Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 235 000 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« październik »
pn wt śr cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Zdjęcia w galeriach.


W Michałkowie skoczek uderzył głową o ziemię

sobota, 31 października 2009 16:56
31.10.2009r. POLSKA
W krytycznym stanie do kaliskiego szpitala trafił mężczyzna, który skakał ze spadochronem na lotnisku w podostrowskim Michałkowie (EPOM). Podczas lądowania uderzył głową o ziemię. Spadochron się otworzył, jednak doszło do tragedii. Nieprzytomnego mężczyznę przewieziono najpierw na oddział Intensywnej Opieki Medycznej w Ostrowie, a po badaniach przetransportowano go na oddział neurochirurgii Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kaliszu.

38-latek przyjechał do Michałkowa z grupą skoczków z Torunia. W piątek na lotnisku odbywał się tzw. dzień komercyjny, kiedy udostępniono możliwość samodzielnych skoków ze spadochronem.

Jak wynika ze wstępnych ustaleń, mężczyźnie otworzył się spadochron, ale przy podejściu do lądowania skoczek wziął zbyt mały zakręt.

Sprawę wypadku bada ostrowska policja.

Żródło:samoloty.pl/Tvp INFO

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Rozbitkowie z samolotu odnalezieni w dżungli przez Indian

piątek, 30 października 2009 21:54
Indianie zamieszkujący brazylijską dżunglę amazońską odnaleźli rozbitków z samolotu wojskowego, który zaginął w czwartek. Zdaniem lokalnych mediów katastrofę przeżyło dziewięć z jedenastu osób znajdujących się na pokładzie.

Niewielkim samolotem należącym do brazylijskiej armii leciało czterech członków załogi i siedmiu przedstawicieli służb medycznych, prowadzących program szczepień w odległych rejonach lasu tropikalnego. W czwartek informowano, że na pokładzie maszyny znajdowało się 14 osób. 

Samolot lądował awaryjnie na rzece. Jednej osoby nie udało się odnaleźć, a jedna wciąż uwięziona we wraku najprawdopodobniej nie żyje. Pozostali odnalezieni przez Indian rozbitkowie są w dobrej kondycji.

Na razie nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy.

Według sił powietrznych wrak Cessny C-98 i rozbitków znaleźli członkowie plemienia Matis, mieszkający nad rzeką Itui w zachodniej Amazonii. W rejon znajdujący się przy granicy z Kolumbią i Peru wysłano ekipę ratunkową.

Obszar ten zamieszkuje wiele indiańskich plemion, które mają ograniczony kontakt ze światem zewnętrznym. W 2006 roku to właśnie
Indianie pomogli w odnalezieniu Boeinga 737 brazylijskich linii lotniczych Gol, który rozbił się nad Amazonią. W katastrofie zginęły 154 osoby.

Żródło:wp.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Sikorsky dostarczył armii amerykańskiej pierwszy helikopter z kabiną wyprodukowaną w Polsce

piątek, 30 października 2009 15:58

30.10.2009r. ŚWIAT
Firma Sikorsky Aircraft Corp. poinformowała o dostarczeniu pierwszego helikoptera z kabiną wyprodukowaną w PZL Mielec, polskich zakładach firmy Sikorsky. Sikorsky Aircraft jest firmą zależną United Technologies Corp. (NYSE:UTX).  Helikopter UH-60M BLACK HAWK został dostarczony armii amerykańskiej 30 września br. Jest to pierwsza z trzech kabin helikoptera UH-60M BLACK HAWK wyprodukowanych w polskich zakładach do chwili obecnej. Przeznaczone są one do montażu w helikopterach UH-60M BLACK HAWK w głównych zakładach firmy Sikorsky w Stanach Zjednoczonych.

„Sprzedaż pierwszego helikoptera z kabiną wyprodukowaną w PZL Mielec to ważny etap w rozwoju firmy Sikorsky, jako globalnego lidera przemysłu lotniczego i przejaw ciągłego zaangażowania firmy w spełnianie wymogów programu budowy helikopterów
UH-60M dla armii amerykańskiej" - powiedział Doug Shidler, wiceprezes ds. programów zbrojeniowych. „Firma Sikorsky jest dumna z pozycji globalnego lidera dostaw. To trzecie źródło kabin pozwoli nam zaspokoić rosnące potrzeby armii amerykańskiej, jak i klientów zagranicznych, na helikoptery UH-60M" - dodaje Doug Shidler.


Pierwszy helikopter Black Hawk z kabiną wyprodukowaną w PZL Mielec - fot. PZL Mielec

Kabina została początkowo dostarczona do zakładów Sikorsky w Bridgeport, Connecticut, USA, gdzie połączono ją z kokpitem wyprodukowanym przez firmę Kaman w Jacksonville na Florydzie, i stożkiem ogonowym powstałym w Turkish Aerospace Industries, Turcja. Końcowy montaż, loty próbne oraz odbiór odbyły się w zakładach Sikorskiego w Stratford, Connecticut, USA.

"Dostarczenie armii amerykańskiej pierwszego helikoptera BLACK HAWK z kabiną wyprodukowaną w PZL Mielec potwierdza fakt, że dzięki wsparciu Sikorsky Aircraft, PZL Mielec stały się zakładami światowej klasy zdolnymi do produkcji helikopterów BLACK HAWK" - powiedział Janusz Zakręcki, Prezes PZL Mielec.

PZL Mielec został przejęty 16 marca 2007 roku w ramach działań firmy Sikorsky zmierzających do zwiększenia obecności na rynkach międzynarodowych. Niedawno PZL Mielec rozpoczęła końcowy montaż pierwszego helikoptera S-70iTM BLACK HAWK. Oznacza to wprowadzenie nowego helikoptera, międzynarodowej wersji modelu BLACK HAWK, do oferty produktowej firmy Sikorsky. Montaż rozpoczął się
17 sierpnia br. Ukończenie pierwszego helikoptera S-70iTM przewidywane jest na rok 2010.

Sikorsky Aircraft Corporation, z siedzibą w Stratford, Connecticut, USA, jest światowym liderem w zakresie projektowania, wytwarzania i obsługi śmigłowców. United Technologies Corp. z siedzibą w Hartford, Connecticut, USA, oferuje szeroką gamę produktów hi-tech oraz usług pomocniczych dla przemysłu lotniczego i branży budowlanej.

Niniejsza informacja prasowa zawiera wypowiedzi dotyczące przyszłych możliwości biznesowych. Rzeczywiste wyniki mogą różnić się znacząco od przewidywanych w wyniku czynników ryzyka i niepewności, w tym między innymi zmian w priorytetach i praktykach rządowych zamówień publicznych lub w liczbie budowanych statków powietrznych, trudności w projektowaniu, rozwoju, produkcji i obsłudze zaawansowanych technologii oraz innych czynników ryzyka i niepewności wymienionych w dokumentach składanych przez United Technologies Corporation w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

AN
Żródło:samoloty.pl


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Warsztaty szybowcowe w sercu Beskidów

piątek, 30 października 2009 15:56
30.10.2009r. POLSKA
W dniach od 11 do 15 listopada Górska Szkoła Szybwocowa "Żar" zaprasza na obóz terningowy połączony z seminarium szybowcowym. W czasie warsztatów będą organizowane także loty z możliwością wykonania lotów dwusterowych z pilotami kadry narodowej. Korzystając z długich jesiennych wieczorów zaplanowano omówienie lotów dnia, wykłady szkoleniowe jak również pokazy slajdów oraz filmów po zakończonych lotach.
Na seminarium zaproszono m.in. dra Krzysztofa Kubryńskiego, inż. Bogumiła Beresia, Wojciecha Buczaka, Sylwestra Barańskiego i Dariusza Żbika. Będą także piloci: Tomasz Rubaj,  Tomasz Krok, Marta Najfeld, Karol Staryszak, Robert Ślęczkowski, Leszek Staryszak i Sebastian Kawa.

Pośród zgłoszonych do seminarium tematów są m.in. Aerodynamika szybowców, Projekt szybowca Diana2, Powstanie szybowca Diana2, Aktualne postępy w budowie systemu trakingu na bazie Open Tracker,  Elektronika szybowcowa, Taktyka przelotowa, Zjawiska meteorologiczne w górach, Omówienie Mistrzostw Świata w Pociunai. Zaplanowano także wykłady szkoleniowe, pokazy slajdów oraz filmów po zakończonych lotach.

JW
Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

AH-1 zderzył się z C-130

piątek, 30 października 2009 15:54

Należący do US Marine Corps śmigłowiec AH-1 Huey zderzył się z samolotem Coast Guard C-130 Hercules. Wrak śmigłowca wpadł do wody u wybrzeży południowej Kalifornii.

Do zderzenia doszło wczoraj o 19:15 ok. 40 km od wyspy San Clemente. Na pokładzie C-130 było 7 osób, a na w śmigłowcu dwie. Załogi obu maszyn utraciły łączność z kontrolą lotów. Wszyscy zostali uznani za zaginionych.

Warunki meteorologiczne w rejonie zderzenia były idealne: niebo było bezchmurne i wiał lekki wiatr. Przypadkowi obserwatorzy widzieli spadający w płomieniach śmigłowiec. Losy samolotu są nieznane.

Obu maszyn szukają śmigłowce i jednostki nawodne Coast Guard i US Navy.

AH-1 Cobra należał do 3rd Marine Aircraft Wing z Miramar Marine Corps Air Station i bazował w Camp Pendleton. C-130 stacjonował w bazie USCG pod Sacramento (na zdjęciu Ricka Pisio C-130 z tej bazy).

Żródło:skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Cessna Caravan zaginęła nad Amazonią

piątek, 30 października 2009 15:53

Brazylijski samolot Cessna Caravan z 2 członkami załogi i 9 pasażerami zaginął nad Amazonią.

Pasażerowie jednosilnikowego samolotu z napędem turbinowym to pracownicy brazylijskiego funduszu ochrony zdrowia. Należąca do Força Aérea Brasileira (FAB) Cessna C-98 Caravan zaginęła ok. 10:15 czasu lokalnego między miastami Cruzeiro do Sul, skąd wystartowała o 8:30, a Tabatinga, dokąd leciała.

W poszukiwaniach zaginionej maszyny biorą udział dwa śmigłowce H-60 Blackhawk oraz samoloty C-105 Amazonas i obserwacyjny R-99.

Żródło:skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Wycofanie Malezyjskich MiG-ów 29

czwartek, 29 października 2009 21:26

Ze względu na ograniczenia budżetowe, władze wojskowe Malezji zdecydowały się na wycofanie ze służby 16 myśliwców MiG-29 N/NUB, od końca przyszłego roku. Zaoszczędzone środki mają być wykorzystane do serwisowania innych samolotów.


Malezja będzie wykorzystywać 16 swoich MiG-ów 29 (dwa inne zostały utracone w wypadkach lotniczych w 1998 i 2005) jedynie do końca 2010 / Zdjęcie: TUDM

Malezja zakupiła 18 rosyjskich myśliwców w 1993. Dostawy pierwszych egz. zrealizowano 2 lata później. MiG-i 29 były wykorzystywane w roli myśliwców przechwytujących.

W tym samym czasie zakupiono 8 amerykańskich F/A-18D Hornet, otrzymując ostatnie w 1997. Wraz z 16 starszymi F-5E Tiger, stanowiły one przez kilka lat podstawę myśliwską lotnictwa Malezji.

W 2003 podpisano z Rosjanami kontrakt na dostawę 18 Su-30MKM o wartości 900 mln USD. Do tej pory dostarczono 14 egz. . Zastąpiły one wiekowe F-5. Obecnie Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM), wojska lotnicze Malezji, mają 3 eskadry myśliwskie, wyposażone w różny sprzęt: MiG-29, F/A-18D i Su-30MKM.

Wczoraj malezyjskie media poinformowały, że rząd podjął decyzję wycofania MiG-ów, do 31 grudnia 2010. Powodem mają być wynikające z tego oszczędności, obliczane na ok. 75 mln USD rocznie. Kwota zostanie przeznaczona na obsługę pozostałych samolotów TUDM.

Co więcej, stwierdzono, że główne uzbrojenie MiG-ów, podobnie jak wiele elementów płatowca i silnika, wyczerpują swoje resursy. W takiej sytuacji w najbliższym czasie niezbędnym byłyby kosztowne remonty.

Jednocześnie uznano, że ich zadania z powodzeniem będą realizować Su-30MKM. Władze Malezji zapowiedziały jednak, że docelowo zostanie rozpisany przetarg na kolejnych 18 samolotów wielozadaniowych.

Żródło:skrzydlatapolska


oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Przekazanie dowodzenia w 34.brt w Chojnicach

czwartek, 29 października 2009 18:25
29.10.2009r. POLSKA Uroczyste przekazanie obowiązków Dowódcy 34. batalionu radiotechnicznego przez podpułkownika Zbigniewa PERZYNĘ majorowi Tomaszowi MICHALSKIEMU odbyło się w 23.10.2009 r.w Chojnicach. Uroczystość uświetniła wizyta Szefa Wojsk Radiotechnicznych gen. bryg. Michała SIKORY i Dowódcy 3. Wrocławskiej Brygady Radiotechnicznej płk. Marka SOBIECHOWSKIEGO, którzy podziękowali za sumienną służbę w szeregach Wojsk Radiotechnicznych dotychczasowemu Dowódcy ppłk. Zbigniewowi PERZYNIE i pogratulowali mjr Tomaszowi MICHALSKIEMU nominacji na nowe stanowisko.

Przekazanie dowodzenia w 34.brt w Chojnicach
foto. mjr Mach

Ppłk Zbigniew PERZYNA służbę wojskową rozpoczął jako absolwent WSOSK w Poznaniu, a następnie służył na stanowisku szefa zaopatrzenia żywnościowego w 23 brt. Kolejne stanowiska służbowe w 23 brt to: oficer operacyjny obsługi systemu, dowódca kompanii remontowej, kierownik sekcji materiałowej, szef logistyki i zastępca dowódcy. Od 07.03.2007 r. był Dowódcą 34 batalionu radiotechnicznego. Studia podyplomowe ukończył w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Przez szereg lat zajmując różne stanowiska służbowe ppłk Zbigniew PERZYNA dał się poznać jako dobry organizator pracy. Dzięki swojej postawie i zaangażowaniu w służbie dowodzony przez niego batalion zdobywał dobre oceny z treningów i kontroli. Mjr Tomasz MICHALSKI służbę wojskową rozpoczął w WOSR w Jeleniej Górze w 1988 r. jako podchorąży, a następnie jako dowódca obsługi stacji r/lok w 8 batalionie radiotechnicznym. W czasie kolejnych lat służby zajmował stanowiska: dowódcy kompanii r/lok w 7 batalionie radiotechnicznym, szefa sztabu w 8 batalionie radiotechnicznym. Od 03.01.2007 roku był Zastępcą Dowódcy 34 batalionu

Żródło:samoloty.pl

oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Oferty pracy w aeroklubach

czwartek, 29 października 2009 11:23
Aeroklub Polski opublikował wczoraj na swojej stronie internetowej listę kilku ofert pracy w strukturach Aeroklubu oraz w dwóch szkołach szybowcowych w Polsce.

Fot. Lotnicza Polska Wszystkie oferty dotyczą objęcia funkcji dyrektorskich w poszczególnych strukturach: Aeroklubie Polskim, Centralnej Szkole Szybowcowej w Lesznie oraz Górskiej Szkole Szybowcowej w Międzybrodziu Żywieckim.

Poniżej znajdują się oferty w szczegółach:

  • Stanowisko Dyrektora Działu Sport Aeroklubu Polskiego kliknij aby zobaczyć szczegóły

  • Stanowisko Dyrektora Działu Majątkowego Aeroklubu Polskiego kliknij aby zobaczyć szczegóły

  • Stanowisko Dyrektora Działu Szkolenia Aeroklubu Polskiego kliknij aby zobaczyć szczegóły

  • Stanowisko Dyrektora CSS w Lesznie kliknij aby zobaczyć szczegóły

  • Stanowisko Dyrektora GSS Żar kliknij aby zobaczyć szczegóły


  • Zainteresowane osoby, spełniające wymagania poszczególnych ogłoszeń proszone są o przesyłanie aplikacji (cv, list motywacyjny i kopie dokumentów potwierdzających tożsamość, wykształcenie i posiadane kwalifikacje) na adres: Aeroklub Polski; Aleja Krakowska 110/114; 02-256 Warszawa z dopiskiem "Oferta Pracy". Zarząd Aeroklubu Polskiego zastrzega prawo do skontaktowania się tylko z wybranymi osobami i nie zwracania nadesłanych dokumentów.

    Aeroklub Polski prosi o dołączenie do aplikacji klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszej ofercie pracy i na wykorzystanie ich w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji przez Aeroklub Polski z siedzibą w Warszawie."

    Żródło:lotniczapolska

    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Red Bull Air Race 2010 powraca do Perth

    czwartek, 29 października 2009 10:37
    Red Bull Air Race

    W dniach 17 - 18 kwietnia 2010r., najlepsi piloci świata raz jeszcze powrócą w przestworza nad wybrzeża majestatycznej rzeki Swan w Perth, w zachodniej Australii. Tam odbędzie się australijski odcinek ekscytujących światowych mistrzostw Red Bull Air Race 2010. Będzie to już czwarta wizyta zawodów w Perth. Przez kilka dni oczy całego świata będą zwrócone na miasto i Australię. Kwalifikacje odbędą się w sobotę, 17 kwietnia, a dzień zawodów 18 kwietnia.

    W 2010 roku, Red Bull Air Race będzie w pełni biletowanym wydarzeniem z szerokim wyborem różnych opcji biletowych i pakietów gościnnych. Widzowie będą mogli doświadczyć wyśmienitych widoków z wybrzeży w południowej części Perth w Parku Sir James'a Mitchell'a.

    Objęte biletami obszary będą wyposażone w ogromne telebimy prezentujące na żywo przeloty oraz komentarze z kokpitów. Będą w nich również punkty gastronomiczne, niezliczona liczba toalet i różnego rodzaju punkty sprzedaży. W cenę wszystkich biletów będzie wliczony transport publiczny na i z imprezy.

    Informacje na temat programu wyścigów, biletów, pakietów dla firm, zamkniętych dróg, dostępu do rzeki, publicznego transportu i parkowania będą niebawem opublikowane na oficjalnej stronie organizacji zawodów.

    Źródło:dlapilota
    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Rosja opracuje projekt statku kosmicznego o napędzie nuklearnym

    czwartek, 29 października 2009 10:35
    28.10. Moskwa (PAP) - Rosyjska Federalna Agencja Kosmiczna (Roskosmos) zapowiedziała w środę, że zaprojektuje statki kosmiczne napędzane energią atomową - pisze w środę agencja RIA Nowosti, powołując się na szefa Roskosmosu Anatolija Pierminowa."Ten projekt pomoże przenieść krajowy przemysł kosmiczny i technologię kosmiczną na zupełnie nowy poziom, przewyższając osiągnięcia innych państw" - oświadczył Pierminow.Według niego nowe załogowe statki kosmiczne umożliwią realizację ambitnych programów, obecnie uważanych za nieosiągalne, takich jak eksploracja Księżyca czy Marsa.Projekt rakiety nośnej ma być gotowy do 2012 r., po czym będzie konieczne finansowanie wysokości 17 mln rubli (580 mln dol.) rocznie przez następne 9 lat - ocenił.Jak dodał, reaktory wykorzystane w tej rakiecie będą dużo potężniejsze niż te, które stosowano w radzieckich satelitach.Rosyjscy eksperci twierdzą, że eksploracja Marsa i zainstalowanie na Księżycu stałej bazy nie będzie możliwe bez opracowania nowego, wydajnego systemu napędu i dostarczania energii.Prezydent Rosji oświadczył w środę, że "to bardzo poważny projekt" i zaapelował do rządu o "znalezienie funduszy" na jego finansowanie. (PAP)mw/ kar/

    Żródło:dlapilota

    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Dni Otwarte Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka

    czwartek, 29 października 2009 10:34

    60 lat Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka

    W dniach 17 oraz 19 listopada Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka" zaprasza na „Dni Otwarte", podczas których pasażerowie będą mieli m.in. możliwość poznania pracy lotniska i jego służb oraz obejrzenia tych stref Portu Lotniczego, które nie są dostępne podczas standardowej odprawy pasażerskiej. Przewidziane są także dodatkowe atrakcje - niespodzianki.

    Zwiedzanie Portu zostanie zorganizowane w małych grupach w godzinach nie utrudniających pracy lotniska. Każdy, kto chce wziąć udział w tym wydarzeniu, będzie zobligowany do uprzedniego zarejestrowania się i podania swoich danych w celu weryfikacji przez Służbę Ochrony Lotniska. Zgłoszenie uczestnictwa oraz następujące dane:

    • imię i nazwisko,
    • datę i miejsce urodzenia,
    • serię i numer dowodu osobistego lub paszportu (osoby niepełnoletnie muszą stawić się z dorosłym opiekunem),
    • adres e-mail,

    należy przesłać na adres: a.kubik@rzeszowairport.pl do dnia 7 listopada 2009. Organizatorzy zaznaczają, iż z powodu wymogów bezpieczeństwa liczba miejsc jest ograniczona. O dokładnym terminie i godzinie zwiedzania osoby zainteresowane zostaną powiadomione za pomocą poczty elektronicznej.

    Źródło:dlapilota
    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Beechcraft B90 GTi w Ad Astra Executive Charter

    środa, 28 października 2009 17:31
    28.10.2009r. POLSKA
    Do floty Ad Astra Executive Charter dołączył nowy statek powietrzny z rodziny Beechcraft'a - King Air C90 GTI o znakach rejestracyjnych SP-MMS. Samolot osiąga prędkość 500 km/h latając na maksymalnym pułapie 9.000 m, a jego zasięg to 2.446 km. Luksusowe, przestronne wnętrze, wygodny dostęp do kabiny oraz znakomite osiągi to znaki rozpoznawcze tego modelu.

    Prezes Ad Astra Executive Charter Ireneusz Woliński powiedział: - King Air C90GTI doskonale uzupełni naszą gamę usług jako samolot pozycjonowany pomiędzy Baronem G58 i King Air'em 200GT operujących pod naszym certyfikatem. Jest to pierwsza z dwóch fabrycznie nowych „dziewięćdziesiątek", które dopiszemy do naszej floty. Pozwoli to na jeszcze lepsze dopasowanie naszej oferty do indywidualnych potrzeb Klienta, co przy usłudze tego typu ma znaczenie nadrzędne.
    Samolot zostanie zaoferowany Klientom Ad Astra już od grudnia 2009.

    Ad Astra Executive Charter Sp. z o.o. jest certyfikowanym przewoźnikiem lotniczym operującym w segmencie lotów biznesowych. W skład floty AdA EC wchodzą samoloty typu Beechraft King Air, określane od lat przez wszystkie pisma branżowe i statystyki jako najlepsze i najbardziej optymalne samoloty dla biznesu.

    Żródło:samoloty.pl

    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    CASA uszkodzona..., czyli trening służb organizacji lotów w udzielaniu pomocy załogom w sytuacjach s

    środa, 28 października 2009 17:27
    28.10.2009r. POLSKA
    W nocy z 26 na 27 października samolot CASA rozpoczynając procedurę startu, w początkowej fazie rozbiegu zderzył się ze stadem ptaków, w wyniku czego doszło do pożaru prawego silnika. Dowódca załogi  statku powietrznego  natychmiast podjął decyzję o przerwaniu startu i rozpoczął przekonfigurowanie samolotu do hamowania. Jednak wskutek utraty mocy w silnikach statek powietrzny wypadł  z drogi startowej na część trawiastą gdzie doszło do przełamania kadłuba i zapalenia się wyciekającego ze zbiornika paliwa.
    Cywilne i wojskowe służby dyżurne niezwłocznie przystąpiły do realizacji procedur ratowniczych organizując punkt medyczny oraz rozpoczynając akcję gaszenia palącego się paliwa. Pomimo sprawnie przeprowadzonej akcji ratowniczej w  wyniku pożaru zginęło 14 osób, natomiast  13 zostało rannych, z czego część została przewieziona do szpitala.
    Na szczęście ten czarny scenariusz to tylko trening służb organizacji lotów w udzielaniu pomocy załogom w sytuacjach szczególnych, który miał miejsce na terenie 8. Bazy Lotniczej. Wnioski z przeprowadzonego treningu posłużą do udoskonalenia procedur operacyjnych przewidzianych na wypadek tego typu zdarzeń.
    Akcją kierował sztab antykryzysowy w skład którego weszli: Prezes MPL, Dowódca 8.BLot.oraz przedstawiciele PSP, Policji, Prokuratorzy i  ŻW.
    W akcji ratowniczej brały udział wozy bojowe PSP oraz 8.BLot. Udzielanie pomocy rannym symulowały karetki pogotowia ratunkowego z Krakowa i okolicznych miejscowości.

    Żródło:samoloty.pl

    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Wspólny Globemaster w Afganistanie

    wtorek, 27 października 2009 14:57
    Jeden z trzech samolotów transportowych C-17 Globemaster III międzynarodowego Skrzydła Transportu Powietrznego wykonał w październiku lot do Kabulu. Na jego pokładzie do stolicy Afganistanu przylecieli przedstawiciele wojskowi przy Komitecie Wojskowym NATO. To nie pierwsza misja C-17 stacjonujących w węgierskiej bazie lotniczej Papa.

    Fot. USAF Na pokładzie samolotu transportowego C-17 Globemaster III należącego do Skrzydła Transportu Lotniczego, do Afganistanu przylecieli przedstawiciele wojskowi przy Komitecie Wojskowym NATO z 28 państw członkowskich oraz reprezentanci 14 państw spoza sojuszu, które zaangażowane są w misję. W Kabulu spotkali się z przywódcami Międzynarodowych Sił Wsparcia Bezpieczeństwa (ISAF) oraz uczestniczącymi w misji narodowymi kontyngentami.

    Jak powiedział zastępca amerykańskiego przedstawiciela wojskowego przy KW NATO gen. David Petersen, "załoga była fantastyczna, misja przebiegła zgodnie z planem, a wiele osób, które nigdy przedtem nie leciały C-17, było zachwyconych możliwościami tego samolotu".

    Lot do Afganistanu z przedstawicielami wojskowymi był kolejnym zadaniem, które zrealizowało stacjonujące w węgierskiej bazie Papa nowo utworzone, międzynarodowe Skrzydło Transportu Powietrznego (HAW - Heavy Airlift Wing). Załogi wykonywały już loty do Afganistanu, a także do Kosowa.

    Skrzydło zostało powołane na mocy porozumienia SAC (Strategic Airlift Capability) mącego na celu uzyskanie większych zdolności strategicznego transportu lotniczego. W programie uczestniczy 12 państw: 10 członków NATO (Bułgaria, Estonia, Litwa, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowenia, USA, Węgry) oraz państwa Partnerstwa dla Pokoju (Finlandia i Szwecja). Przyznane godziny wykorzystania transportowych Globemasterów są proporcjonalne do udziału państw w programie. USA np. wniosły 30 proc. środków i dzięki temu będą korzystać z 30 proc. rocznych nalotów. Wśród 131 lotników HAW 41 to Amerykanie.

    Sławomir Kasjaniuk
    Żródło:lotniczapolska

    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Słaba jakość rosyjskiego uzbrojenia

    wtorek, 27 października 2009 14:53

    Prezydent Dymitr Miedwiediew, w czasie telewizyjnego wystąpienia, skrytykował wolne tempo modernizacji sektora zbrojeniowego. Zła jakość rosyjskiej broni godzi w prestiż Rosji.


    MiG-29 STM, czyli wielozadaniowy model maszyny miał stać się przebojem eksportowym zakładów RSK MiG. Póki co kojarzy się raczej ze zwrotem w 2008 dostarczonych już samolotów przez Algierię, która zakwestionowała ich jakość / Zdjęcie: RSK MiG

    Prezydent Federacji stwierdził, że w ciągu ostatnich kilku lat w sektor zainwestowano duże fundusze. Jednak skutki tych działań są niesatysfakcjonujące. Pieniądze przeznaczano na doraźne potrzeby, łatanie dziur, jednak nie osiągnięto celu, jakim była modernizacja techniczna przemysłu.

    Jakość produktów wojskowych dla rosyjskich sił zbrojnych oraz na eksport, wywołuje uzasadnione zastrzeżenia klientów, powiedział z kolei Wiktor Christienko, minister przemysłu. Stwierdził również, że Rosja nie może zostać zepchnięta z pozycji w międzynarodowym handlu bronią, którą z takim trudem osiągnęła, przy czym głównym zagrożeniem jest właśnie jakość sprzętu wojskowego.

    Dodajmy, że według danych Kremla, Rosja w ubiegłym roku podpisała kontrakty zbrojeniowe z odbiorcami zagranicznymi o rekordowej wartości 8,35 mld USD.

    Żródło:skrzydlatapolska


    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Wymogi dla pilotów liniowych w USA

    wtorek, 27 października 2009 14:51

    Izba Reprezentantów USA

    Ustawa, którą Amerykańska Izba Reprezentantów zatwierdziła w minioną środę wymaga, by piloci komercyjnych linii lotniczych posiadali na swoim koncie minimum 1500 wylatanych godzin, ich ocenę ATP, a także określa „minimum programowe" dla akademickiego szkolenia lotniczego.

    Zobowiązuje ona również Administratora do wszczęcia badania efektów zmniejszenia zmęczenia pilotów. Jeśli w niezmienionej formie ustawę zatwierdzi Senat, przewoźnicy będą obowiązani także zaznaczać na biletach pasażerów wszelkie kontraktacje z innymi przewoźnikami.

    Ustawa jest inspirowana wypadkiem z lutego br. lotu Continental Connect (operowanego przez Colgan Air jako Lot 3407) nieopodal Buffalo, w stanie Nowy Jork. Zginęło wówczas 49 osób znajdujących się na pokładzie i jedna na ziemi.

    Kapitan lotu miał na swoim koncie w sumie 3379 godzin lotu, z ponad 3000 godzin na samolotach turbinowych, oraz 110 na typie samolotu, który uległ wypadkowi, Dash 8. Posiadał również ocenę ATP, ale pierwotnie został odrzucony za lot na instrumentach, komercyjny jedno-silnikowy, komercyjny wielo-silnikowy, oraz ATP. Pierwszy oficer miał w sumie 2244 godzin, w tym 774 godzin na typie.

    Ustawę przekazano do Komisji Senatu.

    Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.
    Żródło:dlapilota


    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Odpowiedzialność przewoźników

    wtorek, 27 października 2009 14:47
    27.10.2009r.
    30 grudnia br. wejdą w życie nowe wyższe limity odpowiedzialności przewoźników lotniczych z tytułu przewozu pasażerów, bagażu, towarów oraz opóźnień określone w art. 22 Konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego (Konwencja montrealska).
    Przeprowadzona w ramach Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) rewizja limitów związana jest z art. 24 wspomnianej Konwencji. Zgodnie z tym artykułem określone w Konwencji granice odpowiedzialności przewoźnika podlegają rewizji co pięć lat o wskaźnik inflacji, jeżeli wskaźnik ten przekroczył 10% licząc od daty poprzedniej rewizji.

    W wyniku obecnej rewizji granice odpowiedzialności przewoźnika wzrosną w porównaniu z dotychczasowymi o 13,1%:

        * w przypadku szkody wynikłej z opóźnienia w przewozie osób - z 4 150 SDR* do 4 694 SDR na każdego pasażera;
        * w przypadku zniszczenia, utraty, uszkodzenia lub opóźnienia w przewozie bagażu - z 1 000 SDR do 1 131 SDR na każdego pasażera;
        * w przypadku zniszczenia, utraty, uszkodzenia lub opóźnienia w przewozie ładunku - z 17 SDR do 19 SDR za kilogram;
        * w przypadku szkody wynikłej w razie śmierci lub uszkodzenia ciała pasażera nie podlegającej wyłączeniu lub ograniczeniu odpowiedzialności przewoźnika - z  100 000 SDR do 113 100 SDR na każdego pasażera.

    W związku z obecnym ogólnoświatowym kryzysem gospodarczym, który negatywnie wpłynął na sytuację finansową przewoźników lotniczych, Polska, działając na podstawie art. 24 ust. 2 Konwencji montrealskiej (jako jeden z 12 krajów) wyraziła sprzeciw wobec podniesienia limitów odpowiedzialności. Jednak wobec braku sprzeciwu przez co najmniej połowę państw sygnatariuszy (97 państw), nowe limity wejdą w życie z dniem 30 grudnia br.

    Konsekwencją rewizji limitów określonych w Konwencji montrealskiej będzie również zmiana limitów ubezpieczenia określonych w rozporządzeniu (WE) nr 785/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie wymogów w zakresie ubezpieczenia przewoźników lotniczych i operatorów statków powietrznych.  Zmiana ta będzie miała na celu dostosowane minimalnych sum ubezpieczenia do nowych limitów odpowiedzialności.

    *SDR (Special Drawing Rights) - Specjalne Prawa Ciągnienia; umowna jednostka monetarna stanowiąca koszyk walut (USD, EUR, JPY, GBP).

    ULC
    Żródło:samoloty.pl

    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Wypadek samolotu na Białorusi

    wtorek, 27 października 2009 14:46

    27.10.2009r. ŚWIAT
    Dwóch pasażerów i trzech członków załogi zginęło wczoraj w wypadku lotniczym na Białorusi. BAE 125-800 rozbił się na bagnistym terenie niedaleko Mińska. Rosyjski prywatny samolot odrzutowy miał na swym pokładzie prawdopodobnie sześć osób. Los ostatniej osoby nie jest obecnie znany.
    Prawdopodobnie jednym z pasażerów samolotu był prezes S-Air, firmy świadczącej luksusowe usługi transpotowe, do której należał samolot. Trwają badania przyczyn tragedii. W czasie wypadku panowały na Białorusi trudne warunki atmosferyczne.
    JW na podst. TVN24 / PAP
    Żródło:samoloty.pl


    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    W Afganistanie strącono amerykańskie śmigłowce?

    poniedziałek, 26 października 2009 17:11
    26.10.2009r. ŚWIAT
    3 zniszczone śmigłowce amerykańskich sił powietrznych to bilans operacji przeciwpartyzanckich w Afganistanie. Dwa z nich zderzyły się na południu, zaś trzeci rozbił się na zachodzie Afganistanu. W pierwszej katastrofie zginęło 4 żołnierzy. Dwóch jest rannych. Druga katastrofa pochłonęła 10 ofiar w tym siedmiu amerykańskich żołnierzy i trójkę cywilów. Katastrofa śmigłowca wojskowego, jak również dwóch pozostałych śmigłowców miały miejsce dziś w Afganistanie.

    Rzecznik talibów Jusuf Ahmadi powiedział, że śmigłowiec typu Chinook został zestrzelony, tak samo jak dwa pozostałe śmigłowce, które rozbiły się również dzisiaj.
    Wcześniej rzecznik amerykańskich sił powietrznych informował, iż doszło do kolizji dwóch śmigłowców na południu Afganistanu i wykluczył zestrzelenie helikopterów.

    Jak podają amerykańskie media tylko w tym roku w Afganustanie zginęło 424 żołnierzy, w tym 256 Amerykanów.

    JW
    Żródło:samoloty.pl

    oceń
    0
    0

    komentarze (0) | dodaj komentarz

    Zdjęcia w galeriach.


    Wyszukaj

    Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

    Subskrypcja

    Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

    Statystyki

    Odwiedziny: 874128
    Bloog istnieje od: 3532 dni

    Lubię to

    Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst