Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 235 001 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Wypadek motolotniarza w Załuskach

poniedziałek, 31 października 2011 23:04
W poniedziałek w miejscowości Załuski (powiat płoński) zginął 48-letni pilot motolotni. Do wypadku doszło przed godziną 17.

Fot. Lotnicza Polska

Do wypadku motolotni doszło w poniedziałek, 31 października, przed godziną 17 w miejscowości Załuski w powiecie płońskim (mazowieckie). Jak poinformował Rafał Jeżak z mazowieckiej policji, lecąca motolotnia zahaczyła o drzewo, a następnie o stodołę, po czym zderzyła się ziemią i zapaliła. Pilot motolotni, wg informacji policji 48-letni mieszkaniec miejscowości Załuski, zginął na miejscu wypadku. Do zdarzenia prawdopodobnie doszło tuż po starcie. Motolotnia spłonęła. Na razie nie ustalono, czy była ona własnością pilota.

Na miejscu zdarzenia jest policja i prokuratura. W drodze są przedstawiciele powiadomionej o wypadku Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rosyjskie linie kupią A380

poniedziałek, 31 października 2011 10:10
Linie lotnicze Transaero deklarują zakup czterech A380. Jeżeli transakcja dojdzie do skutku to przewoźnik będzie pierwszym klientem w Rosji, we Wspólnocie Niepodległych Państw oraz w Europie Wschodniej.

Fot. Airbus

Linie lotnicze Transaero, drugi co do wielkości przewoźnik w Rosji, podpisały z firmą Airbus porozumienie w sprawie zakupu czterech samolotów A380. Umowa została podpisana przez Olgę Pleshakovą, prezes Transaero Airlines i Christophera Buckleya, wiceprezesa Airbusa na Europę, Rejon Azji i Pacyfiku.

Jeżeli zakup dojdzie do skutku to przewoźnik stanie się pierwszym klientem Airbusa na samoloty A380 w Rosji, Wspólnocie Niepodległych Państw i Wschodniej Europie. Linie planują rozpocząć eksploatację A380 na mocno uczęszczanych trasach dalekodystansowych z Moskwy. Samolot będzie miał kabinę w konfiguracji trzyklasowej, zabierającej na pokład około 700 pasażerów. Linie wkrótce ogłoszą wybór modelu silnika.

Linie Transaero rozpoczęły działalność w listopadzie 1991 r. i obecnie oferują rejsy na ponad 130 trasach na świecie.

 

Źródło: lotniczapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Qantas wystartuje w ciągu 24 lub 48 godzin

poniedziałek, 31 października 2011 9:45

AUSTRALIJSKI PRZEWOŹNIK KOŃCZY STRAJK

Qantas wystartuje w ciągu 24 lub 48 godzin
Fot. EPASamoloty Quantas znów polecą
Australijskie linie lotnicze Qantas poinformowały, że po weekendowym uziemieniu całej floty podejmą regularne loty w ciągu 24 do 48 godzin. - Pierwszy po przerwie lot australijskiego przewoźnika, który otrzymał pozwolenie na start, to rejs z Sydney do Dżakarty - poinformował rzecznik linii.

Z powodu sporów między dyrekcją linii lotniczych a związkami zawodowymi pilotów, mechaników i personelu naziemnego uziemionych zostało wszystkich 108 samolotów Qantasu na 22 lotniskach świata. Decyzję o wstrzymaniu wszelkich lotów dyrekcja Qantas podjęła w sobotę, zmuszając rząd do odesłania stron sporu do komisji arbitrażowej. Komisja wyznaczyła w niedzielę dyrekcji linii i związkowcom 21-dniowy termin na dokończenie negocjacji. Jeśli w tym czasie nie osiągną porozumienia, komisja narzuci im swój werdykt.

Załoga boi się zwolnień i taniej konkurencji


Strajk flagowego australijskiego przewoźnika powietrznego spowodował odwołanie 447 lotów krajowych i zagranicznych. Spowodowało to w ciągu weekendu straty dla turystyki oceniane na ok. 86 milionów dolarów.

Przerwy w lotach spowodowane strajkami personelu linii Qantas trwają od przeszło dziewięciu miesięcy. Załoga protestuje w ten sposób przeciwko zapowiedzianej restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Dyrekcja uznała za nieodzowne zwolnienie tysiąca pracowników w związku z deficytem w dziale przewozów międzynarodowych spowodowanym konkurencją tanich linii lotniczych.

 

Źródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

TVP Info o problemie AIM i AIS: Na polskim niebie mniej bezpiecznie

sobota, 29 października 2011 14:40
TVP Info

W czwartek, w godzinach wieczornych, TVP Info wyemitowała materiał o problemie wyłączenia przez Poską Agencję Żeglugi Powietrznej serwisów AIM i AIS.

Dla laika przestrzeń powietrzna to miejsce, gdzie nie może być ciasno, ale realia ruchu lotniczego wskazują na coś innego. W siatce powietrznych korytarzy pomieszczą się wszyscy, gdy o sobie wiedzą. Strona była wirtualnym przewodnikiem po niebie. Informowała, którędy nie lecieć, gdzie można wylądować, albo jakich obszarów lepiej unikać, by nie spotkać się oko w oko z inną maszyną.

Właściciel podniebnego nawigatora, czyli Polska Agencja Żeglugi Powietrznej potwierdza, że serwisy wyłączyła, bo po pierwsze były one tylko wersjami testowymi, a po drugie ich działanie nie odpowiadało obecnym przepisom. – Testy musieliśmy wcześniej, czy później zakończyć, dlatego, że te aplikacje, których używaliśmy do tego elektronicznego serwisu nie były certyfikowane i nie były zgodne z wymogami – komentuje rzecznik agencji Grzegorz Hlebowicz.

Wideoreportaż dostępny jest na stronie telewizji

Materiał przygotował redaktor Tomasz Sklinsmont.

 

Źródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lotnisko w Pyrzowicach większe o ponad 9 ha

sobota, 29 października 2011 10:17

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. zakupiło od Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach ponad dziewięć hektarów gruntów, położonych w bezpośrednim sąsiedztwie portu, w jego wschodniej części.

 

Teren ten, wraz z dotychczas dzierżawionym przez GTL S.A. obszarem o powierzchni około 18 hektarów, zostanie przeznaczony pod budowę nowej bazy cargo oraz parku przemysłowego. Zakup gruntów to konsekwencja starań Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A. i władz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej o utworzenie w sąsiedztwie pyrzowickiego portu podstrefy ekonomicznej z odrębną infrastrukturą.

 

- Sukcesywne zwiększanie powierzchni portu lotniczego jest niezbędne do utworzenia specjalnej strefy ekonomicznej wokół lotniska, wykonania części Planu Generalnego Międzynarodowego Portu Lotniczego w Katowicach, którego zakończenie szacowane jest na 2032 r. Realizując ten plan pozyskujemy dodatkowe tereny, ale także rozbudowujemy i modernizujemy infrastrukturę znajdującą się na terenie portu. Notabene obecnie trwają prace przy budowie płyty postojowej samolotów, która docelowo będzie obejmowała powierzchnię 110 tys. m kw. – mówi Cezary Orzech, rzecznik prasowy GTL S.A.

 

W miejscu, w którym do 2013 roku powstanie płaszczyzna postoju samolotów z 15 stanowiskami dla statków powietrznych, trwają prace związane z montażem infrastruktury technicznej, a także budową zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności ponad 8 700 000 litrów. W najbliższym czasie rozpocznie się także budowa warstw konstrukcyjnych nowych nawierzchni lotniskowych.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Odszedł gen. Tadeusz Sawicz

środa, 26 października 2011 22:48

 

19 października zmarł w Toronto gen. pil. Tadeusz Sawicz, ostatni polski pilot-uczestnik Bitwy o Anglię. W 1939 walczył nad Polską, potem przez całą wojnę latał w PSP na Zachodzie. Wojnę zakończył jako dowódca I (131) Skrzydła Myśliwskiego. Prochy gen. Sawicza spoczną na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach w Warszawie.

Gen. bryg. pil. Tadeusz Sawicz (1914-2011)

Urodził się 13 lutego 1914 w Warszawie, gdzie zdał maturę w 1933. W styczniu następnego roku wstąpił do Szkoły Podchorążych Lotnictwa w Dęblinie, którą ukończył w IX promocji. 15 sierpnia 1936 został promowany na stopień podporucznika.

Dostał przydział do 111 Eskadry Myśliwskiej 1 Pułku Lotniczego w Warszawie. W 1937 został przeniesiony do 114 Eskadry Myśliwskiej 1 Pułku Lotniczego. W 1938 reprezentował 114 Eskadrę podczas dorocznych zawodów lotnictwa myśliwskiego, zdobywając indywidualną Nagrodę Dowódcy Lotnictwa, gen. L. Rayskiego, za najlepszy pilotaż.

We wrześniu 1939 walczył w obronie Warszawy w 114 Eskadrze w ramach IV/1 Dywizjonu Myśliwskiego Brygady Pościgowej. 5 września został zastępcą dowódcy eskadry. W dniach 14-15 września dokonał brawurowego przelotu z rozkazami Naczelnego Wodza dla dowódcy obrony oblężonej Warszawy, a następnie z powrotem na południe kraju. 17 września na rozkaz dowódcy Brygady Pościgowej przeprowadził pozostałe samoloty brygady do Rumunii.

Unikając internowania, przez Jugosławię i Włochy dotarł do Francji 7 października 1939. W czerwcu 1940 został przydzielony do polskiego klucza myśliwskiego por. Aleksandra Gabszewicza, włączonego do francuskiego GC III/10. Po upadku Francji przeleciał przez Morze Śródziemne do Algieru, skąd przez Casablankę i Gibraltar przedostał się do Wielkiej Brytanii.

Na Wyspach Brytyjskich znalazł się w końcu lipca. Dostał nr służbowy P-0596. W końcu września 1940 odbył przeszkolenie na sprzęcie brytyjskim w Old Sarum, po czym na początku października kurs myśliwski w 5 OTU. 20 października 1940 dostał przydział do 303 Dywizjonu Myśliwskiego, w którym wziął udział w ostatniej fazie Bitwy o Anglię. Od 22 lutego 1941 uczestniczył w formowaniu nowo utworzonego 316 Dywizjonu Myśliwskiego. Od 14 listopada 1941 był dowódcą eskadry A w tym dywizjonie. Od 22 czerwca był instruktorem i dowódcą eskadry w 58 OTU. 5 października 1942 został mianowany dowódcą 315 Dywizjonu Myśliwskiego. Od 15 kwietnia 1943 był zastępcą dowódcy I Skrzydła Myśliwskiego w Northolt.

3 lipca 1943 został polskim oficerem łącznikowym w dowództwie 12 Grupy RAF. Następnie od 20 października 1943 pełnił obowiązki instruktora w 61 OTU. 3 marca 1944 został skierowany na staż do dowództwa 9 Armii Lotniczej USAAF. Od 20 kwietnia 1944 latał jako pilot w 61 Dywizjonie Myśliwskim 56 Grupy Myśliwskiej USAAF.

15 czerwca 1944 został mianowany dowódcą III Skrzydła Myśliwskiego (w Coltishall). Od 14 października 1944 był dowódcą I (131) Skrzydła Myśliwskiego, działającego z lotnisk w Belgii, Holandii i Niemczech. 21 października został ranny w wypadku podczas lądowania (jego boczny F/Sgt Wincenty Fajks najechał swoim Spitfire IX nr MK922 JH-F na jego samolot nr MK944 JH-Z). 16 lipca 1945 r. został przydzielony do dowództwa bazy lotniczej w Andrews Field i 8 sierpnia 1945 r. został dowódcą stacjonującego tam III Skrzydła Myśliwskiego, z którym następnie przeniósł się do Wick.

Zwolniony ze służby w lotnictwie polskim w lutym 1948 r., osiadł początkowo w Wielkiej Brytanii. W 1957 r. wyemigrował do Kanady, gdzie wiele lat pracował w przemyśle lotniczym. Mieszkał koło Toronto i był ostatnim żyjącym polskim lotnikiem, który uczestniczył w Bitwie o Anglię. Tadeusz Sawicz zmarł 19 października 2011 w godzinach wieczornych.

Został odznaczony m. in. Srebrnym Krzyżem Virtuti Militari (nr 08359), czterokrotnie Krzyżem Walecznych, brytyjskim DFC i amerykańskim DFC. 3 maja 2006, postanowieniem śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego, został mianowany na stopień generała brygady.

 

Źródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

F-15 rozbił się przy autostradzie

wtorek, 25 października 2011 22:28

Samolot F-15 rozbił się, w okolicach autostrady nr 93 na południu amerykańskiego stanu Nevada. Na szczęście pilot zdążył się katapultować.

 

F-15C Eagle z Nellis Air Force Base rozbił się w pobliżu Alamo, około 100 mil na północ od Las Vegas.

 

Jak poinformował szeryf Lincoln County, Kerry Lee, policja otrzymała zgłoszenie od mieszkańców, którzy widzieli płonącą kulę ognia, spadającą w pobliżu autostrady. - Wypadek miał miejsce na pustyni, w trudno dostępnym miejscu - powiedział szeryf. Przybyłe na miejsce służby odnalazły szczątki samolotu rozciągnięte na długości około 100 metrów.

 

Pół godziny później, na pustyni, odnaleziono pilota maszyny, który się katapultował i próbował pieszo dotrzeć do miasta. Po przetransportowaniu go do szpitala, stwierdzono że nie ma on poważniejszych obrażeń.

 

Obecnie nie wiadomo, jakie były przyczyny wypadku. Wszczęto już w tej sprawie śledztwo.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Cessna uderzyła w ziemię. 2 osoby ranne

wtorek, 25 października 2011 22:25
Cessna uderzyła w ziemię. 2 osoby ranne
Fot. Kontakt 24Cessna 150 lądowała awaryjnie
Trwa wyjaśnianie okoliczności awaryjnego lądowania we wtorek wieczorem w Łodzi sportowego samolotu cessna. Pilot i pasażerka trafiły do szpitala.

      Zgłoszenie o samolocie, który uderzył w ziemię, policja otrzymała ok. godz. 17.50      
Joanna Kącka z łódzkiej policji

 

- Zgłoszenie o samolocie, który uderzył w ziemię, policja otrzymała ok. godz. 17.50 - poinformowała Joanna Kącka z łódzkiej policji.

Stracili łączność

Cessną, która wystartowała z Poznania, leciały dwie osoby: 40-letni pilot oraz 28-letnia pasażerka, mieszkanka jednej z podłódzkich miejscowości. Samolot miał wylądować na łódzkim lotnisku. Wiadomo, że przed lądowaniem lotnisko straciło łączność z samolotem.

Z nieustalonych przyczyn maszyna wylądowała nieopodal lotniska, w okolicach starej oczyszczalni ścieków. Po uderzeniu o ziemię awionetka przewróciła się. Pilot i pasażerka trafili do szpitala.

Teren, na którym doszło do wypadku, został zabezpieczony. Służby lotniska poinformowały, że okoliczności wypadku wyjaśni komisja ds. badania wypadków lotniczych.

 

tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Runął dach lotniska

poniedziałek, 24 października 2011 19:49

Co najmniej pięć osób zostało rannych, gdy zawaliła się część dachu w budynku międzynarodowego portu lotniczego w Faro w południowej Portugalii. Większość rannych to personel naziemny.

 

Konstrukcja głównego portu lotniczego regionu Algarve nie wytrzymała huraganowych wiatrów, które nad ranem przeszły nad Portugalią.

 

- Podmuch wiatru, jaki uderzył w lotnisko, był niespotykanie silny (...) W jego efekcie runęła część dachu przykrywająca stanowiska odpraw. Rannych zostało czterech pracowników personelu naziemnego oraz jeden pasażer - poinformował Rui Oliveira, rzecznik spółki ANA, obsługującej portugalskie porty lotnicze.

 

Flughafen_FaroLotnisko w Faro

 

Po przetransportowaniu rannych do szpitala rozpoczęto prace remontowe w terminalu lotniczym, który został zamknięty na czas nieokreślony. Jak zapewnił Rui Oliveira, w poniedziałek w godzinach popołudniowych powinny zostać wznowione odloty.

- Trudno określić, kiedy się nam uda przywrócić pełny ruch na lotnisku. Nasi pracownicy dokonują niezbędnych napraw. Szacowane są też straty, jakie wyrządziła nawałnica - dodał przedstawiciel spółki ANA.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Japończycy uszkodzili swojego Dreamlinera

niedziela, 23 października 2011 22:43

Japońskie linie ANA przyznały się do wizerunkowej wpadki z udziałem ich premierowego Dreamlinera. Należący do Japończyków pierwszy na świecie seryjny B787 został zarysowany podczas manewrowania na lotnisku. Samolot uderzył silnikiem w trap dla pasażerów i ma niewielkie uszkodzenia.

- To były jedynie uszkodzenia na powierzchni - zapewnia rzecznik linii. Dreamliner po zamalowaniu uszkodzeń wrócił do lotów.

Pierwszy lot z pasażerami odbędzie się 26 października, kiedy na trasie krajowej zostaną przewiezieni specjalni goście. Pierwszy rejs liniowy, pierwszego stycznia.

 

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

W Europie wzrasta laserowe zagrożenie dla samolotów

sobota, 22 października 2011 13:29

Eurocontrol wezwała Unię Europejską aby wykorzystywanie laserów do oślepiania pilotów i kontrolerów ruchu lotniczego było uznawane za przestępstwo. Już nie tylko w Stanach Zjednoczonych ale również w Europie przypadki idiotów oślepiających pilotów są coraz większym problemem, a eksperci ostrzegają, że do katastrofy może dojść w każdej chwili.

W październiku Agencja ruchu lotniczego poinformowała, że było 4266 takich przypadków w Europie w ubiegłym roku, w porównaniu do zaledwie 1048 w 2008 roku. W Stanach Zjednoczonych liczba przypadków niemal podwoiła się od 1527 w 2009 do 2.836 w roku ubiegłym.

W sumie incydenty zgłaszano na 120 lotniskach w 32 europejskich krajach.

"Zapobieganie i łagodzenie obecnego problemu wymaga zharmonizowanego podejścia w całej Europie," mówi ekspert bezpieczeństwa Eurocontrol, Dragic Stankovic. "

Green_laser_pointer_100mW_nightświatło wskaźnika laserowego o mocy 100mW

Oślepianie załóg linii lotniczych jest już przestępstwem federalnym w USA oraz w niektórych europejskich krajach, takich jak Szwecja i Austria.

Ale większość państw UE nie mają takiego prawa, które pozwoli ścigać ludzi, którzy oślepiając pilotów niczym nie różnią się od terrorystów podkładających bomby w samolotach.

W Europie, proceder taki jest praktycznie bezkarny, a policja co najwyżej może aresztować napastników, przesłuchać ich a następnie uwolnić.

 

lasers_4Przypadki oślepiania na ogół dotyczą osób kierujących bardzo silne źródła światła lasera na kabinę samolotu podczas startu lub w ostatniej fazie podejścia do lądowania, czyli podczas najbardziej krytycznych faz lotu, kiedy to piloci muszą być najbardziej czujni. W kilku ostatnich incydentach piloci lecący samolotem musieli gwałtownie przekazać stery drugiemu pilotowi z powodu czasowego oślepienia.

Zielone lasery które powszechnie są w użyciu mogą tymczasowo oślepić pilotów, jednak znacznie silniejsze niebieskie lasery, które są już dostępne na rynku, mogą spowodować trwałe zaburzenia widzenia.

 

Problem dotyczy nie tylko samolotów pasażerskich, ale też helikopterów, zwłaszcza tych należących do policji, pogotowia ratunkowego i służb ratowniczych. Są one szczególnie podatne na atakowanie laserem, ponieważ z założenia latają na niższych wysokościach niż samoloty.
Znane są również przypadki, gdy lasery były skierowane na wieże kontroli ruchu lotniczego.

 

Laser_penssilne źródła światła laserowego są powszechnie dostęne

Eurocontrol stwierdza, że ze względu na potencjalne zagrożenie ze strony laserowych urządzeń przenośnych, które są łatwo dostępne i kosztują co najwyżej kilkaset euro, powinny one podlegać takim samym ograniczeniom jak broń palna.

"Najlepszym rozwiązaniem jest mieć zharmonizowane podejście w całej Europie na podstawie dyrektywy UE" powiedział Stankovic. "Prawodawstwo UE powinno ograniczać zakup, transport i wykorzystanie lasera, dokładnie w taki sam sposób, jak dla pistoletów, strzelb i innej broni."

Są już pierwsze głosy polityków europejskich, którzy także wzywają aby ostro karać osoby, oślepiające laserem pilotów.

 

Źródło: mypiloci.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Trzysetny Eurofighter

sobota, 22 października 2011 12:59
Wczoraj odbyło się uroczyste przekazanie myśliwca Eurofighter hiszpańskim wojskom lotniczym. To trzysetny samolot, który wejdzie do służby.


Samolot przekazała spółka Cassidian, do września ubiegłego roku występująca pod nazwą EADS Defence & Security, reprezentująca zakłady w Niemczech i Hiszpanii, a posiadająca ponad 46% akcji spółki Eurofighter GmbH / Zdjęcie: EADS

Przedstawiciele EADS reklamują wydarzenie jako wyjątkowe, z powodu bliskiego już wejścia do służby trzysetnego samolotu najnowszej generacji. To największa – według nich – liczba na świecie. Faktem jest bowiem, że Lockheed Martin dostarczył do tej pory ok. 175 z 187 planowanych F-22A Raptor, zaś francuska Dassault jedynie kilkadziesiąt Rafale, z potwierdzonych dotychczasowymi zamówieniami 180 egz. Także nowe lub zmodernizowane samoloty rosyjskie produkowane są w mniejszych seriach. Wątpliwe pozostaje jedynie stwierdzenie o najnowszej generacji – Amerykanie utrzymują, że jedynym obecnie wykorzystywanym operacyjnie myśliwcem 5. generacji jest ich Raptor, a Eurofughter reprezentuje generację 4+...

Faktem jest jednak, że wczorajsze przekazanie Eurofightera jest istotnym wydarzeniem w punktu widzenia realizacji całego programu. Do tej pory wojska lotnicze Arabii Saudyjskiej, Austrii, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch zamówiły 559 myśliwców. Jeżeli liczba ta nie zostanie zwiększona, linia produkcyjna myśliwców może zostać zamknięta już w 2013.

Spowodowane jest to obecnym kryzysem gospodarczym i niechęcią krajów europejskich do zakupu wszystkich wcześniej awizowanych 620 samolotów.

W związku z taką sytuacją producent aktywnie włącza się do niemal wszystkich obecnie przygotowywanych postępowań przetargowych na nowoczesne myśliwce, od Danii, przez kraje bałkańskie, po Indie i Indonezję. Na razie z mizernym skutkiem, głównie z powodu wysokiej ceny.

 

Źródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Helikopter rozbił się w centrum Meksyku

sobota, 22 października 2011 7:59

DWIE OSOBY ZGINĘŁY, DWIE INNE RANNE

Reuters TV/fot. PAP/EPA
Helikopter z lokalnymi politykami na pokładzie rozbił się z nieznanych przyczyn w stolicy Meksyku w piątkowe popołudnie. Maszyna roztrzaskała się o ziemię. Zginęły dwie osoby, dwie kolejne są ranne.

- Na razie wiemy tylko, że lecieli na oficjalne spotkanie, ale nie wiemy, dokąd - powiedział na miejscu katastrofy rzecznik stołecznej policji. Tymczasem burmistrz Meksyku, Marcelo Ebrard poinformował na swoim profilu na Twitterze, że w wypadku ranny został stanowy minister ds. socjalnych. Tożsamość dwóch ofiar katastrofy nie została jeszcze ujawniona.

Przyczyny wypadku bada policja i prokuratura. Z zeznań świadków wynika, że silniki maszyny w pewnym momencie przestały działać i ta zaczęła się zbliżać szybko do ziemi. Pilot próbował ją podnieść, ale bez powodzenia. Udało mu się jednak skierować ją na parking samochodowy, z dala od ludzi.

 

Źródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Let-410 Take-off and landing (mój film na youtube.pl)

piątek, 21 października 2011 13:04


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Noc w Instytucie Lotnictwa

piątek, 21 października 2011 12:58

21 października 2011 r. (piątek) po raz trzeci odbędzie się "Noc w Instytucie Lotnictwa". Od godziny 17.00 do 23.00 Instytut zostanie otwarty dla wszystkich chętnych. Pod osłoną nocy, w specjalnie zaprojektowanej iluminacji świetlnej, będzie można przyjrzeć się szeroko rozumianemu lotnictwu: od pracy laboratoriów badawczych, aż po same maszyny latające.

Wśród tegorocznych atrakcji znajdą się:

- S-70i Black Hawk - pokaz śmigłowca z PZL Mielec
- Kino Discovery Channel,
- 31. Baza Lotnictwa Taktycznego Poznań-Krzesiny - pokaz wyposażenia pilotów latających na samolotach F-16,
- Prezentacja filmów z Międzynarodowego Festiwalu Filmów Lotniczych - Fly Film Festival 2011,
- Historia i teraźniejszość PLL LOT,
- Lotnisko w Modlinie - historia i przyszłość,
- Prezentacja śmigłowca Robinson, samolotów: Orka, Wróbel, IS-23 Manager, Iryda, Iskra, TS-8 Bies, Jak-23 oraz      wiatrakowca Xenon 2,
- Bezzałogowe maszyny latające,
- Czarna skrzynka - jak to działa?,
- Bezzałogowy samolot stratosferyczny Phoenix,
- Pokazy zasad działania napędów rakietowych,
- Tunele aerodynamiczne, w tym największy w Polsce,
- Silniki i podwozia lotnicze,
- Drugie co do wielkości na świecie laboratorium testów ciśnieniowych urządzeń wydobywczych ropy i gazu,
- Laboratoria materiałoznawstwa i badania mikroskopowe,
- Tor wyścigowy poduszkowców,
- Symulatory lotów,
- Teleskopy astronomiczne i interaktywne mapy Marsa przygotowane dla NASA,
- Prezentacja działania czarnych skrzynek,
- Pokazy sprzętu ratownictwa wysokościowego,
- Wirtualne miastoEry Inżyniera,
- Koła naukowe Politechniki Warszawskiej i Politechniki Rzeszowskiej,
- Wystawy fotografii o tematyce lotniczej,
- Wystawa plakatów światowego konkursu graficznego "Polecieć jak ptaki",
- Podświetlona fontanna ciśnieniowa,
- Muzyka grana przez DJ-a,
- Punkty gastronomiczne,
- Upominki dla zwiedzających.

Wstęp na "Noc w Instytucie Lotnictwa" jest bezpłatny i otwarta dla wszystkich chętnych.

Impreza odbędzie się w Instytucie Lotnictwa, przy al. Krakowskiej 110/114 w Warszawie. Dojazd tramwajami nr 9 i 35 oraz autobusami nr 141, 154, 317, N38, N88 do przystanku "Instytut Lotnictwa".

Więcej informacji pod adresem: www.nocwinstytucielotnictwa.pl

 

Instytut Lotnictwa

Źródło: samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Powrót

piątek, 21 października 2011 12:53

Po wielkiej przerwie wracam do prowadzenia bloga :)


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 874075
Bloog istnieje od: 3532 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst