Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 235 001 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« luty »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


7 ofiar katastrofy koreańskiego UH-1H

środa, 20 lutego 2008 18:30

We wtorkową noc rozbił się koreański śmigłowiec Bell UH-1H Huey. 7 żołnierzy, którzy znajdowali się na jego pokładzie, zginęło.

Śmigłowiec wykonywał nocny lot nad górzystym terenem w okolicach Yangpyong w prowincji Gyeonggi. Do katastrofy doszło o 1:40 czasu lokalnego (16:40 GMT) ok. 40 km na wschód od Seulu. Poza dwuosobową załogą na pokładzie UH-1H znajdowało się dwóch wojskowych lekarzy i trzech żołnierzy. Wśród nich była jedna kobieta.

Śmigłowiec wracał do bazy po wykonaniu misji medycznej. Wcześniej przetransportował żołnierza z wylewem krwi do mózgu na oddział intensywnej terapii szpitala wojskowego w okolicach Seulu.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pierwszy strzał do satelity za 2 dni

wtorek, 19 lutego 2008 14:30

Według nieoficjalnych informacji z Pentagonu, pierwsze odpalenie przeciwrakiety SM-3 do satelity USA-193 ma nastąpić 21 lutego.

Amerykanie czekają na wylądowanie promu kosmicznego Atlantis. Szczątki rozbitego satelity mogłyby bowiem być groźne dla lądującego wahadłowca.

Tor lotu satelity USA-193 stale zbliża się do Ziemi. W chwili strzału odległość zmaleje do ok. 240 km. To znacznie więcej niż oficjalny zasięg SM-3 (160 km), ale Amerykanie są przekonani, że rzeczywiste możliwości przeciwrakiety są wystarczające. Niska orbita, na której dokonane zostanie zniszczenie ma przyczynić się do tego, że większość powstałych odłamków spłonie w górnych warstwach atmosfery w ciągu 2-3 dób.

Jeśli pierwszy strzał nie przyniesie efektów, przygotowywane są co najmniej dwa kolej


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rozpoczęcie sezonu

poniedziałek, 18 lutego 2008 15:25

Rozpoczęcie sezonu jest planowane na weekend 29-30 marca.Super!!!


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zderzenie śmigłowca z samolotem w Australii

piątek, 15 lutego 2008 7:58

W środę późnym wieczorem nad zachodnią Australią doszło do zderzenia śmigłowca Robinson R44 z samolotem Piper. Dwie osoby zginęły, dwie przeżyły.

Do katastrofy doszło nad parkiem narodowym Kennedy Range (ok. 1100 km na północ od Perth). Oba statki powietrzne uczestniczyły we wspólnym przedsięwzięciu Departamentów Ochrony Środowiska i Rolnictwa. Z ich pokładów prowadzono obserwację dzikich kozłów.

Śmigłowcowi udało się wylądować, ale samolot rozbił się w regionie Gascoyne w australijskim buszu. Pozostali przy życiu pasażerowie R44 zawiadomili z pomocą telefonu satelitarnego ok. 19:50 policję w odległym o ponad 150 km Carnarvon. Śmigłowiec Australian Search and Rescue zabrał ich z miejsca wypadku, niedostępnego dla samochodów, dopiero następnego dnia rano, ok. 8:00.

W katastrofie zginął 23-letni pilot samolotu i 40-letni pasażer – pracownik Departamentu Ochrony Środowiska.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Szczegóły tragedii myśliwca MiG-29UB

środa, 13 lutego 2008 18:27

Znane są już szczegóły wtorkowej katastrofy dwumiejscowego myśliwca MiG-29UB lotnictwa Kazachstanu (patrz: Katastrofa MiG-29 w Kazachstanie), w której zginął major Alieksandr Kowiazin, szef sztabu eskadry jednostki nr 65229, zaś instruktor – ppłk Witalij Dilmuchamiedow – został poważnie ranny.

Według informacji ministerstwa obrony Kazachstanu, do tragedii doszło 12 lutego 2008 o 11.17 czasu lokalnego, na lotnisku Żetygien w Obwodzie Ałmatyńskim, w Rejonie Ulijskim, na południowym wschodzie kraju.

Źródła rosyjskie twierdzą, że obaj lotnicy wystartowali do standardowego lotu treningowego. Podczas wznoszenia po starcie, odmówił posłuszeństwa lewy silnik samolotu. Wykorzystując siłę ciągu prawego silnika piloci podchodzili do awaryjnego lądowania. Ten jednak również przestał pracować w kluczowym momencie, kiedy maszyna była już bardzo nisko, tuż przed pasem. Obaj katapultowali się z wysokości 100-150 m, co dla fotela K-36, typu zero-zero nie jest wcale wartością ryzykowną. Świadkowie twierdzą jednak, że Kowiazin zrobił to w sposób nieudany, w rezultacie czego zginął. Jedna z osób obecnych na lotnisku utrzymuje, że ofierze zabrakło wysokości na wypełnienie spadochronu fotela.

A. Kowiazin urodził się w 1973 roku. Był absolwentem wyższej szkoły lotniczej w Barnaule. Pozostawił żonę i osierocił córkę. Legitymował się 237 godzinami za sterami samolotów. W. Dilmuchamiedow urodził się w 1972. Jest absolwentem wyższej szkoły lotniczej w Stawropolu. Spędził 890 godzin w powietrzu, z czego 356 w kabinach MiG-29. Żonaty, ma syna.

Na czele komisji badającej przyczyny kraksy stanął gen. Aleksander Sorokin. W dniu katastrofy, w godzinach popołudniowych, odnaleziono rejestrator parametrów lotu, tzw. czarną skrzynkę. Osobistych oględzin miejsca wypadku dokonał szef sztabu armii Kazachstanu, wiceminister obrony – Muchtar Ałtynbajew.

Rosyjskie źródła podają, że feralny dwumiejscowy MiG-29 został wyprodukowany w 1987, zaś jego silniki przechodziły remont w 2007 na Ukrainie.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Modernizacja B-2

piątek, 08 lutego 2008 20:40

Northrop Grumman rozpoczął prace nad modernizacją bombowców B-2, które mają zapewnić możliwość atakowania celów poruszających się, przy pomocy bomb małych wagomiarów.


Koszt jednego B-2 (wraz z pracami badawczymi i częściami zamiennymi) wyniósł w 1997 2,1 mld USD. Bardzo wysokie są również koszty ich utrzymania, związane głównie z koniecznością serwisowania powłok absorbujących fale radarowe. Tymczasem ich przydatność w konfliktach o niskiej i średniej intensywności jest problematyczna. Przystosowanie B-2 do wykorzystania SDB II, ma poprawić tę sytuację / Zdjęcie: USAF US Air Force wykorzystuje obecnie 21 samolotów tego typu. Mimo, że brały one udział w atakach na byłą Jugosławię, Afganistan i Irak, dopiero w grudniu 2003 – a więc ponad 14 lat po pierwszym, oficjalnym locie – osiągnęły pełną gotowość operacyjną.

Obecnie Northrop Grumman rozpoczął częściową modernizacją B-2. Jeden z jej elementów zakłada zintegrowanie samolotów z małymi, precyzyjnie naprowadzanymi bombami Small Diameter Bomb II (SDB II ) o masie 112,5 kg. Normalnie B-2 jest przystosowany do przenoszenia bomb o masie 225 (80 egz.), 337,5 kg (36) i 900 kg (16). Prace potrwają rok, na mocy kontraktu o wartości 9,3 mln USD.

Rozwijane obecnie SDB II pozwalają na atakowanie celów poruszających się (B-2 został zaprojektowany do atakowania bombami atomowymi silnie bronionych, stałych celów na terenie ZSRS i jego satelitów). By wykorzystywać nową broń, konieczna jest modernizacja analogowych wyświetlaczy w kabinie pilotów i przeprogramowanie systemów radarowych. Nowe wyświetlacze będą mogły przekazywać dane z urządzeń cyfrowych oraz analogowych i są obecnie testowane w warunkach laboratoryjnych.

Zamontowany zostanie również Universal Armament Interace (UAI), który został zaprojektowany do wszystkich typów statków powietrznych, wykorzystujących broń precyzyjną. Jego pełne zintegrowanie z elektroniką B-2 nie zostało jednak objęte obecnym kontraktem.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Hipersoniczny samolot UE w 2033

czwartek, 07 lutego 2008 21:13

UE prawdopodobnie przedłuży finansowanie programu LAPCAT, którego celem jest uzyskanie zdolności do budowy hipersonicznego samolotu komunikacyjnego w ciągu 25 lat.


Hipersoniczny samolot nie będzie ani tani, ani mały. Na rysunku porównano rozmiary największego pasażerskiego samolotu świata Airbusa A380 i projektowana wielkość A2. Pierwszy może zabrać do 800 pasażerów, drugi zaledwie 300 / Rysunek: REL

Prace prowadzi Reaction Engines Ltd. (REL), założona przez pracowników przemysłu lotniczego i kosmicznego, która zajmuje się pracami nad napędem pojazdów kosmicznych. Efektem tych prac było m.in. powstanie projektu silnika Sabre. Ma on doprowadzić do zmniejszenia masy przez zabieranie mniejszego ładunku ciekłego tlenu – w pierwszej fazie lotu silnik ma wykorzystywać tlen atmosferyczny, aż do prędkości Ma5,5, po czym, na wysokości 26 km, przechodziłby na zasilanie wewnętrzne. Napęd taki zaproponowano do koncepcji samolotu orbitalnego Skylon, który przy ładowności ok. 12 t., mógłby okazać się o wiele tańszą alternatywą dla promów kosmicznych.

Od prawie 3 lat przedsiębiorstwo, przy współfinansowaniu UE, prowadzi równocześnie prace koncepcyjne nad silnikiem i samolotem zdolnym do latania z prędkością Ma5, w ramach programu Long-Term Advanced Propulsion Concepts and Technologies (LAPCAT).

Przedstawiciele REL opracowali już wstępną koncepcję silników Scimitar (bazujących na pomyśle Sabre) i samolotu A2, pochodną Skylona. Ma on zabierać ok. 300 pasażerów, na dystans do 20 tys. km bez międzylądowań. Po locie nad terenami zamieszkałymi z prędkością Ma0,9, rozpędzałby się nad Atlantykiem (w rejonie Bieguna Północnego) do Ma5, by lecieć do USA lub np. Australii. W ten sposób podróż skróciłaby się z ok. 20 do 5 h.

Na razie to tylko wstępna koncepcja, która rozmachem przygotowań nie może się równać np. z projektami amerykańskimi (zobacz: 100 mln USD na bombowiec orbitalny). Także bardzo długi horyzont czasowy uzyskania sprawnego samolotu – do 2033 – nie świadczy o przykładaniu przez Bruksele wielkiej wagi do posiadania takiej konstrukcji. Tym nie mniej wszystko wskazuje na to, że UE przeznaczy kolejne środki na kontynuowanie badań przez REL.


oceń
3
1

komentarze (3) | dodaj komentarz

6 ofiar katastrofy King Air C90A

niedziela, 03 lutego 2008 14:37

W katastrofie samolotu Bechcraft King Air C90A w Północnej Karolinie zginęło 6 osób.

Do katastrofy doszło wczoraj o 11:30 czasu lokalnego na wschód od lotniska Mount Airy. Samolot rozbił się na trawniku pomiędzy dwoma domami, próbując lądować w warunkach niewielkiego zamglenia. Nie było ofiar wśród mieszkańców.

Samolot należał do Blue Sky Airways z Dallas w Georgii (rej. N57WR), których dyrektorem naczelnym był John Wesley Rakestraw, deweloper z hrabstwa Paulding. Rakestraw jest wśród ofiar katastrofy. Zginął także komisarz hrabstwa Hal Echols, współwłaściciel Blue Sky, i inny deweloper – Steve Simpson. Wszyscy trzej byli ważnymi działaczami Partii Republikańskiej z Georgii. Pozostałe ofiary katastrofy to Robert Butler, Tony Gunter i Frank Regero.

King Air C90A rozbił się wioząc swych pasażerów na polowanie z lotniska Polk County w Cedartown do Primland – kurortu wypoczynkowego w Meadows of Dan w Wirginii, ok. 40 km od Mount Airy. Mimo niewielkiego zamglenia i opadów deszczu ze śniegiem, widzialność była nienajgorsza – wynosiła ok. 4 km. Być może samolot rozbił się, próbując lądować awaryjnie na drodze.


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 874072
Bloog istnieje od: 3532 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst