się w styczniu 2008 roku, zginęło wówczas 20 osób. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Poznaniu zdecydowała się zakończyć je, ale decyzja prokuratury nie jest jeszcze prawomocna.
Pierwsze umorzenie dotyczy gróźb wobec brata jednego ze zmarłych pilotów i jego siostry. Brat tragicznie zmarłego zabitego twierdził, że otrzymywał od nieznajomych mężczyzn pogróżki, by przestał się interesować sprawą katastrofy. Siostra Smyczyńskiego miała natomiast otrzymywać maile z pogróżkami. Wątek umożono z powodu niemożliwości wykrycia sprawcy.
Drugi umorzony wątek badano z doniesienia wdowy po jednym z generałów, która zeznała, że zadzwonił do niej dowódca sił powietrznych, generał Andrzej Błasik i sugerował jej, by nie wypowiadała się w mediach na temat swoich wątpliwości związanych z katastrofą i z prowadzonym dochodzeniem.
Oficjalne ogłoszenie decyzji o umożeniu nastąpiło właśnie dzisiaj. Także dziś przedłużono śledztwo o kolejne trzy miesiące.

Na dzień dzisiejszy wiadomo już, że eksperci są zdania, iż na katastrofę wpływ miał m.in. "niewłaściwy dobór załogi i jej niewłaściwa współpraca w kabinie, niekorzystne warunki atmosferyczne na lotnisku, brak obserwacji wskazań radiowysokościomierza podczas podejść do lądowania i błędna interpretacja wskazań wysokościomierzy".
JW na podst. TVN24

Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Wypadek spadochroniarza pod Gorzowem

niedziela, 20 września 2009 12:46
W nocy zmarł 30-letni skoczek spadochronowy, który wczoraj uległ wypadkowi. W sobotę po południu spadł ze znacznej wysokości, po tym jak wyskoczył na spadochronie z motolotni. Do szpitala trafił w stanie krytycznym.

Fot. Lotnicza Polska
Do wypadku doszło w sobotnie popołudnie w miejscowości Witnica koło Gorzowa Wielkopolskiego. Skok spadochronowy z motolotni miał być atrakcją wesela, jakie odbywało się w Witnicy. Jak ustaliła policja, skoczek – zawodowy żołnierz – przyjechał tam na wesele swojego kolegi.

Jak informuje post. Justyna Migdalska z lubuskiej policji, dziś w nocy około godziny 3 skoczek zmarł. Wstępnie ustalono, że miał problemy z otwarciem spadochronu głównego. Na chwilę obecną trudno jednak mówić o okolicznościach wypadku.

Policja na miejscu przeprowadziła oględziny i zabezpieczyła teren wypadku. Od poniedziałku wyjaśnianiem okoliczności zdarzenia zajmie się komisja badania wypadków lotniczych – powiedziała Migdalska. Policja także prowadzi postępowanie w związku z wypadkiem.

Łukasz Szeskaz
żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czajka po pierwszych testach w locie

sobota, 19 września 2009 15:00
W ostatnią sobotę, 12 września 2009 roku na Krośnieńskim lotnisku odbyły się pierwsze loty samolotu MP-02 Czajka - nowego ultralekkiego modelu firmy Aero-Kros.

Fot. aero-kros.pl
Dotychczas powstały dwa egzemplarze tego modelu. Prace nad konstrukcją i budową dwóch prototypów trwały półtora roku. Oficjalna premiera samolotu MP-02 Czajka odbyła się na targach AERO 2009 w Friedrichshafen (Niemcy) w dniach 2-5 kwietnia 2009 r., gdzie samolot wzbudził zainteresowanie szerokiej publiczności.

W ostatnią sobotę, 12 września 2009 roku na lotnisku w Krośnie odbyły się pierwsze próby w locie. Pilotem doświadczalnym, który wykonał pierwszy lot samolotem MP-02 (SP-SABD) był Bogusław Mrozek. - Oblot trwał około 1 godziny. Samolot w powietrzu zachowywał się bardzo dobrze, nie było żadnych problemów - powiedział pilot Bogusław Mrozek.

Wcześniej, na drugim prototypie odbyły się próby statyczne: klap, ramy silnika, usterzenia, usterzenia wysokości, zginania i skręcania skrzydeł, kadłuba oraz próby obciążeniowe.

W ciągu bieżącego tygodnia firma Aero-Kros przeprowadzała dalsze testy w powietrzu. Tym razem jednak za sterami usiadł pilot Jacek Marszałek. Próby odbywały się na podstawie zatwierdzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego programu lotów testowych dla tego modelu. Warto zaznaczyć, że loty mogły odbywać się do prędkości 180 km/h. W sumie samolot spędził w powietrzu ponad 10 godzin. Jak zaznaczył Jacek Marszałek, samolot nie sprawiał żadnych problemów, w powietrzu zachowywał się bardzo poprawnie.

Niebawem samolot będzie dokładnie przejrzany, po czym częściowo zdemontowany zostanie przetransportowany do Instytutu Lotnictwa w Warszawie. Tam zostanie poddany testom rezonansowym. Pozytywna opinia Instytutu sprawi, że Czajka będzie mogła uczestniczyć w dalszych lotach testowych, tym razem jednak, już w pełnym zakresie użytkowania.

Łukasz Szeskaz
Żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 921772
Bloog istnieje od: 3776 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst