Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 235 000 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« grudzień »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Życzenia Noworoczne

sobota, 31 grudnia 2011 15:41

                                               SAMYCH RADOSNYCH CHWIL,

SUKCESÓW ZAWODOWYCH I PRYWATNYCH

ORAZ WIELU OKAZJI DO LOTNICZYCH SPOTKAŃ

W NOWYM ROKU 2012

życzy Sebastian


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Białostocki An-2 będzie latać w Czechach

sobota, 31 grudnia 2011 15:40
Po niemal 40 latach podlascy skoczkowie pożegnali zwany „Andromedą” samolot An-2. Wyprodukowany w 1973 roku „Antek” o znaku SP-ANL w pierwszych dniach grudnia poleciał do Czech, gdzie będzie wykonywać dalsze loty.

Fot. skydive-bialystok.cba.pl

„Antek” SP-ANL został wyprodukowany w Mielcu w 1973 roku i w tym samym roku podarowany Aeroklubowi Białostockiemu przez Urząd Wojewódzki. Nazwa „Andromeda” została wybrana w konkursie ogłoszonym przez aeroklub wspólnie z Gazetą Białostocką . Podlascy skoczkowie wykorzystywali go przez niemal 40 lat, do maja 2011 roku. W tym okresie wielokrotnie przechodził zmiany malowania, opłótnienia i wymiany silnika. Jednak wobec zbliżającego się końca resursu płatowca i silnika, aeroklub postanowił postarać się o drugi samolot. W czerwcu 2011 roku na lotnisku w Krywlanach zadebiutował kupiony pod koniec 2010 roku następca „Andromedy”, An-2 o znaku SP-FYX.

Zasłużony dla podlaskiego spadochroniarstwa SP-ANL, z którego pokładu przez blisko 40 lat wykonano tysiące skoków, został sprzedany i odleciał do Czech, gdzie – po remoncie, w tym wymianie silnika – ma być dalej wykorzystywany. Członkowie Aeroklubu Białostockiego pożegnali go 6 grudnia. Samolot po międzylądowaniu w okolicach Wrocławia i przeczekaniu na odpowiednie warunki pogodowe, następnego dnia opuścił polską przestrzeń i dotarł do nowego użytkownika.

W przyszłym sezonie do skoków spadochronowych w Białymstoku będzie wykorzystywana także stanowiąca własność prywatną, udostępniana aeroklubowi Cessna T207A. Samolot ten został zakupiony we Francji, gdzie służył spadochroniarzom, a potem strażakom.

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Ostatni salut dla kapitana Kijaka z Enter Air

sobota, 31 grudnia 2011 15:35
Kapitan Kijak wraz z załogą

30 grudnia, po raz ostatni w karierze lądował na Lotnisku Chopina kapitan Wiktor Kijak – jeden z pilotów linii lotniczej Enter Air. Z tej okazji samolot przewoźnika ozdobiła okolicznościowa naklejka, a na lotnisku powitał go salut wodny.

Na samolocie widniał napis „Dziękujemy Wiktor!”, a strażacy nie żałowali wody i oblali go porządnym, efektownym strumieniem.

- To wszystko w ramach podziękowania dla Wiktora Kijaka, kapitana instruktora B737 Enter Air, jednego z najlepszych pilotów na ziemskim niebie. Kapitan odchodzi na emeryturę, a ponieważ był dla firmy bardzo ważny, postanowiliśmy go uhonorować na ostatnim jego rejsie w ten dość nietypowy sposób – tłumaczy Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.

Źródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Katastrofa Su-24

sobota, 31 grudnia 2011 15:34

Na lotnisku w obwodzie wołgogradzkim eksplodował bombowiec Su-24. Obaj piloci przeżyli. 

Samolot wykonywał planowy lot. W trakcie lądowania na lotnisku "Marinowka" w pobliżu Wołgogradu zapalił się i spłonął. 

To drugi przypadek utraty przez rosyjskie lotnictwo samolotu Su-24 w tym roku. W październiku w obwodzie amurskim na Dalekim Wschodzie Rosji samolot w trakcie lądowania wyjechał poza pas lotniska i zapalił się. Wtedy dwuosobowa załoga zginęła.

Bombowce Su-24 stanowią trzon rosyjskiego lotnictwa uderzeniowego.

 

su_24

 

polskieradio.pl

fot. wikipedia

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Samolot uderzył w szkołę

sobota, 10 grudnia 2011 16:23

W Paranaque na Filipinach tuż po starcie z lotniska 2-silnikowy samolot Beech Queen Air uderzył w budynek szkoły. Zginęło co najmniej 13 osób.

Do katastrofy doszło w miejscowości Paranaque pod Manilą po 14:30 czasu lokalnego. Tuż po starcie z lotniska Ninoy Aquino International pilot samolotu Queen Air z 5 osobami na pokładzie poinformował o awarii i próbował zawrócić na lotnisko. Niestety, wkrótce samolot runął na budynek Felixberto Serrano Elementary School, wywołując pożar (zdjęcie: InterAksyon). Spłonęło kilkadziesiąt okolicznych budynków.

W katastrofie zginęło co najmniej 13 osób, w tym wszyscy znajdujący się na pokładzie samolotu – piloci Timoteo Aldo i Jessie Kim Lustica oraz 3 pasażerowie. Wśród ofiar jest 8 dzieci. 3 kolejne osoby są nadal poszukiwane. Do szpitali trafiło ok. 20 rannych.

Rozbity samolot to dwusilnikowy, 6-8-miejscowy Beechcraft 65-A80 Queen Air nr rej. RP-C824, nr ser. LD-21 należący do Balesin Corporation (zdjęcie z 1976: Brian G. Nichols). Leciał do San Jose w Occidental Mindoro z pasażerami, którzy zamierzali tam spędzić weekend na wędkowaniu. Miał wylądować na McGuire Field.

 

Źródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Breitling Jet Team and Airbus A380 Formation Flight

sobota, 03 grudnia 2011 15:51


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Hawker Beechcraft wstrzymuje rozwój modelu 200

sobota, 03 grudnia 2011 15:45

Firma Hawker Beechcraft poinformowała o spowolnieniu prac rozwojowych odrzutowca Hawker 200, który pierwotnie nosił nazwę Premier II. Według analityków lotniczych, maszyna stała się kolejną, wśród samolotów biznesowych, ofiarą długotrwałego kryzysu światowej gospodarki. Decyzja ta została podjęta rok po wstrzymaniu rozwoju modelu 400XP.

W piśmie skierowanym do pracowników firmy Hawker, jej prezes, Bill Boisture napisał: "Biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą oraz jej wpływ na aktualną i prognozowaną koniunkturę w segmencie lekkich odrzutowców biznesowych, ustaliliśmy, że rozwój Hawkera 200 zostanie spowolniony do momentu, aż wskaźniki na rynku ponownie zaczną rosnąć”.

Boisture przyznał, że przemysł lotniczy stoi w obliczu "jednego z najbardziej wymagających momentów w swojej historii" i czas powrotu koniunktury pozostaje niepewny. Jednak podkreślił, że model 200 pozostaje ważny dla przyszłości firmy, ale obecnie jego projekt został naturalnie wstrzymany.

„Hawker Beechcraft zweryfikuje wartość tego statku powietrznego w świetle nowych technologii, które mogą mieć zastosowanie w przyszłości. Podjęte działania będą korzystne dla osób które już zamówiły ten model, jak również i przyszłych klientów", powiedział Boisture. Kończąc prezes firmy zauważył, że inne segmenty rynku wykazują jednak stabilność. "W wyniku tych wskaźników, podnosimy produkcję naszych pozostałych turbośmigłowych i odrzutowych statków powietrznych, aby sprostać przyszłorocznemu zapotrzebowaniu", dodał.

 

Źródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Infolinia ULC

sobota, 03 grudnia 2011 15:27

Urząd Lotnictwa Cywilnego uruchomił dla swoich klientów specjalną infolinię.

 

Dzwoniąc pod numer telefonu (22) 520 72 00 uzyskają Państwo informację o zakresach tematycznych pozostających w kompetencji Urzędu oraz sposobie połączenia ze specjalistami z poszczególnych obszarów. Mamy nadzieję, że uruchomiona dziś infolinia umożliwi Państwu efektywny kontakt z Urzędem.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Jeden mały bezpiecznik...

sobota, 03 grudnia 2011 14:52

 

Wyłączony bezpiecznik uniemożliwił elektryczne wysunięcie podwozia w Boeingu 767-300 PLL Lot, który 1 listopada musiał lądować awaryjnie na warszawskiem Okęciu.


Boeing po przybyciu ekipy Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Dzisiaj Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) opublikowała wstępny raport na temat awaryjnego lądowania Boeinga 767-300 (SP-LPC), na warszawskim Okęciu.

Stwierdzono, że samolot wyprodukowany w 1997 i mający za sobą niecałe 85,5 tys. h spędzonych w powietrzu (8002 loty), wystartował z Newark po inspekcji technicznej amerykańskiej grupy obsługowej, która nie wykryła żadnych niesprawności. Zarówno piloci, jak i sama maszyna mieli wymagane uprawnienia i dopuszczenia do lotów.


Przewody hydrauliczne prawej goleni podwozia. Wyciek nastąpił w widocznym najniżej, zaraz przy metalowej końcówce przewodu

Wyciek płynu z instalacji hydraulicznej nastąpił zaraz po starcie, w trakcie chowania podwozia i klap. Usterka dotyczyła centralnej instalacji, oznaczonej literą C, doprowadzając do spadku ciśneinia płynu, co zostało odnotowane przez czujniki, rejestratory lotu i przekazane załodze. Piloci, po konsultacji z centrum operacyjnym operatora, zdecydowali się kontynuować lot do Warszawy, licząc na wykorzystanie elektrycznej instalacji alternatywnej.

Niestety, okazało się, że przy jej pomocy nie można wysunąć podwozia. Nie udało się to również metodą grawitacyjną. Członkowie zespołu PKBWL stwierdzili przy tym, że załoga postępowała właściwie, sprawdzając poprawność wykonania procedury alternatywnego wysunięcia podwozia i konsultując się z centrum operacyjnym. Nie zgłosili również żadnych uwag, co do samego lądowania czy przeprowadzenia ewakuacji pasażerów i załogi.


Panel 6, w stanie, jakim zastali go specjaliści PKBWL. Feralny przełącznik, umiejscowiony z lewej strony dolnego rzędu, jest doskonale widoczny dzięki białemu kolorowi trzpienia, co pomaga w dostrzezeniu pozycji wysuniętej lub przynajmniej powinno pomóc...

Po przybyciu specjalistów PKBWL, ok. 15-20 minut po zakończeniu ewakuacji – przystąpili oni do wstępnych oględzin samolotu, odkrywając wysunięcie przełącznika bezpiecznika C829 BAT BUS DISTR, umieszczonego w panelu 6, w kokpicie załogi.

Bezpiecznik ten zabezpiecza kilka systemów samolotu, m.in. zastepczy system wypuszczania podwozia. Przy czym pozycja bezpiecznika nie jest rejestrowana i sygnalizowana przez systemy samolotu.

Po podniesieniu maszyny, podłączeniu instalacji elektrycznej Boeinga do zasilania zewnętrznego i wciśnięciu bezpiecznika, podwozie wysunęło się i samolot mógł zostać odholowany z pasa startowego.


Po udanej próbie wysunięcia podwozia na płycie lotniska na Okęciu... / Zdjęcia: PKBWL

2 listopada zlokalizowano przyczynę zmniejszenia ciśnienia z instalacji hydraulicznej. Przeciek nastąpił w jednym z przewodów prawego podwozia głównego samolotu. Po zdemontowaniu, został on przesłany do analiz w amerykańskim odpowiedniku PKBWL, National Transportation Safety Board (NTSB).

Obecnie komisja prowadzi testy – z udziałem innych Boeingów PPL Lot – i weryfikuje sprawność działania całej elektrycznej instalacji wypuszczania podwozia. Wyników tych działań jeszcze nie ujawniono.

 

Źródło:  skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pierwszy lot A320 z sharkletami zakończony

sobota, 03 grudnia 2011 14:48

Pierwszy lot A320 z sharkletami zakończony

Airbus zakończył pierwszy lot z użyciem końcówek skrzydeł typu „Sharklet”, zainstalowanych w testowym A320 o kodzie MSN 001. Ten etap oznacza rozpoczęcie programu pierwszych testów w powietrzu w celu zgromadzenia danych pozwalających na dostrojenie parametrów, a także na potrzeby certyfikacji i potwierdzenia osiągów.

Fot. Airbus
 

Sharklety mają ok. 2,5 metra wysokości i zastąpią obecnie stosowane końcówki skrzydeł. Będą oferowane jako opcja w nowych samolotach. Zostały zaprojektowane specjalnie do samolotów z rodziny Airbus A320, aby zmniejszyć spalanie nawet o kolejne 3,5 procenta, co przekłada się na redukcję emisji CO2 o 700 ton na samolot w skali roku. Jest to taka ilość dwutlenku węgla, jaką w ciągu roku emituje ok. 200 samochodów. Końcówki skrzydeł poprawią także osiągi samolotów.

Sharklety, instalowane standardowo w rodzinie samolotów A320neo, na które po roku od premiery wpłynęło niemal 1500 zamówień i zobowiązań do zakupu od 26 klientów, pozwolą uzyskać 15-procentową oszczędność paliwa wraz z nowymi silnikami.

Airbus prognozuje, że światowa flota samolotów wąskokadłubowych zwiększy się do roku 2030 ponad dwukrotnie, do 23 tys. maszyn, zaś średnie roczne tempo jej rozwoju będzie wynosić 3,4 procenta. Taka dynamika będzie wymagać dostawy ok. 19 200 nowych samolotów wąskokadłubowych, zarówno zastępujących starsze maszyny, jak i zwiększających flotę w użyciu. Dzięki stałym inwestycjom Airbusa w ulepszenia produktów, które tylko w odniesieniu do gamy modeli wąskokadłubowych wynoszą ok. 250 milionów euro rocznie, rodzina A320 jest przygotowana do zdobycia największej części tego rynku.

Airbus jest czołowym producentem samolotów na świecie, oferującym najnowocześniejsze i najwydajniejsze rodziny samolotów pasażerskich o wielkości od 100 do ponad 500 miejsc. Siedziba Airbusa znajduje się w Tuluzie we Francji. Airbus jest spółką zależną koncernu EADS.

 

Źródło: lotniczapolska

 

 


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 874154
Bloog istnieje od: 3532 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst