Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 260 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« marzec »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Rozpaczęcia sezonu

sobota, 29 marca 2008 18:18
Rozpoczecie sezonu jest przełożone na przeszły weekend 5-6 kwietnia szkoda:(.Winą tego jest pogoda!
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lądowanie promu Endeavour

piątek, 28 marca 2008 17:38

Dzisiaj w nocy (czasu polskiego), w Kennedy Space Center na Florydzie, wylądował prom kosmiczny Endeavour, kończąc 16-dniową misję (STS-123) w przestrzeni okołoziemskiej.


Wczorajsze lądowania było 16. nocnym przedsięwzięciem tego typu w historii lotów wahadłowców. Była to jednocześnie 21. misja promu Endeavour / Zdjęcie: NASA

Prom wystartował 11 marca w nocy. Na jego pokładzie znajdowały się pierwsze elementy japońskiego modułu laboratoryjnego Kibo dla Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), oraz finalne podzespoły kanadyjskiego manipulatora Dextre. Astronauci przeprowadzili także kilka spacerów w przestrzeni kosmicznej, w trakcie których, m.in. badali możliwości naprawy powłoki promu na orbicie okołoziemskiej. Wraz z załogą powrócił francuski gen. wojsk lotniczych, Leopold Eyharts, który spędził ok. 7 tygodni na ISS. Zastąpił go Amerykanin Garrett Reisman.


Załoga promu po powrocie na ziemię. Od lewej: Takao Doi z Japońskiej Agencji Eksploracji Kosmosu, odpowiedzialny za montaż pierwszego segmentu laboratorium Kibo, Robert L. Behnken, Rick Linnehan, pilot Gregory H. Johnson, dowódca, Dominic Gorie i Mike Foreman, na tle Endeavoura / Zdjęcie: NASA

Misja została nieznacznie przedłużona, z powodu zachmurzenia nad lotniskiem. Następna, STS-124, planowana jest na maj 2008. Loty na ISS realizują jeszcze dwa nieco starsze promy, Discovery i Atlantis.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rozpoczęcie sezonu

piątek, 14 marca 2008 14:33
Rozpoczęcie sezonu planowane jest na weekend 29-30 marca.Super:):)
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Polacy zwiększają ruch lotniczy

czwartek, 13 marca 2008 21:30

W ubiegłym roku brytyjskie porty lotnicze przyjęły 241 mln pasażerów, o 2,4% więcej niż w 2006. W ruchu międzynarodowym największą liczbę pasażerów przewieziono z i do Polski.


Otwarty w 1987 przez królową Elżbietę II London City Airport miał zaledwie jeden pas o długości 1080 m i w 1988 obsłużył 133 tys. pasażerów, latających w najmniejszych samolotach. Dzisiaj jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się brytyjskim portem lotniczym. Po wydłużeniu pasa i otwarciu nowego terminala, przyjmuje samoloty regionalne. Obecnie jest on wykorzystywany m.in. przez maszyny Lufthansy czy British Airways. W 2009 ma ruszyć pierwsze połączenie transatlantyckie. Specjalnie przystosowane Airbusy A318 (dla 32 pasażerów klasy biznes) będą latać do Nowego Jorku z międzylądowaniem. Z uwagi na zachodnie wiatry, podróż powrotna będzie się odbywać non-stop. Do 2030 port lotniczy ma przyjmować 8 mln pasażerów rocznie / Zdjęcie: Juan Garcia

Władze lotnictwa cywilnego Wielkiej Brytanii (Civil Aviation Authority – CAA), podały dzisiaj dane o ubiegłorocznym ruchu pasażerskim w tym kraju. Miejscowe porty lotnicze przyjęły 241 mln pasażerów, o 5,5 mln więcej niż w 2006. Zwiększyła się również liczba obsługiwanych samolotów – o 1,8%.

Największy wzrost liczby obsłużonych pasażerów zanotował London City Airport, leżący we wschodniej części stolicy. W 2007 przyjął i odprawił 2,9 mln pasażerów (wzrost o 26%) mimo, że jeden pas o długości 1500 m może obsługiwać tylko samoloty dyspozycyjne i regionalne, rodzaju ATR-42 czy Embraer ERJ 135. Co więcej, z powodu bliskości normalnej zabudowy miasta, obowiązuje zakaz lotów w nocy. Dla porównania, najbardziej tłoczny brytyjski, a jednocześnie europejski, port lotniczy, Heathrow, obsłużył w ubiegłym roku 68 mln pasażerów (zobacz: Większe Heathrow).

W ruchu międzynarodowym najczęściej wybieranym państwem była Polska. Dopiero za naszym krajem uplasowały się Włochy i Hiszpania.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Awaryjne lądowanie F-16

wtorek, 11 marca 2008 18:52

O 10:54 na warszawskim Okęciu lądował awaryjnie F-16C. Powodem była niestabilna praca silnika przy włączonym dopalaczu i utrata ciągu.


Feralny F-16 (na zdjęciu w hangarze, w Krzesinach) to samolot o nr 4060, który został dostarczony do Polski 23 sierpnia 2007 / Zdjęcie: Krzysztof Sałata

Feralny F-16 z 6 eskadry lotnictwa taktycznego, razem z dwoma innymi samolotami tego typu, odbywał lot ćwiczebny nad północno-wschodnią Polską. Według oficjalnych informacji, przekazanych przez przedstawicieli Sił Powietrznych RP, w trakcie lotu pilot zgłosił pompaż silnika, czyli niestabilny przepływ powietrza po włączeniu dopalacza.

Zgodnie z procedurą, pilot wylądował na najbliższym lotnisku, warszawskim Okęciu (zrezygnowano z lotu do Mińska Maz.). Lądowanie odbyło się bez problemów, a dwie pozostałe szesnastki wróciły do bazy. Na miejsce wezwano techników z 31 Bazy Lotniczej z podpoznańskich Krzesin. Określą oni, czy samolot może wrócić warunkowo na macierzyste lotnisko, czy konieczna będzie naprawa na miejscu.

W 2007 zanotowano ok. 150 zdarzeń na samolotach F-16 (zobacz: Bezpieczeństwo lotów w 2007), przerwanie zadania w powietrzu zdarza się jednak samolot tego typu stosunkowo rzadko – w ubiegłym roku czterokrotnie. Lądowanie na Okęciu zdarzyło się po raz pierwszy.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Modernizacja polskich C-130E

poniedziałek, 10 marca 2008 17:41

Trwa remont i modernizacja przez L3 Integrated System samolotów C-130E przeznaczonych dla Polski. Samoloty, które wkrótce trafią do Sił Powietrznych znajdują się w Waco w Teksasie.

Główna siedziba L3 Integrated System znajduje się w Greenville w Teksasie, ale ma ono swoje zakłady na całym świecie. L3/IS zatrudnia ponad 23 tysiące osób.

Zakład w Waco dysponuje własnym pasem startowym o długości 2600 metrów i szerokości 45 metrów.

Powierzchnia samych hangarów wynosi prawie 40 tysięcy m2. Pierwszy samolot przeznaczony dla Sił Powietrznych 17-1262 trafił do Waco 7 września 2007.

Program modernizacji C-130E dla Sił Powietrznych przewiduje renowację centralnej części skrzydła zabudowanej w kadłub. W praktyce oznacza to całkowitą jego wymianę. Wszystkie samoloty zostaną poddane szczegółowej inspekcji oraz będą pomalowane wewnątrz i na zewnątrz.

Z jakiego samolotu, na który trafią centropłaty?

Samolot dawca Samolot dla PolskiNumer w Polsce
59-152570-12731501
59-695770-12721502
58-071470-12621503
59-152970-12761504
61-0958 70-12631505

Modernizacji zostanie poddana także awionika samolotu. Niestety, nie znalazły się pieniądze na wymianę całej instalacji. Nowymi wiązkami będą tylko te łączące nowe systemy, co może przysporzyć sporych kłopotów już po krótkim okresie eksploatacji.

Na razie prace remontowe i modernizacyjne przebiegają zgodnie z planem.


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Zysk pasażerów, protesty ekologów

czwartek, 06 marca 2008 21:09

Do niecodziennego wydarzenia doszło w lutym w USA. American Airlines przewiozło zaledwie 5 pasażerów swoim Boeingiem B777-200ER z Chicago do Londynu, co wywołało protesty ekologów.

9 lutego 2008 American Airlines musiał odwołać swój rejsowy lot z Chicago do Londynu. Wszyscy pasażerowie, z wyjątkiem 5 osób, zostali przydzieleni do innych samolotów. Dla pozostałych w Chicago, podstawiono po pewnym czasie rezerwowego B777-200ER. Jako zadośćuczynienie za opóźnienie, przebukowano im bilety na klasę biznesową. W ten sposób mogli spędzić podróż w bardzo niecodziennych warunkach.

Przedstawiciele American Airlines poinformowali, że była to normalna procedura. Gdyby nie wysłali rezerwowego samolotu, musieliby odwołać również lot powrotny, z Londynu. Dodali, że stracili na całej operacji ok. 60 tys. USD.

Wydarzenie to przeszłoby prawdopodobnie bez echa, gdyby nie protesty amerykańskich organizacji ekologicznych, w tym Przyjaciół Ziemi. Zieloni stwierdzili, że wysłanie rezerwowego samolotu, było bezzasadnym niszczeniem środowiska. Według ich obliczeń, w czasie lotu wyemitowano do atmosfery 43 t tlenku węgla, a ilość zużytego paliwa wystarczyłaby do odbycia samochodem osobowym podróży, czterokrotnie okrążającej kulę ziemską.

Przyjaciele Ziemi nie przedstawili jednocześnie danych dotyczących ewentualnych możliwych połączeń i miejsc dla pasażerów, którzy wykupili bilety na podróż z Londynu do Chicago, ani ewentualnych kosztów związanych z ewentualnymi odszkodowaniami dla osób, które nie mogłyby dotrzeć na czas w zaplanowane miejsce.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wylot żołnierzy do Kosowa

czwartek, 06 marca 2008 16:02

Dzisiaj rano z lotniska Szczecin-Goleniów wyleciała do Kosowa grupa 70 żołnierzy, którzy wejdą w skład XVIII zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Kosowie.


Żołnierze odlecieli na pokładach dwóch samolotów: An-26 (na zdjęciu) i CASA 295M ze składu 13 Eskadry Lotnictwa / Zdjęcie: MON

Żołnierze służą w 3 Pułku Przeciwlotniczym z Koszalina i 13 pułku Przeciwlotniczym z Elbląga. Wraz z nimi odleciał do Prisztiny nowy dowódca PKW Kosowo, ppłk Arkadiusz Szkutnik.

Kosowie służy ok. 320 polskich żołnierzy, w ramach Polsko-Ukraińskiego Batalionu sił pokojowych (POLUKRBAT). W jednostce, w polskiej kompanii F, służą także żołnierze kontyngentu litewskiego. Batalion jest podporządkowany dowódcom amerykańskim, wchodząc – wraz z oddziałami z USA i batalionem greckim – w skład Międzynarodowych Sił Zadaniowych Wschód Multinational Task Forces-East (MNTF-E). Jest to jedna z pięciu międzynarodowych formacji brygadowych w Kosowie.

Większość żołnierzy polskiego kontyngentu pochodzi z 21 Brygady Strzelców Podhalańskich, w skład której wchodzi POLUKRBAT. Część żołnierzy jest jednak dobierana także z innych jednostek. Nowa, XVIII zmiana PKW Kosowo będzie służyła w bardzo niebezpiecznym okresie, po ogłoszeniu (i uznaniu przez wiele państw) niepodległości Kosowa. Polscy żołnierze stacjonują w amerykańskiej bazie Camp Bondsteel.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofy Mi-17

czwartek, 06 marca 2008 8:49

Wczoraj w Nepalu rozbił się śmigłowiec Mi-17, należący do ONZ. Zginęło 12 osób. To druga katastrofa śmigłowca tego typu w ciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin. Wcześniej, w Iraku rozbił się Mi-17 z 8 żołnierzami na pokładzie.

Śmigłowiec należał do UNMIN (Misji Narodów Zjednoczonych w Nepalu). Obsługiwało go trzech lotników, dwóch z Rosji i jeden z Białorusi. Na pokładzie znajdowało się także przynajmniej 4 zagranicznych inspektorów ds. rozbrojenia, z Korei Południowej, Indonezji, Gambii i Szwecji, a także Nepalczycy pracujący dla ONZ (w tym oficer łącznikowy nepalskiej armii).

Maszyna wracała z inspekcji obozów dla byłych, maoistowskich partyzantów, którzy w 2006 zdecydowali się na zaprzestanie walki i włączenie się w życie polityczne kraju. Miała dotrzeć do Katmandu. Niestety, rozbiła się w dystrykcie Ramechhap, niedaleko stolicy.

Świadkowie twierdzą, że Mi-17 zapalił się w powietrzu. Pilot starał się awaryjnie lądować w rejonie jednej z wiosek (w zalesionym, górskim terenie były tam jedyne tereny nadające się na przyziemienie), jednak stracił panowanie nad maszyną i uderzył w zbocze. Śmigłowiec spłonął, nikt nie ocalał. Przyczyny wypadku badają władze lotnicze Nepalu, przy udziale UNMIN i rosyjskiej spółki, która wypożyczyła śmigłowiec.

Dzień wcześniej doszło do podobnej katastrofy z udziałem Mi-17, tym razem w Iraku. W poniedziałek, w czasie silnej burzy piaskowej zgłoszono zaginięcie śmigłowca irackich wojsk lotniczych. We wtorek Amerykanie odnaleźli wrak maszyny. Zginęło 7 żołnierzy irackich i jeden żołnierz USA. Przyczyny wypadku nie są znane, choć wszystko wskazuje na bardzo złe warunki atmosferyczne. Irak posiadał do momentu katastrofy 28 śmigłowców Mi-17-1V i Mi-171. Wszystkie wchodzą w skład 4 eskadry lotniczej.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

5 zabitych w katastrofie Cessny

czwartek, 06 marca 2008 7:55

Nie potwierdziły się wcześniejsze, optymistyczne przypuszczenia, dotyczące wczorajszej katastrofy Cessny Citation 500 pod Oklahomą. Na pokładzie nie było tylko pilota. Towarzyszyły mu 3 lub nawet 4 osoby.


Samolot, który rozbił się pod Oklahomą był 23-letnim egzemplarzem Cessny Citation I. Trudny teren i zmrok uniemożliwił dokładne określenie liczby ofiar. Strażacy twierdzą jednak, że było ich pięć

Wczoraj o 15:15 z lotniska Wiley Post Airport w Oklahoma City wystartowała do zapowiedzianego, nocnego lotu do Monkato odrzutowa Cessna Citation 500 (nr boczny N113SH), zarejestrowana na Southwest Orthopedic & Sports Medicine Clinic P.C., w Oklahomie.

Według relacji świadków, samolot nagle stracił sterowność. Pilot próbował wyrównać lot, nabierając prędkość, zmniejszaniem wysokości, jednak ostatecznie samolot spadł pionowo w dół, 7-8 km od lotniska, na terenie lasu i zapalił się. Przyczyną mogło być wlecenie w stado ptaków. Jeden ze świadków, łowiący ryby w pobliskim jeziorze, stwierdził, że widział stado, usłyszał huk, po czym samolot spadł i zapalił się. Jednocześnie zauważył jedno z rannych zwierząt, które wpadło do jeziora.

Trwająca w nocy akcja ratownicza nie pozwoliła na stwierdzenie liczby zabitych. Pierwotnie miano nadzieję, że na pokładzie był tylko pilot. Jednak relacje rodzin świadczą, że ofiar mogło być łącznie 4 lub 5, co potwierdziły służby ratownicze. Większość pracowała w United Engines. Prawdopodobnie zginęli m.in., prezes przedsiębiorstwa, Garth Bates i jego zastępca, Frank Pool jr.

To już drugi tragiczny wypadek w ciągu ostatnich trzech miesięcy, związany z lotniskiem Wiley Post Airport. Na początku roku zginął jeden z techników, który wpadł pod śmigło. Prawdopodobnie był to wypadek, jednak śledztwo umorzono z powodu braku świadków.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 882339
Bloog istnieje od: 3594 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst