Bloog Wirtualna Polska
Są 1 273 484 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« marzec »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Pytamy.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


XI Międzynarodowe Górskie Zawody Balonowe

środa, 31 marca 2010 21:20
W dniach 29.04-2.05.2010 r. w Krośnie odbędą się XI Międzynarodowe Górskie Zawody Balonowe.

Fot. M. Węgrzyn/ GZB
Organizatorem zawodów, podobnie jak w ubiegłych latach, są: Fundacja "Otwartych Serc" im. Bogusławy Nykiel – Ostrowskiej, Prezydent Miasta Krosna, Magazyn Lotniczy "Skrzydlata Polska" oraz Aeroklub Podkarpacki.

Zgłoszenia do udziału w imprezie można nadsyłać do 17 kwietnia. Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest: ważna licencja pilota balonu wolnego, ważna licencja sportowa Aeroklubu Polskiego, nalot dowódczy - min. 50 godz, 2 loty treningowe na 2 tyg. przed zawodami, aktualne ubezpieczenie balonu.


Organizatorzy planują start około 40 balonów na ogrzane powietrze z kraju i zagranicy. O udziale będzie decydowała kolejność zgłoszeń.


W ubiegłorocznych XXV Balonowych Mistrzostwach Polski oraz X Górskich Zawodach Balonowych, zwycięzcą został Witold Filus (Skywalkers Balloon Club). Wicemistrzostwo Polski wywalczył Bogdan Prawicki (balon Mróz), reprezentujący Leszczyński Klub Balonowy. Trzecie miejsce zajął Arkadiusz Iwański z Aeroklubu Włocławskiego (balon Anwil Włocławek).


Program tegorocznych zawodów:


29 kwietnia (czwartek)

od godz. 13.00 do 19.00 - rejestracja zawodników (biuro zawodów w Hali Widowiskowo - Sportowej, ul. Legionów, obok Ronda Niezapominajki, Krosno)
godz. 18.00-19.00 – obiadokolacja
godz. 19.30 – odprawa główna (Hala Sportowo-Widowiskowa, ul. Legionów)
godz. 20.00 – oficjalne otwarcie zawodów
godz. 20.30 – konferencja prasowa

30 kwietnia (piątek) - 01 maja (sobota)

godz. 6.00 - przedśniadanie
godz. 6.15 – odprawa
od godz. 7.00 – rozgrywanie konkurencji
godz. 7.30 -11.30 – śniadanie
godz. 14.00 - 18.00 – obiadokolacja
godz. 17.00 – odprawa przed konkurencją
od godz. 18.00 – rozgrywanie konkurencji
godz. 21.00 – nocny pokaz balonów (w wybrany dzień 30.04. lub 01.05.)

02 maja (niedziela)

godz. 6.00 - przedśniadanie
godz. 6.15 – odprawa
od godz. 7.00 – rozgrywanie konkurencji
godz. 7.30 -11.30 – śniadanie
godz. 14.00 – 18.00 – obiadokolacja
godz. 17.00 – odprawa przed konkurencją
od godz. 18.00 – rozgrywanie konkurencji
ok. godz. 21.00 – ogłoszenie wyników, oficjalne zakończenie zawodów, bankiet

03 maja (poniedziałek) – dzień rezerwowy

do godz. 10.00 - śniadanie, rozjazd ekip

Zobacz więcej:
strona zawodów
Żródło:lotniczapolska

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Bahrajn: samolot wojskowy USA spadł do Morza Arabskiego

środa, 31 marca 2010 21:15
31.03. Manama (PAP) - Amerykański samolot wczesnego ostrzegania typu E-2C Hawkeye spadł w środę do Morza Arabskiego - poinformowała amerykańska V Flota stacjonująca w Bahrajnie. Trwają poszukiwania jednego z członków załogi."Trzech członków załogi zostało odnalezionych, trwają poszukiwania czwartego" - podano w komunikacie, nie precyzując, czy odnaleziono ich żywych, czy martwych.Samolot stacjonował na lotniskowcu "USS Dwight D. Eisenhower". Wracał z misji w ramach operacji "Trwała Wolność" prowadzonej w Afganistanie, kiedy zgłosił "problemy techniczne". Załoga wyskoczyła następnie do morza.(PAP)keb/ kar/

Żródło:dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pierwszy BBJ w Chinach

środa, 31 marca 2010 16:14

Chińskie przedsiębiorstwo lotnicze Deer Jet przyjęło pierwszy egzemplarz samolotu Boeing Business Jet. Jest to pierwsza tego typu maszyna w Chinach. Nowy samolot podnosi ilość maszyn Deer Jet do 23, jak powiedział przedstawiciel przedsiębiorstwa do końca roku w flocie ma znaleźć się 35 samolotów. Innymi maszynami które znajdują się (bądź znajdą) w Deer Jet są Gulfstream G550 i Hawker 900XP. Dostarczony BBJ otrzymał rejestracje B5266. Samolot ma 18 miejsc pasażerskich, sypialnie, bar i salę konferencyjną. BBJ jest oparty na konstrukcji Boeinga 737. Deer Jet jest spółką - córką China Hainan Airlines.

Kamil Stasiak na podst. flightglobal.com

Żródło:samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czarna lista przewoźników

środa, 31 marca 2010 16:13
ULC

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że dziś w Dzienniku Urzędowym UE zostało opublikowane Rozporządzenie Komisji (UE) nr 273/2010 z dnia 30 marca 2010 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty.

Do trzynastej już aktualizacji wykazu Komisja włączyła przewoźników z Sudanu i Filipin oraz Iran Air, w związku z niezapewnieniem przez nich wymogów bezpieczeństwa określonych przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO).

Aktualizacja ta również częściowo znosi zakaz wobec Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, oraz pod pewnymi warunkami wobec TAAG Angola Airlines.

Rozporządzenie KE.

Żródło:dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Bombardier podpisał umowę z chińskim bankiem

środa, 31 marca 2010 16:11
Bombardier Q400.jpg

Firma Bombardier podpisała umowę z oddziałem leasingowym China Development Bank Corporation's (CDBC) na kwotę 3,9 mld dolarów, co pomoże producentowi rozpocząć dystrybucję samolotów na lokalnym rynku. Zgodnie z zapisami zawartymi w porozumieniu, bank udostępni środki finansowe liniom lotniczym zainteresowanym zakupem samolotu od producenta.

Pomimo, że finansowanie będzie dostępne głównie dla przewoźników zagranicznych, ułatwi także krajowym liniom dostęp do produktów Bombardiera, który obecnie pracuje nad rozwojem 100-130-miejscowych liniowców serii CSeries. Kadłub maszyny będzie budowany przez Shenyang Aircraft Corp., która w połowie marca rozpoczęła budowę nowej fabryki.

Umowa z CDBC zakłada finansowanie zaliczki, dostawy i obsługę opcji leasingowych na samoloty Q400 i CRJ. Szacuje się, że w najbliższych latach Chiny znajdą się wśród największych na świecie odbiorców nowych liniowców.

Tłumaczenie z AvWeb

Żródło:dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Eurocopter EC-135 na lotnisku Olsztyn-Dajtki

środa, 31 marca 2010 16:01

Wczoraj w późnych godzinach popołudniowych na lotnisku Olsztyn-Dajtki miało miejsce historyczne wydarzenie w postaci pierwszego lądowania śmigłowca Eurocopter EC-135 z nowowprowadzanej do służby floty śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Śmigłowiec "spotkał się" na lotnisku ze swoim nieco starszym bratem Mi-2 z Suwalskiej Bazy LPR celem przejęcia pacjenta wiezionego dalej do Trójmiasta.

Eurocopter

EC 135 to śmigłowce, jakie mają zastąpić w służbie ratowania życia i zdrowia społeczeństwu dobre,ale wysłużone już śmigłowce Mi-2. Po serii nieprzewidzianych zdarzeń, w dniu 10 marca 2010, Wojewódzki Sąd Administracyjny wydał wyrok uchylający Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, który uniemożliwiał dotychczas posadowienie na lotnisku w Dajtkach infrastruktury w postaci nowej Bazy dla śmigłowca Eurocopter. Po uprawomocnieniu się wyroku otworzy się droga do budowy tak ważnej infrastruktury i liczymy na to, że Lotnicze Pogotowie Ratunkowe we współpracy z Ministerstwem Zdrowia, ale i lokalnymi Samorządami poczynią starania do jak najszybszego uruchomienia procedur i prac związanych z lokalizacją Bazy na lotnisku w Dajtkach, bo z utęsknieniem na stały pobyt takiego śmigłowca na lotnisku w Olsztynie - w stolicy regionu, czekają jego mieszkańcy i goście.

Na podst. Aeroklub Olsztyński

Żródło:samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zalecenie NTSB w sprawie używania glass-cockpitów

środa, 31 marca 2010 15:59
NTSB (National Trasportation Safety Board) informuje, że piloci, używający w swoich samolotach zaawansowanych glass-cockpitów powinni poświęcić więcej czasu na szkolenie dotyczące możliwości elektronicznych wyświetlaczy.

Fot. Lotnicza Polska
National Transportation Safety Board przeprowadziła na początku marca 2010 roku publiczne posiedzenie dotyczące skutków wprowadzenia glass-cockpitów w małych samolotach lotnictwa ogólnego oraz ich wpływu na bezpieczeństwo operacji lotniczych.

NTSB zaleciła po tym spotkaniu regularne przeprowadzanie testów wiedzy pilotów w celu sprawdzania ogólnej wiedzy o działaniu glass-cockpitów, znajomości sygnalizowania sytuacji awaryjnych i nienormalnych, przyczyn awarii panelów, a także sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.


Rada bezpieczeństwa NTSB wydała sześć zaleceń dla FAA jako kontynuacja ostatniego raportu w którym stwierdzono, że zaawansowane kokpity nie przyczyniają się do zapobiegania wypadkom w lotnictwie ogólnym. Zaawansowana awionika i elektroniczne wyświetlacze mogą natomiast zwiększać potencjał bezpieczeństwa w eksploatacji statków powietrznych lotnictwa ogólnego, gdy piloci są przygotowani do wykorzystania tego potencjału. Zarząd ds. Bezpieczeństwa uznał, że FAA może podjąć pewne kroki w celu zwiększenia wpływu nowych technologii na bezpieczeństwo operacji lotniczych.


Według NTSB, FAA powinna ponownie edytować pytania na testach wiedzy dla przyszłych pilotów i włączyć dodatkowe pytania dotyczące korzystania z elektronicznych wyświetlaczy. Ponadto, producenci powinni dostarczać więcej informacji na temat sposobów radzenia sobie z problemami z zaawansowanymi systemami. Wszystkie materiały szkoleniowe FAA powinny zawierać podstawowe informacje na temat elektronicznych wyświetlaczy, a znajomość ich działania powinno być częścią wymogów kwalifikacyjnych dla przyszłych pilotów.


Żródło:
lotniczapolska
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wielka Brytania obcina zamówienie na A400

środa, 31 marca 2010 15:56

Brytyjski Minister Oborny Bob Ainsworth ogłosił, że Wielka Brytania podtrzyma finansowanie programu rozwoju samolotu transportowego Airbus A400M, jednak zamówienie zostanie ograniczone o dwie maszyny. Oznacza to że pierwotny plan zakupu 25 został zmniejszony łącznie o trzy transportowce (wcześniej Wielka Brytania zrezygnowała z jeszcze jednej maszyny) i zamknie się najprawdopodobniej na 22 samolotach. Poprawka do umowy ma zostać podpisana w najbliższych miesiącach. Mimo wszystko Ainsworth oświadczył: „szczerze popieram postępy w pracy nad projektem A400M”.

Prace nad nowym transportowcem są opóźnione o ok. trzy lata, a ich koszty stale wzrastają, jednak państwa biorące w nich udział zgodziły się na zastrzyk gotówki w wysokości 2 mld Euro. Wielka Brytania znajduje się w znacznie bardziej komfortowej sytuacji niż inne państwa finansujące projekt, w flocie RAF znajduje się sześć transportowców C-17, a w styczniu został zamówiony kolejny egzemplarz. Siódmy C-17 ma zostać dostarczony w 2011r., czyli wcześniej niż pierwsze A400M (których dostawy miały rozpocząć się pod koniec 2009r.). Kamil Stasiak

na podst. flightglobal.com

Żródło:samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pilatus podpisał umowę z PZL Świdnik

środa, 31 marca 2010 15:55
Pilatus PC-12 NG

Pilatus Aircraft Ltd informuje na swojej stronie internetowej o zawiązaniu współpracy z PZL Świdnik SA przy montażu kadłuba i skrzydeł modelu PC-12.

Po gruntownej i bardzo szczegółowej ocenie poszczególnych dostawców, firma Pilatus jest przekonana, że PZL Świdnik SA okaże się partnerem, który sprosta najwyższym standardom jakości, mającym niezbędne doświadczenie i certyfikaty w przemyśle lotniczym.

PZL Świdnik SA został niedawno przejęty przez Grupę AgustaWestland. Umowa między Pilatus'em i PZL Świdnik została podpisana na okres dziesięciu lat, i przewiduje dostawy pierwszych pełnych konstrukcji PC-12 w drugiej połowie 2011 roku. Pilatus Aircraft Ltd nadal będzie produkować detale w Stans, które będzie dostarczać firmie PZL Świdnik SA do montażu.

PC-12 pozycjonuje firmę Pilatus Aircraft Ltd, jako lidera na rynku w segmencie jednosilnikowych turbośmigłowych statków powietrznych. Z myślą o zabezpieczeniu i dalszego zwiększania produkcji PC-12 w przyszłości, Pilatus Aircraft Ltd. poszukiwała nowego partnera w poza obecną współpracą OGMA - Indústria Aeronáutica de Portugal. Wieloletnie i doskonałe partnerstwo z OGMA nadal będzie realizowane w dotychczasowej formie.

Pilatus Aircraft Ltd jest przekonany, że w partnerze PZL Świdnik SA znalazł silnego i solidnego kooperanta na przyszłość.

Żródło:dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Znaleziono ciało szejka

środa, 31 marca 2010 15:53

Marokańskie i francuskie służby poszukiwawczo-ratownicze po 4 dniach poszukiwań znalazły zwłoki szejka Ahmed bin Zayed al Nahyan, który zginął w katastrofie motolotni.

Zwłoki szejka z Abu Zabi znaleziono wczoraj, 4 dni po piątkowego wypadku jego motolotni (na zdjęciu, agencje pisały pierwotnie o szybowcu, . Dwumiejscowa motolotnia wpadła do sztucznego jeziora zamkniętego tamą hydroelektrowni Sidi Mohammed Ben Abdallah, 35 km od Rabatu, stolicy Maroko. Połamaną motolotnię i jej hiszpańskiego pilota, który był w dobrym stanie, wyłowiono z wody wkrótce po wypadku.

W akcji poszukiwania szejka wykorzystano dwa śmigłowce wyposażone w systemy do obserwacji w ciemnościach. Towarzyszył im śmigłowiec sanitarny. Wody zalewu przeszukiwało ponad stu nurków z Maroka, ZEA, Francji, Hiszpanii i USA wspomaganych przez dziesiątki łodzi rybackich (na zdjęciu).

Szejk Ahmed bin Zayed al Nahyan zarządzał największym na świecie niezależnym funduszem inwestycyjnym – Abu Dhabi Investment Authority, dysponującym kapitałem równym 627 mld USD. W Abu Zabi spodziewana jest ostra walka o schedę po zmarłym szejku. W ZEA ogłoszono tymczasem 3-dniową żałobę narodową.

Żródło:skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

ŁÓDŹ LUBLINEK: PIERWSZY LOT WIZZ AIR'A

środa, 31 marca 2010 7:17

30 marca 2010 roku węgierskie linie lotnicze Wizz Air zapoczątkowały loty na lotnisku w Łodzi. Airbus A320-232 wylądował tuż po godzinie 15. Na przywitanie nowej linii lotniczej w porcie Straż Pożarna oblała samolot wodą. Jest to tradycja, którą stosuje się w szczególnie ważnych momentach - właśnie na przywitanie nowej linii w porcie, a także na pożegnanie odchodzącego na emeryturę kapitana.

Już od trzech lat władze Portu Lotniczego Łódź starały się o wejście Wizz Air'a do siatki połączeń. Po wysiłkach wielu osób, dzisiaj można świętować sukces. Z Łodzi do Dortmuntu pierwszym rejsem odleciało 100 pasażerów. Szacunkowo średnie obłożenie na peirwszych rejsach samolotu wynosi niecałe 70%.

W rozmowie z portalem sky-watcher.pl rzecznik prasowy Wizz Air, pani Natasza Kazmer przyznała, iż cieszy się bardzo tym faktem, iż kolejne miasto w Polsce zyskało połączenie węgierskimi liniami. Wizz Air będzie się bacznie obserwował rentowności tego połączenia i nie ukrywa, iż wiąże z nim duże nadzieje na sukces. Póki co nie znane są szczegóły dotyczące otwarcia kolejnych połączeń Wizz Air'a z Łodzi, lecz w kręgu zainteresowań jest kolejne miasto - z północnych Niemiec.

Wizz Air w Łodzi to druga po Ryanair'ze tania linia lotnicza. Łódź dla Wizz Air'a to już szóste miasto, do którego lata w Polsce. Flot Wizz Air'a składa się z 30 samolotów z dzoiny Airbus A320, mogących pomieścić do 180 pasażerów. 14 samolotów stacjonuje w polskich bazach.

Paweł Jakubowski - sky-watcher.pl

Żródło:sky-watcher.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Od kwietnia nowe zasady wynagradzania w PLL LOT

wtorek, 30 marca 2010 22:43
PLL LOT

Od kwietnia zarząd PLL LOT wprowadza w życie dwa nowe dokumenty: regulamin wynagrodzeń oraz pracy - poinformował PAP rzecznik spółki Jacek Balcer. Z końcem marca wygasa układ zbiorowy w firmie. Regulamin wynagrodzenia ma przynieść spółce ok. 50 mln zł oszczędności. "Pracownicy otrzymają umowy zmieniające wynagrodzenia. Większość zachowa płace na obecnym poziomie; część będzie ją miała obniżoną, inni podwyższoną. Budżet wynagrodzeń został zmniejszony o 50 mln zł" - powiedział Balcer. Dodał, że spółce, która zatrudnia 3,5 tys. osób, zmniejszy zatrudnienie o 10 proc. Do końca marca pracę ma stracić ok. 400 osób. Odchodzą nowi pracownicy, jak i ci z czterdziestoletnim stażem. Spółka na razie nie przewiduje dalszych zwolnień.

Jak wyjaśnił rzecznik, regulamin wynagrodzeń likwiduje również część przywilejów niektórych grup pracowniczych, jak np. pensje jubileuszowe. "Dokument ten upraszcza także system wynagrodzeń. Ze 148 stanowisk pracy, po zmianach, zostanie 30 w administracji, 20 w technice, 2 w personelu pokładowym, a 3 w kabinie pilota" - powiedział. Z kolei regulamin pracy zakłada m.in. zmniejszenie liczby komórek organizacyjnych, stanowisk kierowniczych, co ułatwić ma podejmowanie decyzji w PLL LOT. Jak powiedział Balcer, w spółce trwają też prace nad nowym układem zbiorowym w firmie.

Zdaniem związkowców, nowy regulamin wynagrodzeń pogorszy sytuację pracowników, obniżając im pensje o 20-30 proc. "A jeśli chodzi o regulamin pracy, to nie został on skonsultowany ze związkami zawodowymi" - powiedział PAP przewodniczący NSZZ "Solidarność" w PLL LOT Stefan Malczewski. Dodał, że związki zawodowe i pracodawca nie dogadali się co do terminu negocjacji.

W październiku ub.r. zarząd PLL LOT i związki zawodowe działające w spółce podpisały porozumienie zmieniające zapisy układu zbiorowego i zawieszające część przywilejów pracowniczych, np. dodatki do zwolnień chorobowych, odprawy emerytalne czy nagrody jubileuszowe. Według związków, dzięki tym ograniczeniom spółce udało się zaoszczędzić ok. 11 mln zł. W marcu odbyła się pierwsza rozprawa z powództwa związków zawodowych, które zwróciły się do sądu pracy z zapytaniem o obowiązywanie "starego" układu zbiorowego do czasu podpisania nowego. Kolejne posiedzenie sądu w tej sprawie ma się odbyć w maju. Związkowcy twierdzą, że nie ma żadnej opinii prawnej, czy październikowe porozumienie jest ważne, czy nie. Jeśli sąd zdecyduje o wypłaceniu roszczeń pracowniczych, może to być dla firmy trudna sytuacja - uważają.

W ubiegłym tygodniu minister skarbu Aleksander Grad powiedział, że ma cztery wstępne oferty na LOT od inwestorów branżowych i dwie od finansowych. Prywatyzacja spółki odbędzie się pod koniec 2010 roku lub w 2011 roku. Pod koniec maja 2009 r. Skarb Państwa i Towarzystwo Finansowe Silesia przejęły pełną kontrolę nad PLL LOT; w rękach pracowników jest 6,93 proc. akcji spółki. Za 2008 r. przewoźnik zanotował stratę netto w wysokości 733 mln zł. aop/ je/ bk/

Żródło:dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Elbit na cenzurowanym

wtorek, 30 marca 2010 22:42

Największy szwedzki fundusz emerytalny, Foersta AP-Fonden nie będzie wykupywał akcji izraelskiego Elbitu. Powodem jest udział przedsiębiorstwa w tworzeniu muru z Zachodnim Brzegiem Jordanu.


Hermes 450 jest powszechnie wykorzystywany przez siły zbrojne izraela do obserwacji terytoriów okupowanych. Przenosi również uzbrojenie, dla atakowania osób podejrzanych o walkę zbrojną z Izraelem / Zdjęcie: Elbit

Decyzja zarządu Foersta AP-Fonden zapadła po posiedzeniu rady etyki funduszu. Ustalono wtedy, że uczestnictwo w budowie systemu zapór, oddzielających Zachodni Brzeg Jordanu od Izraela, może powiązać Elbit z łamaniem podstawowych konwencjii norm. To z kolei może odbić się niekorzystnie na wizerunku i interesach funduszu emerytalnego. (międzynardowych)

System zapór, zwany swego czasu Murem Szarona, jest budowany od kilku lat. Składa się z zapór betonowych i stalowych, wież obserwacyjnych, systemu czujników i jest nadzorowany z powietrza przez samoloty bezzałogowe, dostarczone przez Elbit. Cały pas zapór, łącznie z drogą rokadową dla żołnierzy, ma kilkadziesiąt metrów szerokości i w całości położony jest na ziemiach Palestyńczyków. Dodatkowo w wielu miejscach zbudowano go w odległości nawet kilku kilometrów od uznawanej przez społeczność międzynarodową granicy Izraela. Stwarza to uzasadnione przesłanki do twierdzeń o chęci zagarnięcia części ziem okupowanych. Niszczy również życie społeczne i gospodarcze na terenach palestyńskich.

Podobny system zapór, zbudowany nad granicą z Libanem (na terytorium Izraela) i ze Strefą Gazy, nie wywołuje międzynarodowych kontrowersji – jest akceptowanym przejawem działań obronnych Tel-Awiwu.

Szwedzki fundusz emerytalny posiadał do tej pory niewielką liczbę akcji Elbitu. Nie jest jednak jedynym, który zdecydował się na podobny krok.

Kilka miesięcy temu norweski, rządowy fundusz emerytalny SPU, jeden z największych inwestorów na świecie, zakazał nabywania akcji izraelskiego przedsiębiorstwa z identycznych powodów. Sprawa ta miała jednak o tyle szerszy wymiar, że dotyczyła władz niepodległego państwa. Została również oficjalnie oprotestowana przez Tel-Awiw. Dodać przy tym należy, że SPU wyłączyła ze swojego portfolio również koncerny tytoniowe czy część producentów broni, zaangażowanych m.in. w produkcję broni atomowej, min lądowych czy amunicji kasetowej.

Żródło:skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Uczczenie pamięci lotników w Radomiu

wtorek, 30 marca 2010 22:39
W kameralnym, zlokalizowanym przy skwerze w centrum Radomia, Kościele Garnizonowym ks. płk Janusz Radzik powitał wszystkich zgromadzonych by uczcić pamięć lotników, którzy wystartowali z lotniska w Radomiu i pozostali w spokojnych, wiecznych przestworzach. Dowódca Sił Powietrznych gen. broni pil. Andrzej Błasik dokonał uroczystego odsłonięcia tablicy z uwiecznionymi na niej nazwiskami zdobywców przestworzy.

Mszę Świętą celebrował Biskup Polowy Wojska Polskiego gen. dyw. prof. dr Tadeusz Płoski, a wśród zgromadzonych gości oprócz Dowódcy Sił Powietrznych znaleźli się między innymi dowódca 4.SLSzkol
gen. bryg. pil. Tomasz Drewniak, przedstawiciele białoruskiego ataszatu, członkowie grupy „Żelazny”, prezes Aeroklubu Polskiego, żony zmarłych pilotów, przedstawiciele Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego oraz Sekretarz Miasta Radomia.
Biskup Polowy odczytał widniejące na tablicy nazwiska pilotów podkreślając, że dewiza „Miłość żąda ofiary” została przez nich całkowicie zrealizowana.
Dowódca Sił Powietrznych i prezes Aeroklubu Polskiego uroczyście odsłonili tablicę, po czym Biskup Polowy dokonał jej poświęcenia – „Niech strzegą jej powietrznych granic, niech po każdym starcie i wykonaniu zadań, zawsze bezpiecznie lądują.” W tym momencie w kameralnym, lecz przestronnym wnętrzu Kościoła Garnizonowego dał się słyszeć pomruk silnika samolotu Orlik, który tego dnia wykonywał nad Radomiem loty.
Dowódca Sił Powietrznych powiedział – „Odsłoniliśmy dzisiaj tablicę, na której widnieją nazwiska adeptów i mistrzów sztuki latania. Łączyła ich miłość do lotnictwa za którą przyszło im zapłacić najwyższą cenę…”
Na zakończenie uroczystości Biskup Polowy powiedział – „Dzisiejsza dzień jest swoistym świadectwem naszej pamięci o tych, którzy zapłacili najwyższą cenę za miłość do skrzydeł.

Michał Wąsiewicz
Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

NASA: kolejny start wahadłowca Discovery - 5 kwietnia

wtorek, 30 marca 2010 19:29
Przygotowania do startu wahadłowca Discovery - 5 kwietnia/ fot.  NASA

Znana jest już data kolejnego startu wahadłowca Discovery. Jak informuje NASA, start nastąpi 5 kwietnia, a procedura przygotowań do lotu już się rozpoczęła.

Będzie to drugi lot wahadłowca w tym roku, w którym zaplanowano w sumie pięć startów promów kosmicznych, ostatni we wrześniu.

Misja otrzymała oznaczenie STS-131, a dowódcą siedmioosobowej załogi jest Alan Poindexter.

Celem misji będzie dostarczenie sprzętu do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS, w tym modułu logistycznego Leonardo. Podczas trwającej 13 dni wyprawy zaplanowano także trzy wyjścia astronautów w kosmos.

Misja STS-131 będzie 38. startem promu Discovery oraz 33. misją serwisową do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS. (PAP)cza/ tot/

Żródło:dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Modlin wprowadził opłaty za lądowanie i postój statków powietrznych

wtorek, 30 marca 2010 19:16
Lotnisko Modlin

Uchwałą nr 18, z dnia 23 lutego 2010 r., Zarząd Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin wprowadził od 15 marca br., opłaty za lądowanie i postój statków powietrznych. Wszelkie przyloty muszą zostać uzgodnione z co najmniej 30-minutowym wyprzedzeniem pod nr tel. 609 225 592 lub e-mailem na adres tower@modlinairport.pl

Godziny otwarcia lotniska ustalono na 8.00-20.00 w okresie od 01 kwietnia do 31 października i 8.00-16.00 od 1 listopada do 31 marca. Wprowadzono również opłaty za loty treningowe, szkolne i obloty techniczne, które mogą być rozliczane w formie ryczałtu, a także za usługi dodatkowe. Stawka za lądowanie statków powietrznych o MTOW do 2 ton włącznie wynosi 36 PLN, powyżej 2 ton i innych niż śmigłowce 28/PLN (za każdą rozpoczętą tonę), a dla śmigłowców o MTOW powyżej 2 ton 14,00 PLN za każdą tonę.

Postój za rozpoczętą dobę wyceniono na 30,00 PLN/24h, za każdą następną 25,00 PLN, a miesięczny abonament to wydatek rzędu 460,00 PLN. Postój do 4 godzin jest bezpłatny. Opłaty nie będą również pobierane za starty, lądowania i postój statków powietrznych wykonujących loty w celu obrony przed skutkami klęsk żywiołowych oraz ratowania życia lub zdrowia ludzkiego.

Wykonywanie na modlińskim lotnisku konwojera traktowane jest jako normalna operacja lotnicza, za co pobierana jest opłata ujęta w cenniku. Według przedstawicieli lotniska, liczba lotów w porównaniu z poprzednimi miesiącami zmalała, jednak szkoły lotnicze wykazują zainteresowanie podjęciem współpracy i kilka z nich zdecydowało się już podpisać umowę na wykorzystywanie EPMO w procesie szkolenia.

Żródło:dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Cherokee rozbity na szosie

wtorek, 30 marca 2010 19:14

Jednosilnikowy samolot Piper Cherokee rozbił się w niedzielę po południu na drodze. Kobieta, która pilotowała samolot usiłowała wylądować po tym jak w maszynie skończyło się paliwo.

 

 

Po wypadku strażacy wyciągnęli z samolotu dwie ranne kobiety, które natychmiastowo zostały zabrane przez śmigłowiec ratowniczy do szpitala w Syracuse. Zdarzenie miało miejsce w okolicach miasteczka Palermo, na drodze krajowej numer 45. Tuż przed zderzeniem z ziemią port lotniczy  Syracuse Hancock (znajdujący się ok. 40 km od miejsca wypadku) otrzymał telefon z informacją o krytycznej sytuacji jaka zaistniała na pokładzie samolotu po wyczerpaniu paliwa.Szpital odmówił udzielania informacji dotyczących stanu zdrowia poszkodowanych kobiet.

Kamil Stasiak

na podst. AP.org

Żródło:samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nasze F-16 polecą do Afganistanu?

wtorek, 30 marca 2010 19:12

"Rzeczpospolita": Polskie samoloty F-16 mogą w 2012 r. pomagać sojusznikom z NATO w misji w Afganistanie. Piloci i obsługa techniczna z bazy w Krzesinach przyznają, że już zaczęli intensywne przygotowania do wyjazdu, a nawet ustalanie konkretnego harmonogramu.

Oficjalnie wojsko nie potwierdza tych informacji. - Nie ma opracowanych takich planów - zastrzega ppłk Robert Kupracz z wydziału prasowego Sił Powietrznych.

Więcej na onet.eu ( http://wiadomosci.onet.pl/2148392,28350,wiadomosceu.html )

Żródło:sky-watcher.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wizz Air połączy Warszawę z Bristolem

wtorek, 30 marca 2010 19:11

  Wizz Air zapowiedział otwarcie nowego połączenia do Bristolu z lotniska w Warszawie. Nowy połączenie wystartuje 19 września z początkową częstotliwością 2 razy w tygodniu.

- Jesteśmy przekonani, że nowa trasa będzie popularna wśród podróżujących na Południowy Zachód oraz wśród Walijczyków odwiedzających Warszawę w celach biznesowych, dla przyjemności lub spotykając się z rodziną i przyjaciółmi. Nowy serwis przywiezie również turystów ze stolicy Polski do Bristolu oraz innych atrakcji regionu – mówi György Abrán, Dyrektor ds. Sprzedaży w Wizz Air

W marcu, Wizz Air dodał już czwarty Airbus A320 do bazy w Warszawie oraz uruchomił 5 nowych tras z Warszawy: do Eindhoven, Barcelony, Madrytu, Turku i Treviso.

wnp.pl - WP
Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lotnicy w wodzie

poniedziałek, 29 marca 2010 19:55
Praktyczny trening z przetrwania na wodzie/ fot. kmdr ppor. Czesław  Cichy

Personel latający 28. Puckiej Eskadry Lotniczej odbył dzisiaj na wodach Zatoki Gdańskiej praktyczny trening z użycia środków ratunkowych. W ćwiczeniu uczestniczyła również załoga śmigłowca ratowniczego W-3RM „Anakonda”.

Zasady zachowania się w wodzie, trening z praktycznym użyciem tratwy i łódki ratunkowej oraz świec sygnalizacyjnych dziennych i nocnych były głównymi elementami szkolenia personelu latającego 28. Eskadry Lotniczej z Gdyni Babich Dołów. W ćwiczeniu kierowanym przez kpt. mar. Mirosława Orzeszka uczestniczyli piloci, nawigatorzy, ratownicy pokładowi, personel Ośrodka Szkolenia Nurków i Płetwonurków WP oraz podchorążowie z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych odbywający praktyki w gdyńskiej eskadrze. Podczas szkolenia przećwiczono również podjęcie rozbitka przez załogę śmigłowca ratowniczego za pomocą noszy, oraz przy pomocy pętli, z wody i tratwy ratunkowej. Szkolenie zabezpieczała załoga holownika H-7 z Dywizjonu Pomocniczych Jednostek Pływających Komendy Portu Wojennego w Gdyni.

Personel latający Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej cyklicznie uczestniczy w kursach i treningach z samoratowania i przetrwania na wodzie organizowanych na bazie Ośrodka Szkolenia Nurków i Płetwonurków WP. Raz w roku organizowany jest trening z praktycznym użyciem środków ratunkowych. Ze względu na środowisko w jakim lotnicy morscy realizują swoje zadania są to jedne z ważniejszych elementów szkolenia ratowniczego. Cykliczne ćwiczenia mają za celu wyrobienie nawyków niezbędnych do przetrwania na morzu w sytuacji awaryjnej.

Żródło:dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 921743
Bloog istnieje od: 3776 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst