Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 273 495 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Pytamy.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Przekazanie Boeinga 787 Dreamliner w ręce LOT

środa, 14 listopada 2012 8:14


oceń
0
0

komentarze (15) | dodaj komentarz

Awaryjne lądowanie na lotnisku Chopina

środa, 14 listopada 2012 8:13

Samolot Airbus A340 linii lotniczych Etihad Airways lecący z Nowego Jorku do Dubaju awaryjnie wylądował w Warszawie. Przyczyną była choroba jednego z pasażerów.

Jak powiedział rzecznik warszawskiego Lotniska Chopina Przemysław Przybylski, na płycie lotniska czekała karetka, żeby zabrać chorego pasażera do szpitala.

-Jeżeli kapitan stwierdzi, że na pokładzie doszło do sytuacji, która może zagrażać bezpieczeństwu pasażerów, to podejmuje decyzję o lądowaniu na najbliższym lotnisku, które może taki samolot przyjąć - dodał.


Źródło zdjęcia: facebook.pl/Lotnisko Chopina

Po lądowaniu karetka zabiera chorego pasażera, a do samolotu dolewa się paliwa i maszyna leci dalej.

 

Źródło: samoloty.pl



oceń
2
0

komentarze (9) | dodaj komentarz

Airbus o decyzji ICAO w sprawie emisji

środa, 14 listopada 2012 8:08
Firma Airbus z zadowoleniem przyjęła odpowiedź Komisji Europejskiej w sprawie ustaleń Rady ICAO. Branża lotnicza jest o krok bliżej rozwiązania w skali globalnej kwestii emisji z transportu lotniczego.


Fot. www.airbus.com 

Firma Airbus z zadowoleniem przyjęła propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą wstrzymania włączenia transportu lotniczego do programu handlu emisjami (ETS) na trasach z i do Europy do chwili zwołania Zgromadzenia Ogólnego Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) jesienią przyszłego roku.

Decyzja jest efektem konstruktywnych ustaleń dokonanych na posiedzeniu Rady ICAO, które odbyło się w zeszłym tygodniu.

W wypowiedzi po zakończeniu posiedzenia Rady ICAO dyrektor generalny firmy Airbus Fabrice Brégier podziękował zarówno ICAO, jak i Komisji Europejskiej za ich decyzję.

Zeszłotygodniowe posiedzenie Rady ICAO przybliżyło branżę lotniczą do ustanowienia skoordynowanej, akceptowanej na całym świecie strategii lepszego zarządzania emisjami w lotnictwie cywilnym. Pozytywna współpraca pomiędzy ICAO i Komisją Europejską daje w skali międzynarodowej realną szansę na postęp w rozmowach dotyczących emisji CO2 w transporcie lotniczym oraz na kształtowanie ekologicznego transportu lotniczego w przyszłości - powiedział Fabrice Brégier.

W zeszłym tygodniu prezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) Tony Tyler skrytykował program unijnego handlu uprawnieniami do emisji CO2, twierdząc, że nacisk Unii Europejskiej na włączenie sektora lotniczego do rozmów o ETS "zatruwa atmosferę potrzebną do wypracowania globalnego podejścia" w sprawie emisji.

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (15) | dodaj komentarz

PKBWL o awaryjnym lądowaniu Boeinga 767

czwartek, 01 listopada 2012 6:56
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych opublikowała dziś tymczasowe oświadczenie w sprawie awaryjnego lądowania Boeinga 767 należącego do PLL LOT, które miało miejsce w Warszawie, 1 listopada zeszłego roku.

Fot. Igor Cichowlas

Dzisiaj (31 października) na stronie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych ukazało się tymczasowe oświadczenie w sprawie zeszłorocznego awaryjnego lądowania Boeinga 767 na Lotnisku Chopina. PKBWL badała zdarzenie wraz z akredytowanymi doradcami z Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) oraz z firmy Boeing. Przy odczytywaniu danych z rejestratora rozmów w kokpicie brało również udział niemieckie Federalne Biuro Badań Wypadków Lotniczych (BFU). PKBWL podczas prowadzenia badań konsultowała się również z Narodową Radą Bezpieczeństwa Transportu (NTSB).

Przeprowadzono szereg testów, badań i ekspertyz w zakresie zagadnień technicznych, dokumentacji samolotu, załogi, czy też przeprowadzonej ewakuacji pasażerów i akcji ratowniczo-gasniczej. Pod nadzorem NTSB przeprowadzono analizę usterki przewodu hydraulicznego, testy sprawności bezpieczników i alternatywnego układu wypuszczania podwozia.

Po wykonaniu dokumentacji fotograficznej samolotu SP-LPC i miejsca zdarzenia, dokonano wstępnych oględzin kokpitu, podczas którego stwierdzono, że bezpiecznik na panelu P6-1 umieszczonym za fotelem drugiego pilota znajdował się w pozycji OFF, czyli był wyciągnięty. Sprawdzono również, jakie modyfikacje panelu P6-1 zostały opracowane przez producenta samolotu.

Zabezpieczono także wszystkie rejestratory znajdujące się na pokładzie samolotu (CVR - rejestrator rozmów w kokpicie, SSFDR - rejestrator parametrów samolotu i kasetę pamięci rejestratora szybkiego dostępu QAR). Wszystkie dostępne dane z tych rejestratorów odzyskano i udało się je odczytać.

PKBWL przeprowadziła również eksperyment przy użyciu identycznego modelu samolotu. Wykazano, że przy bezpieczniku ustawionym w pozycji OFF wysunięcie podwozia nie powiodło się. W oświadczeniu PKBWL podaje, że obserwacja bezpiecznika z fotela drugiego pilota jest mocno utrudniona, a przypadkowe jego przestawienie jest trudne, lecz możliwe - toteż Komisja nie wyklucza zaistnienia takiej sytuacji.

W czasie dalszych badań dokonano inspekcji alternatywnego systemu wypuszczania podwozia, jego silnik po przeprowadzonych przez NTSB badaniach nie wykazał nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Zdemontowano również uszkodzony przewód hydrauliczny łączący instalację hamulcową prawej goleni z instalacja hydrauliczną C samolotu. Jego pęknięcie w pobliżu metalowej opaski zainicjowało całe zdarzenie. Ekspertyza NTSB wykazała, że przewód pękł w wyniku zużycia i naprężeń od ciągłej pracy, ale podejrzewa się też jego nieprawidłową instalację.

Odrębnym badaniom poddano całą instalację elektryczną zasilającą alternatywny system wypuszczania podwozia. Przy uwzględnieniu rekomendacji producenta samolotu zbadano okablowanie, bezpieczniki i szyny zasilające. Konkluzja NTSB była jednoznaczna - nie wykryto żadnych usterek.

Badanie czynnika ludzkiego objęło odbiór oświadczeń załogi samolotu, mechanika z lotniska Newark oraz osób z Centrum Operacyjnego. Przeprowadzono analizę dokumentacji dotyczącej załogi, jak i też sprawdzono listy kontrolne - przy fragmencie opisującym utratę ciśnienia w centralnym systemie hydraulicznym stwierdzono błędy logiczne.

W wyniku ustaleń Komisji opracowano i przesłano stronom szereg zaleceń. Boeing ma zmodyfikować listy kontrolne uwzględniając awaryjne wypuszczanie podwozia ze szczególnym zwróceniem uwagi załogi na bezpieczniki. Producent ma również opracować listę kontrolną na wypadek braku możliwości wypuszczenia podwozia. W osobnym biuletynie ma się również ukazać zalecenie o montażu zabezpieczeń uniemożliwiających przypadkowe wyciśnięcie bezpiecznika (np. butami, teczką, sprzętem sprzątającym).

Polskie Linie Lotnicze LOT powinny zmodyfikować listy kontrolne (identyczne zalecenia jak w przypadku producenta), oraz zamontować zabezpieczenia na bezpiecznikach. Z kolei Lotnisko Chopina powinno opracować procedury dotyczące szybkiego i płynnego przemieszczenia pasażerów po przeprowadzonej ewakuacji samolotu.

PKBWL podkreśla, że dokument nie jest domniemaniem winy lub odpowiedzialności za wypadek, poważny incydent, czy incydent. Jednocześnie Komisja podaje, że trwają prace nad badaniem okoliczności zdarzenia, a szczegółowe informacje zostaną zawarte w Raporcie Końcowym.

Pełny tekst Tymczasowego Oświadczenia Komisji można znaleźć tutaj: transport.gov.pl

 

pk

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (9) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 921847
Bloog istnieje od: 3777 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst