Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 340 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« listopad »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Lotnisko w Świdniku: Pogoda dopisuje, w grudniu terminal "wyjdzie" z ziemi

niedziela, 27 listopada 2011 22:33

Na ostatnich już odcinkach drogi startowej układana jest warstwa geokompozytu oraz warstwa mrozoochronna

 

– Jak na tę porę roku, aura jest wymarzona na prowadzenie inwestycji – mówi Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin. – Dzięki temu ruch na budowie nie ustaje.


 Najbardziej intensywne prace trwają przy budowie terminalu. – Gotowe są już podkłady betonowe pod ławy fundamentowe i stopy przyszłego terminalu – wyjaśnia Jankowski.

– W tej chwili wykonywane są podkłady pod posadzki przyszłych pomieszczeń piwnicy, izolacja pozioma pod ławami i stopami fundamentowymi, betonowane są ławy i stopy fundamentowe, na których oprą się ściany i słupy podtrzymujące dach. Budowane są też słupy żelbetowe w piwnicy i pozostałej części terminala oraz ściany żelbetowe w piwnicy.

Rzecznik zapewnia, że jeżeli prace będą nadal wykonywane w takim tempie, to już w grudniu budynek „wyjdzie z ziemi” i zacznie się montaż ścian.

– Budimex chce przed zimą położyć dach, by śnieg nie przeszkodził w dalszych pracach – dodaje Jankowski.

Równolegle Budimex prowadzi prace przy dwóch innych budynkach. Zakończono betonowanie ław i stóp fundamentowych pod przyszły budynek techniczno-garażowy, a w budynku lotniskowej straży pożarnej zakończono wykonywanie ław fundamentowych.

Na ostatnich już odcinkach drogi startowej układana jest warstwa geokompozytu oraz warstwa mrozoochronna – na rozłożonej specjalnej włókninie układana jest 30.centymetrowa warstwa piasku, która następnie stabilizowana jest cementem.
Podobne prace trwają na stanowisku samolotu zagrożonego, tutaj wykonywana jest podbudowa z piasku stabilizowanego cementem. Więcej na www.airport.lublin.pl

 

Źródło: strefabiznesu.dziennikwschodni.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Awionetka osiadła na drzewie, strażacy ewakuowali pilota

niedziela, 27 listopada 2011 22:31
W miejscowości Wielmoża koło Skały (Małopolska) awionetka osiadła na drzewie. Policję zawiadomił gospodarz posesji, na której doszło do wypadku. Pilot przeżył, strażacy sprowadzili go na dół przy pomocy specjalistycznego sprzętu.

Strażacy z Grupy Wysokościowej, ze względu na silne podmuchy wiatru do sprowadzenia pilota musieli użyć specjalnego wysięgnika. Mężczyzna został odwieziony do szpitala, jest w stanie stabilnym. W awionetce oprócz niego nie było pasażerów.

Jak się dowiedzieliśmy, maszyna została wypożyczona z aeroklubu w Czechach. Pilot (Polak, ok. 80-letni) miał dużo szczęścia - samolot osiadł bowiem zaledwie parę metrów od dachu zabudowań.

 

Źródło: wiadomosci.gazeta.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Hawker Beechcraft zwalnia pracowników

niedziela, 27 listopada 2011 14:53
Firma Hawker Beechcraft potwierdziła o zwolnieniu trzystu swoich pracowników, wśród nich 210 stałych i 90 z umowami czasowymi. Mają oni otrzymywać swoje wynagrodzenie przez dwa miesiące.

Fot. hawkerbeechcraft.com

- Zakładaliśmy w 2009 roku, że koniunktura na rynku sektora general aviation będzie wzrastać. Tak się jednak nie stało, a obecne tendencje wykazują niewielki wzrost. Kluczowe dla nas wskaźniki, które wykazywałyby wzrost są niestety nadal na bardzo niskim poziomie - napisał w liście do pracowników Hawker Beechcraft prezes firmy Bill Boisture.

Na chwilę obecną w wyniku masowych zwolnień spółka bardzo zbliżyła się do liczby pracowników, którą Hawker Beechcraft powinien spełniać, by móc liczyć na wsparcie stanowych władz oraz miasta Wichita. Jak twierdzi jednak przedstawiciel firmy liczba pracowników jest nadal powyżej wymaganego limitu. Raport wskazuje również, że zwolnienia są efektem ogłoszonych wcześniej przenosin części produkcji do Meksyku. Z nieoficjalnych źródeł wynika, że do kolejnych zwolnień może dojść w lutym przyszłego roku.

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowe lądowisko w Ostrowie Wielkopolskim

niedziela, 27 listopada 2011 14:45

Do ewidencji Urzędu Lotnictwa Cywilnego zostało wpisane lądowisko w Ostrowie Wielkopolskim.

Lądowisko usytuowane jest na terenie Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim Przystosowane jest do startów i lądowań śmigłowców o dopuszczalnej masie startowej MTOW do 5700 kg.

Z wnioskiem o wpisanie lądowiska do prowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego ewidencji wystąpił Dyrektor Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim.

Po przeanalizowaniu przedłożonej przez wnioskodawcę dokumentacji pracownicy Urzędu przeprowadzili inspekcję w terenie. Stwierdzono, że lądowisko przyszpitalnie i jego dokumentacja odpowiada wymaganiom określonym w polskich i międzynarodowych przepisach prawnych i można w sposób bezpieczny rozpocząć jego eksploatację.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rozbił się M-346 Master

wtorek, 22 listopada 2011 11:00

W ZEA spadł do morza szkolno-bojowy Alenia Aermacchi M-346. Stało się to na początku lotu powrotnego do Włoch z pokazów lotniczych Dubai Airshow. Piloci katapultowali się.


Pechowy M-346, sfotografowany w czasie pokazu lotniczego na Dubai Airshow. Po kilkudziesięciu godzinach maszyna roztrzaskała się o wody Zatoki Perskiej / Zdjęcie: flightglobal.com

O wypadku doniosła kilka godzin temu agencja AFP. W lakonicznej informacji podano jedynie, że włoski wojskowy samolot szkolny rozbił się w czasie lotu powrotnego z targów lotniczych w Dubaju. Wkrótce po starcie spadł do morza. Piloci zdołali się katapultować, zostali wyłowieni i przetransportowani do szpitala na rutynowe badania. Nie odnieśli obrażeń. Przyczyny wypadku nie są znane.

Wiadomo jednak, że jedynym włoskim samolotem szkolno-bojowym, który brał udział w pokazach lotniczych, był M-346, a konkretnie pierwszy egzemplarz w konfiguracji seryjnej, przeznaczony dla Aeronautica Militare Italiana.

Jego utrata to poważny cios dla programu rozwoju nowej konstrukcji i jej marketingu. Alenia Aermacchi zdobyła co prawda zamówienia rodzimych wojsk lotniczych (na 6 egz., z opcją na 9 kolejnych) oraz Singapuru (na 12 maszyn), jednak nadal prowadzi negocjacje z kilku innymi państwami.

Jednym z nich są właśnie Zjednoczone Emiraty Arabskie, kraj który jako pierwszy – już w lutym 2009 – wybrał M-346. Chciał kupić 48 egz. w trzech wersjach: szkolnej, szkolno-bojowej i akrobacyjnej. Szczegółowe negocjacje nie doprowadziły jednak do pomyślnego finału  . Dzisiejszy wypadek dodatkowo zmniejszył szansę Włochów na pomyślne zakończenie rozmów.

 

Źródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zderzenie samolotów; cessna staranowana w locie

wtorek, 22 listopada 2011 10:40

W Argentynie zginęły dwie osoby w zderzeniu samolotów podczas podchodzenia do lądowania. Awionetka weszła w kolizję z samolotem wojskowym w okolicy lotniska Mercedes, około 100 kilometrów na zachód od Buenos Aires.


Zabici to dwóch cywilów z Cessny 150. Dwaj członkowie załogi samolotu wojskowego wyszli z incydentu bez szwanku.

 

Źródło: wiadomosci.wp.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pomogliśmy łódzkiemu schronisku

wtorek, 22 listopada 2011 10:38

Już kolejny rok z rzędu pracownicy Portu Lotniczego Łódź zorganizow ali zbiórkę darów dla schroniska dla zwierząt w Łodzi. Najpotrzebniejsze rzeczy związane głównie ze zbliżającą się zimą zostały przekazane do placówki na ulicy Marmurowej.


Wśród zebranych rzeczy znalazły się m.in. koce, kołdry, poduszki, ręczniki oraz wiele innych "ocieplaczy", które posłużą do wymoszczenia bud i kojców dla psów i kotów przebywających w schronisku. Oprócz tego do placówki trafiły również inne akcesoria przydatne w opiece nad zwierzakami.

 

zebrane_dary_dZebrane dary dla schroniska

 

Pracownicy schroniska apelują: niepotrzebne rzeczy lądują często na śmietniku. Zamiast tego warto zebrać je i przekazać tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Taka pomoc nic nie kosztuje, a podopieczni zyskują mięciutkie, ciepłe legowiska. Pamiętajmy o tych zwierzakach, które skrzywdził człowiek i które cierpią w imię bezwarunkowej miłości, jaką obdarzyły swoich opiekunów. Nie zasłużyły na los, jaki je spotkał. Nie każdy z nas ma możliwość zorganizowania pomocy finansowej, nie każdy może pozwolić sobie na kolejnego zwierzaka w domu, adoptując go ze schroniska. Ale każdy może uświadamiać najbliższych i znajomych, zachęcać do adopcji zamiast kupowania zwierząt i każdy może podarować niepotrzebne już rzeczy.

 

Informacje o tym, co można przywieźć dostępne są tutaj: http://schronisko.doskomp.lodz.pl/index.php?co=pomoc&pod=1.

 

 

logo_lodz_airport

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Helikopter eksplodował w powietrzu

niedziela, 13 listopada 2011 11:21
Dwóch Brytyjczyków zginęło w katastrofie helikoptera, do której doszło w Hiszpanii - poinformowały lokalne media.

Do zdarzenia doszło w regionie Coll de Sa Gramola, w sobotę po godzinie 11 czasu lokalnego. Hiszpańskie media podają, że, należący do Brytyjczyków helikopter wystartował z lotniska w Palmie przed godziną 10.

Maszyna eksplodowała w powietrzu. Wrak maszyny został zabezpieczony. Hiszpańskie służby nie podają jednak innych szczegółów dotyczących zdarzenia.

 

Źródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pierwsze zamówienie podczas Dubai Airshow

niedziela, 13 listopada 2011 11:06

Linie lotnicze Emirates złożyły zamówienie na 50 samolotów typu Boeing 777-300ER plus opcje zakupu na 20 dodatkowych samolotów typu 777. Jest to największe w historii zamówienie tego samego rodzaju samolotu marki Boeing.

Boeing 777-300ER może przewieźć do 365 pasażerów, jego zasięg to 14685km.

Emirates posiada w swojej flocie 94 samoloty z rodziny B777.


Źródło: sky-watcher.pl, Boeing


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

AAIB: Dash 8 lądował bez koła podwozia głównego

niedziela, 13 listopada 2011 11:06
Podwozie Dash 8

Brytyjska Komisja ds. Badania Wypadków Lotniczych (AAIB) poinformowała o szczegółach incydentu, który miał miejsce 3 marca 2011 r., kiedy od Dasha 8 linii lotniczych Flybe, który wykonywał lot z Exeter do Newcastle, chwilę po starcie odpadło jedno z kół prawego podwozia głównego. Załoga o tym fakcie została powiadomiona zarówno przez pasażerów, jak i również kontrolę ruchu lotniczego.

Dokładna chronologia zdarzeń nie jest znana, ale zgodnie z opublikowanym raportem, pasażerowie siedzący przy oknach po prawej stronie maszyny wyraźnie twierdzili, że zaraz po starcie odpadło jedno z kół. Odpadnięcie czegoś z samolotu zauważyli również kontrolerzy ruchu lotniczego, którzy o tym fakcie natychmiast zaalarmowali pilotów. W tym czasie pasażerowie opowiadali stewardessie, co widzieli. Gdy kapitan był już w pełni poinformowany co się stało, nadał sygnał Mayday i zawrócił do Exeter.

Jeszcze w czasie lotu załoga skonsultowała się z szefem pilotów Flybe, który poinstruował ich, aby przyziemili najpierw nieuszkodzoną stroną podwozia głównego, a potem w miarę mozliwości powoli obniżali uszkodzone prawe podwozie (na którym pozostało jedno z dwóch kół). Podczas pomyślnego lądowania nikt nie odniósł obrażeń, ale pasażerowie zostali ewakuowani z pokładu chwilę po tym, jak samolot zatrzymał się na pasie startowym. Według AAIB, przyczyną zdarzenia było zatarte łożysko. Komisja dodała, iż kapitan wykonał kontrolę przedodlotową samolotu, w tym podwozia i nie zauważył niczego niezwykłego, ale charakter problemu mógł być trudny do wykrycia. W wyniku tego wypadku, AAIB wydała zalecenia na rzecz bezpieczeństwa, które mają w przyszłości pomóc w uniknięciu podobnych zdarzeń.

 

Źródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

LOT wynajął Boeinga 767

niedziela, 13 listopada 2011 11:00
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. podpisały umowę wynajmu dodatkowego samolotu dalekiego zasięgu B767-300ER z ukraińskim przewoźnikiem AeroSvit.

Fot. Piotr Gruchała

Samolot, który ma m.in. zastąpić uziemionego Boeinga 767 (SP-LPC), wynajęty został na zasadzie tzw. wet lease (z załogą ukraińskiego przewoźnika) na okres do 15 stycznia 2012 roku. Maszyna będzie obsługiwała rejsy LOT-u do Toronto i Hanoi. Pierwszy rejs tym samolotem planowany jest 13 listopada z Warszawy do Toronto.

Konfiguracja wynajętego Boeinga jest zbliżona do tych w samolotach eksploatowanych przez LOT - 23 miejsca w klasie biznes i 182 miejsca w klasie ekonomicznej. Obsługa na pokładzie i serwis będą identyczne jak w rejsach samolotów LOT-u. Personel pokładowy AeroSvit zostanie wsparty dwoma pracownikami personelu LOT-u.

AeroSvit jest wiodącą linią lotniczą Ukrainy oferującą około 60 połączeń z 29 państwami, w tym rejsy dalekiego zasięgu do Tajlandii, Chin, Indii, Kanady i USA. Przewoźnik spełnia wszelkie wymogi międzynarodowych przepisów lotniczych i posiada wydawany przez IATA certyfikat IOSA (International Operational Safety Audit).

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Piloci "na haju"

piątek, 11 listopada 2011 13:00

Linie lotnicze "Jakutia" bronią swoich pilotów, których odsunięto od lotu, gdy okazało się, że są pod wpływem marihuany. Przewoźnik mówi tylko o "podwyższonym ciśnieniu" u pilotów i stewardesy jako powodzie wymiany załogi rejsu Magadan-Moskwa.

 

Prokuratura jest innego zdania i żąda wyciągnięcia konsekwencji wobec pilotów. Co więcej, grozić im może kara do 2 lat więzienia. Do incydentu doszło 21 października, ale dopiero wczoraj sprawa trafiła do mediów.

 

Przewoźnik lotniczy "Jakutia" wydał oświadczenie, że informacje o wykryciu w organizmach członków załogi rejsu JAK-758 podczas kontroli medycznej na lotnisku w Magadanie przed wylotem do Moskwy nie odpowiadają do końca stanowi faktycznemu.

 

"21 października rejs JAK-758 Magadan-Moskwa został wstrzymany w związku z wymianą załogi. Podczas kontroli medycznej w porcie lotniczym Magadan, kapitan, drugi pilot i stewardesa zostali odsunięci od lotu w związku ze stanem zdrowia, gdy zdiagnozowano podwyższone ciśnienie - piszą linie lotnicze w wydanym komunikacie.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pierwsza awaria Boeinga 787

piątek, 11 listopada 2011 11:10

 

W podchodzącym do lądowania w Tokio Boeingu 787 linii All Nippon Airlines (ANA) nie wysunęło się podwozie. Załoga musiała wysunąć je ręcznie.


Japoński Dreamliner, startujący do pierwszego lotu czarterowego, który odbył się 26 października bieżącego roku. Od tego czasu samolot odbył kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lotów z pasażerami / Zdjęcie: ANA

Do zdarzenia doszło wczoraj. Boeing 787, lecący na jednej z dwóch obsługiwanych przez maszynę tras regionalnych (Tokio-Okayama i Tokio-Hiroszima), wracając na stołeczne lotnisko Haneda z 243 pasażerami, musiał przerwać manewr lądowania.

Powodem było niecałkowite wysunięcie goleni podwozia głównego. W związku z tym piloci poderwali samolot. W czasie krążenia nad lotniskiem udało się wysunąć podwozie ręcznie i bezpiecznie wylądować.

To pierwsza poważna usterka japońskiego Dreamlinera, pierwszego samolotu seryjnego, wykorzystywanego do lotów komercyjnych. Maszyna rozpoczęła służbę 26 października wycieczkowym lotem do Hong Kongu (zobacz: Komercyjny lot Boeinga 787). Później odbyło się kilka lotów wycieczkowych nad Tokio, a od 1 listopada – rejsowe loty na trasach regionalnych. Biorąc pod uwagę, że w ciągu doby Boeing kilkukrotnie pokonuje odległości do i z Okayamy i Hiroszimy, można przypuszczać, że feralne wydarzenie poprzedziło kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt prawidłowych lądowań.

Usterki pierwszych samolotów seryjnych są bardzo częste. Przykładem mogą być np. loty Airbusów 380, w których dochodziło do wielu problemów, łącznie z wyciekami oleju i zapaleniem się jednego z silników . Z drugiej jednak strony rzadko dochodzi do nagłośnionych przez media incydentów, zaledwie po kilku dniach użytkowania.

 

Źródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

BOEING: DOSTAWA KOLEJNYCH 747-8 Freighter - TYM RAZEM DLA ATLAS AIR I BRITISH AIRWAYS

sobota, 05 listopada 2011 17:20
BOEING: DOSTAWA KOLEJNYCH 747-8 Freighter - TYM RAZEM DLA ATLAS AIR I BRITISH AIRWAYS

 

Boeing dostarczył pierwszy samolot 747-8 Freighter dla Atlas Air Worldwide Holdings, Inc. Jest to pierwszy z dziewięciu egzemplarzy zamówionych przez Atlas Air. Nowy Boeing będzie eksploatowany przez spółkę zależną Atlas Air, Global Supply Systems (GSS) dla British Airways World Cargo, na podstawie pięcioletniej umowy leasingowej.

„Atlas Air Worldwide Holdings, Inc od dawna bardzo wyczekiwało naszego pierwszego 747-8 Freighter i cieszy nas fakt, że będzie on służyć naszemu wieloletniemu partnerowi, British Airways World Cargo,” powiedział William J. Flynn, prezes Atlas Air Worldwide Holdings, Inc.

 

W ramach założeń umowy leasingowej na trzy samoloty 748-8 Freighter pomiędzy GSS a British Airways World Cargo będą one latać na trasach dalekiego zasięgu, do hubów w Azji, Afryce, Indiach i Stanach Zjednoczonych.

„Dodanie tych samolotów do naszej floty cargo jest ważnym krokiem w naszej strategii rozwoju” powiedziała Jude Winstanley, wice prezes firmy IAG Cargo, w skład której wchodzą BA World Cargo i Iberia Cargo. „747-8 Freighter zapewni nam najlepsze osiągi w zakresie ładowności, wydajności paliwowej, kosztów operacyjnych i zgodności z wymogami dotyczącymi ochrony środowiska.”

Kevin Schemm, wiceprezes ds. sprzedaży leasingowej na Amerykę Północną, pogratulował firmom Atlas Air i British Airways World Cargo zakupu nowego samolotu cargo.

„747-8 Freighter wzmocni pozycję tych firm na światowym rynku cargo,” powiedział Schemm. „Ten samolot cechuje się niezrównanymi osiągami w zakresie wydajności i obniżania kosztów operacyjnych, w tym między innymi dwucyfrowym obniżeniem zużycia paliwa i niższą emisją CO2 do atmosfery, w porównaniu do modelu 747-400, który będzie zastępować.”

Nowy model Boeinga, 747-8 Freighter mierzy 76,3 metra długości, będąc tym samym o 5,6 metrów dłuższym niż poprzednik. To przedłużenie pozwala na załadowanie o 16% więcej ładunku cargo. 747-8 Freighter jest wyposażony w silniki GEnx-2B.

 

Źródło: sky-watcher.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Poznań Airport: Nowy długoterminowy parking dla pasażerów!

sobota, 05 listopada 2011 17:16

Oddaliśmy do dyspozycji nowy długoterminowy parking dla pasażerów. 400 miejsc postojowych usytuowanych jest na zachód od nowobudowanego terminala pasażerskiego, przy ulicy Bukowskiej.

 

Nowy, dozorowany 24 godziny na dobę parking oddalony jest od głównego wejścia do terminala o kilkaset metrów, w odległości odpowiadającej krótkiemu spacerowi. Przeznaczony jest przede wszystkim dla pasażerów udających się w dłuższą podróż, np. korzystających z zimowej oferty przelotów czarterowych (od 1-go listopada br. odbywać się będą regularne rejsy na Wyspy Kanaryjskie; oprócz dotychczasowych całorocznych przelotów do Hurghady i Sharm el Sheikh, od połowy lutego rozpoczną się loty do kolejnego egipskiego kurortu – Marsa el Alam).

 

Koszt tygodniowego postoju wynosi 89 złotych. Pozostawienie pojazdu na dwie doby to koszt 39 złotych, do pięciu dni – 49 złotych, a do piętnastu – 139 złotych. Parkowanie na okres miesiąca wyceniono na 189 złotych. W najbliższej przyszłości na stałych klientów będą czekały dodatkowe promocje i rabaty.

 

Wraz z rozbudową terminala pasażerskiego i płaszczyzn lotniskowych, Port zwiększa też powierzchnie parkingowe. W sierpniu br., po wschodniej stronie terminala, oddano do użytku ponad 200 miejsc postojowych (wykonanych w technologii kostki brukowej), w tym miejsca dedykowane pasażerom o ograniczonej mobilności. W chwili obecnej trwają prace projektowe nad dalszym rozwojem tego parkingu – wiosną 2012 roku zostanie on rozbudowany równolegle do ul. Bukowskiej, aż do skrzyżowania z ul. Złotowską. Dzięki dalszej rozbudowie parkingu wschodniego, do czasu turnieju EURO 2012, powstanie kolejne 300 miejsc postojowych w bezpośredniej odległości od terminala pasażerskiego.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

PŁOCK: ŚLEDZTWO W SPRAWIE ŚMIERCI KAPITANA MARKA SZUFY BĘDZIE UMORZONE?

czwartek, 03 listopada 2011 8:18
PŁOCK: ŚLEDZTWO W SPRAWIE ŚMIERCI KAPITANA MARKA SZUFY BĘDZIE UMORZONE?

 

Jak nieoficjalnie dowiedziała się Polska Agencja Prasowa śledztwo w sprawie śmierci kapitana Marka Szufy ma być umorzone, gdyż prawdopodbne był to nieszczęśliwy wypadek. Prokuratura zgromadziła już cały materiał dowodowy.

Prokurator Waldemar Osowiecki, szef nadzorującej postępowanie Prokuratury Okręgowej w Płocku potwierdza te informacje. Prokuratura długo czekała na ekspertyzę paliwa, która pokazała, że paliwo lotnicze mieściło się w normach. Konieczne było także przesłuchanie lekarza dyżurnego, gdyż prokuratura miała pewne wątpliwości medyczne.

 

Osowiecki w rozmowie z PAP powiedział, iż teraz już posiadają cały materiał dowodowy i do końca miesiąca będzie wydane stosowne postanowienie kończące postępowanie w tej sprawie. Nie chciał dokładnie przedstawić, jakie powody zostaną podane w umorzeniu, lecz z informacji PAP wynika, że podstawą będzie stwierdzenie, że był to nieszczęśliwy wypadek, a jego sprawca nie żyje.

Marek Szufa zginął 18 czerwca 2011r. w wypadku lotniczym w Płocku podczas V Płockiego Pikniku Lotniczego . Został pośmiertnie odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski . Spoczął 1 lipca na Wojskowym Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie.

 

Źródło: sky-watcher.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Finnair obniża emisje

czwartek, 03 listopada 2011 8:15
Projekt Carbon Disclosure (CDP) to jedyny na świecie globalny system sprawozdawczy dotyczący zmiany klimatu. W ramach projektu linie Finnair zostały docenione za znaczne zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, poprawę sprawozdawczości i uwzględnianie strategicznego ryzyka biznesowego związanego ze zmianą klimatu. W sprawozdaniu CDP dla regionu skandynawskiego z 2011 roku linie Finnair uzyskały najwyższy wynik spośród wszystkich linii lotniczych z tego regionu.

Fot. www.finnair.com

Linie Finnair otrzymały 76 punktów na 100 możliwych. Wynik przekraczający 70 punktów zalicza firmę do "wyższej" kategorii przedsiębiorstw świadomie zapobiegających skutkom zmiany klimatu. Według sprawozdania w takich firmach "kierownictwo jest świadome powiązań między kwestiami biznesowymi a zmianą klimatu oraz w swojej podstawowej działalności uwzględnia ryzyko i szanse związane ze zmianą klimatu".

Sprawozdanie CDP wyróżniło linie Finnair za promowanie biopaliw oraz znaczne redukcje emisji wśród swoich biur podróży. Wkrótce ukażą się także sprawozdania CDP dotyczące innych części świata.

- To naprawdę duży krok do przodu – mówi Kati Ihamäki, Wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju. - To wyraźny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze do obniżenia emisji w perspektywie długoterminowej, a gdy wkrótce przystąpimy do systemów handlu uprawnieniami do emisji, zdobędziemy przewagę konkurencyjną.

Od 1999 roku linie Finnair zmniejszyły poziom swoich emisji na jednego pasażera o 25%. Do 2017 roku linie mają zamiar obniżyć swoje emisje na jednego pasażera o kolejne 24% w porównaniu z poziomem z 2009 roku. Aby osiągnąć ostateczny cel w postaci lotnictwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla, linie Finnair stosują strategię opartą na czterech filarach: postępie technologicznym, usprawnieniu działań, rozwoju infrastruktury oraz wsparciu globalnego systemu handlu uprawnieniami do emisji.

W projekcie Carbon Disclosure – prowadzonym przez niezależną organizację pozarządową działającą non-profit – bierze udział ponad 3000 organizacji z 60 krajów.
Przedsiębiorstwa te udostępniają swoje wyniki związane z emisją gazów cieplarnianych, gospodarką wodną i realizacją strategii dotyczących zmiany klimatu. CDP gromadzi dane w imieniu 551 inwestorów instytucjonalnych posiadających aktywa o wartości 71 bln USD (51 bln EUR).

- W tym roku informacje zebrane od przedsiębiorstw stanowią bogaty zbiór przykładów innowacji – mówi Amanda Haworth Wiklund, dyrektor CDP ds. regionu skandynawskiego. -Firmy skandynawskie pokazują, że przy wykorzystaniu mniejszej ilości energii i cennych zasobów naturalnych można otrzymać wysokiej jakości produkty.

Linie Finnair po raz pierwszy wzięły udział w projekcie CDP w 2007 roku.

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Awaryjne lądowanie Boeinga 737 w Jekaterinburgu

czwartek, 03 listopada 2011 8:12

Na lotnisku Kolcowo pod Jekaterinburgiem awaryjnie lądował Boeing 737. W samolocie rozhermetyzowała się kabina pasażerska.

Samolot Boeing 737 kompanii Orienburskije awialinii wystartował z lotniska Kolcowo pod Jekaterinburgiem o 19:50 czasu lokalnego. Miał lecieć do egipskiego kurortu Sharm-el-Sheik. Na pokładzie znajdowało się 185 osób, w tym 4 członków załogi i 32 dzieci.

Według dostępnych informacji, po godzinie od startu załoga stwierdziła rozhermetyzowanie kabiny i postanowiła zawrócić na lotnisko startu. Dla zmniejszenia ilości paliwa do poziomu pozwalającego na bezpieczne lądowanie, pilot zdecydował się krążyć nad miastem. Ostatecznie Boeing 737 wylądował o 22:22. Nikomu nic się nie stało. Przyczyny incydentu bada specjalna komisja, a pasażerowie pod opieką psychologów czekają na inny samolot, którym będą mogli polecieć do Egiptu.

Dzisiejszy incydent to już kolejny w ostatnim czasie przypadek awaryjnego lądowania samolotów pasażerskich w Jekaterinburgu. 5 grudnia 2008 do lądowania został zmuszony Boeing 767 linii Sibir. 5 grudnia 2010 awarii uległ autopilot i system nawigacji samolotu Boeing 737 Awialinii Kubani lecący z Krasnodaru. Pilotowi udało się jednak bezpiecznie wylądować.

5 września 2011 awarii uległ inny Boeing 737 Orienburskich awialinii. W samolocie, który wystartował z Orenburga do tureckiej Antalii, nie schowało się prawidłowo podwozie. Pilot zdecydował o powrocie na lotnisko startu. Po zużyciu zbędnego paliwa samolot wylądował. Nikomu nic się wówczas nie stało.

 

Źródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Boeing 767 odholowany z pasa startowego

czwartek, 03 listopada 2011 8:09
Operacja podnoszenia samolotu B767 SP-LPC

Boeing 767, który we wtorek awaryjnie lądował na warszawskim lotnisku Chopina, został w środę przed godz. 20 odholowany z pasa startowego. Maszynę zbadają specjaliści, m.in. z centrali koncernu w Seattle. Lotnisko może wznowić loty ok. godz. 22.30.

Stojącą od wtorku w pobliżu skrzyżowania pasów startowych maszynę przed rozpoczęciem operacji podnoszenia opróżniono z resztek paliwa, ładunku i wyposażenia kabinowego, m.in. foteli, przez co jej masa spadła do ok. 60 ton.

Do operacji użyto dźwigu o nośności 350 ton oraz poduszek powietrznych, które podłożono pod samolot, gdy dźwig uniósł go na wysokość ok. 30 cm. Następnie dźwig i poduszki uniosły maszynę na wysokość 2,5 m. Mechanicy opuścili i zablokowali podwozie, które nie rozłożyło się w czasie wtorkowego podejścia do lądowania. "Była obawa, że silniki zostaną zerwane, udało się je podnieść wraz z samolotem" - mówił PAP w czasie operacji dyrektor biura PR warszawskiego lotniska Chopina Radosław Żuk.

Po rozłożeniu podwozia samolot opuszczono, tak że stanął na własnych kołach, potem specjalny pojazd odholował go do hangaru. Tam Boeing zostanie poddany badaniom. Będą w nich brali udział specjaliści, którzy specjalnie w tym celu przylecieli z Seattle - siedziby koncernu Boeing.

Radosław Żuk szacował, że po usunięciu samolotu z pasa, służby lotniska potrzebują ok. 2 godz. na oczyszczenie i doprowadzenie do wymogów bezpieczeństwa drogi startowej. Dopiero wtedy możliwe będzie wznowienie operacji lotniczych. Według ostatnich informacji lotnisko może zostać otwarte ok. godz. 22.30.

 

Źródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wieża do pilotów: Powodzenia

wtorek, 01 listopada 2011 21:31

Wieża: Lot 16 zgłoś się. Pas w zasięgu wzroku. Załoga: Zgłosimy. Pas w zasięgu wzroku. Wieża: Powodzenia - takie słowa padły tuż przed awaryjnym lądowaniem Boeinga 767. Pilot Tadeusz Wrona bezpiecznie posadził maszynę na pasie, po tym jak z powodu awarii nie wysunęło się podwozie.

 

Wieża do załogi: Lot 16. Zezwalam lądować. Wiatr przyziemny 100, 4 węzły. Informacyjnie na krótkiej prostej waszej wyłączymy oświetlenie pasa.

Załoga: Mamy zgodę na lądowanie. Dziękuję.

Wieża: Lot 16, zgłoś pas w zasięgu wzroku.

Załoga: Zgłosimy pas w zasięgu wzroku.

Wieża: Powodzenia

Taką rozmowę załoga Boeinga 767 odbyła tuż przed bezpiecznym awaryjnym lądowaniu na Okęciu.

Nagrania można posłuchać na stronie internetowej www.liveatc.net

 

Źródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 906585
Bloog istnieje od: 3678 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst