Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 273 485 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« kwiecień »
pn wt śr cz pt sb nd
      01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Pytamy.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Katastrofa awionetki w Łódzkiem. Dwie osoby nie żyją

poniedziałek, 30 kwietnia 2012 8:57

Dwie osoby zginęły w katastrofie awionetki w okolicy Góry Kamieńsk koło Radomska w Łódzkiem. Samolot runął na ziemię niedługo po starcie. Przyczyny wypadku na razie nie są znane.

  Wrak samolotu
/PAP

Policjanci i strażacy odnaleźli rozbity samolot dopiero po godzinie od otrzymania zgłoszenia, bo maszyna spadła w terenie zalesionym. Jak dowiedziała się reporterka RMF FM Agnieszka Wyderka, samolotem lecieli 71-letni instruktor i 36-letni pasażer. Obaj byli mieszkańcami województwa łódzkiego. Wszystko wskazuje na to, że awionetka wykonywała lot rekreacyjny. Samoloty tego typu, startujące i lądujące na Górze Kamieńsk, latają na niskich pułapach, dlatego nie muszą być specjalnie zgłaszane. Nie są bowiem traktowane jak normalny ruch lotniczy.

W niedzielę wieczorem na miejsce wypadku przyjechał prokurator, by przeprowadzić oględziny. Dziś koło Radomska pojawią się eksperci z Komisji Badania Wypadków Lotniczych, którzy będą ustalać przyczyny katastrofy. Powodem wypadku raczej nie była pogoda. Wczoraj było bezchmurnie, a warunki do lotów były idealne.

Wypadek zgłosił pracownik lotniska na Górze Kamieńsk. Niedługo po starcie, około godziny 19:00, samolot zniknął z jego pola widzenia. Następnie było słychać huk.

 

Źródło: rmf24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Let-410 Take-off and landing (mój film na youtube.pl)

niedziela, 29 kwietnia 2012 22:37


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rozbił się SP-30

piątek, 27 kwietnia 2012 23:30

Wczoraj w czasie wykonywania prac agrolotniczych w Obwodzie Wołgogradzkim rozbił się samolot SP-30. Jego pilot zginął.

Do katastrofy doszło wczoraj ok. 11:00 czasu lokalnego. Samolot SP-30 wykonywał opryski chemiczne na polach KFCh Makarowa w rejonie Michajłowskim na północnym zachodzie Obwodu Wołgogradzkiego. Po pół godzinie lotu, w czasie manewru wykonywanego na niskiej wysokości zahaczył o ziemię i rozbił się niedaleko wioski Siennoj. Wstępne ustalenia wskazują na to, że pilot nie miał zgody na wykonanie lotu. Prawdopodobnie opryski wykonywał na podstawie ustnej umowy z rolnikami z OOO Wozrożdienie.

W katastrofie zginął pilot samolotu. Był to były pilot wojskowy, instruktor, mjr Paweł Słobodkin.

Rozbity samolot, SP-30, nr rej. RA-0547G, należał do OOO Technoserwis. To ultralekki samolot o masie startowej do 500 kg, napędzany silnikiem Rotax 412, zasadniczo nieprzystosowany do wykonywania oprysków.

 

Źródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Pierwszy A320 wyposażony w końcówki skrzydeł typu Sharklet opuszcza halę montażową w Tuluzie

piątek, 27 kwietnia 2012 23:20

Airbus wyprodukował pierwszy samolot A320 z końcówkami skrzydeł typu Sharklet.

Maszyna o oznaczeniu MSN 5098, pokazana na zdjęciu poniżej podczas wyprowadzania z hangaru w Tuluzie, będzie jednym z kilkunastu samolotów z rodziny A320 biorących udział w programie certyfikacyjnym i lotach testowych, które zaczną się w maju tego roku i potrwają około 600 godzin. Testy z modelami wyposażonymi w Sharklety stanowią kolejny etap, po kampanii „wczesnych testów powietrznych” przeprowadzonych z użyciem samolotu testowego Airbus A320 oznaczonego MSN 001.

W sumie w programie weźmie udział siedem nowych samolotów z rodziny A320 z końcówkami skrzydeł typu Sharklet, wyposażonych w silniki CFM56 i V2500. Wyniki testów pozwolą na certyfikację tych technologicznych modyfikacji mających obniżyć zużycie paliwa w każdej kombinacji modelu i wersji silnikowej. Pierwszym członkiem rodziny, który wejdzie do służby w nowej wersji - z końcówkami typu Sharklet, będzie A320 napędzany silnikami CFM56. Jego eksploatacja ma zacząć się w czwartym kwartale 2012 r.

Końcówki Sharklet, zaprojektowane specjalne dla rodziny samolotów Airbus A320, zmniejszą spalanie paliwa o ok. 3,5 procenta. Pozwoli to zredukować emisję CO2 o ok. 700 ton rocznie w przeliczeniu na 1 samolot. Jest to taka ilość dwutlenku węgla, jaką w ciągu roku emituje ok. 200 samochodów. Końcówki skrzydeł typu Sharklet są oferowane jako opcja w nowo budowanych samolotach, a w rodzinie A320neo są wyposażeniem standardowym.

 

 

 

 

AIRBUS

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 921756
Bloog istnieje od: 3776 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst