Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 260 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« marzec »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Airbus A380 na Lotnisku Chopina (Warszawa/EPWA) - wersja pełna HD

czwartek, 31 marca 2011 15:46


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowa Cessna Corvalis

czwartek, 31 marca 2011 15:40

Cessna Aircraft zaprezentowała wczoraj najnowszą odmianę tłokowego Corvalisa, TTX. Samolot otrzymał nową awionikę, wystrój kabiny i wzory malowania płatowca.


Z zewnątrz zmiany są jedynie kosmetyczne. Producent zaoferował jedynie nowy wzór malowania...

Produkowany od 2004 czteroosobowy Corvalis (do 2007 pod marką Columbia Aircraft) jest wyjątkowy wśród podobnej wielkości samolotów tłokowych. Silnik Continental TSIO-550-C z podwójnym doładowaniem dostarcza 310 KM, co dla kompozytowego dolnopłata oznacza możliwość osiągnięcia maksymalnej prędkości przelotowej aż 435 km/h i zasięgu do 2315 km. W swojej klasie jest to rekord.

Niestety, doskonale sprzedający się model, ze względu właśnie na relatywnie wysoką cenę, padł ofiarą kryzysu. Jeszcze w 2008 Cessna wyprodukowała 110 maszyn tego typu. Rok później już tylko 41 egz., by 2010 zakończyć zmontowaniem jedynie... 7 samolotów. Odmłodzenie produktu ma pozwolić na odrodzenie się zainteresowania Corvalisami


...nowości kryją się natomiast wewnątrz. Zupełnie nowy jest wystrój kabiny i kolejna wersja cyfrowego kokpitu. Można jednak przypuszczać, że będzie się to wiązać z trochę większą ceną, która i teraz nie należy do niskich. Za samolot o maksymalnej masie startowej 1,5 t trzeba zapłacić 650 tys. USD / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Najbardziej istotną zmianą jest zastosowanie ekranów dotykowych w kokpicie. To rzeczywiście nowość wśród samolotów z napędem tłokowym. W połączeniu ze szklanym panelem L-3 Trilogy, pozwoliło to na całkowite wyeliminowanie wskaźników analogowych.

System awioniczny oparty jest o zestaw Garmin G2000, zmodernizowaną wersję G1000, stosowaną w starym Corvalisie TT. W jego skład wchodzą m.in. system kontroli lotu GTC 570, nowy panel głosowy, autopilot GFC 700, system nadzoru ruchu lotniczego GTS800 i transponder GTX 33ES.

Pierwsze dostawy Corvalisów TTX planowane są na drugi kwartał 2012.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

FAA: Błędna decyzja kontrolera doprowadziła do utraty separacji pomiędzy dwoma samolotami

czwartek, 31 marca 2011 15:39

FAA

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż bada incydent, w którym przypuszczalnie na wniosek kontrolera, B737 linii Southwest znalazł się zbyt blisko innego samolotu. Do zdarzenia doszło 27 marca ok. 17.00, gdy kontroler z Centrum Florida Tracon zwrócił się do załogi Boeinga, aby ta sprawdziła co się dzieje z Cirrusem SR22, który od ponad godziny nie reagował na wywołania radiowe.

Southwest zbliżył się do drugiej maszyny i następnie piloci przekazali ATC, że w jej kabinie ujrzeli dwie osoby. Około 30 sekund później pilot Cirrusa skontaktował się z Jacksonville Center, a następnie oba samoloty wylądowały bezpiecznie na lotniskach przeznaczenia. „Wstępne dochodzenie wskazuje, że doszło do utraty wymaganej separacji pomiędzy dwoma statkami powietrznymi”, stwierdziła FAA. Kontroler, który jest kierownikiem, został zawieszony, a do czasu wyjaśnienia sprawy podobne sankcje zostały zastosowane w stosunku do załogi Southwest.

„Poprzez skierowanie samolotu pasażerskiego w pobliże innej maszyny, kontroler ruchu lotniczego stworzył zagrożenie dla wszystkich uczestników tego zdarzenia. Incydent ten był całkowicie nieodpowiedzialny”, powiedział Randy Babbitt, Administrator FAA. „Obecnie prowadzimy przegląd procedur ruchu lotniczego, które zostały tu zastosowane, upewniając się, że każdy rozumie sposób postępowania, jaki należy zastosować w przypadku braku kontaktu radiowego ze statkiem powietrznym”, dodał. Agencja nie poinformowała, jak blisko Cissusa znalazł się Boeing linii Southwest, który wykonywał lot z Phoenix do Orlando. FAA poinformowała również, iż kilka dni wcześniej został zawieszony inny kontroler, który przyznał się do drzemki podczas nocnej zmiany, jaką pełnił na wieży kontroli ruchu.

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Hiszpańskie linie Vueling z systemem TFR

czwartek, 31 marca 2011 15:36

Vueling Airlines podpisały umowę z Lufthansa Systems na Traffic Flow Restrictions (TFR), moduł LIDO pozwalający na optymalizację planu lotu.

 

Przez odpowiednie przygotowanie Flight Plan-u zostanie ograniczone ilośc spalanego paliwa, na niektórych trasach nawet do 2%. System pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni powietrznej, uwzglęgnia wszelkie restrykcje i ograniczenia nałożone przepisami władz lotniczych, jakl równieź te tymczasowe.

Flota Vueling Airlines składa się z 42 samolotów typu A320. Przewoźnik operuje do 50 portów w 23 krajach w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Posiada 6 baz operacyjnych w Barcelonie, Madrycie, Sewilli, Maladze, Bilbao i Walencji.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Trudna sytuacja JAL

środa, 30 marca 2011 22:10

Japan Airlines (JAL), która przetrwała okres załamania finansowego dzięki postępowaniu upadłościowemu, przeżywa ponownie kryzys, spowodowany tragicznym trzęsieniem ziemi i tsunami.


Jednym z działań sanacyjnych była rezygnacja z wykorzystywania części samolotów. Linia rozpoczęła już m.in. proces wycofywania i sprzedaży 30 Boeingów 747-400, zarówno w wersji pasażerskiej, jak i cargo / Zdjęcie: Arpingstone

JAL nie przynosiła zysków od 2001, mimo programów oszczędnościowych i dotacji państwowych. Sytuacja przedsiębiorstwa pogorszyła się skokowo w 2009, w związku ze skutkami kryzysu gospodarczego. Straty wyniosły w tym roku aż 3 mld USD, powiększając zadłużenie do ponad 25 mld USD. Na początku 2010 linia zmuszona była ogłosić upadłość, by ratować się przed wierzycielami.

Od tego czasu przeprowadzono drastyczny program oszczędnościowy. Zrealizowano większość z planowanych cięć etatów. Z 41,5 tys. zatrudnionych w JAL pod koniec 2009, do 2013 miało pozostać jedynie 26 tys. osób. Zrezygnowano z obsługi 49 deficytowych linii i z wykorzystywania stu samolotów, co spowodowało utratę pierwszej pozycji na rynku japońskim na rzecz All Nippon Airways.

Jednocześnie udało się uzyskać nowe kredyty na sumę 3 mld USD, co pozwoliło na odzyskanie płynności finansowej i rezygnację ze statusu bankruta. Niestety, właśnie wtedy Japonię nawiedziło tragiczne w skutkach trzęsienie ziemi.

Katastrofa, pogłębiona przez skażenie z uszkodzonej elektrowni atomowej Fukushima, doprowadziły do zmniejszenia międzynarodowego ruchu lotniczego do i z Japonii o 25%, a na liniach wewnętrznych aż o 28%.

Postawiło to JAL w bardzo trudnej sytuacji. Linia musiała zawiesić w ubiegłym miesiącu 74 loty na 11 trasach międzynarodowych. Prezes Masaru Onishi ostrzega, że sytuacja nie poprawia się: liczba rezerwacji nie rośnie, z obawy przed niepewną sytuacją w elektrowniach atomowych.

O skali strat finansowych JAL świadczy pośrednio wypowiedź Richarda Andersona, prezesa amerykańskiej Delty. Stwierdził on, że z punktu widzenia jego przedsiębiorstwa, sytuacja w Japonii jest krytyczna. Analitycy linii szacują, że kryzys spowoduje straty w wysokości 250-400 mln USD. Prawdopodobnie Japan Airlines ponosi jeszcze większe straty, co przy obecnej sytuacji zagraża procesowi sanacji finansowej przedsiębiorstwa.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Marines korzystają z balonu na hel

środa, 30 marca 2011 16:58
Odział amerykańskiej piechoty morskiej (26th Marine Expeditionary Unit) stacjonujący na pokładzie okrętu desantowego USS Kearsarge, użył po raz pierwszy bojowo balonu na hel, który zapewnia łączność pomiędzy okrętem a samolotami AV-8B Harrier Jump Jet, latającymi nad Libią.

Fot. USMC

Balon będący integralną częścią systemu Lofted Communications System, umożliwia zwiększenie zasięgu przekazywania danych, które w warunkach ograniczonej odległości pomiędzy jednostką a samolotem, wpierw wysyłane są do samolotu wczesnego ostrzegania E-3 AWACS, który przekazuje je dalej. Lofted Communications System, który z powodzeniem przetestowany już został w styczniu 2009r. u wybrzeży Kuwejtu, umożliwia komunikację okrętu z Harrierem Marines, bez konieczności używania samolotów AWACS, które mogą być narażone na przeciwdziałanie wroga.

Balon opuścił po raz pierwszy pokład USS Kearsarge, 20 marca bieżącego roku, w czasie kiedy okręt znajdował się u wybrzeży Libii. Balon jest w stanie zapewnić komunikację pomiędzy samolotem a centrum dowodzenia znajdującym się na okręcie, przez maksymalnie sześć godzin. Tyle wynosi czas wyczerpania się baterii.

 

Żródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Szkolenie dla władz lokalnych na balickim lotnisku

środa, 30 marca 2011 16:39
8 Baza Lotnicza

W dniu 29 marca na balickim lotnisku odbyło się szkolenie dla władz lokalnych z zakresu zadań, struktury oraz historii 8 Bazy Lotnictwa Transportowego. W szkoleniu uczestniczyli dyrektorzy Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Starości Powiatowi z województwa małopolskiego oraz przedstawiciele WSZW Kraków i WKU z województwa małopolskiego.

Zajęcia zaczęły się o godzinie 12.00 w Klubie Wojskowym. Ze strukturą, przeznaczeniem i zadaniami wykonywanymi przez bazę zaproszonych gości zapoznał dowódca 8 BLTr płk dypl. pil. Jacek Łazarczyk. Następnie historię i tradycję podkrakowskich Balic w Sali Tradycji przedstawił kierownik Klubu Wojskowego p. Marek Kiełpiński.

Po krótkiej przerwie goście udali się na pokaz statyczny statków powietrznych znajdujących się na wyposażeniu bazy na płaszczyznę przed hangarem. Można było wejść i obejrzeć samoloty CASA C295M, M-28 SKYTRUCK, An – 2 oraz zapoznać się z danymi taktyczno-technicznymi prezentowanych statków powietrznych. Tam też odbył się pokaz sprzętu ratownictwa lotniskowego. Zwiedzono także hangar. Na pytania gości odpowiadali przygotowani żołnierze i dowódca jednostki.

Obejrzyj zdjęcia w galerii na stronie 8 Bazy Lotnictwa Transportowego
http://www.8blot.sp.mil.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=498...

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Apel o pomoc dla Aeroklubu Gdańskiego

środa, 30 marca 2011 16:26

W związku z pożarem budynku Aeroklubu Gdańskiego jaki miał miejsce wczoraj, Prezes Aeroklubu Polskiego wystosował apel do wszystkich członków Aeroklubu Polskiego o udzielenie pomocy Aeroklubowi.

 

Włodzimierz Skalik w imieniu Zarządu i własnym zwrócił się do wszystkich o pomoc i wsparcie. Poniżej przedstawiamy pełną treść apelu:

 

bez_tytuu

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pierwszy egzemplarz podwozia przedniego do A350 XWB zainstalowany

wtorek, 29 marca 2011 17:08
Pierwszy egzemplarz podwozia przedniego do  A350 XWB zainstalowany

Pierwsze gotowe podwozie przednie do modelu A350XWB zostało zainstalowane w ośrodku do testowania systemów podwozia w zakładach lotniczych Airbusa w Filton w Wielkiej Brytanii.

W nadchodzących tygodniach zostanie zainstalowane podwozie główne dostarczone przez producenta – firmę Messier – Dowty i rozpocznie się wstępne testowanie wszystkich trzech członów podwozia. Pełny proces testowania rozpocznie się wraz z uruchomieniem ośrodka do testowania podwozi pod koniec 2011 r. Testy te są przeprowadzane w celu wykazania pełnej sprawności i systemów, a ponadto w celu dostarczenia informacji niezbędnych do certyfikacji, zwłaszcza w odniesieniu do układów wypuszczania i chowania podwozia hamowania i systemów sterowania.

Centrum testowe jest częścią procesu testowania i jednym z obiektów zaprojektowanych specjalnie do testowania systemów A350XWB w celu zapewnienia , że samolot spełnia najwyższe standardy od momentu wejścia do eksploatacji.

Rodzina samolotów szerokokadłubowych A350 XWB (Xtra Wide-Body) to nowa linia produktowa samolotów średnich rozmiarów i dalekiego zasięgu obejmująca trzy podstawowe wersje pasażerskie o pojemności od 270 do 350 pasażerów w typowych układach trzyklasowych. Rodzina samolotów A350 ma wejść do eksploatacji w 2013 roku.

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Awionetka rozbiła się o wodę

wtorek, 29 marca 2011 16:35

W Saint Petersburgu na Florydzie podczas próby lądowania roztrzaskała się awionetka. Samolot rozbił się dosłownie kilkadziesiąt metrów przed płytą lotniska.

 

Samolot T-28 Warbird, brał udział w ceremonii otwarcia wyścigów samochodowych Honda Grand Prix które co roku organizowane są na lotnisku. Piloci zgłaszali wcześniej że mają problemy techniczne z samolotem. Tuż po wypadku, służby ratunkowe natychmiast ruszyły na pomoc - wyciągnęli pilota i pasażera z wody i udzielili im pomocy medycznej.

Pilot i pasażer doznali oni jedynie drobnych obrażeń. Film z wypadku można obejrzeć tutaj.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Statuetka Superbrands dla Lotniska Chopina

poniedziałek, 28 marca 2011 17:04

Lotnisko Chopina otrzymało tytuł „Business Superbrands”, który przyznawany jest przez Radę Marek. W skład Rady Marek wchodzą uznani eksperci i specjaliści w dziedzinie marketingu oraz Public Relations.

 

Korzystając ze specjalnej aplikacji komputerowej, Rada poddała ocenie 1200 marek biznesowych. Każda marka oceniana była w skali od 1 do 20 punktów. Marki ze średnią powyżej 12 punktów otrzymały tytuł „Business Superbrands”.


- Superbrands jest dla nas bardzo ważnym i cennym wyróżnieniem, które potwierdza pozycję i znajomość znaku firmowego Lotniska Chopina. Cieszymy się, że nasza praca nad budowaniem wiarygodnej i wartościowej marki została doceniona - mówi Radosław Żuk Dyrektor Biura Public Relations "Porty Lotnicze".


The Superbrands Ltd. jest światową organizacją z siedzibą w Londynie, działająca od ponad 14 lat w 80 krajach. Początkowo Superbrands było audycją radiową w stacji BBC London, obecnie jest to międzynarodową organizacją, która ma za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę brandingu. Organizacja wydaje publikację, które często nazywane są "Bibliami brandingu", w których przedstawione są case studies marek, które otrzymały tytuł.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofa Jaka-52

niedziela, 27 marca 2011 23:03

W czasie akrobacji na lokalnych pokazach lotniczych Flagler County Airport w USA, rozbił się jeden z uczestniczących w nich samolotów Jak-52. Pilot zginął.


Jeden z Jaków zespołu Red Thunder, który przybył do Flager w piątek

Akrobacje zespołu Red Thunder były jednym z finałowych elementów sobotnich pokazów we Flager. Zespół wykorzystuje cztery Jaki-52.

O 16:29 czasu lokalnego, para Jaków wykonywała przy pomocy świecy dymnych rysunek serca. Jeden z samolotów nie wyrównał jednak lotu i rozbił się na skraju lasu. Jego pilot, Bill Walker nie przeżył wypadku, choć pierwsze doniesienia informowały, że został ranny. Walker nie był pilotem zawodowym, jednak latanie było jego pasją przez ostatnie 30 lat. Spędził za sterami ponad 4 tys. h.


Zdjęcia: Daytona Beach News-Journal

Pokazy przerwano. Zostaną wznowione dzisiaj, jednak bez żadnych akrobacji lotniczych. Na razie nie ustalono, co mogło być przyczyną wypadku.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Airbus wylądował awaryjnie na lotnisku w Sofii

niedziela, 27 marca 2011 16:36

Samolot Airbus, lecący z Mediolanu do stolicy Kataru wylądował w sobotę wieczorem awaryjnie na lotnisku w Sofii, poinformowała agencja informacyjna Fokus, powołując się na przedstawicieli lotniska.

Do lądowania zmusił załogę pożar jednego z silników, powiedział agencji szef straży pożarnej gen. Nikołaj Nikołow. "Sytuacja jest pod kontrolą, Nikt nie ucierpiał" - dodał. Według Nikołowa nie ma zagrożenia dla budynków i innych samolotów na lotnisku. Maszyna wylądowała na pasie na starszym terminalu lotniska, używanym przez tanie linie lotnicze.

Według przedstawicieli lotniska samolot był transportowy, a nie pasażerski. Nie podano, do których linii lotniczych należy.

Z Sofii Ewgenia Manołowa (PAP)

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Przespał dwa lądowania

niedziela, 27 marca 2011 0:22

Przez ponad 20 minut samoloty lądujące na waszyngtońskim Ronald Reagan National Airport, nie mogły połączyć się z wieżą kontroli lotów. Kontroler zasnął. Incydent jest badany przez władze lotnicze.


Waszyngtońskie lotnisko im. Ronalda Reagana nie jest największym w USA. W ubiegłym roku obsłużyło jednak ponad 18 mln pasażerów, prawie dwa razy więcej niż nasze Okęcie. Po prawej stronie – feralna wieża kontroli lotów / Zdjęcie: metwashairports.com

Incydent miał miejsce w środku nocy, z 22 na 23 marca bieżącego roku. Dotychczasowe ustalenia pozwoliły stwierdzić, że po raz ostatni nawiązano kontakt radiowy z kontrolerem waszyngtońskiego lotniska o 23:55.

4 minuty po północy załoga lecącego z Dallas rejsowego samolotu American Airlines, na polecenie pobliskiego centrum radarowego, próbowała nawiązać kontakt z wieżą lotniska. Bezskutecznie, co spowodowało, że samolot musiał drugi raz podchodzić do lądowania, prowadzony przez obsługę stacji radiolokacyjnej. Ta próbowała skontaktować się z wieżą telefonicznie. Także bezskutecznie. Ostatecznie samolot wylądował o 0:12, bez udziału kontrolera.

Podobny przebieg – ale tylko z jednym podejściem do lądowania – miał finał lotu maszyny United Airlines. Pracownicy stacji radiolokacyjnej pomogli załodze bezpiecznie wylądować o 0:26, informując wcześniej o wyłączeniu wieży z pracy. 2 minuty później kontroler obudził się, nawiązując normalną łączność z kolejnym, lądującym samolotem.

Incydent był kolejnym już w USA. W 2009 Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), rekomendowała nawet, by kontrolerzy pozostawali pod stałym nadzorem. Niestety, na wieży Ronald Reagan National Airport na nocnej zmianie był tylko jeden pracownik. Co więcej, w toku pierwszych przesłuchań okazało się, że była to już dla niego 4. nocna zmiana pod rząd, trwająca od 22:00 do 6:00.

W związku z tym sekretarz transportu, Ray LaHood zlecił wczoraj władzom lotniczym FAA wprowadzenie nakazu utrzymywania na wieży stołecznego lotniska dwóch kontrolerów i sprawdzenie sytuacji na innych lotniskach pasażerskich kraju.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Skoki masowe rozpoczęte

sobota, 26 marca 2011 23:04

W tym tygodniu 6 Brygada Powietrznodesantowa rozpoczęła masowe skoki spadochronowe z samolotu CASA – 295 na Pustynię Błędowską.

 

036

 

Skoki wykonywane są w ramach obowiązujące normy skoków, które musi wykonać obowiązkowo każdy spadochroniarz w Brygadzie. W tym tygodniu nad tym najbardziej znanym zrzutowiskiem Brygady wykonano grubo ponad 200 skoków spadochronowych w których brali udział skoczkowie z Krakowa i Gliwic. Skoki wykonywano głównie na spadochronach AD – 95 z wysokości 400 m a także z wysokości 4000 m wykonując zadanie na swobodne opadanie.

 

079

 

Skoki nad Pustynię planowane są, o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne, także w przyszłym tygodniu zarówno z samolotu jak i śmigłowca W-3 Sokół.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Paragiełda 2011

sobota, 26 marca 2011 14:38
Już w weekend Targi Lotnictwa Lekkiego „PARAGIEŁDA” organizowane przez Stowarzyszenie Gekon Glide Club. W Wojskowej Akademii Technicznej, gdzie odbędą się tegoroczne targi trwają ostatnie przygotowania.

Fot. paragielda.com.pl

Ponad 30 wystawców już przygotowuje swoje stoiska na weekendową Paragiełdę, która w tym roku odbędzie się pod hasłem „Czas spełniać marzenia”.

Tradycyjnym targom towarzyszyć będzie cykl imprez, od amatorskiego konkursu filmowego, konkursu fotograficznego po rozstrzygnięcie Plebiscytu Lotnicze Orły oraz cykl wykładów i prelekcji o tematyce lotniczej.

Podczas prelekcji, które poprowadzą sami znawcy tematu (min. Janusz Orłowski (Praszczur), Jarek Borowiec, Zbigniew Gotkiewicz, Adam Paska, Jerzy Gumowski, Krzysztof Kołodziejek, Krzysztof Krawcewicz, Jacek Kwieciński, Wojciech Żur), będzie można poszerzyć wiedzę na temat techniki wykonywania lotów w różnych warunkach, zgłębić tajniki eksploatacji silników PPG czy poznać najczęstsze przyczyny wypadków paralotniowych.

Oprócz wystawy statycznej organizatorzy przewidzieli również lot symulatorem lotu oraz pokaz bitwy powietrznej modeli AIRCOMBAT.

VIII PARAGIEŁDA pod hasłem „Czas spełniać marzenia” odbędzie się w weekend 26-27 marca w Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie (ul. Kartezjusza 1, Bemowo).

Program imprezy:
Sobota 26.03
9.00 – 18.00 – część wystawiennicza
10.30-11.30 - PSP - Szkolenie na Komisarzy Sportowych FAI
11.30-12.30 - Krzysztof Kuliński i Piotr Kleczyński - Wielowirnikowce - nowoczesna platforma latająca o wielu zastosowaniach"
12.30-13.30 - Wojciech Żur (www.latawki.pl) - "Latawce pociągowe - wykorzystaj potęgę wiatru"
13.30-14.30 -Zbigniew Gotkiewicz - "Przyczyny wypadków paralotniowych"
14.30-15.30 - Jarek Borowiec (www.paralotniowy.pl) - "Niebezpieczne stany lotu na paralotni - sposoby wyprowadzenia"
15.30-16.30 - Janusz Orłowski (Praszczur) - Gość Specjalny
16.30-17.30 - wręczenie tytułów "Lotnicze Orły" - Portal www.lotniczaposka.pl

Niedziela 27.03
10.00 – 17.00 – część wystawiennicza
10.00-11.00 - Krzysztof Kołodziejek - "Eksploatacja silników PPG - najważniejsze zagadnienia obsługi, regulacji i napraw."
11.00-12.00 - Adam Paska - "Latanie sportowe PPG"
12.00-13.00 - Krzysztof Krawcewicz (Przegląd Lotniczy) - "Przegląd Lotniczy - 200 numerów czasopisma o lataniu"
13.00-14.00 - Jacek Kwieciński - "Pierwsza pomoc z uwzględnieniem wypadków paralotniowych"

 

Żródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

THE FLYING BULLS wystąpią na AIR SHOW – 2011

sobota, 26 marca 2011 14:25
P-38L Red Bull

Kultowa ekipa lotniczych entuzjastów spod znaku Red Bull, czyli ekipa The Flying Bulls potwierdziła udział w Międzynarodowych Pokazach Lotniczych AIR SHOW – 2011 w dniach 27-28 sierpnia 2011 roku w Radomiu.

The Flying Bulls odrestaurowali i użytkują w locie najpiękniejsze maszyny świata, takie jak P-38L Lightning, F-4U Corsair, B-25J Mitchell. Wykonują najtrudniejsze akrobacje lotnicze na samolocie AlphaJet, a nawet na śmigłowcu BO-105M. Aby to było możliwe zrzeszają wyjątkowych pilotów i mechaników lotniczych.

Jak dotąd przedstawiciele Red Bulla nie zdradzili jaki samoloty wystąpią podczas tegorocznego AIR SHOW. Zapowiedzieli, że będą to co najmniej dwie ekipy. Bliższe informacje na ten temat Organizatorzy AIR SHOW – 2011 przekażą w kwietniu 2011 roku.

The Flying Bulls wystąpią na AIR SHOW po raz pierwszy w historii. Mamy nadzieję, że zdobędą w Polsce nowych fanów. Zapraszamy na AIR SHOW – 2011!

Więcej infromacji na:
www.flyingbulls.com
www.airshow.sp.mil.pl

 

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Cessna i Dassault wstrzymują produkcję niektórych modeli

sobota, 26 marca 2011 14:21

Amerykańska Cessna i Francuski Dassault postanowiły wstrzymać produkcję najgorzej sprzedających się modeli samolotów dyspozycyjnych.

 

W przypadku Cessny chodzi o CJ1+. Dassault ma na myśli Falcony 2000DX i 900DX. Amerykańska firma dostarczyła do tej pory około setki CJ1+. Jednak w zeszłym roku dostarczono jedynie trzy takie samoloty, a w obecnym roku liczba ta spadnie prawdopodobnie do dwóch. Okazało się że CJ2+ jest bardziej popularny. Natomiast przedstawiciele Dassault stwierdzili, że produkcja modeli które weszły do służby zaledwie 5 i 2 lata temu „nie znajduje ekonomicznego usprawiedliwienia”.

 

 

Ciężko się z tym nie zgodzić. W zeszłym roku dostarczono jedynie trzy Falcony 900DX i żadnego 2000DX.  Słaba sprzedaż samolotów dyspozycyjnych jest konsekwencją tzw. kryzysu ekonomicznego. Dla segmentu niewielkich samolotów odrzutowych był to szczególnie trudny okres. Cięcia w średnich i dużych korporacjach tworzących zapotrzebowanie na tego typu maszyny odbił się na producentach, powodując wprost historyczny spadek na tym rynku.

 

Żródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Testy Black Hawków z Mielca

piątek, 25 marca 2011 19:35

Kolejny, 4. wyprodukowany w Mielcu, śmigłowiec S-70i odbył swój pierwszy lot. Trafi, podobnie jak poprzednie, do MSW Królestwa Arabii Saudyjskiej, stąd jego specyficzne malowanie.

PZL w Mielcu to obecnie centrum końcowego montażu helikoptera S-70i, wersji Black Hawka produkowanej z przeznaczeniem na rynek międzynarodowy. Śmigłowiec wykorzystuje nowe technologie, w tym w pełni zintegrowany cyfrowy kokpit, dualny, cyfrowy system automatycznej kontroli lotu (AFCS) i sprzężony flight director. Ma również system aktywnego sterowania drganiami, który usprawnia lot śmigłowca. Podwójny system GPS/INS z cyfrową mapą zapewnia dokładną nawigację. Różne wersje S-70i będą służyć w misjach humanitarnych, ratunkowych, ewakuacji medycznej, dowodzenia, kontroli oraz patroli zbrojnych.

W Mielcu realizowane są próby w locie S-70i wyprodukowanych przez tamtejszą wytwórnię. Pierwszy egzemplarz odbył próby w locie w ośrodku testowym w West Palm Beach na Florydzie (S-70i zakończył wstępne testy, 2010-10-27), ale kolejne testy przeprowadzane są już w Mielcu (Oblot S-70i w Mielcu, 2010-11-15).

Przed przekazaniem śmigłowca klientowi wykonuje się serię lotów trwające ok. 10 godzin. Pierwsza część tych lotów to Company Acceptance Flights, podczas których następuje sprawdzenie systemów i pomocy radionawigacyjnych. Po ich pozytywnym zakończeniu przechodzi się do etapu Torque Flights – serii lotów, w których wykrywane są ewentualne luzy i wibracje konstrukcji.

Po wylataniu ok. 9-11 godzin przeprowadzane są prace hangarowe, podczas których wykonywane są przeglądy sprawdzające płatowiec i instalacje. Zakończenie postprodukcyjnego procesu testowego śmigłowca S-70i jest tak MTS, czyli Maintenance Test Flight, po którym śmigłowiec gotowy jest do transportu do klienta.

 

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

WARSZAWA: PARAGIEŁDA JUŻ JUTRO!

piątek, 25 marca 2011 18:59

Już jutro, 26 marca,  ruszają Targi Lotnictwa Lekkiego, czyli tzw. Pagagiełda 2011. Jest to cyklicznie organizowana impreza przez Gekon Glide Club. W tym roku odbędzie się już siódma edycja, która ma być jeszcze większa, niż w ubiegłych latach. Paragiełda zakończy się w niedzielę 27 marca. Portal sky-watcher.pl objął Patronat Medialny tego wielkiego wydarzenia.

"Czas spełnić marzenia!" to hasło przewodnie tegorocznych targów. Organizatorzy zapowiedzieli szereg atrakcji. Poniżej przedstawiamy program imprezy:

DZIEŃ PIERWSZY - 26 marca 2011 r. (sobota)
Hala duża
9.00 – 18.00 – część wystawiennicza
Hala mała
9.00 – 18.00 – wystawa fotografii, testy przewiewności
10.30 – 17.30 – wręczenie statuetek Lotnicze Orły, wykłady i prelekcje
18.30 – konkurs filmowy
19.30 - wyniki konkursu fotograficznego
19.45 - ogłoszenie wyników konkursu filmowego

DZIEŃ DRUGI - 27 marca 2011 r. (niedziela)
Hala duża
10.00 – 17.00 – część wystawiennicza
Hala mała
10.00 – 17.00 – wystawa fotografii, testy przewiewności
10.00 – 15.00 – wykłady i prelekcje
Boisko
12.00 - Pokaz bitwy modeli AIRCOMBAT

W sobotę na Paragiełdzie odbędzie się rozdanie nagród w plebiscycie Lotnicze Orły organizowanm przez portal lotniczapolska , którego Patronem Medialnym jest sky-watcher.pl

Wszystkich serdecznie zapraszamy!

 

Żródło: sky-watcher.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 882301
Bloog istnieje od: 3594 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst