Bloog Wirtualna Polska
Są 1 242 992 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« czerwiec »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Loty bez planów lotów

środa, 30 czerwca 2010 15:18
Dziś wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 kwietnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przepisów ruchu lotniczego (Dz. U. Nr 72, poz. 463).

Rozporządzenie to zwalnia statki powietrzne z obowiązku składania planu lotu na przeloty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością (VFR) w przestrzeni powietrznej niekontrolowanej w przypadku przekraczania granicy państwowej z państwami grupy Schengen.

Granice przestrzeni niekontrolowanej rozciągającej się na obszar Schengen są uzależnione od formalnego anulowania stref ADIZ ze Słowacją, Czechami, Niemcami i Litwą.

Anulowanie tych stref możliwe będzie po wejściu w życie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące, co nastąpi 1 lipca br.

Tak więc dopiero od 1 lipca br. loty VFR w strefie Schengen mogą być realizowane bez planów lotów.

ULC
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Burze słoneczne mogą wpłynąć na GPS

środa, 30 czerwca 2010 11:14
NOAA.jpg

Naukowcy z NASA oraz  Administracji Oceanu i Atmosfery USA (NOAA), zajmujący się przestrzenią kosmiczną twierdzą, iż zaobserwowali nasilenie się częstotliwości występowania burz słonecznych, które to zjawiska powodują problemy w działaniu satelitarnych systemów nawigacyjnych takich jak GPS i ADS-B. 

Joe Kunches, badacz z NOAA powiedział, że burze mogą tymczasowo ograniczyć niektóre funkcje GPS, co zdarzało się już w przeszłości, dodając jednocześnie, iż prawdopodobieństwo częstego występowania zdarzeń tego typu jest niewielkie. Jednak zagrożeniem w takim wypadku jest fakt, iż, niełatwo jest przewidzieć lub zidentyfikować momenty występowania zjawiska (a może ono trwać kilka dni) i skutecznie informować o tym pilotów.

Kunches współpracuje z przedstawicielami przemysłu w celu określenia i zrozumienia ich potrzeb co do przewidywania i rozpoznawania pogody kosmicznej. Naukowcy wysunęli także wniosek, aby jeszcze nie przekreślać nawigacji inercyjnej opartej na VOR lub DME.

Tłumaczenie z AvWeb

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Śmierć paralotniarza

środa, 30 czerwca 2010 9:27
Śmierć paralotniarza
Reanimacja nie pomogła mężczyźnie
sxc.hu
37-letni paralotniarz zginął we wtorek wieczorem na lotnisku w Suwałkach (Podlaskie) - poinformował Marek Skutni z podlaskiej Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku.
Jak poinformowała policja, mężczyzna latał na paralotni nad lotniskiem i w pewnym momencie spadł na ziemię. Pogotowie przyjechało na miejsce i lekarze reanimowali paralotniarza, ale ten zmarł.

Nie wiadomo, co było przyczyną wypadku.

Żródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Białorusini zmodernizowali kazachskie Su-27

środa, 30 czerwca 2010 9:24

Myśliwce Su-27 i Su-27UB wojsk lotniczych Kazachstanu zostały zmodernizowane do standardu Su-27M2/UBM2 w Baranowiczach na Białorusi. Dopiero w czerwcu pokazano je publicznie.

Kontrakt dotyczący 10 Su-27 został zawarty w 2007. Kazachskie samoloty trafiły w 2008 do zakładów remontowych w Baranowiczach. Wyremontowane i zmodernizowane w pełni wielozadaniowe myśliwce Białorusini przekazali odbiorcy w grudniu 2009. Su-27M2/UBM2 weszły w skład eskadry Barsy Żetisu z 604. Bazy Lotniczej w Tadil-Kurganie.

Kazachstan dysponuje obecnie łącznie 44 myśliwcami Su-27 różnych wersji. Część z Su-27 i Su-27UB ma wkrótce zostać zmodernizowanych do nowego standardu. Na razie jednak nie zawarto odpowiedniego kontraktu.

Samoloty zmodernizowane dotąd przez Białorusinów zostały wyposażone w nowe, białoruskie systemy walki radioelektronicznej zakresu X, a także systemy wskazywania celów Litening-3 izraelskiego Rafaela. Zabudowano w nich radiolokatory N001, zdolne do wykrywania celów naziemnych i nawodnych. Mogą one wykrywać obiekty o SPO równej 30 km2 z odległości 40-50 km. Zasięg radiolokatorów nad spokojną wodą sięga 350 km. Dane między pokładowymi systemami rozpoznania mogą być wymieniane w czasie rzeczywistym między samolotami i ośrodkami naziemnymi.

Zmodyfikowano też system nawigacyjny samolotów. Może on korzystać z danych GPS. System może przechowywać kompletne dane dotyczące 8 tras, z lotniskami, urządzeniami radioelektronicznymi itp. Położenie samolotu jest określane z dokładnością do 80 m.

Także zespół napędowy Su-27M2/UBM2 został poważnie zmodernizowany. Cyfrowy system steruje silnikami i ułatwia ich eksploatację – dane dotyczące stanu silników są zapisywane w czasie lotu na kartach pamięci. Są one po powrocie na lotnisko wykorzystywane przez techników.

Zmodernizowane myśliwce mogą przenosić różne systemy uzbrojenia kierowanego, m.in. kpr R-27ER, R-27ET, R-73 i R-77, a także H-25MŁ, H-29T, H-29Ł, H-31A i H-31R.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Opłaty lotniskowe rujnują Ryanaira

wtorek, 29 czerwca 2010 22:42

WA MILIONY MNIEJ PASAŻERÓW NIŻ UBIEGŁEJ ZIMY

Opłaty lotniskowe rujnują Ryanaira
Fot. TVN24Ryanair głosi cięcia
Lato w pełni, nikt z nas nie myśli o zimie, a może niesłuszne. Pojawiła się ważna wiadomość szczególnie, dla tych, którzy zamierzają w okresie zimowym korzystać z irlandzkich tani linii lotniczych Ryanair. Firma w okresie zimowym zapowiada cięcia lotów na większości swoich baz w Wielkiej Brytanii, z wyjątkiem Edynburga, Leeds i Bradford.


Micheal O'Leary, dyrektor generalny Ryanaira jako powód zmniejszenia ilości lotów w sezonie zimowym podaje wysoki podatek pobierany przez lotniska (APD). Podatek lotniskowy APD jest nakładany przez rząd Wielkiej Brytanii i jest pobierany przez przewoźnika lub agenta wydającego bilety a klient opłaca go przy zakupie biletu.

Chce wyjść na przeciw

Rząd brytyjski rozważa zastąpienie APD innym podatkiem, który będzie mniej korzystny dla przewoźników. Według Ryanaira, najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest przeniesienie samolotów znajdujących się na terenie Wielkiej Brytanii do innych miast europejskich, w których podatek ten nie jest wysoki, albo równy zeru.

<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //-->

O'Leary stwierdził: - Ruch turystyczny w Wielkiej Brytanii zbliża się ku upadkowi, podczas gdy kraje, do których lata Ryanair szybko się rozwijają. Rozkwit tych krajów polega na tym, że one zapraszają turystów do podróżowania, a nie nakładają na ich dodatkowych opłat. I dodał, że redukcja cięć lotów Ryanaira pokazuje, jak wysokie opłaty lotniskowe niszczą brytyjską ekonomi i turystykę.

Lepiej w Belgii, Holandii i Hiszpanii


Dyrektor generalny Ryanaira również zwrócił uwagę na wzrost ruchu turystycznego w Belgii, Holandii, Hiszpanii, czyli w krajach, w których nastąpiło zmniejszenie opłat lotniskowych. - Cięcia irlandzkich linii lotniczych pokazują pilną potrzebę rozbicia dużych kosztów lotniskowych jak i zniesienia podatku turystycznego, który spowodował upadek turystyki w Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich dwóch lat - powiedział.

Żródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

80 lat najstarszego latającego Gipsy Moth

wtorek, 29 czerwca 2010 21:31

Najstarszy w Wielkiej Brytanii samolot z certyfikatem, napędzany oryginalnym silnikiem DH.60 Gipsy Moth ma już 80 lat. Co 3 lata przechodzi badania i dalej lata.

Użytkownikiem zabytkowego samolotu jest 61-letni Henri Labouchere z Field Dalling. 80-letni Gipsy Moth bazuje w Langham na przedmieściach Norfolk. Samolot jest w doskonałym stanie i jest najstarszym statkiem powietrznym na Wyspach Brytyjskich z Świadectwem Sprawności (Certificate of Airworthiness).

Długowieczny DH.60 Gipsy Moth został zbudowany w Stag Lane, w Edgware, Middlesex. Oblatał go osobiście Sir Alan Butler, ówczesny prezes de Havilland Aircraft Company. Samolot na krótko trafił do Francji, a później na 75 lat do Nowej Zelandii. W latach 1930. wygrał tam wiele międzynarodowych zawodów, w tym King's Cup i The Coupe Zenith Internationale. Rok temu kupił go Simon Kidston z Genewy, który powierzył opiekę nad samolotem Henri’emu Labouchere. Jego Bluetile Farm House specjalizuje się w renowacji samolotów de Havilland, do DH Rapid włącznie (bez odrzutowców), ale obsługuje też samoloty Cessna 180/185, Maule, Piper Cub itp. Szwajcar kupił DH.60, ponieważ niegdyś na samolocie tego typu latał jego ojciec, por. G. Kidston.

Na świecie lata jeszcze ok. 35 Gipsy Moth z różnych lat produkcji. Niezdatny do lotu samolot można kupić za 65-90 tys. USD. Żeby przygotować go do lotu, trzeba wydać znacznie więcej. Bardzo drogie są bowiem części, a rekonstrukcja drewnianej struktury jest bardzo trudna. Zdobycie oryginalnego materiału pokrycia skrzydeł jest w ogóle niemożliwe.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

LOT wznowił połączenie do Kaliningradu

wtorek, 29 czerwca 2010 12:47

Warszawa, 28 czerwca 2010 r. - Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły rejsy na trasie Warszawa- Kaliningrad. Jest to już czwarty nowy kierunek w siatce połączeń polskiego przewoźnika w tym roku. Rejsy pomiędzy Warszawą i Kaliningradem odbywać się będą sześć razy w tygodniu samolotami Embraer 145 oraz Embraer 170.

 

Z okazji wznowienia połączenia do Kaliningradu, pasażerowie pierwszego, poniedziałkowego rejsu otrzymali od PLL LOT-u okolicznościowy upominek - płytę z pieśniami słynnego Chóru Aleksandrowa, od lat będącego niekwestionowaną ikoną rosyjskiej kultury. Na lotnisku w Warszawie na pasażerów czekał także specjalny tort w kształcie matrioszki.

 

Polskie Linie Lotnicze LOT powróciły na trasę Warszawa – Kaliningrad po dwóch latach.

 

Przez ponad rok, od kiedy z tej trasy wycofały się linie lotnicze KD Avia, żaden przewoźnik nie miał w swojej ofercie bezpośrednich rejsów pomiędzy Warszawą i Kaliningradem. PLL LOT wznowiły połączenie do Kaliningradu z dobrze dopasowaną ofertą rozkładową oraz komfortowymi, lubianymi przez pasażerów samolotami Embraer 145 i 170.

 

LOT jako jedyny przewoźnik oferuje pasażerom podróżującym z Kaliningradu połączenie ze stolicą Polski oraz najważniejszymi miastami Europy Zachodniej i Ameryki Północnej, z szybką i wygodną przesiadką w Warszawie.

 

Rejsy odbywać się będą według następującego rozkładu (godziny podano w czasach lokalnych):

 

LO 695 poniedziałek, czwartek, niedziela WAW 13:30 KGD 15:35

KGD 16:20 WAW 16:25

 

LO 695 środa, piątek, sobota WAW 12:10 KGD 14:15

KGD 14:55 WAW 15:00

 

Polskie Linie Lotnicze LOT - to jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie. Od 1929 roku PLL LOT łączą Polskę ze światem. Obecnie samoloty w barwach LOT latają do ponad 50 miast w Europie i Ameryce Północnej. Wśród pilotów LOT-u są mistrzowie Europy i świata we wszystkich dyscyplinach sportów lotniczych. Od 2003 roku LOT należy do sojuszu Star Alliance, którego członkowie oferują obecnie 19.700 rejsów dziennie do 1.077 portów lotniczych w 175 krajach. W 2012 roku LOT rozpocznie eksploatację samolotów najnowszej generacji - Boeing 787 Dreamliner.

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Stewardesa próbowała przemycić narkotyki

wtorek, 29 czerwca 2010 12:44
W poniedziałek (28.06) brytyjska straż celna zatrzymała pracowniczkę pokładową linii lotniczych South African pod zarzutem próby przemytu dużej ilości narkotyków.


Fot. Heathrow Airport
Stewardesa, 42 letni Elphia Dlamini, została zatrzymana przez celników na lotnisku Heathrow. W jej bagażu znaleziono ponad trzy kilogramy kokainy. Samolot, którym podróżowała Dlamini wykonywał lot z Johanesburga do Londynu.

Brytyjska straż celna poinformowała, że narkotyki zostały zlokalizowane podczas rutynowej kontroli załogi. Po ich odkryciu Elphia Dlamini została natychmiast aresztowana. Rynkową wartość przemyconej kokainy wyceniono na sumę około 120 000 funtów.


Przemytniczka otrzymała zarzut próby wwiezienia twardych narkotyków na teren Wielkiej Brytanii i została osadzona w areszcie, gdzie oczekuje na proces.


Żródło: lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Leszno: Piknik szybowcowy już za nami

poniedziałek, 28 czerwca 2010 20:30
GA Żelazny na pikniku w Lesznie / fot. Jacek Lewiński

Tysiące fanów lotnictwa z zapartym tchem oglądało mrożący krew w żyłach pokaz podniebnych akrobacji grupy Żelazny. Była to główna, chociaż nie jedyna, atrakcja Pikniku Szybowcowego „Rozwiń skrzydła”, który odbył się w sobotę w Lesznie.

Na miłośników lotniczych wrażeń czekało mnóstwo atrakcji – oprócz występu grupy Żelazny, były przeloty nad miastem i skoki spadochronowe. Emocje wzbudził również pokaz sprzętu wojskowego i lotniczego, a w szczególności bojowy śmigłowiec Sokół. Ogromną frajdą dla najmłodszych był deszcz cukierków, które zostały zrzucone z samolotu. Zwieńczeniem pełnego wrażeń dnia, był występ muzycznej gwiazdy – Eweliny Flinty.

Żródło: dlpilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Przeniesienia własności lotniska Aleksandrowice na rzecz Aeroklubu Bielsko-Bialskiego

poniedziałek, 28 czerwca 2010 20:26
W środę 23 czerwca 2010r. zost podpisany akt notarialny  - umowa nieodpłatnego przeniesienia własności nieruchomości zabudowanej lotniska Aleksandrowice przez stowarzyszenie Aeroklub Polski na rzecz terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia, Aeroklub Bielsko-Bialski.

Aeroklub Polski reprezentowali: Wiceprezes Aeroklubu Polskiego Marcin Prusaczyk i Sekretarz Generalny Aeroklubu Polskiego Grzegorz Jankiewicz. Aeroklub Bielsko-Bialski reprezentowali: Prezes Aeroklubu Bielsko-Bialskiego Leszek Matuszek i członek zarządu pełniący jednocześnie funkcję dyrektora Aeroklubu Bielsko-Bialskiego Antoni Kufel.


Aeroklub Polski
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Islandia: Pijani Rosjanie zmusili samolot do lądowania

poniedziałek, 28 czerwca 2010 20:24
28.06. Keflavik (PAP) - Dwaj pijani Rosjanie, lecący z Moskwy na Kubę, zmusili samolot do lądowania na Islandii - poinformowały w poniedziałek linie Aerofłot.Na pokładzie Airbusa A330-200 mężczyźni urządzili sobie prawdziwą libację, palili papierosy i wymyślali załodze.Kapitan zdecydował się lądować w Keflaviku na Islandii. Tam islandzka policja sprowadziła awanturników z pokładu i zatrzymała. Samolot Aerofłotu wkrótce potem wystartował, biorąc kurs na Kubę. (PAP)az/ ap/

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Awaryjne lądowanie w Pyrzowicach

poniedziałek, 28 czerwca 2010 0:16
Samolot Boeing 767-200ER Cargojet Airways, transportujący 65 ton paliwa, wylądował dziś awaryjnie na lotnisku w Pyrzowicach.

Fot. cargojet.com
Do zdarzenia doszło dziś około godziny 15:30. Samolot transportowy Boeing 767-200ER kanadyjskich linii Cargojet Airways, wykonujący czarterowy rejs dla LOT-u, wylądował awaryjnie na jednym silniku ok. 30 minut po starcie z lotniska w Pyrzowicach. Samolot z pięcioosobową załogą, wyleciał w rejs do kanadyjskiego miasta Hamilton, prowincji Ontario.

Jak poinformował nas Cezary Orzech - Rzecznik Prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A, powodem awaryjnego lądowania był wyciek oleju w jednym z silników Boeinga.


Kapitan samolotu zgłosił awarię, a następnie poprosił o asystę. Na lotnisku znalazło się sześć jednostek lotniskowej straży pożarnej. Samolot wylądował bezpiecznie na jednym silniku. Boeing 767 Cargojet Airways przebywa obecnie w lotnisku w Pyrzowicach, gdzie przeprowadzana jest kontrola uszkodzonego silnika.


Incydent nie spowodował większych zakłóceń w ruchu lotniczym na lotnisku w Pyrzowicach. Na skutek awaryjnego lądowania, opóźnił się jedynie przylot samolotu linii Wizz Air.


Żródło: lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Piłkarskie MŚ - awaryjne lądowanie kibiców

poniedziałek, 28 czerwca 2010 0:13
27.06. Bloemfontein (PAP) - Mały samolot sportowy z szóstką kibiców z RPA lecących na niedzielny mecz 1/8 finału piłkarskich mistrzostw świata Niemcy - Anglia z powodu problemów technicznych awaryjnie lądował w niedzielę na autostradzie N1 w pobliżu miasta Bloemfontein."Żadnemu z pasażerów nic się nie stało, także żadnych obrażeń nie odnieśli ludzie w samochodach, które w tym czasie przejeżdżały w miejscu, gdzie doszło do lądowania" - poinformował szef miejscowej policji Sam Makhele.Na pokładzie samolotu lecącego z Benoni była sześcioosobowa rodzina. (PAP)wha/ kali/

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofa EC130 w Rotterdamie

poniedziałek, 28 czerwca 2010 0:12

W Rotterdamie rozbił się śmigłowiec EC130. 3 osoby z 5 znajdujących się na pokładzie zginęły na miejscu, 2 zostały ciężko ranne.

Śmigłowiec wystartował z lotniska Hague pod Rotterdamem. Leciał ok. 50 metrów nad kolumną kolarzy-amatorów startujących w wyścigu Tour du Port, poprzedzającym rozpoczynający się za tydzień Tour de France. Z jego pokładu trzech fotoreporterów robiło zdjęcia. Z niewiadomych przyczyn śmigłowiec ok. 13:00 nagle skręcił z toru lotu i rozbił się na wydmach w Maasvlakte – przedmieściu Rotterdamu.

W katastrofie zginęły na miejscu trzy osoby, a dwie zostały ciężko ranne. Jedna z nich zmarła po przewiezienia do szpitala w Rotterdamie. Przeżył jedynie 51-letni fotoreporter agencji ANP. Jego stan jest stabilny.

Rozbity śmigłowiec to Eurocopter EC 130 B4, wynajęty przez port w Rotterdamie od holenderskiej Heli Holland Airservice, jednego z niewielu przedsiębiorstw czarterujących śmigłowce w Holandii. Jeden z pasażerów był pracownikiem portu. Śmigłowiec nr ser. 3604, nr rej. PH-ECJ został dostarczony w 2003. Stacjonował w Amsterdam Heliport.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

7 ofiar katastrofy King Aira

sobota, 26 czerwca 2010 21:41

W katastrofie samolotu King Air w Kanadzie zginęło 7 osób – wszyscy znajdujący się na pokładzie.

Do katastrofy doszło 23 czerwca o 5:57, wkrótce po starcie z lotniska Jean-Lesage International Airport w Quebec (lot APO201). Pilot zgłosił problem z prawym silnikiem i próbował zawrócić na lotnisko, by awaryjnie lądować. Przerwał wznoszenie na wysokości zaledwie 170 m. Manewr się nie udał i samolot rozbił się na prywatnym zadrzewionym terenie, ok. 2 km od lotniska, eksplodując i paląc się w całości. Żadna z 7 osób – 2 członków załogi i 5 pasażerów – znajdujących się na pokładzie nie przeżyła.

Rozbity samolot to napędzany dwoma 620-konnymi silnikami PT6A-28 Beechcraft A100 King Air, nr rej. C-FGIN, wyprodukowany w 1973, należący do istniejącego od 1988 Aeropro. Przechodził rutynowy przegląd 10 dni przed katastrofą. Aeropro dysponuje 13 samolotami, zatrudnia ok. 200 pracowników.

Samolot przewoził 2 pracowników przedsiębiorstwa architektonicznego z Quebec (m.in. 38-letniego Frederica Dufour) i inżyniera (58-letni Normand Tremblay) z Cegerco z Saguenay oraz 2 urzędników federalnych (Nicole Brouard i Gerald Joncas). Lecieli do Innu w Natashquan, gdzie uczestniczyli w projekcie renowacji szkoły. Obaj piloci byli doświadczonymi pracownikami Aeropro. Mieli jednak małe doświadczenie w lotach na samolocie King Air. Drugi pilot, Dominique Lefebvre, latał na nim 3 lata, pierwszy pilot jeszcze mniej.

Nie wiadomo dlaczego doszło do katastrofy. Dwusilnikowy King Air może kontynuować start nawet po awarii jednego z silników. Badający przyczyny katastrofy podejrzewają, że mogły zawieść oba silniki.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rozpoczął się lotniczy rajd po Warmii i Mazurach

sobota, 26 czerwca 2010 12:07
25.06. Suwałki (PAP) - Kilkudziesięciu przedstawicieli aeroklubów z Polski i Litwy uczestniczy w "Lotniczym Rajdzie po lotniskach Warmii i Mazur", który rozpoczął się w piątek w Suwałkach (Podlaskie). Uczestnicy przez trzy dni będą zwiedzać region północno-wschodni.Załogi spotkały się w Suwałkach, gdzie przyleciała grupa samolotów m.in. z Wilna, Kowna i Mariampola oraz polska załoga z Bełchatowa. Pozostałe załogi z Polski miały problemy z warunkami atmosferycznymi, dlatego nie przyleciały. Wszyscy spotkają się w Olsztynie.Przedstawiciele aeroklubów i samorządów spotkali się w Suwałkach z prezydentem Suwałk w Urzędzie Miejskim. Prezydent Józef Gajewski powiedział, że taki rajd to dobra promocja turystyki lotniczej. Dodał, że w Suwałkach są plany budowy lokalnego lotniska, bo obecne funkcjonuje tylko z pasem trawiastym.Główną intencją rajdu jest rozwój i promocja turystyki lotniczej oraz zaprezentowanie atrakcji Warmii i Mazur. W rajdzie uczestniczą małe, kilkuosobowe samoloty typu cesna, zabierające na pokład dwie do czterech osób.Uczestnicy rajdu z Suwałk polecieli do Olsztyna. Podczas trzydniowego pobytu w regionie, polecą jeszcze do Gryźlin, Szyman, Kętrzyna, Wilamowa, Kiejkut, Babięt, Rostek i Giżycka. Podobny rajd, ale na Litwie, ma odbyć się we wrześniu."W Europie i na świecie takie rajdy są popularne tak samo jak rajdy samochodowe. Jeżeli będą u nas lepsze lotniska, to będziemy latać częściej, to będzie także lepiej dla lotnictwa" - powiedział szef Aeroklubu w Kownie, Algimantas Żentalis.Organizatorem rajdu jest Aeroklub Krainy Jezior we współpracy z Aeroklubem w Kownie i Aeroklubem w Mariampolu.(PAP)bur/ ls/ gma/

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Vietnam Airlines w USA

sobota, 26 czerwca 2010 0:35
Nowy członek lotniczego aliansu SkyTeam- Vietnam Airlines, spodziewa się sfinalizować rozmowy o wspólnym wykonywaniu połączeń do USA w ciągu miesiąca. Wietnamski przewoźnik ma nadzieje na rozpoczęcie samodzielnych, regularnych lotów już na początku przyszłego roku.

Plany otwarcia połączenia do Stanów Zjednoczonych powstał już w 2007 roku. Vietnam Airlines chciało operować między Ho Chi Minh, a Los Angeles za pomocą Boeingów 777-200ER. W realizacji tych założeń przeszkodziło prawo, Wietnam w tym czasie nie był uwzględniony w międzynarodowym programie bezpieczeństwa lotnictwa prowadzonym przez FAA. Okazało się, że Vietnam Airlines szybciej przystosowały się do amerykańskich wymagań niż wietnamskie władze lotnicze.

Od 2006r. Vietnam Airlines wykonywał przez pewien okres loty do USA, jednak było to wspólne połączanie z American Airlines. Już niedługo na podobnych zasadach odbywać się będą kursy między Tokio, a wybranymi portami lotniczymi w Stanach Zjednoczonych. Tym razem partnerem wietnamskiej linii będzie Delta, która jest członkiem tego samego sojuszu co Vietnam Airlines. Obecnie rynek jaki zapewniają połączania między USA, a Wietnamem wykorzystuje jedynie United Airlines, który lata na trasie San Francisco- Ho Chi Minh.

Najprawdopodobniej decyzja ta nieprzypadkowo zbiegła się w czasie z konwersją zamówienia z 16 Boeingów 787-800, na większe 787-900. Zapewne to właśnie te maszyny będą latały do Stanów Zjednoczonych. Tymczasem dostawy opóźniają się, pierwsze cztery zamówione samoloty, pierwotnie miały trafić do Wietnamu już w zeszłym roku.
Na podst. flightglobal.com
Kamil Stasiak
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Transportowcy na czele strajku generalnego we Włoszech

sobota, 26 czerwca 2010 0:32

Pracownicy transportu przystąpili w piątek do strajku generalnego, organizowanego przez Włoską Generalną Konfederację Pracy (CGIL).W godzinach 10-14 stają autobusy, pociągi i metro. Udział w strajku, który jest protestem przeciwko przedsięwzięciom oszczędnościowym rządu, zapowiadają też pracownicy linii lotniczych. W domach pozostali w piątek pracownicy sektora publicznego. Strajkować zamierza część pracowników przemysłu samochodowego.

CGIL twierdzi, że rządowy program oszczędnościowy, przewidujący redukcję wydatków państwa i samorządów o 24 miliardy euro, godzi przede wszystkim w najbiedniejszych. Związkowcy domagają się od rządu działań, które ożywiłyby wzrost gospodarczy.

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Szwajcarzy przylecieli do domu

sobota, 26 czerwca 2010 0:28

Kilka dni temu zakończyła się podróż dwóch Szwajcarów dookoła świata na pokładzie lekkich samolotów sportowo-turystycznych Fligth Design CTLS. Zajęło im to 51 dni.


Widok na jeden z samolotów, z kabiny drugiego. Maszyny zostały przebudowane do lotów długodystansowych. Najdłuższy etap trwał 17 godzin... / Zdjęcie: flightdesignusa.com

Wydarzenie, ze względu na brak zainteresowania światowych mediów, miało raczej kameralny charakter. Stąd kilka dni, zanim informacje o zakończeniu lotu dookoła Ziemi przez 37-letniego Yannicka Boviera i 41-letniego Francisco Agullo, przebiły się przez lokalne, szwajcarskie media, prasę lotniczą, by w końcu trafić do Polski.

Obaj podróżnicy, na co dzień piloci samolotów pasażerskich, wystartowali 30 kwietnia z Sion lot parą ultralekkich Flight Design CTLS. Skierowali się na zachód, by przez m.in. Francję, Hiszpanię, Północną Afrykę, Brazylię, Karaiby, dotrzeć do USA . Później skierowali się przez Azję, ponownie ku Europie.

Ich samoloty zostały specjalnie przebudowane do tego wydarzenia. Oprócz dodatkowych urządzeń nawigacyjnych i łączności, zamontowano w nich zbiorniki paliwa na o pojemności 454 l. W standardowych samolotach mieszczą one ok. 132 l.

Jeszcze bardziej wyjątkowe było zainstalowanie... ubikacji, nieosiągalnej nawet w najdroższych modelach samolotów o maksymalnej masie startowej do 600 kg. Było to jednak konieczne. Najdłuższy etap, lot nad Pacyfikiem, trwał 17 godzin. Lotnicy zakończyli podróż 19 czerwca, ponownie lądując w Sion.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Piloci Herculesów odchodzą

piątek, 25 czerwca 2010 14:08
C-130 Hercules

Dwóch z dziesięciu polskich pilotów samolotów transportowych C-130 Hercules złożyło wypowiedzenia.

- Potwierdzam, dwóch pilotów złożyło wypowiedzenia - powiedział płk Wiesław Grzegorzewski z MON. - Jeden z nich wypowiedzenie złożył wcześniej, drugi podczas fali wypowiedzeń spowodowanych pogłoskami o zmianach systemu emerytalnego - dodał.

Wojskowi służą w eskadrze transportowej stacjonującej w Powidzu.

W maju pojawiła się informacja, że wypowiedzenia ze służby złożyło 9 pilotów 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, którego samolot Tu-154 rozbił się pod Smoleńskiem.


Czytaj pełną treść artykułu na stronie http://http://wyborcza.pl/1,76842,8061151,Piloci_Herculesow_odchodza.html


Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 880927
Bloog istnieje od: 3592 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst