Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 273 485 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Pytamy.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Wydobyli 75 ciał z wraku Airbusa

wtorek, 31 maja 2011 17:02

Z wraku rozbitego Airbusa linii Air France leżącego na dnie Atlantyku wydobyto już łącznie 75 ciał. - Nie przeprowadzono jeszcze ich identyfikacji - mówi Robert Soulas, wiceprezes stowarzyszenia bliskich ofiar katastrofy.

 

Szczątki ofiar katastrofy sprzed dwóch lat są systematycznie wydobywane od połowy maja, gdy udało się znaleźć wrak. Ekipy ratownicze po zlokalizowaniu kadłuba maszyny podawały, że wewnątrz znajduje się jeszcze wiele ciał. Bezpośrednio po katastrofie dwa lata temu udało się wyłowić z oceanu tylko około 50 ciał. Teraz do tej liczby można doliczyć kolejne 75 osób. Na pokładzie maszyny było łącznie 228 osób.

 

Ratownicy ciała ofiar z niemal czterokilometrowej głębiny wydobywają, jednak po dwóch latach spędzonych w wodzie ich identyfikacja jest możliwa wyłącznie na podstawie badań DNA. Nie wszyscy bliscy ofiar są zadowoleni z operacji. - Osobiście wolałbym pozostawić ciała naszych najbliższych na dnie oceanu - mówi Soulas.

 

af_a332_f-gzcp_atlantic_090601_6

 

 

Źródło: samoloty.pl

 


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofa Mi-2

wtorek, 31 maja 2011 16:55

W piątek (27.05.2011) Kraju Stawropolskim rozbił się śmigłowiec Mi-2. Jego pilot zginął.

Do katastrofy doszło wczoraj wieczorem (ok. 22:05 czasu moskiewskiego) podczas wykonywania prac agrotechnicznych (oprysków) w pobliżu wsi Jasnyj w Rejonie Turkmeńskim Kraju Stawropolskiego. Z niewiadomych przyczyn śmigłowiec Mi-2 rozbił się i spłonął. Pilot zginął na miejscu. Szczątki śmigłowca znajdowano rozrzucone w promieniu 200 m.

Rozbity śmigłowiec Mi-2 nr rej. 3588K był własnością prywatną. Jego właścicielem był P. Jessientukow. Nie wiadomo, jaki był stan techniczny śmigłowca i status lotu. Komisja badająca przyczyny katastrofy zakłada dwie główne możliwości – niesprawność techniczną lub błąd pilota.

Pilotem, który zginął był 49-letni Ukrainiec Jurij Nikołajewicz Kostrykin.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Samolot Yes Airways zaliczył bird-strike

poniedziałek, 30 maja 2011 22:18
Wczoraj (29 maja) w godzinach popołudniowych samolot Airbus A320 linii Yes Airways podczas podchodzenia do lądowania miał kontakt z ptakami (tzw. bird-strike).

Fot. Radosław Beneš
 
Samolot Airbus A320 o rejestracji SP-IAA wykonywał w dniu wczorajszym (29 maja) loty dla Biura Turystycznego ITAKA. - Wstępne oględziny nie wykazują żadnych usterek, jednak ze względu na wysokie standardy bezpieczeństwa oraz postępowanie zgodne z procedurami określonymi przez producenta, postanowiliśmy przeprowadzić dokładne badania i testy, co spowoduje kilkunastogodzinną przerwę w operacjach lotniczych samolotu – brzmi komunikat na stronie przewoźnika.

Do realizacji lotów firma wynajęła samoloty zastępcze od Travel Service oraz Air Poland w formule ACMI. Obecnie flota Yes Airways to jeden samolot Airbus A320 o rejestracji SP-IAA. Drugi samolot dla linii ma dołączyć do floty 7 czerwca. Przewoźnik planuje dodawać do swojej floty po dwa samoloty każdego roku. Rejsy wykonywane są m.in. z Warszawy, Wrocławia, Poznania i Katowic. Samolot Yes Airways lata do Turcji, Maroka, Egiptu, Grecji i Tunezji.

Linia rozpoczęła działalność pod koniec kwietnia 2011 roku. Pierwszy lot przewoźnik wykonał 29 kwietnia 2011 roku na trasie Warszawa - Antalya. Niestety odbył się on samolotem wynajętym od Air Poland, ponieważ linia nie uzyskała na czas wpisu do AOC (Air Operations Certificate). Drugi lot z Katowic do Antalyi również wykonał samolot Air Poland. Dopiero za trzecim razem przelot z Poznania do Antalyi wykonał Airbus A320 należącym do linii.

Bogusław Pogoda
Żródło: lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowa strona Marka Szufy

poniedziałek, 30 maja 2011 22:16

Wczoraj ruszyła nowa strona internetowa Marka Szufy! Fani słynnego pilota akrobacyjnego znajdą na niej m.in. informacje o odbytych i planowanych pokazach lotniczych, bogatą galerię zdjęć i filmów, odnośniki do innych ciekawych stron internetowych.

 

Ciekawostką jest zakładka "SHOP", która zwiastuje powstanie sklepu z gadżetami lotniczymi.

 

Marek Szufa jest jedną z najbardziej barwnych lotniczych postaci w Polsce. Jest pilotem liniowym w PLL LOT, wielokrotnym Mistrzem Polski w modelarstwie  RC, pilotem i budowniczym małych amatorsko budowanych replik samolotów, szybowcowym pilotem akrobacyjnym (byłym Wicemistrzem Świata, wieloletnim członkiem Kadry Narodowej), zawodnikiem i pilotem samolotów akrobacyjnych (wielokrotnym Wicemistrzem Polski i wieloletnim członkiem Kadry Narodowej). Ostatnio można było go oglądać na Pikniku Lotniczym "Lotnisko bliżej miasta" na terenie Aeroklubu Ostrowskiego.

 

Adres strony: www.marekszufa.com

 

mich12Marek Szufa w Christen Eagle

 

 

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Cirrus uniewinniony

niedziela, 29 maja 2011 11:01

Nowojorski są oczyścił Cirrus Design z zarzutu o spowodowanie katastrofy SR20 sprzed 5 lat. Samolot uderzył wtedy w budynek mieszkalny. Zginęło dwóch pilotów. 3 osoby odniosły obrażenia.


Feralny SR20, nr N929CD został wyprodukowany w 2002. SR20 to jedna z najbardziej popularnych samolotów swojej klasy. Obecnie lata ich na całym świecie ok. 5 tys. egz. / Zdjęcie: steelaviation.com

Wypadek był wyjątkowy z trzech powodów. Po pierwsze, zginął w nim właściciel 4-miejscowego SR20, sławny miotacz drużyny baseballowej New York Yankees, Cory Lidle. Po drugie, samolot uderzył w wieżowiec na Manhattanie, co do złudzenia przypominało zamachy na World Trade Center z 2001. Wypadek stał się nawet przedmiotem śledztwa FBI. Wreszcie – adwokat rodzin ofiar wniósł pozew przeciwko producentowi maszyny, Cirrus Design, mimo braku jakichkolwiek przesłanek w raporcie Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB).


Wieżowiec mieszkalny Belaire na Manhattanie, w który uderzył Cirrus. Wypadek spowodował pożar kilku mieszkań, gaszony przez 2 godziny / Zdjęcie: NTSB

SR20 wystartował 11 października 2006 o 14:29 z lotniska Teterboro przy dobrej widoczności. Na pokładzie znajdowali się Cory Lidle oraz instruktor Tyler Stanger. Po krótkiej chwili pilot skręcił na południe, nad rzekę Hudson, zawrócił przy Statule Wolności i leciał nad odnogą Hudson (Kanałem Wschodnim), w niewielkiej odległości od głównego koryta rzeki. Po starcie zachowywał wysokość w przedziale między 150 a 210 m.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Piloci walczyli z maszyną 4 minuty

niedziela, 29 maja 2011 10:57

Piloci airbusa Air France walczyli ze sterami przez ponad 4 minuty, zanim maszyna runęła do oceanu dziobem w górę - podali w piątek francuscy śledczy.

 

W katastrofie, do której doszło 1 czerwca 2009 roku, zginęło 228 osób. Nikt nie przeżył. W ostatnich tygodniach specjaliści zajmujący się katastrofami lotniczymi zlokalizowali i wydobyli czarne skrzynki samolotu, który runął do Atlantyku podczas lotu z Rio de Janeiro do Paryża. To pozwoliło rzucić sporo światła na okoliczności towarzyszące katastrofie.

 

Według francuskich śledczych Airbus A330 wzniósł się na 38 tys. stóp (11,5 km) po czym zaczął trwający prawie 4 minuty spadek. W tym czasie, na minutę przed katastrofą, najmłodszy pilot przekazał stery swojemu starszemu i bardziej doświadczonemu koledze.

 

Szczegóły przekazała francuska komisja ds. badania wypadków lotniczych (BEA). Zastrzeżono jednak, że jest jeszcze za wcześnie, by podać przyczyny katastrofy. Raport w tej sprawie zostanie opublikowany latem.

 

Dotychczas najwięcej zwolenników miała hipoteza, według której katastrofę spowodowało zatkanie ciśnieniowego wskaźnika prędkości lotu (tzw. rurki Pitota) przez osadzający się lód.

 

af_a332_f-gzcp_atlantic_090601_6

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zmarł prof. Jerzy Maryniak

niedziela, 29 maja 2011 10:48
Jerzy Maryniak - nekrolog. Źródło: http://www.meil.pw.edu.pl/

24 maja, w wieku 78 lat zmarł prof. dr hab. inż. Jerzy Maryniak, wieloletni dziekan Wydziału MEiL Politechniki Warszawskiej. Wybitna osobowość, naukowiec o wielkim dorobku naukowym i technicznym. Był niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie mechaniki lotu.

Jerzy Maryniak urodził się 22.10.1932. Współpracował między innymi z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych, Wojskową Akademią Techniczną, Wojskowym Instytutem Technicznym Uzbrojenia, PZL Okęcie i WSK Mielec. Wypromował rzeszę doktorów nauk technicznych. W latach 1978-1984 był dziekanem Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej.

Nabożeństwo żałobne, zostanie odprawione 30 maja o 11:00 w Kościele Najświętszego Zbawiciela, przy ulicy Marszałkowskiej 37 w Warszawie. Pogrzeb odbędzie się na Cmentarzu Wawrzyszewskim (Wólczyńska 69).

Był wspaniałym i lubianym wychowawcą wielu pokoleń inżynierów lotniczych.

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Twin Otter otrzymał kanadyjski certyfikat

czwartek, 26 maja 2011 23:56
Twin Otter 400

Firma Viking Air z Sidney w Kanadzie poinformowała, iż miejscowe władze lotnicze przyznały jej certyfikat, który umożliwia uruchomienie produkcji samolotu Twin Otter serii 400. Producent ukończył już pięć takich maszyn (wymaganych do uzyskania certyfikatu), a kolejne 10 znajduje się obecnie w końcowej fazie montażu.

Otrzymane zatwierdzenie umożliwia firmie Viking wydawanie świadectw zdatności do lotu dla statków powietrznych produkowanych w ramach ich odnowionego zezwolenia na produkcję. Dodatkowo jest ostatecznym kluczem do programu produkcji samolotu, który może zostać wdrożony dzięki otrzymaniu homologacji typu zarówno od Kanadyjskich Władz Lotniczych, jak i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).

Firma uzyskała także zgodę na włączenie "Awioniki" do swoich uprawnień dotyczących przeprowadzania napraw i przeglądów (MRO), istotnego elementu w pakiecie modernizacji samolotów serii 400. Dodanie licencji na awionikę do bieżących uprawnień pozwoli na prowadzenie pełnego spektrum wymogów konserwacyjnych, zarówno dla użytkowników starszych Twin Otter, jak również serii 400.

Viking uruchomił program produkcji nowego DHC-6 Twin Otter Series 400 w 2007 r. i  posiada zasoby produkcyjne szacowane do 2014 r. na ponad 300 mln dolarów. Firma zapewnia OEM dla obsługi floty linii dziedzictwa statków powietrznych de Havilland na całym świecie (od modeli DHC-1 po DHC-7) i jest częścią Westerkirk Capital Inc., kanadyjskiej prywatnej firmy inwestycyjnej.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie VikingAir.com

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Latający Biały Dom

czwartek, 26 maja 2011 23:54

Air Force One z prezydentem Barackiem Obamą na pokładzie już jutro wyląduje na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ta niezwykła, naszpikowana najnowocześniejszą elektroniką maszyna (typu Boeing 747-2G4B), jest idealnie skrojona pod potrzeby przywódcy USA. Reporter 24 o nicku diej widział ją w środę na brytyjskim lotnisku.

 

 

Na pokładzie Air Force One znajdują się m.in. luksusowe gabinety, sypialnie, restauracje, sala operacyjna, a nawet apteka. Samolot naszpikowany jest najnowocześniejszą elektroniką.

Samolot jest przygotowany, by pełnić rolę centrum dowodzenia w razie ataku nuklearnego. Ma też specjalny system łączności, który uniemożliwia podsłuchiwanie tego, co dzieje się na pokładzie.

 

Żródło: kontakt24.tvn.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Legendarny PC-6 Turbo Porter dostępny w Polsce

czwartek, 26 maja 2011 23:50

Jest już dostępny w Polsce legendarny wielozadaniowy samolot transportowy, Pilatus PC-6 Turbo Porter, wielu znany pod nazwą „the Porter”.

 

Znalazł się w ofercie firmy JB Investements sp. z o.o., która od stycznia jest także autoryzowanym przedstawicielem samolotów turbośmigłowych Pilatus PC-12 na Polskę i kraje bałtyckie.

 

Krótki start i lądowanie, strome podejście znad wysokich przeszkód sprawiają, że jest to samolot przygotowany do lądowania w każdym terenie. Dodatkowo niskociśnieniowe ogumienie, duże rozmiary kół przednich oraz dwuzaciskowe hamulce tarczowe pozwalają PC-6 operować nawet z bardzo nierównego terenu.

 

Ten produkowany od 1959 roku, statek powietrzny używany jest w wielu krajach, zarówno w lotach cywilnych, jak również jako samolot do specjalnych misji wojskowych. PC-6 to także jeden z bardziej znanych na świecie samolotów do skoków spadochronowych, który na swój pokład może zabrać do 10 osób. Przy załadunku 1000 kg „the Porter” idealnie nadaje się do przewożenia osób i ładunków, w wielu miejscach na świecie wykorzystywany jest także jako powietrzna karetka.

 

Pilatus_Porter

 

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

A380 dla Korean Air

czwartek, 26 maja 2011 23:47
Wczoraj w Tuluzie odbyła się uroczystość przekazania pierwszego z 10 zamówionych Airbusów 380 dla Korean Air. To szósty już użytkownik tych samolotów.


Korean Air to największe linie lotnicze Korei Południowej. Wykorzystuje ok. 130 samolotów pasażerskich i cargo, głównie Boeingów. A380 ma dla spółki znaczenie w dużej mierze prestiżowe. Największy rodzimy konkurent, Asiana Airlines także zamówił największe maszyny pasażerskie Airbusa / Zdjęcie: Airbus

W uroczystości wzięli udział prezes Korean Air, Yang Ho Cho oraz prezes Airbusa, Tom Enders. Koreański przewoźnik zamówił A380 w 2003, ostatecznie zwiększając liczbę samolotów do 10 egz.

Korean Air stała się 6. linią lotniczą świata – po Air France, Emirates, Lusthasie, Qantas i Singapore Airlines – która posiada te ogromne maszyny. Jednocześnie przekazany odrzutowiec stał się 49., wyprodukowanym przez Airbusa.

Samoloty koreańskiego przewoźnika zostały luksusowo wyposażone. Standardowo A380 może przewozić 525 pasażerów w 3 klasach. Przekazany wczoraj zaprojektowano dla jedynie 407 osób. Pasażerowie pierwszej klasy mogą jednak liczyć na sklep bezcłowy, bar i salon. Samolot napędzają amerykańskie silniki Engine Alliance GP7200.

Koreańskie Airbusy będą początkowo latać na trasach azjatyckich. Z czasem zapewnią jednak stałe połączenia z USA i krajami Europy.

Według zapewnień producenta, efekty użytkowania A380 przechodzą wcześniejsze oczekiwania. Samoloty te są chętnie wybierane przez pasażerów i wykorzystanie miejsc na ich pokładzie jest wyższe, niż w przypadku innych, mniejszych odrzutowców.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowy samolot EuroLOT

czwartek, 26 maja 2011 23:44
Dziś (26 maja) w godzinach wieczornych na lotnisku Chopina wyląduje kolejna maszyna dla linii lotniczych EuroLOT.

Fot. www.eurolot.com.pl

ATR 42-500 o rejestracji SP-EDH będzie czwartym tego typu samolotem we flocie. Linia posiada również osiem większych ATR-ów 72-200. Od lipca EuroLOT rozpoczyna loty po kraju z pominięciem Warszawy. Dzięki nowej siatce połączeń krajowych będzie można latać z Gdańska do Krakowa, Wrocławia i Rzeszowa.

- Chcemy pokazać, że latanie po kraju może stać się formą podróżowania dostępną dla wielu osób. Oferując bilety w cenach porównywalnych, a czasem nawet niższych, do innych środków transportu, zdecydowanie wygrywamy komfortem podroży i przede wszystkim czasem jej trwania. Jesteśmy przekonani, że specjalne oferty, np. dla biznesu, ale także rodzin i osób podróżujących z dziećmi, przyciągną do nas w najbliższym czasie wielu pasażerów – mówi Prezes EuroLOT Mariusz Dąbrowski.

W najbliższy czasie wszystkie samoloty regionalnego przewoźnika otrzymają nowe logo. Dotychczasowy EuroLOT zastąpi napis eurolot.com, który będzie zdobić przednią część kadłuba. Statecznik pionowy pozostaje dalej w rozpoznawalnym malowaniu.

Spółka EuroLOT powstała 19 grudnia 1996 roku w celu zrekonstruowania siatki regionalnych połączeń krajowych. Regularne rejsy uruchomione zostały w 1997 roku a w 1998 EuroLOT został członkiem European Regions Airline Association – ERA (Stowarzyszenia Europejskich Regionalnych Linii Lotniczych). Przewoźnik jest spółką akcyjną w 62,1% należącą do Skarbu Państwa i w 37,9% do Polskich Linii Lotniczych LOT S.A.

Na zdjęciu samolot ATR 42-500 w nowym malowaniu

 

Żródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Zmarł Henryk Kucharski

czwartek, 26 maja 2011 23:42
Henryk Kucharski

Z głębokim żalem zawiadamiamy, że dnia 24 maja 2011 roku odszedł od nas Henryk Kucharski.

Znakomity modelarz oraz instruktor modelarstwa, reprezentant kraju, wielokrotny medalista, członek Aeroklubu Kujawskiego w Inowrocławiu.

Pogrzeb odbędzie się dnia 27.05.2011 r. o godzinie 16 na cmentarzu przy ulicy Marulewskiej w Inowrocławiu.

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Polak wtargnął do kabiny pilotów

czwartek, 26 maja 2011 16:00

25-letni Polak został zatrzymany w środę przez szwedzką policję na lotnisku w Goeteborgu za wtargnięcie do kabiny pilotów tuż przed odlotem samolotu Wizzair do Warszawy.

 

Sprawa została potraktowana bardzo poważnie i Polak może zostać oskarżony o „sabotaż w lotnictwie”, za co grozi mu do czterech lat więzienia.

 

- Kiedy doszło do zdarzenia, pasażerowie byli już w samolocie, ale silniki nie zostały jeszcze włączone - poinformowała Ulla Brehm z policji w Goeteborgu.

Na razie nie są znane motywy postępowania mężczyzny.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Linie odwołują loty

wtorek, 24 maja 2011 22:41
Pył wulkaniczny, który przedostał się do atmosfery w wyniku erupcji wulkanu Grimsvotn, spowodował odwołanie ponad 250 lotów w całej Europie.

Fot. www.nasa.gov

Europejska organizacja ds. bezpieczeństwa żeglugi powietrznej (Eurocontrol) poinformowała, że na skutek przemieszczającej się chmury pyłu z wulkanu Grimsvotn odwołano dziś (24 maja) już ponad 250 lotów. W sumie we wtorek może zostać odwołanych nawet 500 lotów w Szkocji, Irlandii Północnej i w niektórych krajach skandynawskich – informuje dalej Eurocontrol.

Pył dotarł już nad zachodnią Norwegię, powodując zakłócenia w ruchu lotniczym. Norweski operator lotnisk Avinor poinformował, że chmura spowodowała problemy na lotniskach Karmoey i Stavanger. Opóźnienia i odwołania dotknęły również stolicę Danii – Kopenhagę. Z informacji duńskich władz wynika, że został zamknięty fragment przestrzeni powietrznej w północno-zachodniej części kraju.

Ruch chmury jest na bieżąco monitorowany przez służby meteorologiczne. Sytuacja w każdej chwili może ulec zmianie. Erupcja wulkanu Grimsvotn jest najpotężniejsza od 1873 roku i jest znacznie silniejsza od erupcji wulkanu, który spowodował w zeszłym roku chaos komunikacyjny.

 

Żródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Tu-154 jako sztuczna rafa

wtorek, 24 maja 2011 22:36

Samolot Tu-154 używany wiele lat przez pierwszego sekretarza bułgarskiej partii komunistycznej Todora Żiwkowa, zostanie dziś zatopiony w pobliżu Warny. Ma być atrakcją dla płetwonurków.

Tu-154B-1, który był używany przez pierwszego sekretarza bułgarskiej partii komunistycznej Todora Żiwkowa ma zostać przewieziony do miejscowości Morska Gara. Tam zostanie zatopiony w czasie uroczystości rozpoczęcia Dni Morza. Wcześniej maszyna została pozbawiona wyposażenia, silników, usterzenia i zewnętrznych części skrzydeł, oraz wyczyszczona z wszelkich płynów i materiałów mogących zagrażać środowisku.

Specjalna platforma przewiezie 30-tonowy samolot ok. 3 km od brzegu Morza Czarnego i zatopi na głębokości 22-23 m. Akcją ma kierować Bogdan Bogdanov, szef Bułgarskiej Izby Żeglugi. Samolot spocznie na wysokości kurortów St. Konstantine i Elena. Ma być atrakcją dla przebywających w nich płetwonurków. Żegluga w promieniu 500 m od wraku zostanie zakazana.

Tu-154B-1 (LZ-BTJ, jak Bravo Todor Jivkov, nr ser. 78A-270, zdjęcie: Ognyan Stefanov), który ma zostać zatopiony, został zbudowany w 1971. Służył przywódcom komunistycznej Bułgarii do wykonywania dalekich lotów, w tym do Meksyku i na Kubę. W latach 1990-1991 był leasingowany przez Palair Macedonian (zdjęcie w Zurichu: Donato Bolelli). Później wrócił do latania w barwach Balkanu, po czym został wycofany z eksploatacji i przechowywany w Warnie.

Drugi z posiadanych przez rząd Bułgarii Tu-154 , nowszy od zatopionego, został wycofany z eksploatacji 12 kwietnia 2010, po katastrofie polskiego Tu-154M pod Smoleńskiem . Obecnie władze bułgarskie korzystają z Airbusa A319 i 19-miejscowego Falcona 50.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Eurolot rozpoczyna loty krajowe z Gdańska

wtorek, 24 maja 2011 21:39
Port Lotniczy Gdańsk

W dniu dzisiejszym linie lotnicze Eurolot oficjalnie ogłosiły swoje wejście na rynek pomorski.

Już w tego lata Eurolot rozpocznie regularne połączenia z Gdańska do Krakowa oraz Wrocławia.

Z Gdańska będziemy latać do Krakowa i Wrocławia codziennie!

„Od dłuższego czasu, jako Port Lotniczy pracowaliśmy nad projektem rozwoju komunikacji lotniczej Gdańska z pozostałymi polskimi miastami. Jednocześnie, jako mieszkańcy Pomorza niecierpliwie oczekiwaliśmy rozwoju krajowej siatki połączeń. Ten moment nastał dzisiaj! Mam nadzieję, że połączenie między Gdańskiem a Krakowem i Wrocławiem to dopiero początek i już niedługo mapa krajowych połączeń zacznie się wzbogacać o kolejne trasy.” – powiedział Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk.

"Chcemy pokazać, że latanie po kraju może stać się formą podróżowania dostępną dla wielu osób. Oferując bilety w cenach porównywalnych, a czasem nawet niższych, do innych środków transportu, zdecydowanie wygrywamy komfortem podroży i przede wszystkim czasem jej trwania. Jesteśmy przekonani, że specjalne oferty, np. dla biznesu, ale także rodzin i osób podróżujących z dziećmi, przyciągną do nas wielu pasażerów"- powiedział Eurolot Mariusz Dąbrowski

„Dla mieszkańców Pomorza linie Eurolot przygotowały doskonały rozkład połączeń:
W poniedziałki, środy i piątki, 2 x dziennie z Gdańska do Krakowa ( rano i wieczorem)
i 1 x dziennie do Wrocławia ( w południe)
we wtorki i czwartki, 2x dziennie z Gdańska do Wrocławia ( rano i wieczorem) i 1 dziennie do Krakowa ( w południe)
w soboty, 1 x dziennie do Krakowa i Wrocławia (rano) - wylot na weekend w niedzielę, 1x dziennie do Krakowa i Wrocławia, a wieczorem - powrót z weekendu.
Na weekend można wybrać się do Krakowa i Wrocławia już w piątek - w południe do Wrocławia i wieczorem do Krakowa.” – dodaje Prezes Dąbrowski

Na trasach do Krakowa i Wrocławia linie Eurolot operować będą samolotami typu ATR 42 zabierającymi na pokład 46 pasażerów.

Eurolot jest spółką z udziałem Skarbu Państwa. Oprócz wykonywania lotów dla PLL LOT oraz lotów czarterowych, linie Eurolot rozpoczynają realizowanie połączeń sprzedawanych poprzez własny system rezerwacyjny dostępny na stronie: www.eurolot.com

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pilota nie było w kabinie

poniedziałek, 23 maja 2011 23:31

W decydującej chwili przed katastrofą francuskiego airbusa, który blisko dwa lata temu runął do Atlantyku, w kabinie pilotów nie było kapitana Marca Dubois - pisze w najnowszym wydaniu tygodnik "Der Spiegel", powołując się na źródła zbliżone do śledztwa.

 

Według "Spiegla" takie wnioski wypływają z analizy zapisów czarnych skrzynek airbusa. Na nagraniach słychać, że 58-letni pilot wpada przed katastrofą do kokpitu. - Wykrzykiwał wskazówki dla obu pozostałych pilotów, by ratować maszynę - powiedział uczestniczący w śledztwie ekspert, cytowany przez "Spiegla".

Według tygodnika z rejestru lotu wynika, że załoga maszyny próbowała wybrać możliwie bezpieczną drogę przez front burzowy. Początkowo wydawało się, że to się udało, bo zapis czarnych skrzynek nie zawiera wskazówek, jakoby doszło do mocnych turbulencji. Jednak kryształki lodu uszkodziły szybkościomierz.

- Krótko przed awarią wskaźników prędkości rejestrator danych odnotowuje ostre podnoszenie maszyny - powiedział ekspert. To mogło spowodować przeciągnięcie samolotu i w końcu katastrofę. Według "Spiegla" nie jest jasne, czy było to skutkiem działania pilotów, czy też komputera pokładowego.

 

af_a332_f-gzcp_atlantic_090601_6

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

ATR 72-500 dla UTair

poniedziałek, 23 maja 2011 23:28
Rosyjska UTair odebrała w sobotę pierwszy z 20 zamówionych samolotów regionalnych ATR 72-500. Linia wykorzystuje już 14 maszyn innych modeli francusko-włoskiego producenta.


Nowy ATR w barwach rosyjskiego przewoźnika / Zdjęcie: ATR

UTair to jedno z największych przedsiębiorstw przewozowych Rosji. Wykorzystuje niemal 180 samolotów i tyleż śmigłowców, świadcząc z reguły usługi regionalne na terenie własnym i państw WNP.

We flocie spółki przeważają konstrukcje sowieckie lub rosyjskie, jednak wzrasta liczba statków powietrznych zza granicy. Obok prawie 40 wykorzystywanych już Boeingów i Bombardierów, UTair stała się jednym z pierwszych przedsiębiorstw, które zamówiło kilkadziesiąt śmigłowców Eurocoptera . Elementem tej polityki był również zakup samolotów europejskiego ATR. Obecnie spółka wykorzystuje 14 ATR 42-300 i 3 egz. większego modelu 72-200.

W kwietniu bieżącego roku oba podmioty zawarły umowę w sprawie dostaw 20 samolotów wersji 72-500, za kwotę szacowaną na ok. 426 mln USD. Pierwsza maszyna została przekazana w ekspresowym tempie. Pozostałe trafią do Rosji równie szybko. Do końca roku ATR przekaże łącznie 14 maszyn. Resztę – w ciągu kilku następnych miesięcy.

ATR 72-500 będą obsługiwały głównie linie w Rosji i na Ukrainie. Mogą przewozić do 68-74 pasażerów na odległość (przy maksymalnym ładunku) nieco ponad 1500 km. Dwa silniki Pratt & Whitney PW127M o maksymalnej mocy 2619 KM każdy, zapewniają osiągnięcie prędkości przelotowej ok. 515 km/h.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Śmigło ucięło rękę pilotowi

niedziela, 22 maja 2011 22:19

Nieszczęśliwy wypadek na lotnisku w Kruszynie (woj. kujawsko-pomorskie). Śmigło samolotu, które próbował rozruszać pilot przed startem, ucięło mu rękę. Zdjęcie samolotu zamieścił w serwisie Kontaktu 24 @Kasztelan777.

 

"Do wypadku doszło o godzinie 12 na lotnisku w Kruszynie" - mówi nam Krzysztof Jastrzębski z komendy policji we Włocławku. "Przed startem samolotu Wilga pilot musiał rozruszać śmigło. Podczas wykonywania tej czynności doszło do tzw. samozapłonu śmigła, które potem ucięło mężczyźnie rękę" - wyjaśnia funkcjonariusz.

Samolot ruszył samodzielnie i przejechał odległość około dziesięciu metrów, po czym zatrzymał się na metalowych barierkach. Pilota przewieziono do szpitala w Poznaniu.

Na miejscu są służby, które wyjaśniają okoliczności wypadku.

 

Żródło: kontakt24.tvn.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 921739
Bloog istnieje od: 3776 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst