Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 235 000 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« lipiec »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Dotknij nieba z paralotniarzami

piątek, 30 lipca 2010 23:46
Dotknąć Nieba" to projekt społeczny, którego współorganizatorami są Stowarzyszenie Gekon Glide Club Stowarzyszenia Miłośników Sportów Ekstremalnych "KLEKS" oraz Nieformalnej Grupy Paralotniowej (Mogielnica k/Grójca).

Fot. www.ggc.pl
Projekt zakłada zawiązanie grupy paralotniarzy-wolontariuszy, którzy zorganizują spotkania z lokalnymi społecznościami w celu zaznajomienia ich z paralotniarstwem. W czasie imprez odbędą się pokazy i loty zapoznawcze w tandemie dla osób pragnących po raz pierwszy spojrzeć na ziemię z lotu ptaka. Dodatkowo (np. jako alternatywę na czas niepogody) zorganizowane zostaną również pola do gry paintball'owej. Wszystkie te działania mają na celu zachęcenie członków lokalnych społeczności do rozwijania zainteresowań, a w konsekwencji do ograniczenia negatywnych zjawisk społecznych.

Główną ideą projektu jest zainspirowanie ludzi do uprawiania różnych form aktywności fizycznej. Działania wolontariuszy mają na celu zachęcenie grona osób, które spróbują oderwać się od ziemi, do dalszego rozwijania lotniczej pasji, zgodnie ze złotą myślą:
Kto choć raz oderwie nogi od ziemi, już do końca życia będzie chodził ze wzrokiem skierowanym w górę i czekał dnia by tam powrócić.

Organizatorzy uważają, że takie działania mają szczególne znaczenie dla młodych ludzi, którzy zamiast kierować się w stronę odosobnionego świata wirtualnego, patologii lub używek, wybiorą sport. Natomiast dla paralotniarzy będzie to okazja i możliwość swobodnego (lub z napędem) polatania w nowym, ciekawym krajobrazowo miejscu. Organizatorzy chcą, aby imprezy były również okazją do spotkania się w szerszym gronie oraz do integracji paralotniarzy z różnych części kraju.


Projekt zakłada organizację dwóch tego typu spotkań: w gminie Mogielnica, powiat Grójecki, województwo Mazowieckie oraz w gminie Złotów, powiat Złotowski, województwo Wielkopolskie. Najbardziej prawdopodobny termin latania w Mogielnicy, to koniec sierpnia lub początek września. Realizacja tego zadania możliwa będzie dzięki dofinansowaniu ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.


Więcej informacji na temat projektu można znaleźć na stronie: www.ggc.pl
Żródło:
lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rosja telebimo (mój film na youtube.pl)

piątek, 30 lipca 2010 22:50

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofa irackiego Mi-17

piątek, 30 lipca 2010 21:27
Wczoraj w czasie burzy piaskowej rozbił się w Iraku śmigłowiec Mi-17. Zginęło 5 osób.

Do katastrofy doszło przedwczoraj rano na wschód od Karbali. Śmigłowiec prowadził rozpoznanie w ramach ochrony uroczystości religijnych – pielgrzymki Szyitów do Karbali. Zginęła cała, 5-osobowa załoga śmigłowca.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kolejne zamówienia na samoloty Airbusa

piątek, 30 lipca 2010 21:27

Największe brazylijskie linie lotnicze TAM Airlines, będące jednocześnie największym klientem Airbusa na półkuli południowej złożyły zamówienie na 25 nowych samolotów Airbusa.

Całkowita wielkość zamówienia tego przewoźnika wzrosła do 176 samolotów. Na ubiegłorocznych targach lotniczych ILA Air Show w Berlinie linie TAM Airlines podpisały list intencyjny o zakupie 20 samolotów A320 i 5 samolotów A350-900. Złożone obecnie przez TAM zamówienie powiększa istniejące już zamówienie do 134 samolotów wąskokadłubowych rodziny A320 oraz 15 samolotów A330-200 i 27 sztuk A350 XWB.

KM na podst. www.airbus.com

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

164 mln funtów straciło British Airways w pierwszym kwartale br.

piątek, 30 lipca 2010 18:41

Strajki personelu pokładowego i wybuch islandzkiego wulkanu, to główne przyczyny 164 mln funtów strat linii lotniczych British Airways (BA) w pierwszym kwartale obecnego roku obrachunkowego do 30 czerwca br. - wynika z opublikowanych w piątek danych.

Strata w ujęciu rocznym była o ok. 10 proc. wyższa niż w analogicznym kwartale 2009 r., gdy wyniosła 148 mln funtów - wskazała Sky TV.

Zamknięcie europejskiej przestrzeni powietrznej z powodu zagrożenia pyłem wulkanicznym, spowodowało ogólny spadek przychodów o 2,3 proc. do 1,94 mld funtów. Przychód z pasażerów był niższy o 3,4 proc. BA ocenia zarazem, iż gdyby nie zakłócenia, to byłby on o 11 proc. w ujęciu rocznym wyższy.

Pełen koszt kilkudniowego zawieszenia lotów nad Europą po wybuchu wulkanu w kwietniu oraz 22-dniowego strajku personelu pokładowego, z czego 15 dni przypadło na pierwszy kwartał, wyniósł 250 mln funtów.

Przewoźnik zdołał zmniejszyć koszty własne o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem ub. r. Niższa strata operacyjna za pierwszy kw. (72 mln funtów) była związana z niższą cena paliwa, a także wzrostu obrotów działu towarowego (cargo) o ponad 36 proc. w ujęciu rocznym.

Szef BA Willie Walsh z okazji ogłoszenia wyników powiedział, że nadal oczekuje, iż za obecny rok finansowy przewoźnik wyjdzie na zero. W minionych dwóch latach linie były stratne. Ogólny trend, zarówno w segmencie lotów pasażerskich jak i cargo, uznał jednak za pozytywny. Zapowiedział kontrolę kosztów i dalsze zmiany organizacyjne.

Z początkiem lipca, władze USA zgodziły się na sojusz BA z American Airlines i Iberią na trasach transatlantyckich. Linie BA porozumiały się też z władzami brytyjskimi w sprawie sposobu uregulowania niedoboru zakładowego funduszu emerytalnego.

Związek zawodowy Unite, zrzeszający personel pokładowy BA odrzucił "ostateczną ofertę" kierownictwa, co grozi nowymi strajkami na jesieni. Związkowcy domagają się przywrócenia przywilejów pracowniczych, których zostali pozbawieni za udział w strajku.

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

EPA wydała oświadczenie dotyczące terminu wycofania paliw ołowiowych

piątek, 30 lipca 2010 15:56
EPA

Agencja Ochrony Środowiska USA (EPA), poinformowała Koalicję General Aviation d/s Avgasu, że nie ustaliła, ani nie zaproponowała jeszcze terminu, do którego będzie musiała zostać zmniejszona ilość ołowiu emitowanego przez statki powietrzne wykorzystujące paliwo zawierające ten składnik.

W rzeczywistości, EPA nie ma uprawnień do kontroli paliwa lotniczego, a oświadczenie pojawiło się w odpowiedzi na wniosek o wyjaśnienie stanowiska Agencji w sprawie przygotowywanych regulacji dotyczących emisji ołowiu i standardów czystego powietrza.

Margo Tsirigotis Oge z EPA powiedziała, iż zadaniem Agencji jest ustalenie, które chemiczne i fizyczne właściwości paliwa lub ich dodatków mogą zagrażać zdrowiu publicznemu, ale zaznaczyła także, że tylko Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA), ma prawo do ustanawiania rodzaju paliw, z których samoloty mogą korzystać.

Stowarzyszenie AOPA wyraziło zadowolenie, że EPA dostrzega wartość dla gospodarki i społeczeństwa jaką ma lotnictwo ogólne, a zwłaszcza ta część, która wykorzystuje napęd tłokowy.

Tłumaczenie z AvWeb
Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Konferencja nt. bezzałogowych statków powietrznych

piątek, 30 lipca 2010 13:50

Przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego wzięli udział w pierwszej europejskiej konferencji wysokiego szczebla na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych – Unmanned Aircraft Systems (UAS).

W konferencji uczestniczyli także przedstawiciele Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, Europejskiej Agencji Obrony, Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) oraz reprezentanci instytucji Unii Europejskiej (UE) zajmujących się problematyką transportu oraz bezpieczeństwem wewnętrznym i zewnętrznym Unii.


Obecni byli również liczni (ponad 200 osób) przedstawiciele administracji lotnictwa cywilnego państw UE, sił zbrojnych oraz służb, instytucji i agencji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wewnętrzne i zewnętrzne państw, ochronę granic, ochronę środowiska naturalnego a także reprezentanci jednostek naukowo-badawczych i podmiotów gospodarczych wykorzystujących UAS.

Konferencji towarzyszyła wystawa prezentująca za pomocą środków audiowizualnych i broszur liczne możliwości cywilnego i wojskowego zastosowania UAS.

Celem konferencji było okazanie politycznego poparcia instytucji europejskich dla rozwoju UAS, a także poinformowanie uczestników o korzyściach wynikających z instytucjonalnych i komercyjnych zastosowań UAS dla gospodarki, środowiska, bezpieczeństwa, rozwoju nowych technologii i przemysłu.

Jak się szacuje, wartość europejskiego rynku UAS w ciągu najbliższych 10 lat osiągnie wartość 10 miliardów USD. Organizatorzy konferencji stwierdzili, że dotychczasowa współpraca w zakresie UAS na poziomie europejskim jest niewystarczająca. Jako główną przeszkodę uniemożliwiającą stosowanie UAS na szeroką skalę wskazano brak regulacji prawnych.

Podkreślono konieczność przyspieszenia działań zmierzających do bezpiecznego i efektywnego wykorzystania wszystkich zalet i możliwości UAS w przestrzeniach powietrznych państw należących do UE.

ULC
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pożegnanie Krzysztowa Capka

piątek, 30 lipca 2010 13:48
wstążka żałobna

W dniu 23 lipca 2010 r. w katastrofie samolotu Zodiac CH 601 UL, w pobliżu lotniska Aeroklubu Lubelskiego w Radawcu zginął śmiercią lotnika Krzysztof Capek.

Pożegnanie Krzysztofa odbędzie się w Kaplicy pw. Miłosierdzia Bożego w Puławach o godzinie 12 w sobotę, tj. 31 lipca.

O godzinie 13 w Kościele pw. Miłosierdzia Bożego w Puławach będzie miała miejsce msza żałobna. Po nabożeństwie nastąpi złożenie ciała Krzysztofa na cmentarzu parafialnym w Puławach.

Rodzinie i najbliższym szczere wyrazy współczucia z powodu tragicznej śmierci Krzysztofa składają Zarząd, Dyrekcja i Członkowie Aeroklubu Lubelskiego w Radawcu.

W tym samym wypadku zginął Robert Romek. Jego pogrzeb odbył się w piątek o godzinie 11:00 w Łodzi.

Składamy wyrazy współczucia rodzinie i bliskim.

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zakaz lądowania EC-135 w Szczecinie

środa, 28 lipca 2010 17:57
Wybudowane zaledwie 5 lat temu lądowisko przy szpitalu wojewódzkim w Szczecinie jest niebezpieczne dla nowych śmigłowców LPR – EC135.

Zakaz lądowania przy ul. Arkońskiej obowiązuje od 14 czerwca do odwołania. Wcześniej kilku pilotów zgłosiło dyrektorowi regionu zachód Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ten sam problem: mieli na pokładzie pacjenta w ciężkim stanie i wiatr z nieodpowiedniego kierunku. Musieli podjąć szybką decyzję – ryzykować niebezpieczne lądowanie, czy awaryjnie lecieć na Jasne Błonia.

Otoczone drzewami i budynkami szpitalne lądowisko to studnia, do której śmigłowce podejść mogą wyłącznie z jednej strony. Dodatkowo, z tego kierunku przeszkadzają słupy trakcji tramwajowej.LPR od tego roku lata Eurocopterem EC135, wybranym w budzącym wątpliwości przetargu . Ze względu na fenestron (otunelowane śmigło ogonowe) jest on bardziej wrażliwy na boczny wiatr podczas startów i lądowań, niż śmigłowce ze zwykłym śmigłem ogonowym. Na lądowisku przy ul. Arkońskiej nie ma innej możliwości podejścia do lądowania w przypadku silnego bocznego wiatru.

Jak donosi szczecińska redakcja Gazety Wyborczej, lądowisko to wybudowano w 2005 za ok. 1,5 mln zł (w tym za pieniądze z programu PHARE).

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pakistan: nikt nie przeżył katastrofy airbusa

środa, 28 lipca 2010 17:54
28.07. Islamabad (PAP) - Przedstawiciel pakistańskich władz poinformował, że nikt nie przeżył środowej katastrofy airbusa prywatnych pakistańskich linii Air Blue w pobliżu pakistańskiej stolicy Islamabadu. Na pokładzie znajdowały się 152 osoby.Wcześniej informowano, że katastrofę mogło przeżyć od pięciu do ośmiu osób. Samolot leciał z Karaczi do Islamabadu. (PAP)

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

plar.pl

środa, 28 lipca 2010 17:51
jakiś tekst
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mazury Air Show 2010 coraz bliżej

środa, 28 lipca 2010 12:48

W dniach 7-8 sierpnia odbędzie się jedna z największych imprez lotniczych w Polsce, Air Show Mazury. Każdego roku Zlot i Festyn gromadzi kilkuset uczestników i kilkadziesiąt tysięcy obserwatorów. Na Festyn zapraszamy szybowników, motolotniarzy, spadochroniarzy, pilotów – właścicieli licznych prywatnych samolotów.

 

Poniżej link  szczegółowego programu  imprezy :

W_dniu_7_sierpnia_2010_r.doc

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pakistan: Katastrofa samolotu, 152 osoby na pokładzie

środa, 28 lipca 2010 12:39

8 PASAŻERÓW PRZEŻYŁO, ZNALEZIONO 90 CIAŁ

Reuters
Katastrofa lotnicza nieopodal Islamabadu. Samolot linii Air Blue lecący do stolicy Pakistanu najprawdopodobniej z Karaczi, rozbił się na zboczu wzgórza. Na pokładzie znajdowały się 152 osoby. Władze poinformowały, że ośmiu pasażerów przeżyło. Do tej pory znaleziono 90 ciał. Wypadek wydarzył się około 6.45 czasu lokalnego.
Pakistańska telewizja pokazała ujęcia dymu unoszącego się ze zbocza wzgórza w pobliżu miasta. Według władz samolot podchodził do lądowania w bardzo złych warunkach atmosferycznych. W Pakistanie obecnie jest pora monsunu i przez kraj przetacza się fala ulewnych deszczów.


Saqlain Altaf, który widział samolot chwilę przed uderzeniem w ziemię, twierdzi, że wyglądał on "niestabilnie, jakby stracił równowagę". Chwile później maszyna miała skierować się w dół i zniknąć za wzgórzem.

- Z okna swojego biura zobaczyłem samolot lecący bardzo nisko - mówi inny świadek Khadim Hussain.

Prawdopodobnie samolot pakistańskich linii w trudnych warunkach nie zdołał wylądować podczas pierwszego podejścia. Kiedy maszyna ponownie nabierała wysokości uderzyła w skryte w chmurach wzgórza - twierdzi pakistański użytkownik forum airliners.net.

- Na pokładzie było 146 pasażerów i sześć osób załogi. Ciągle zbieramy informacje. Nie znamy więcej szczegółów - powiedział Mubarik Shah, rzecznik państwowej Agencji Lotnictwa Cywilnego.

Trwa akcja ratunkowa. Ratownicy mają problemy z dotarciem na miejsce, ponieważ nie ma tam żadnych dróg i muszą przedzierać się do wraku na piechotę. Śmigłowce nie mogą znaleźć miejsca do lądowania w pobliżu. Miejsce upadku samolotu to gęsto zarośnięte strome zbocze.

Na razie poinformowano, że przeżyło osiem osób i znaleziono 90 ciał. Doniesienia o żywych wydostanych z wraku są sprzeczne. O ośmiu rannych informuje Ministerstwo Informacji.

Uśmiech losu

- Miałem być w tym samolocie, zrezygnowałem chwilę przed wylotem. To wszystko nadal do mnie nie dociera - powiedział CNN dyrektor lokalnego banku Irshad Kassim.

Mężczyzna podróżował do Islamabadu tym lotem raz w tygodniu. Tym razem wyjątkowo zrezygnował, ponieważ zapowiadano intensywne deszcze i złe warunki na lotnisku docelowym. - Wiedziałem, że samoloty mają problemy z lądowaniem na tym lotnisku podczas złych warunków atmosferycznych. Uznałem, że lepiej nie lecieć - dodał.

Do Kassima zadzwonił rano przedstawiciel linii lotniczych z pytaniem, czy znajdował się na pokładzie, ponieważ nie dokonał formalnej rezygnacji z biletu.

Żródło: tvn24.pl
<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //-->

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Odczytano kilkadziesiąt słów z czarnej skrzynki prezydenckiego Tu-154M

wtorek, 27 lipca 2010 20:31

Polskim biegłym udało się odcyfrować kilkadziesiąt słów z czarnej skrzynki prezydenckiego samolotu Tu-154M, z których część "będzie miała poważne znaczenie" - poinformował prokurator generalny Andrzej Seremet.

Podczas briefingu o śledztwie w sprawie katastrofy Seremet powiedział, że co dwa tygodnie będą się odbywać konferencje prasowe prokuratury wojskowej w związku z tym śledztwem. Seremet podziękował też za deklarację zaufania tym rodzinom ofiar katastrofy smoleńskiej, które publicznie mówiły o zaufaniu do prokuratury. W ramach śledztwa Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie zgromadzono już 40 tomów akt; przesłuchano w sumie już 204 świadków (włącznie z Jarosławem Kaczyńskim, który zeznawał we wtorek). Planowane jest przesłuchanie kolejnych 100 osób, przede wszystkim w wątku dotyczącym organizacji lotu do Smoleńska.

W październiku Seremet planuje wizytę w Rosji, w sierpniu jedzie tam zaś naczelny prokurator wojskowy.

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

AERO AT-3 w Wilczych Lasach

wtorek, 27 lipca 2010 20:28

Organizatorzy I Zachodniopomorskiego Festynu Lotniczego w Wilczych Laskach z przyjemnością informują, że wśród licznych atrakcji i ciekawych statków powietrznych, na Festynie zaprezentowany zostanie samolot polskiej konstrukcji Aero AT-3!

 

Ten znakomity samolot został zaprojektowany pod kierownictwem Pana Tomasza Antoniewskiego – głównego konstruktora i prezesa spółki AERO. AT-3 to niedrogi i ekonomiczny samolot szkolno-turystyczny powstały wskutek doskonalenia pierwszej konstrukcji powstałej w firmie AERO – jednomiejscowego samolotu AT-1. Ciekawostką jest fakt, iż samolot ten powstał jako praca dyplomowa Tomasza Antoniewskiego na wydziale MEiL Politechniki Warszawskiej. Doskonałe własności pilotażowe, niski koszt zakupu i eksploatacji AT-3 sprawiły, że samolot ten stał się przebojem na rynkach małego lotnictwa całego świata.

Dla gości festynu najważniejszym jest jednak fakt, iż piękna sylwetka AT-3 i jego znakomite własności pilotażowe stanowić będą nie lada atrakcję. Dodatkowo zalety samolotu zaprezentuje przed Państwem sam konstruktor – Tomasz Antoniewski. Będzie więc możliwość podziwiać AT-3 w locie i porozmawiać z jego konstruktorem!

Więcej informacji o festynie znajdziecie Państwo na oficjalnej stronie internetowej imprezy – WWW.zsl-flying.pl - w programie m.in.: premiery polskich konstrukcji ultralekkich, pokaz skoczków spadochronowych, pokazy para- i motolotniarzy, loty widokowe i liczne atrakcje dla całej rodziny!

Rzecznik prasowy

I Zachodniopomorskiego Festynu Lotniczego

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

6 żołnierzy izraelskich zginęło w Rumunii

wtorek, 27 lipca 2010 20:13

W katastrofie śmigłowca CH-53D, w rejonie Zarnesti w Rumunii, zginęło wczoraj 6 żołnierzy izraelskich i jeden Rumun.

Na pokładzie izraelskiego śmigłowca CH-53D, który wykonywał lot w ramach 11-dniowych rumuńsko-izraelskich ćwiczeń Blue Sky 2010 znajdowało się czterech izraelskich pilotów i dwóch mechaników oraz 31-letni żołnierz rumuńskich wojsk lotniczych. Lot odbywał się w Karpatach, w trudnych warunkach atmosferycznych. Śmigłowiec rozbił się ok. 15:20 czasu lokalnego (17:20 GMT) na wysokości 2250 m i spłonął. Wszyscy znajdujący się na jego pokładzie zginęli.

Śmigłowiec ratowniczy znalazł wrak o 17:45 niedaleko Zarnesti w powiecie Brasov. W akcji poszukiwawczej brały udział dwa śmigłowce izraelskie i jeden rumuński. Poszukiwania przerwano, gdy zapadł zmrok. Do tego czasu znaleziono ciała 4 ofiar.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Według jednych źródeł doszło do zderzenia z innym śmigłowcem, według innych błąd popełnił pilot. 18 lipca rumuńskie ministerstwo obrony informowało o awaryjnym lądowaniu izraelskiego CH-53 w powiecie Dâmboviţa. Po kilkugodzinnej naprawie odleciał wówczas do bazy. W ramach ćwiczeń Blue Sky 2010, które rozpoczęły się 18 lipca, załogi śmigłowców ćwiczą m.in. loty na małej wysokości w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych. Ćwiczący stacjonują w bazie Boboc koło Cadet w powiecie Buzau.

Rumunia udostępniła swą przestrzeń powietrzną Izraelowi do ćwiczeń wojskowych zamiast Turcji, z którą Izrael jest ostatnio poważnie skonfliktowany. Dzieje się to na bazie umowy podpisanej w 2006. Pierwsze lotnicze ćwiczenia rumuńsko-izraelskie odbyły się w 2007.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Zakaz lotów nad terenem XVI Przystanku Woodstock

wtorek, 27 lipca 2010 19:47
XVI Przystanek Woodstock 2010

Od 29 lipca do 2 sierpnia nad terenem XVI Przystanku Woodstock, który odbędzie w Kostrzynie nad Odrą (Lubuskie), będzie obowiązywał zakaz lotów. Z przestrzeni powietrznej będą korzystać tylko służby ratownicze - poinformował zespół prasowy lubuskiej policji.

Zakaz korzystania z przestrzeni powietrznej będzie obowiązywał od czwartku od godz. 8 rano i potrwa do godz. 17 2 sierpnia.

Zakaz obejmuje kolisty teren o promieniu 10 km, nad polem woodstockowym. Loty nie będą mogły się odbywać na wysokości do 900 m.

Wprowadzenie zakazu podyktowane zostało względami bezpieczeństwa. "Podczas poprzednich edycji Przystanku Woodstock zwiększała się liczba np. motolotniarzy, którzy bez jakiegokolwiek nadzoru szybowali nad sceną i widownią w czasie koncertów, co mogło zagrażać bezpieczeństwu uczestników imprezy" - powiedział rzecznik prasowy KWP w Gorzowie, st. asp. Sławomir Konieczny.

Przystanek Woodstock rozpocznie się 30 lipca. Na festiwalu wystąpią polskie i zagraniczne gwiazdy muzyki, m.in. brytyjski skrzypek Nigel Kennedy, amerykańska grupa Papa Roach, Justyna Steczkowska, Leszek Możdżer i Tymon Tymański.

W ramach Akademii Sztuk Przepięknych uczestnicy festiwalu będą mieli też szansę na dyskusję z przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Jerzym Buzkiem czy nagrodzonym Oscarem reżyserem Andrzejem Wajdą.

Żródło: dlapilota

 


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

2 ofiary katastrofy amatorskiego samolotu

wtorek, 27 lipca 2010 12:50
W sobotę (24.07) rozbiciu uległ amatorski samolot Nadig. W katastrofie zginęły dwie osoby znajdujące się na pokładzie. Zdarzenie miało miejsce w Zachodniej Pensylwanii. Do wypadku doszło o 11.20 czasu lokalnego. Samolot rozbił się w lesie znajdującym się na południowym-wschodzie od regionalnego portu lotniczego Franklin/Venango.
Ofiary to 57-letni David Wagner i 54-letni Rob Carbaugh. Ten ostatni zmarł po przewieziu do szpitala. Nadiq to amatorska konstrukcja wyposażona w jeden silnik z miejscami dla dwóch osób.
Na podst. msnbs.msn.com
Kamil Stasiak
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rozbił się samolot Lufthansy

wtorek, 27 lipca 2010 12:39

DWÓCH PILOTÓW TRAFIŁO DO SZPITALA

Al Arabiya

Fot. lufthansa-cargo.deRozbił się samolot transportowy Lufthansy
Katastrofa lotnicza w Arabii Saudyjskiej. Na międzynarodowym lotnisku King Khaled w Rijadzie rozbił się samolot transportowy Lufhansy Cargo. Władze poinformowały, że nikt nie zginął.
Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Świadkowie mówią, że tuż przed lądowaniem z samolotu wydobywał się dym.

- Strażacy walczą z ogniem - powiedział rzecznik generalny Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Dwóch pilotów trafiło do szpitala - poinformował niemiecki przewoźnik w oświadczeniu. Wcześniej telewizja Al Arabiya informowała, że samolot rozpadł się na pół.

Żródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Zephyr wylądował

poniedziałek, 26 lipca 2010 21:17

Zasilany energią słoneczną bezpilotowiec Zephyr wylądował po 14 dniach i 23 minutach lotu. To absolutny rekord świata.

Zephyr 7 wylądował w piątek, 23 lipca o 7:03 (15:03 GMT) na pasie US Army Yuma Proving Ground Castle Dome Heliport. W tym samym miejscu, z którego wystartował 9 lipca o 6:41. Lot Zephyra trwał 336 h i 23 min. To absolutny, na razie nieoficjalny rekord świata samolotu bezzałogowego (trwa procedura oficjalnego uznania rekordu przez FAI) – ponad czterokrotnie więcej niż poprzedni rekord Zephyra (82 h i 37 min. w 2008), a jedenastokrotnie więcej niż wynosi rekord oficjalny należący do RQ-4A Global Hawk (30 h 24 min. w 2001, nieoficjalnie wiadomo, że w czasie lotów związanych z pomocą dla ofiar trzęsienia ziemi na Haiti Global Hawk utrzymywał się w powietrzu 37 h).

Zephyr latał też znacznie dłużej niż samoloty załogowe. Rekordowy lot z człowiekiem na pokładzie miał miejsce w grudniu 1986. Burt Rutan latał wówczas 216 godzin (9 dni 3 min. 44 s).

W czasie rekordowego lotu Zephyr musiał wytrzymać ekstremalne warunki. Temperatura na miejscu startu wynosiła +40oC, a na pułapie maksymalnym, równym ok. 20 km, spadała do -75oC! Chris Keller, szef konstruktorów QinetiQ twierdzi, że Zephyr jest gotowy do produkcji seryjnej. Dostawcą ogniw słonecznych do bsl jest Uni-Solar, a akumulatorów litowych Sion Power Inc, zaś wysokowytrzymałe włókna węglowe dostarcza Formtech Composites.

Naval Air Warfare Center Aircraft Division in Lakehurst zamówił w maju 2009 zestaw 7 Zephyrów I naziemną stację kontroli. Kontrakt, wart 44,9 mln USD, zawarto z QinetiQ North America z Arlington. Produkcja realizowana jest w Farnborough Hampshire w W. Brytanii. Dostawa ma zostać zakończona w maju 2014. Docelowo Zephyr ma utrzymywać się powietrzu ponad 3 miesiące.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (8) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 874098
Bloog istnieje od: 3532 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst