Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 243 260 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Który dziś?

« maj »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Troche o mnie

✈Witam nazywam się Sebastian i chodzę do 1-klasy technikum.Zamieszkuje w Piotrkowie Trybunalskim.Moje zainteresowania to lotnictwo,interesuje się nim od 6-roku życia.Moim celem życiowym jest zostanie pilotem samolotu(bardzo bym chciał latać na samolotach takich jak leta-410,king air 350 lub inne samoloty turbośmigłowe).To tyle o mnie zapraszam na mojego bloga. Pozdrawiam lotniczo ✈

O moim bloogu

Najaktualniejsze wiadomości ze świata lotnictwa oraz filmy, zdjęcia i różne ciekawostki. Zapraszam!

Jak ci się podoba ten blog?






zobacz wyniki

Więcej w serwisach WP

Wiadomości

Bloog.pl

jakiś tekst

Dlaczego należy zapinać pasy w samolocie?

piątek, 05 października 2012 16:25
Skocz do komentarzy

Lotnictwo bez wątpienia jest najbezpieczniejszym środków transportów. Świadczą o tym twarde dane.

 

Statystycznie rzecz biorąc praktykowana przez większość z nas praktycznie codziennie jazda samochodem powoduje wielokrotnie większe niebezpieczeństwo dla naszego życia i zdrowia niż podróż lotnicza.

 

O wysokim poziomie bezpieczeństwa w branży lotniczej decydują ściśle przestrzegane i ciągle udoskonalane procedury i przepisy. Dotyczą one zarówno linii lotniczych, lotnisk jak i kontroli ruchu lotniczego.

Jednym z przepisów jest obowiązek zapinania pasów przez pasażerów i ścisłe przestrzeganie zaleceń załogi w tym zakresie, komunikowanych za pomocą sygnalizacji zapięcia pasów, znajdującej się nad każdym fotelem.

Niestety z przykrością trzeba stwierdzić, że pasażerowie nie zawsze stosują się do tych komunikatów. Standardowo kontrolka „zapnij pasy” zapal się już na ziemi, jeszcze przed rozpoczęciem kołowania samolotu ze stanowiska do progu pasa drogi startowej. Po starcie świeci się nieustannie, aż do osiągnięcia przez samolot odpowiedniej wysokości. Następnie załoga wyłącza sygnalizację. Nie oznacza to jednak, że pasy należy rozpiąć. Jest to komunikat, który mówi, że możemy np. wstać z naszego miejsca rozprostować nogi, pójść do toalety, czy po to żeby wyciągnąć coś z bagażu podręcznego znajdującego się w schowkach pod sufitem kabiny pasażerskiej.

Wyłączenie sygnalizacji zapiać pasy jest źle interpretowane przez znaczną część pasażerów, słychać to po szczęku rozpinanych klamer pasów tuż po jej zgaśnięciu. Dzieje się tak pomimo podkreślania przez załogę kabinową w trakcie safety demo prezentowanego przed każdym startem, że zaleca się, aby pasy były zapięte przez cały lot. Nie jest to żadna złośliwość ze strony załogi, mająca na celu np. zapewnienie jej spokój i uniknięcia nadmiernego przemieszczania się podróżnych po samolocie. Wynika tylko i wyłącznie z troski o bezpieczeństwo klientów linii znajdujących się na pokładzie.

Można zadać pytanie, co może wydarzyć się na wysokości przelotowej, gdy statek powietrzny gładko sunie przez powietrze? Otóż zdarzyć mogą się turbulencje. O znacznej większości z nich załoga wie, że mogą wystąpić. Wiedzę tą czerpie z radaru pogodowego, od kontroli ruchu lotniczego, czy od pilotów samolotów lecących tą samą trasę i mijających wcześniej strefy turbulencji. Uzbrojeni w tą wiedzę piloci, jeszcze przed znalezieniem się samolotu w strefie turbulencji, włączają sygnalizację zapiąć pasy.

To jedno z najbardziej nielubianych przez podróżujących samolotami zjawisk powstaje, gdy samolot przechodzi z jednego prądu powietrznego w drugi. W miejscu gdzie pędzące z różną prędkością i kierunkiem prądy powietrzne stykają się powstają turbulencje. Można ich doświadczyć m.in. gdy w pochmurny dzień samolot wspina się na wysokość przelotową lub zniża do lądowania i przechodzi przez chmury. Występujące wtedy drgania samolotu spowodowane są poruszającymi się w chmurze prądami pionowymi powietrza, które związane z procesem jej formowania.

 

cały artykuł znajdziesz  tutaj

 

 

Tekst: Piotr Adamczyk, Dział Komunikacji i Promocji Katowice Airport

Źródło: samoloty.pl

oceń
0
0


Komentarze do wpisu

Skocz do dodawania komentarzy

Zapamiętaj Nick

Zapamiętaj Blog

Wstaw emotikona

Akceptuję regulamin i zobowiązuję się do przestrzegania jego postanowień.

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 882318
Bloog istnieje od: 3594 dni

Lubię to

Mój status GG: GG: 9159725 jakiś tekst