Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 260 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


Pomnik ku czci tragicznie zmarłych lotników

niedziela, 31 października 2010 18:32
Pomnik ku czci lotników – funkcjonariuszy Straży Granicznej, Białoruś

30 października w południe na Białorusi w obwodzie brzeskim, w rejonie znaku granicznego 1378 (okolice m. Wyczółki), nastąpiło uroczyste odsłonięcie pomnika ku czci lotników - funkcjonariuszy Straży Granicznej, którzy przed rokiem zginęli w katastrofie śmigłowca.

Śmigłowiec "Kania", należący do Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej, rozbił się 31 października 2009 roku podczas rutynowego lotu po białoruskiej stronie granicy. Zginęła cała trzyosobowa załoga: chor. Marcin Bezubik, chor. sztab. Bartłomiej Bartnicki i por. Andrzej Żukowski.

W uroczystości, oprócz rodzin tragicznie zmarłych, uczestniczyli: Komendant Główny Straży Granicznej płk SG Leszek Elas, Komendant Podlaskiego OSG płk SG Leszek Czech wraz z zastępcami, Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego mjr SG Aldona Grzegorczyk, Dyrektor Biura Lotnictwa SG ppłk Leszek Krok, funkcjonariusze wydziałów lotniczych BL i Podlaskiego OSG, przewodniczący Państwowego Komitetu Granicznego Republiki Białoruś gen bryg. Igor Raczkowski, Komendanta Brzeskiej Grupy Granicznej Państwowego Komitetu Granicznego Republiki Białoruś płk Siergiej Britow, Konsul RP w Brześciu, Wojewoda Podlaski, Wojewoda Brzeski, komendanci wojewódzcy Policji i Straży Pożarnej, Dyrektor Izby Celnej.

Modlitwę za zmarłych odprawili: w obrządku rzymsko-katolickim – Dziekan SG ks. płk SG Zbigniew Kępa wraz z kapelanami SG i WP, zaś w obrządku prawosławnym – Prawosławny Ordynariusz WP ks. bp Jerzy wraz z Dziekanem SG oraz księżmi białoruskimi.

Czytaj cały fotoreportarz na stronie Straży Granicznej.

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

3 zabitych w katastrofie balonów

niedziela, 31 października 2010 18:28

W katastrofie 2 balonów w Brazylii zginęły 3 osoby. 11 innych jest rannych, w tym 2 ciężko.

Do tragedii doszło wczoraj rano. 2 balony spółki Passeio de Balao (port. Wycieczki Balonowe) wystartowały ok. 6:45 z Centro Nacional de Paraquedismo (CNP) w Rodovia Castelo Branco. Jeden przewoził 10, a drugi 9 osób, głównie mieszkańców Sao Paulo. Pogoda była dobra, wiał spokojny wiatr o prędkości ok. 20 km/h. Balony leciały na wysokości ok. 300 m. Około godziny po starcie zerwała się burza i zaczął wiać porywisty wiatr, sięgający 100 km/h, który rzucił balony na zabudowania w miejscowości Pinhalzinho w gminie Boituva, ok. 120 km od Sao Paulo.

Balon z 9 osobami na pokładzie uderzył kilka razy o ziemię. W efekcie zginął jego pilot – 55-letni Antonio Carlos Giusti (znany w środowisku balonowym jako AC) oraz 2 pasażerów – mężczyzna i kobieta, których policja zidentyfikowała jako Evertona Dercilia i Claudię Miller. Drugi z balonów, pilotowany przez 37-letniego Johnny Alvareza, rozbił się na polu trzciny cukrowej podczas próby lądowania. Wówczas wypadło z niego 4 pasażerów. Reszta pozostała w koszu.

Łącznie w katastrofie zginęły 3 osoby, a 11 innych zostało rannych, w tym 2 ciężko. Jedna z rannych kobiet – 42-letnia dziennikarka TV z Sao Paulo, Maria do Carmo dos Santos ma rozbitą głowę. Ranni zostali przewiezieni do okolicznych szpitali, większość do Hospital São Luiz w Boituva. Wśród rannych jest 6-letnie dziecko.

W feralnej okolicy leciały jeszcze 3 balony wycieczkowe. Ich pilotom udało się wylądować bezpiecznie mimo porywistego wiatru i deszczu.

Oba rozbite balony spółki Passeio de Balao były stosunkowo nowe. Jeden był używany od roku, drugi od 8 miesięcy. Za lot widokowy balonem pasażerowie musieli zapłacić po 250 reali (ok. 150 dolarów).

W ciągu kilkudziesięciu lat latania widokowego balonami w Brazylii nie odnotowano dotąd żadnego wypadku śmiertelnego. Boituva jest znanym brazylijskim ośrodkiem sportów lotniczych, w tym baloniarstwa i spadochroniarstwa. Ok. 70 Brazylijczyków lata balonami sportowo.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Egipt: paczki wysyłane drogą lotniczą zaczęto sprawdzać ręcznie

sobota, 30 października 2010 21:59
30.10. Kair (PAP) - W związku z zagrożeniem terrorystycznym służby egipskie wprowadziły w sobotę manualne kontrole wszystkich pakunków, przeznaczonych do wysyłki za granicę lub dostarczonych do Egiptu drogą lotniczą. Szczególną uwagę zwraca się na przesyłki z Jemenu.W piątek w W. Brytanii i Dubaju przechwycono w samolotach firm kurierskich materiały wybuchowe, wysłane z Jemenu do USA.Szef ochrony państwowych linii lotniczych Egypt Air, Essam Gamal, powiedział, że na lotniskach paczki są przeszukiwane ręcznie przez policjantów. W normalnych warunkach pakunki są prześwietlane i otwiera się tylko te, które wzbudzą jakieś podejrzenia.(PAP)az/ kar/

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Bomby w drukarkach w Dubaju i Anglii

sobota, 30 października 2010 15:28

POLICJA: ŚLADY WSKAZUJĄ NA AL-KAIDĘ

Bomby w drukarkach <BR>w Dubaju i Anglii
Fot. EPAPrzesyłki miały trafić do Chicago
Brytyjskie władze oficjalnie potwierdziły, że w przesyłce z Jemenu, znalezionej w samolocie transportowym, był materiał wybuchowy. Podobna bomba - także znajdująca się w drukarce - znajdowała się w samolocie (wg innych źródeł na terenie kompleksu) FedEx w Dubaju. Wcześniej John Brennan, doradca prezydenta Baracka Obamy ds. bezpieczeństwa oświadczył, że w przejęciu przesyłek i udaremnieniu zamachów pomogły informacje przekazane przez Arabię Saudyjską.
- Potwierdzam, że w przesyłce z Jemenu był materiał wybuchowy, ale w tej chwili nie mogę powiedzieć, czy ten ładunek mógł rzeczywiście eksplodować. Śledztwo trwa - oświadczyła szefowa brytyjskiego MSW Theresa May.

Potwierdziła wcześniejsze informacje, że podejrzany pakunek, który - jak się okazało - zawierał substancję wybuchową - odkryto w samolocie transportowym na lotnisku w Nottingham, gdzie maszyna w drodze do USA miała międzylądowanie. Przesyłka miała trafić do Chicago.



To samo w Dubaju

Inna przesyłka - znaleziona w Dubaju - była bardzo podobna do tej odnalezionej na terenie Wielkiej Brytanii. Zawierała PETN, czyli tetraazotan pentaerytrytu, ukryty w drukarce i cartridge'u. PETN był wykorzystany przez Umara Farouka podczas nieudanego zamachu w amerykańskim samolocie w grudniu 2009 roku.

"Przesyłka została przygotowana profesjonalnie. Obwód elektryczny był połączony z kartą SIM z telefonu komórkowego ukrytą wewnątrz drukarki" - głosi oświadczenie dubajskich służb. Według nich ślady i metody przygotowania ładunku wskazują na Al-Kaidę. Podobnego zdania jest amerykańska sekretarz bezpieczeństwa narodowego Janet Napolitano. Jej zdaniem może chodzić o Al-Kaidę, bądź sprzymierzoną z nią Al-Kaidę na Półwyspie Arabskim.

USA dziękują Arabii Saudyjskiej

- Stany Zjednoczone są wdzięczne Królestwu Arabii Saudyjskiej za pomoc w przejęciu dwóch przesyłek z materiałami wybuchowymi, które z Jemenu zostały wysłane do USA i które odkryto w samolotach transportowych - powiedział Brennan. Podziękował także Wielkiej Brytanii, Zjednoczonym Emiratom Arabskim i "innym przyjaciołom oraz partnerom" za pomoc w udaremnieniu zamachów na żydowskie instytucje w USA.

Poinformował, że dwa pakunki z materiałami wybuchowymi zostały przygotowane przez terrorystów w Jemenie. - Chcieli dokonać zamachów - podkreślił doradca Obamy. Na temat ewentualnych skutków wybuchów nie chciał spekulować.

Jemen deklaruje współpracę



- Fakt, że udało się przechwycić niebezpieczne przesyłki i udaremnić zamachy świadczy o tym, że służby bezpieczeństwa dobrze pracują i że cały system bezpieczeństwa działa tak jak trzeba - przekonywał Brennan. I dodał, że prezydent Barack Obama rozmawiał w piątek wieczorem z prezydentem Jemenu Ali Abdullahem Salehem, który obiecał amerykańskiemu przywódcy "pełną współpracę" w tropieniu terrorystów, którzy przygotowali przesyłki.

Wcześniej Obama powiedział, że USA są zdecydowane zniszczyć Al-Kaidę w Jemenie, skąd zostały nadane oba pakunki. - Nasilamy współpracę z rządem jemeńskim w celu zapobieżenia nowym zamachom i zniszczenia odłamu Al-Kaidy na półwyspie Arabskim - zapewnił Obama.

Specjalne przemówienie Baracka Obamy (APTN)


Było "realne zagrożenie" zamachem

Podejrzaną przesyłkę znaleziono w piątek w samolocie transportowym firmy UPS w Wielkiej Brytanii i na terenie kompleksu FedEx w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jako że nadano ją w Jemenie, firma wstrzymała wysyłanie jakichkolwiek przesyłek z tego kraju.



Prezydent Barack Obama kilkadziesiąt minut po zabezpieczeniu pakunku potwierdził w specjalnym wystąpieniu, że w dwóch paczkach, które miały polecieć do USA na pokładzie maszyn UPS i FedEX znajdowały się materiały wybuchowe. Przyznał, że istniało wiarygodne zagrożenie terrorystyczne dla Stanów Zjednoczonych.

Żródło: tvn24.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Miedwiediew narzeka na hałas w nowym samolocie

sobota, 30 października 2010 15:22
Jak sie  okazuje, nowy samolot Miedwiediewa wcale nie jest ideałem. Niedawno prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew odbył sój pierwszy lot swoim nowym samolotem Tu-214. Jego wnętrze, jak na samolot prezydencki, wygląda bardzo skromnie i nie posiada luksusów. Do tego, jak podaje Newsru.com "hałas na pokładzie jest żenujący".

Wnętrze samolotu Tu-214 zaprojektowała firma specjalizująca się w urządzaniu pokładów samolotów. Wszystkie prace i modyfikacje nadzorowała Federalna Służba Bezpieczeństwa. Podobnie jak w amerykańskim Air Force One, w Tu- 214 znajduje się część wypoczynkowa i część przeznaczona do pracy.
Tu-214_foto_KAPO
Tu-214 - fot. KAPO
JW na podst. PAP
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Podejrzane pakunki w samolocie cargo lecącym do USA

piątek, 29 października 2010 22:33
29.10. Nowy Jork (PAP) - W samolocie transportowym firmy UPS, który miał międzylądowanie w W. Brytanii podczas lotu z Jemenu do Chicago, znaleziono w piątek podejrzaną przesyłkę. W środku nie było jednak bomby. Policja w USA przeszukuje trzy samoloty UPS i ciężarówkę kurierską.Jak podała telewizja CNN, w samolocie znaleziono pojemnik na toner, z którego wystawały kable i wysypywał się proszek. Jednak wstępna kontrola wykazała, że na pokładzie maszyny nie było materiałów wybuchowych. Samolot jest przeszukiwany w centrum dystrybucyjnym na lotnisku w regionie East Midlands, 260 km na północ od Londynu - poinformowała brytyjska policja. BBC podało, że część lotniska została zamknięta.W USA tymczasem w celu przeprowadzenia kontroli umieszczono w bezpiecznych miejscach dwa samoloty transportowe na lotnisku w Filadelfii oraz jeden w Newark - poinformował amerykański Urząd ds. Bezpieczeństwa Transportu (TSA). Lokalne media podały, że przeszukiwane są także samoloty w kilku innych portach lotniczych.Ponadto policja w Nowym Jorku zbadała ciężarówkę kurierską UPS. Nie znaleziono w niej materiałów wybuchowych. Rzecznik policji Paul Browne nie potwierdził, czy śledztwo jest związane ze znalezieniem podejrzanego ładunku w Wielkiej Brytanii.(PAP)jhp/ kar/

Żródło: dlapilota

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Śmigłowiec rozbił się w Antarktyce

piątek, 29 października 2010 22:04

Ekipa poszukiwawcza samolotu AP3 Orion odnalazła wrak śmigłowca AS350 ok. 100 km od antarktycznej bazy Dumont d’Urville. W katastrofie zginęły 4 osoby.

Szczątki zaginionego wczoraj śmigłowca odnaleziono dziś po wielogodzinnych poszukiwaniach. Należący do RAAF samolot AP3 Orion operował z bazy w Nowej Zelandii wraz z podobnym samolotem amerykańskim. Poszukiwania trwały od rana w trudnych warunkach atmosferycznych, przy bardzo złej widoczności, w temperaturze od -1 do -12oC.

Poszukiwany śmigłowiec AS350 Squirrel wystartował z pokładu statku badawczego Astrolabe z 4 Francuzami na pokładzie. Jednym z nich był pilot, drugim mechanik, a dwaj pozostali to naukowcy z Polar Institute Paul-Emile Victor, badający Antarktykę z bazy Dumont d’Urville. Ich ciała odnaleziono w pobliżu wraku śmigłowca, którego szczątki były rozrzucone w promieniu ok. 150 m.

Śmigłowiec wiózł zaopatrzenie dla bazy. Poruszał się na niewielkiej wysokości, 10-20 m, z prędkością 30-40 km/h.

Ekipy poszukiwawcze korzystały z sygnału wysyłanego przez urządzenie zainstalowane na pokładzie rozbitego śmigłowca. Wskazywało ono miejsce ok. 100 km od bazy Dumont d’Urville i 280 km od statku Astrolabe, który znajdował się na granicy lądolodu. W poszukiwaniach poza samolotami brał też udział australijski statek Aurora.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Pięciu policjantów zginęło w Skytrucku

piątek, 29 października 2010 22:00
Pięciu indonezyjskich policjantów zginęło w czwartek popołudniu w katastrofie samolotu PZL M-28 Skytruck. Policjanci brali udział w akcji pomocy ofiarą tsunami.

Samolot po dotankowaniu w Nabire wystartował w kierunku Dżakarty, po pół godziny utracono kontakt z maszyną. Jak podaje miejscowa policja samolot próbował wykonać awaryjne lądowanie w trudnych warunkach pogodowych, w efekcie rozbił się o drzewa. Nie podano na jakiej podstawie sformułowaną tą dosyć śmiałą teorię, zwłaszcza że jak przyznali policjanci „Nie możemy w tej chwili potwierdzić przyczyny wysadku ponieważ nie odnaleźliśmy jeszcze czarnej skrzynki”. Wrak maszyny został odnaleziony przez mieszkańców wsi Wami znajdującej się 15km od miejsca katastrofy. Odnaleziono pięć ciał, pierwszego pilota Adj. kom. Irwan'a, drugiego pilota insp. Bayu, oraz pasażerów insp. Mohmada Amri, bryg. Hadiriano i bryg. Aipul Bahri'ego. 
Skytruck otrzymał certyfikat indonezyjskiego nadzoru lotniczego w 2004 roku. Samoloty te są wykorzystywane w tym państwie przez policję. Nieco ponad rok temu, w październiku rozbił się inny indonezyjski M28, zginęły wtedy cztery osoby.
Kamil Stasiak
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Ryanair i niemieckie podatki

czwartek, 28 października 2010 21:53

Irladzka Ryanair rozważa zmniejszenie liczby lotów ze swojego głównego, niemieckiego lotniska Frankfurt-Hahn o 30%. Powodem jest wzrost podatków.


Ryanair nie raz groził już likwidacją połączeń, ze względu na wzrost opłat i podatków... / Zdjęcie: Arpingstone

Obecnie z lotniska pod Frankfurtem co tydzień startują 532 samoloty Ryanair, obsługując 54 trasy. Spółka zatrudnia w Niemczech ok. 3900 osób.

Dzisiaj, na specjalnie zwołanej konferencji prasowej, przedstawiciele przewoźnika poinformowali, że rozważają znaczne, nawet 30-procentowe zmniejszenie tej aktywności. W połowie przyszłego roku liczba lotów może spaść do 382, a połączeń – do 45, w tym do Berlina, Pragi i marokańskiego Agadiru. Pracę może stracić ok. tysiąca osób. Cięcia przełożyłoby się na zmniejszenie o milion liczby obsługiwanych rocznie pasażerów. W 2009 było ich 3,9 mln.

Powodem powstania takiego planu jest zapowiedź niemieckiego rządu nałożenia podatku lotniczego. Każdy przewoźnik musiałby odprowadzić do fiskusa od 8 do 45 Euro, od każdego lotu, w zależności od jego dystansu. To z kolei ma zwiększyć wpływy budżetu federalnego i ograniczyć deficyt.

Propozycja została już skrytykowana przez największe, niemieckie linie lotnicze, w tym Lufthansę. Z drugiej jednak strony nikt nie zdecydował się na zapowiedź ograniczenia liczby lotów.

Faktem jest bowiem, że Ryanair stosuje swoistą politykę szantażu wobec rządów różnych krajów, często maskując w ten sposób powstające niezależnie plany zmian w siatce połączeń  lub – co również prawdopodobne – licząc na bezpłatne zainteresowanie mediów.

Biorąc pod uwagę średnią długość lotu oraz liczbę operacji lotniczych rocznie, oznaczałoby to dla irlandzkiej, niskokosztowej linii konieczność wydania ok. 500 tys. Euro rocznie. Ewentualna dopłata każdego pasażera wyniosłaby ok. 13 centów, czyli ok. 53 grosze...

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowy samolot Cessny będzie napędzany silnikiem PT6

czwartek, 28 października 2010 21:43
Cessna (logo)

W amerykańskich mediach pojawiły się kolejne informacje na temat eksperymentalnego jednosilnikowego samolotu turbośmigłowego, który rozwijany jest w tajemnicy przez koncern Cessna.

Według zapisów w świadectwie zdatności do lotu (PDF) oraz we wniosku o rejestrację (PDF) (dokumenty udostępnione przez portal Plane Fax), pod znakami rejestracyjnymi N350CE, faktycznie kryje się eksperymentalny statek powietrzny przeznaczony do badań i rozwoju, który nie może operować nad rozwiniętymi obszarami z wyjątkiem momentu startu i lądowania. Maszyna jest dwumiejscowa i dostęp do niej ma tylko wąskie grono pracowników. Dokumenty zamykają również spekulacje na temat wyboru silnika, którym ma być PT6.

Chociaż Pratt & Whitney Kanada twierdził, że PT6A-135A posiada moc 750 KM, to Cessna oznajmiła, iż w dokumentacji przekazanej FAA figuruje 500 KM. Silnik ma długość 157 cm i jest z tej samej serii, co  stosowane w starszych samolotach typu Cessna Conquest i King Air C90. Cessna otrzymała zatwierdzenie dokumentacji statku powietrznego na początku kwietnia i wystosowała wniosek o przyznanie jej rocznego terminu ważności. Środowisko lotnicze ma nadzieję, że spółka zdecyduje sie oficjalnie ogłosić rozwój i przedstawić szczegóły tego projektu, podczas szczytu AOPA, który odbędzie się na początku listopada w Long Beach, w Kalifornii.

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Słoweńsko- chorwacka współpraca

czwartek, 28 października 2010 21:32
Chorwacja i Słowenia powołały do życia grupę która ma przestudiować możliwość rozpisania wspólnego konkursu na 12 nowych samolotów bojowych, które miały by wejść na wyposażenie tychże państw.

Chorwacja jest zmuszona do zastąpienia MiGów-21, których rezusy kończą się przed początkiem 2012 roku. Po ostatnim wypadku w którym zderzyły się dwa chorwackie myśliwce w służbie pozostaje jedynie 10 MiGów (nie wiadomo ile z nich jest sprawnych). Nieco inaczej przedstawia się sytuacja Słowenii, jej jedynymi samolotami bojowymi jest 9 turbośmigłowych PC-9M. Maszyny te zostały dostosowane do przenoszenia rakiet niekierowanych, zasobnika z karabinami maszynowymi, a przede wszystkim rakiet krótkiego zasięgu AIM-9. Za obronę powietrzną Słowenii odpowiadają Włoskie Siły Powietrzne.
W chwili obecnej wśród rozważanych konstrukcji znajdują się: Eurofighter, F-16, MiG-35 i Gripen. Samoloty miały by stacjonować w bazie lotniczej Cerklje ob Krki mieszczącej się w Słowenii (tuż przy chorwackiej granicy).
Kamil Stasiak
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Aerofłot chce 100 mln dolarów od Boeinga

czwartek, 28 października 2010 19:42

ROSJANIE ŻĄDAJĄ ODSZKODOWANIA ZA SPÓŹNIONE DREAMLINERY

Aerofłot chce 100 mln dolarów od Boeinga
Fot. WikipediaW testach uczestniczy pięć prototypów Dreamlinera
Rosyjskie linie lotnicze Aerofłot domagają się od Boeinga 100 mln dolarów. Pieniądze mają być odszkodowaniem za opóźnienie dostawy 22 zamówionych Boeingów 787 Dreamliner. Wstępnie zakładano, że samoloty zaczną docierać do Rosjan od 2014 roku, jednak ze względu na problemy z najnowszym dziełem Amerykanów Dreamlinery polecą do Rosji najwcześniej w 2016.
O wysunięciu roszczeń wobec Boeinga poinformował dyrektor ds. finansowania inwestycji Szamil Kurmaszow. Według Rosjanina, kary umowne za opóźnienie w dostawach Dreamlinerów wynoszą około 100 milionów dolarów, ale dokładna kwota będzie jeszcze obliczana. Ostateczne żądanie będzie przedstawione po przekazaniu pierwszego 787 Aerofłotowi.

Boeing ma problemy nie tylko z Rosjanami. Jeszcze większych odszkodowań domagają się indyjskie linie lotnicze Air India. W sierpniu poinformowano o roszczeniu w wysokości 850 milionów dolarów za opóźnienie dostaw, które miały zacząć się jeszcze we wrześniu 2008 roku.

Dreamlinery, obecny priorytetowy program Boeinga, miały zacząć trafiać w ręce odbiorców pod koniec 2008 roku. Z powodu kolejno pojawiających się problemów z między innymi pionierskim kompozytowym kadłubem i nowymi silnikami, terminy dostaw były odsuwane. Obecnie koncern ma zamiar otrzymać certyfikat dla nowej maszyny pod koniec 2010 roku i przekazać pierwszego Dreamlinera liniom All Nippon Airways w 2011 roku.

Łącznie linie lotnicze z całego świata oczekują obecnie na 847 Boeingów 787, w tym na 8 maszyn czeka LOT.

Żródło: tvn24.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wyrok za oślepienie laserem

czwartek, 28 października 2010 19:34

20-letni Nathan Ramon Wells spędzi najbliższe 1,5 roku w więzieniu, za umyślne oślepienie znacznikiem laserowym pilota policyjnego śmigłowca.


Kalifornijska policja drogowa (California Highway Patrol) wykorzystuje m.in. przedstawiony na zdjęciu EC350 AStar, dostaczony przez spółkę American Eurocopter / Zdjęcie: CHP

3 czerwca ubiegłego roku śmigłowiec CHP patrolował jedną z dzielnic Cathedral City, po otrzymaniu zgłoszenia o kradzieży. Przeszukiwał teren na wysokości ok. 220 m. W trakcie jednego z zawisów, pilot został oślepiony silnym strumieniem zielonego światła laserowego. Musiał przerwać obserwację i oddalić się, by odzyskać kontrolę nad maszyną.

Załoga zdołała jednak określić samochód, z którego użyto znacznika. Śledząc go, przy pomocy systemów obserwacji nocnej, policjanci zlokalizowali dom właściciela. Przybyli na miejsce funkcjonariusze aresztowali 20-latka, który przyznał się do świadomego celowania znacznikiem w kabinę pilotów śmigłowca.

Mimo, że po wpłaceniu kaucji odpowiadał z wolnej stopy, sąd uznał go w lipcu winnym wymuszenia przerwania prac policji oraz stworzenia zagrożenia dla życia.

Dzisiaj wydano wyrok, skazujący Nathana Ramona Wellsa na półtora roku więzienia, co jest jednym z niższych wymiarów kary. Według załóg śmigłowców, przypadki oślepiania pilotów silnym promieniem lasera w tym rejonie zdarzały się już wcześniej. Niestety, policja nie reagowała na zgłoszenia...

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

S-70i zakończył wstępne testy

środa, 27 października 2010 18:31

Wyprodukowany w PZL w Mielcu, zakończył z powodzeniem testy produkcyjne. Rozpoczynający się kolejny etap, będzie dotyczył prób z dodatkowym wyposażeniem.


Zdjęcie: Sikorsky Aircraft

Pierwszy lot zmontowanego w Polsce śmigłowca, odbył się w Sikorsky Development Flight Center w West Palm Beach na Florydzie, 1 lipca bieżącego roku.

Od tej pory maszyna przeszła cykl testów, które pozytywnie zweryfikowały prace, wykonane w Polsce i u poddostawców. Oprócz prób naziemnych, w tym etapie wykonano loty w łącznym wymiarze 50 h.

Obecnie rozpoczyna się drugie etap, polegający na montowaniu i testowaniu urządzeń dodatkowych, pod kątem wymogów konkretnych odbiorców. Pierwszym z nich będzie Arabia Saudyjska. 3 maszyny – z opcję na 12 kolejnych – trafią do ministerstwa spraw wewnętrznych, począwszy od pierwszych miesięcy przyszłego roku.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lepiej na polskim niebie

środa, 27 października 2010 17:51
W pierwszych trzech kwartałach br., polskie lotniska obsłużyły 15 mln 931 tys. pasażerów, co stanowi wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego na poziomie 7,85% czyli prawie 1 mln 160 tys. pasażerów. Znacznie mniejszą, ale jednak dodatnią dynamikę, odnotowano w przypadku liczby operacji pasażerskich wykonanych z/do polskich portów lotniczych – wyniosła ona 1,58%.

Pomimo, że analizowany okres był wciąż słabszy w stosunku do rekordowego z 2008 roku (spadek ruchu pasażerskiego o 1,52%), to jednak sam trzeci kwartał br. był najlepszym w historii polskich lotnisk. W tym czasie lotniska odprawiły 6 mln 869 tys. pasażerów, tj. o 11,93% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i o 4,48% więcej niż w roku 2008.


Z dużych portów regionalnych najlepiej radziły sobie Wrocław-Strachowice z dynamiką 21,70% oraz Gdańsk-Rębiechowo z dynamiką 18,38% - w pierwszych dziewięciu miesiącach br. W grupie najmniejszych lotnisk, najszybciej rozwijały się Łódź (wzrost o 36,76%) oraz Rzeszów (wzrost o 23,71%).

Wszystkie porty regionalne po raz kolejny zwiększyły swój udział w rynku, gromadząc w pierwszych trzech kwartałach br. w swoich halach odlotów/przylotów łącznie 9 mln 267 tys. pasażerów, tj.  58,17% ogółu. Dla porównania w tym samym okresie roku ubiegłego było to odpowiednio 8 mln 359 tys. i 56,59%.

Należy podkreślić, że niższy przyrost pasażerów na lotnisku Chopina w Warszawie wynikał głównie z wrześniowego remontu dróg startowych. Częściowe zamknięcie lotniska w ciągu trzech weekendów września spowodowało odpływ pasażerów do innych lotnisk. Największym beneficjentem był niewątpliwie port lotniczy w Łodzi, który obsłużył dodatkowo 240 operacji pasażerskich (dynamika we wrześniu – 52,17%) oraz ponad 35 tys. pasażerów (dynamika we wrześniu – 135,92%).

Dla porównania, według szacunków organizacji zrzeszającej światowe porty lotnicze Airports Council International, ruch pasażerski na świecie w pierwszych ośmiu miesiącach rósł w tempie 5,7%. Z regionów świata najsłabiej radziła sobie Ameryka PŁN (wzrost o 1,2%) oraz Europa (wzrost o 2,9%). Najlepiej natomiast region Ameryki Łacińskiej (wzrost o 13,4%) oraz tradycyjnie już region Azji i Pacyfiku łącznie z Indiami (wzrost o 12,6%).

Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zmarł Zbigniew Nowakowski

środa, 27 października 2010 17:17
Zbigniew Nowakowski / fot. Aeroklub Mielecki

W dniu 23.10.2010 zmarł Zbigniew Nowakowski - wieloletni pilot doświadczalny oraz członek Klubu Pilotów Doświadczalnych i honorowy członek Aeroklubu Mieleckiego.

Zbigniew Nowakowski był instruktorem samolotowym i szybowcowym. W latach 60-tych pracował w Aeroklubie Mieleckim na stanowisku Dyrektora i przez 5 lat pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu. Zdobył złotą odznakę szybowcową z trzema diamentami i był wieloletnim członkiem Kadry Narodowej w Akrobacji Samolotowej. Zbigniew Nowakowski przez 22 lata był pilotem doświadczalnym i latał na 48 typach samolotów oraz 23 typach szybowców.

Uroczystości pogrzebowe odbędą się w dniu 28 października (czwartek). O godzinie 9:30 odbędzie się różaniec w domu pogrzebowym EDEN w Mielcu (koło szpitala). Następnie o 10:30 odbędzie się Msza Św. pogrzebowa w kościele NMP w Mielcu. Po Mszy chętni będą mogli pojechać autokarem do Przemyśla, aby uczestniczyć w uroczystościach pogrzebowych.

Przyłączamy się do składanych przez Aeroklub Mielecki wyrazów współczucia dla rodziny i znajomych.

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Strajk fińskich mechaników

wtorek, 26 października 2010 8:54
Około 900 pracowników wykonujących obsługę samolotów cywilnych, zrzeszonych w Fińskiej Unii Lotniczej rozpoczęło w poniedziałek strajk. Skutkiem były m.in. odwołane loty, a we Wtorek skala strajku ma się jeszcze zwiększyć.

Akcja dotknęła przede wszystkim Finnair, Blue 1 i Finncom. W samym Finnair'rze odwołano 9 lotów głównie na trasach krajowych. Jak stwierdził Tom Christides, rzecznik Blue1 jeśli sytuacja się utrzyma to we wtorek linia będzie musiała odwołać większość lotów. Obecnie prowadzone są rozmowy, jednak pierwsza propozycja spotkała się z odmową ze strony Unii Lotniczej.  Strajk ma trwać aż do piątku. To już kolejna akcja Unii Lotniczej, już dwukrotnie w tym roku blokadzie uległa odprawa bagaży.
Kamil Stasiak
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Katastrofa śmigłowca w Irlandii Północnej

poniedziałek, 25 października 2010 20:26

W katastrofie śmigłowca Agusta w Irlandii Północnej zginęły co najmniej 3 osoby.

Śmigłowiec Agusta wystartował wczoraj (sobota) z lotniska St Angelo w Enniskillen w hrabstwie Fermanagh, kierując się do Walii. Do katastrofy doszło ok. 16:00 w masywie Mourne Mountains w Co Down. Świadkowie widzieli spadający śmigłowiec niedaleko ośrodka wypoczynkowego Leitrim Lodge koło Hilltown.

Według lokalnej policji, w 8-miejscowym śmigłowcu Agusta 109, należącym do prywatnego właściciela, leciał pilot i 2 pasażerów z południowo-wschodniej Anglii. Wszyscy zginęli.

Rozbity śmigłowiec to Agusta A109A II nr rej. N2NR, nr ser. 7350, wyprodukowany w 1986 (zdjęcie: Ken Meegan). Jego właścicielem był N2NR Inc.

Żródło: skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Lotnisko Chopina gotowe na zimę

poniedziałek, 25 października 2010 20:24
Lotnisko Chopina gotowe na zimę

Lotnisko Chopina w Warszawie jest gotowe do rozpoczęcia Akcji Zima. Służby techniczne warszawskiego portu dysponują najnowocześniejszym w Polsce sprzętem do odśnieżania i są w stanie zapewnić utrzymanie ciągłości ruchu samolotów nawet przy obfitych opadach.

Do oczyszczania nawierzchni dróg startowych i dróg kołowania wykorzystywane są zestawy złożone z pługa śnieżnego, holownika i szczotkowej oczyszczarki. Lotnisko Chopina jako jedyny port w Polsce dysponuje zestawami odśnieżających najnowszej generacji. Zestawy o szerokości roboczej 5,5 m, są w stanie oczyścić blisko 4-kilometrowy pas startowy o szerokości 45 m w ciągu zaledwie piętnastu minut. Do oczyszczenia pasa wystarczy jeden przejazd kolumny złożonej z ośmiu takich zestawów (w innych portach oczyszczenie pasa startowego wymaga dwóch przejazdów).

Warszawski port dysponuje także sześcioma maszynami przeznaczonymi do odladzania nawierzchni. W dyspozycji służb utrzymania jest m.in. najnowocześniejsza i największa w Polsce zraszarka firmy Dammann, której rozkładające się na 40 m ramiona pozwalają na pokrycie całej roboczej szerokości nawierzchni drogi startowej w trakcie jednego przejazdu, bez konieczności ponownego uzupełniania płynu odladzającego.

Do oczyszczania płyt postojowych przeznaczone są trzy tzw. urządzenia kompaktowe (np. JettBroom), posiadające pług, szczotkę umieszczoną pomiędzy osiami pojazdu oraz urządzenie do rozprowadzania środków chemicznych. Ponadto na płytach postojowych używa się – w zależności do potrzeb - pługi śnieżne zainstalowane na samochodach ciężarowych oraz dodatkowe maszyny do rozprowadzania środków chemicznych do odladzania nawierzchni.

Należy podkreślić, że ze względu na wymagania producentów statków powietrznych oraz ochronę środowiska, na Lotnisku Chopina stosowane są wyłącznie środki chemiczne spełniające wymagania norm lotniskowych – tj. nie powodujące korozji samolotów oraz zapewniające krótki czas utylizacji (głównie mrówczan octanowy).

Po zakończeniu odśnieżania stan nawierzchni sprawdzany jest urządzeniem do pomiaru współczynnika szorstkości. Wartości pomiarów podawane są do wiadomości pilotów statków powietrznych, którzy m.in. na ich podstawie podejmują decyzję o lądowaniu.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Zajmuje powierzchnię ok. 560 ha, w tym 140 ha nawierzchni sztucznych, podlegających całorocznemu utrzymaniu. Na infrastrukturę lotniskową składają się dwie drogi startowe (DS) o wymiarach: DS-3 3690m x 60m oraz DS-1 2800mx50m, dziewięć płyt postojowych samolotów (PPS), w tym dwie płyty przeznaczone do odladzania statków powietrznych (SP) z ponad pięćdziesięcioma stanowiskami postojowymi oraz system dróg kołowania (DK).

Żródło: dlapilota


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

AirAsia przewiozła 100mln pasażerów

poniedziałek, 25 października 2010 18:02
Osiem i pół roku temu linia AirAsia stała się prywatną własnością, wtedy to przewoźnik posiadał dwa samoloty i 200 pracowników. W chwili obecnej jest to największy nisko- kosztowy przewoźnik w Azji, który od teraz może pochwalić się przewiezieniem 100mln pasażerów.

Jak stwierdził prezes AirAsia - Tony Fernandes kolejne 100mln podróżnych powinno skorzystać z usług kierowanej przez niego linii przed końcem 2013 roku. W chwili obecnej przewoźnik posiada trzy spółki córki: Thai AirAsia, Indonesia AirAsia i dalekodystansową AirAsia X. Wyniki finansowe linii prezentują się lepiej niż malezyjskiej państwowej linii lotniczej Malaysia, istniejącej od 1947 roku (do 1972 roku Malayan Airways).
Jak wynika z wypowiedzi Fernandesa nie znajdują potwierdzenia informacje o ekspansji AirAsia poza dotychczasowy rejon działalności. Prezes AirAsia twierdzi, że priorytety linii na najbliższy czas to: jak największe zbliżenie standardów do tych prezentowanych przez tradycyjne linie, zwiększenie liczby pasażerów i dochodów, tak by stać się największą linią lotniczą w Azji.
Kamil Stasiak
Żródło: samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zdjęcia w galeriach.


Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 882266
Bloog istnieje od: 3594 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst