Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 273 485 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« czerwiec »
pn wt śr cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Pytamy.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


ATA godzi się na biopaliwo lotnicze

niedziela, 12 czerwca 2011 10:50

Amerykański nadzór bezpieczeństwa lotniczego zaakceptował wstępnie biopaliwa z materiałów nie będących żywnością jako domieszkę do tradycyjnego paliwa lotniczego stosowanego w lotnictwie komercyjnym.

 

ATA uznała, że domieszka paliwa np. z alg czy odpadków organicznych może stanowić nawet 50 proc. mieszanki.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Katastrofa na Florydzie

niedziela, 12 czerwca 2011 10:46

Dwoje Szkotów zginęło w wypadku samolotu Cessna 152 na Florydzie. Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy.

Samolot wystartował ok. 10:00 z Merritt Island Airport. Pilotująca go Carly Beattie deklarowała 3-godzinny lot. Do katastrofy doszło po około godzinie. Samolot spadł na zalesiony obszar koło jeziora Blue Cypress w Indian River County. Policja znalazła wrak przed 15:00, kierując się sygnałem telefonu komórkowego jednej z ofiar. Kadłub samolotu był przełamany, a silnik wbity w błoto.

W katastrofie zginęło dwoje Szkotów, 21-letnia Carly Beattie i jej 24-letni brat Daniel, oboje mieszkający w Penicuik w Midlothian. Carly była uczennicą kursu lotniczego w Commercial Pilot Training w Buckinghamshire New University. Ciała ofiar zabrał z miejsca katastrofy śmigłowiec policyjny.

Rozbity samolot to 2-miejscowa Cessna 152 nr rej. N48869, nr ser. 15281014 (zdjęcie: Terry Fletcher), wyprodukowana w 1977, napędzana silnikiem Lycoming 0-235 o mocy 115 KM. Została wypożyczona z Space Coast Aviation w Merritt Island Airport. Należała do N70FT Inc. z Kissimmee.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowy adres e-mail

niedziela, 12 czerwca 2011 9:14

Witam

Chciałbym poinformować że mam nowy adres e-mail  rozwandowski.s@gmail.com i jeszcze chciałbym przeprosić wszystkich czytelników bloga za to że nie dodaję ostatnio wpisów, ale mam bardzo dużo na głowie. Jeżeli tylko będę miał wolną chwilę to będę dodawał wpisy.

 

Pozdrawiam lotniczo !


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofa w Asturias

poniedziałek, 06 czerwca 2011 20:49

Na lotnisku pod Asturias w Hiszpanii rozbiły się dwa polskie samoloty. Zginęły 4 osoby.

Do katastrofy doszło tuż po 14:00 czasu lokalnego. 3 samoloty, każdy z 2 osobami na pokładzie, wystartowały z San Sebastian ok. 12:30. Leciały do Vilar de Luz w Portugalii z międzylądowaniem w asturii. Dwa z nich uległy wypadkowi, najprawdopodobniej zderzyły się w powietrzu. Trzeci bezpiecznie wylądował w Santander.

W katastrofie zginęły 4 osoby. 3 z nich to Polacy. Narodowości czwartej ofiary na razie nie potwierdzono.

Rozbite samoloty to Cessna Skyline 182 T nr rej. SP-CFM, nr ser. 18282007 i Cirrus SR-22-G3 Turbo, nr rej. SP-AVD. Wrak pierwszego z nich znaleziono na płycie postojowej lotniska, a drugiego w pobliskim lesie eukaliptusowym na zboczu Monte de Bajas.

Do katastrofy doszło w fatalnych warunkach atmosferycznych. W rejonie lotniska panowała mgła i padał deszcz.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rekord długości lotu szybowcem na półkuli północnej

poniedziałek, 06 czerwca 2011 20:43
Gordon Boettger flight

31 maja, Gordon Boettger, pilot, który zawodowo związany jest z liniami lotniczymi FeDex, ustanowił na szybowcu Kestrel 17 nowy rekord długości lotu na półkuli północnej, wykonując w czasie 13 godzin ponad 2200 km przelot. Szybownik, który wystartował i wylądował w Minden, w stanie Nevada, w czasie rekordowego wyczynu wykorzystywał prądy powietrzne tworzące się przy masywie górskim Sierra Nevada.

Momentami, na wysokości 28000 stóp, szybowiec poruszał się z prędkościami względem ziemi (GS) dochodzącymi do 370 km/h, a większość czasu leciał blisko konstrukcyjnej prędkości nieprzekraczalnej (Vne) 250 km/h. Pilot raportował, iż w pewnej chwili, na wysokości 27000 stóp, przy prędkości Vne, osiągnął wznoszenie 1000 stóp/min. „Mogłem wznieść się nawet na FL400, ale ATC nakazało mi utrzymywać FL280”, powiedział Boettger. Dodał, iż było to spowodowane tym, że kontrolerzy chcieli go utrzymać poniżej dróg lotniczych wykorzystywanych przez samoloty kierujące się na międzynarodowe lotnisko w San Francisco.

Boettger posiada bogate doświadczenie w kwestii wykorzystywania górskich prądów powietrznych. Jako młody człowiek, latał Cessną 172 w długie podróże i czasami celowo wlatywał w górskie fale, gdzie bez użycia napędu prędkość wznoszenia maszyny dochodziła do 500 stóp/min. „Jednak trochę się obawialiśmy, że w takich momentach zbyt szybko wychłodzi się silnik”, wyjaśniał szybownik. Do rekordowego przelotu pilot został wyposażony w 44 metry sześcienne tlenu, które zostały sprężone do 1700 psi (pod koniec podróży pozostało mu ok. 300 psi) oraz telefon satelitarny, przez który komunikował się z zaprzyjaźnionym meteorologiem. Po starcie, który nastąpił o 6.03, Boettger został wyholowany na wysokość 8800 stóp MSL, co odpowiadało 4000 stóp AGL. Wcześniej musiał złożyć klasyczny planu lotu IFR i dodatkowo wypełnić wiele innych dokumentów, dzięki którym mógł wykonać ten lot.

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

50 lat Morskiego Klubu Seniorów Lotnictwa

poniedziałek, 06 czerwca 2011 20:36

Pokaz ratownictwa w wykonaniu załogi śmigłowca W-3RM „Anakonda”, przelot samolotu Su-22 oraz zrzut skoczków spadochronowych uświetniły obchody 50-lecia działalności Morskiego Klubu Seniorów Lotnictwa.

 

Jest to najstarszy w kraju oddział Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP.

 3

 

W ubiegły piątek Morski Klub Seniorów Lotnictwa (MKSL) świętował 50-lecie swojej działalności. W obchodach uczestniczyli między innymi przedstawiciele Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP z całego kraju, przedstawiciele Dowództwa Marynarki Wojennej oraz Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Honorowy patronat nad obchodami 50-lecia działalności MKSL objął prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Uroczystości rozpoczęły się od złożenia wiązanek kwiatów pod tablicą pamiątkową ufundowaną z okazji „80-rocznicy powstania Lotnictwa Morskiego”. Następnie w Kościele Garnizonowym w Gdyni Oksywiu odprawiona została msza święta w intencji Lotników Morskich a w Kinoteatrze „Grom” odbyło się spotkanie uczestników obchodów 50-lecia działalności MKSL.

 2

 

Po południu, na lotnisku 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach przygotowano pokaz statyczny wyposażenia lotnictwa morskiego, pokaz ratownictwa w wykonaniu załogi śmigłowca W-3RM „Anakonda” oraz pokaz skoków spadochronowych z samolotu An-2 w wykonaniu skoczków Aeroklubu Gdańskiego. Nad lotniskiem pojawił się również samolot Su-22 z 21. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie.

 1

 

Stowarzyszenie Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP zrzesza blisko 1400 seniorów lotnictwa. Wśród nich są byli żołnierze i funkcjonariusze, którzy pełnili służbę w jednostkach lotnictwa Sił Zbrojnych RP, Straży Granicznej, Policji Państwowej oraz uczelniach, szkołach i instytucjach naukowo – badawczych związanych z lotnictwem. Gdyński oddział stowarzyszenia znany jako Morski Klub Seniorów Lotnictwa skupia obecnie ponad 70 członków. Prezesem Morskiego Klubu Seniorów Lotnictwa jest płk pil. Aleksy Antoniewicz.

 4

 

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Air Show w Cannes 2011

środa, 01 czerwca 2011 23:43
W dniach od 9 do 11 czerwca na lotnisku w Cannes – Mandelieu, odbędzie się międzynarodowa wystawa - Cannes International General Aviation Exhibition.

Fot. www.cannesairshow.com

Cannes Air Show skierowane jest do właścicieli samolotów, pilotów oraz entuzjastów lotnictwa z całej Europy. W czasie imprezy uczestnicy zobaczą samoloty ultralekkie, turbopropy, odrzutowce, śmigłowce oraz zapoznają się z ofertą szkól lotniczych, firm ubezpieczeniowych i producentów sprzętu lotniczego. Wśród ponad 150 wystawców znajdą się min. Aeroprakt, Beechcraft, Cessna, Cirrus Aircraft, Daher-Socata, Diamond, Embraer, Pilatus Aircraft Ltd., Pipistrel czy Piper.

Dodatkową atrakcją na tegorocznym Air Show będzie próba pobicia prędkości na trasie z Nowego Jorku do Cannes. Piloci Gilles Khaïat i Jacques Callies spróbują pokonać tę odległość w czasie krótszym niż 24 godziny. Próba wykonana zostanie na samolocie Mooney Ovation2 GX (bez dodatkowego paliwa). Piloci planują wylecieć w środę 8 czerwca o godzinie 5 rano z Bridgeport (Nowy Jork). Przylot do Cannes zaplanowano na piątek 9 czerwca na godzinę 10, uwzględniając przy tym przystanek na Grenlandii. Obaj piloci mają już ustanowiony jeden rekord świata. W ubiegłym roku, podczas Air Show, wylatując z Cannes do Tel-Aviwu, pokonali trasę bez międzylądowania w 9 godzin i 58 minut na samolocie Mooney M20J.

Air Show w Cannes jest jedyną imprezą General Aviation we Francji. Cena biletów na 9 i 10 czerwca to wydatek rzędu 35 euro.

 

Więcej informacji na stronie: www.cannesairshow.com

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Kolejny etap remontu pasa w Łodzi zakończony

środa, 01 czerwca 2011 23:35

Zakończyła się modernizacja 420 metrowego odcinka najstarszej części drogi startowej na łódzkim lotnisku im. Władysława Reymonta. Koszt tego etapu modernizacji wyniósł 12,7 mln zł.

 

Modernizacja nawierzchni była konieczna, bowiem z ekspertyz technicznych wynikało, że wytrzyma jedynie ok. 2 tys. operacji lotniczych.

Remont pasa startowego rozpoczęto w 2009 r. W pierwszym etapie wymieniono 600 m nawierzchni.

 

Po zakończeniu wszystkich etapów prac łódzkie lotnisko będzie mogło ubiegać się o certyfikat pozwalający na obsługiwanie samolotów o długości startu powyżej 1800 m i rozpiętości skrzydeł do 52 m, czyli m.in. Airbusy A340 czy Boeingi 767.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lotnisko Chopina będzie mieć nowy system obsługi bagażu

środa, 01 czerwca 2011 23:32
Lotnisko Chopina w Warszawie przystąpiło do programu poprawy jakości obsługi bagażu IATA Baggage Improvement Programme (BIP), którego celem jest analiza i usprawnienie procedur obsługi bagażu w transporcie lotniczym - informuje Michał Hofman, kierownik zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów.

Program realizuje 200 najważniejszych lotnisk z całego świata. Udział w programie jest dobrowolny, ale można do niego przystąpić tylko na zaproszenie organizatora. Lotnisko Chopina jest jedynym portem w Polsce i jednym z pięciu z Europy Środkowo-Wschodniej, które takie zaproszenie otrzymało.

Według założeń IATA, „nawet najlepsze procesy obsługi i wysokie oceny pasażerów nie zwalniają lotnisk, linii lotniczych i innych podmiotów biorących udział w procesie obsługi bagażu od ciągłego monitorowania i dostosowywania procedur do zmieniających się technologii i oczekiwań pasażerów” – zakłada regulamin programu. Jego realizacja zakłada, że obsługa bagażu na lotniskach stanie się bardziej przyjazna i zrozumiała dla podróżnych, a także bardziej niezawodna i mniej uciążliwa dla przewoźników.

- Przyjęliśmy zaproszenie z ogromną satysfakcją i traktujemy je jako wyróżnienie - podkreśla Michał Hofman - Świadczy to o rosnącej pozycji Warszawy na lotniczej mapie Europy oraz wpisuje się w naszą misję, której jednym z elementów jest efektywne zarządzanie infrastrukturą lotniskową, przy zachowaniu wysokiej jakości świadczonych usług i standardów bezpieczeństwa.

Do realizacji programu Lotnisko Chopina powołało zespół specjalistów złożony z przedstawicieli portu lotniczego, linii lotniczych, agentów obsługi naziemnej oraz Straży Granicznej i Służby Celnej. Koordynatorem programu jest Służba Obsługi Pasażerów.

Dotychczas zespół zakończył przegląd obowiązujących procesów obsługi bagażu. W kolejnej fazie procesy te zostaną poddane analizie a następnie opracowany zostanie program zmian. Zakończenie programu przewidziano na koniec przyszłego roku.

- Chcemy doprowadzić do sytuacji, w której 100 proc. bagaży przewożonych będzie w stanie nienaruszonym i na czas do wyznaczonego celu– mówi Michał Hofman.

 

Żródło: lotgistyka.wnp.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Śląskie: latem więcej połączeń z lotniska w Pyrzowicach

środa, 01 czerwca 2011 23:27

Od czerwca zwiększy się liczba połączeń z Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Oprócz czarterów, z których do końca maja skorzystało 18 proc. więcej pasażerów niż przed rokiem, przybędzie lotów na liniach regularnych.

Jak podały w środę służby prasowe podkatowickiego lotniska, 11 czerwca linia Wizz Air uruchomi sezonowe połączenie z Pyrzowic do bułgarskiego Burgas - loty na tej trasie będą realizowane trzy razy w tygodniu do 17 września.

Od drugiej połowy czerwca przewoźnik zwiększy także na okres letni częstotliwość lotów na trasach do Dortmundu (18 razy tygodniowo), Eindhoven (6 razy w tygodniu) i Oslo-Torp (7 razy w tygodniu).

Rzecznik lotniska, Cezary Orzech, zaznaczył, że w tym roku lotnisko ma najbogatszą w historii portu siatkę połączeń czarterowych, obejmującą w sezonie wakacyjnym 37 tras do 12 państw w Europie, Azji i Afryce.

Mimo wcześniejszych zawirowań spowodowanych niepokojami w Tunezji i Egipcie, od początku bieżącego roku zanotowano wzrost ruchu czarterowego z Katowice Airport o 18 proc. W tym segmencie rynku linie lotnicze przewiozły ponad 123,7 tys. osób. W całym 2011 r. port spodziewa się ok. 800 tys. pasażerów czarterowych, ponad 100 tys. więcej niż przed rokiem.

„W najbliższych miesiącach zostaną pobite kolejne rekordy w liczbie pasażerów czarterowych przewiezionych z i do Katowice Airport” – ocenił rzecznik.

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku z usług podkatowickiego lotniska skorzystało w sumie ponad 780,7 tys. pasażerów, o ponad 24 tys. więcej niż w tym samym okresie minionego roku. W całym 2011 r. port spodziewa się ponad 2,5 mln pasażerów, wobec niewiele ponad 2,4 mln przed rokiem.

Z lotniska w Pyrzowicach operuje czterech przewoźników regularnych: PLL LOT, Lufthansa, Wizz Air i Ryanair, a także przewoźnicy czarterowi.(PAP)

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 921775
Bloog istnieje od: 3776 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst